Protesti Okulaista kiusaamiskulttuuria, esimerkiksi 500-1000 outokumpulaista jotka vastustaa juoruilua, kateutta ja kieroilua sekä pahoja puheita, voisi sopia keskenään että muuttavat jonnekin muualle maahan. He voisi tiedottaa muutostaan kaupunkia ja kertoa muuttonsa syyt. Tällainen protesti herättäisi mielenkiintoia mediassakin ja voisi saada aikaan sen, että tapahtuisi muutosta ihmisten ajattelussa.
Väki voisi sopia keskenään porukalla yhteisen muuttoviikon vaikka puolen vuoden päähän ja ehkä jopa muuttaa samoille alueille esim Lounaiseen Suomeen tai muualle missä narsismia ei ole niin paljon.
Yhdessä porukalla Karjalasta lähteminen olisi henkisestikin helpompaa.
Empaattiset Okulaiset voisi muuttaa porukalla pois
6
449
Vastaukset 6
- Anonyymi
Rekka-karavaani muuttoon ja porukalla muualle.
- Anonyymi
Paljon hyviä ihmisiä on lähtenyt ja lähtee maailmalle. Jäljelle jää väkisineläjät, rupusakki joka tölvii toisiaan ja juoruilee keskenään. Piiri pieni siis on ja pysyy paikkakunnalla, ulkopuolisia ei siihen hyväksytä..
Hävetkää jos osaatte, pieni joukko joka pilaatte ilmapiirin ja okun maineen..- Anonyymi
Kyynisiä kieroon kasvaneita ihmisiä joilla ei ole minkäänlaista empatiakykyä
- Anonyymi
Pahansuopia juoruilijoita on Outokummussa kuten joka paikassa.
Nuorempana sen huomasin että asiani kiinnostivat enemmän kuin oman elämän sujuminen.
Nyt vanhempan viis veisaan moisista, elämä on kovettanut ja opettanut.
En viitsi lähteä mihinkään kun kotini ja mökkini ovat täällä.
Jos joku saa ilonsa asioideni tonkimisesta niin suon sen hänelle.
Kunhan antavat olla rauhassa eivätkä tule häiritsemään.- Anonyymi
Suuremmilla paikkakunnilla juoruilijoihin törmää erittäin harvoin. Outokummussa asuessani olin juorujen kohde, maalitaulu jatkuvasti.
Tampereella asun enkä ole pariin kymmeneen vuoteen törmännyt juorupiireihin, valitsen seurani missä pyörin..
Sanoisin juoruilu on pienten maalaiskuntien ongelma jollainen Outokumpukin on, kaikki tuntee toisensa ja juttu lentää...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741650- 201134
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321063Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu133871Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189806- 64684
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo191607On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 48528
- 69510
- 55507
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32498- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28422- 40417
- 33413
- 16399
- 82398
- 37396