Logo image
Kulttuuri
Tarinat ja mietteet
Sokrateen kolmoissuodatintesti
3 minuuttia
Tämä anekdootti opettaa meitä olemaan kiinnittämättä huomiota huhuihin ja vääriin, loukkaaviin ja hyödyttömiin viesteihin. Sitä voidaan soveltaa tavallisiin juoruihin. Sitä voidaan kuitenkin soveltaa myös sosiaalisessa mediassa löytämiimme tietoihin.
Sokrateen kolmoissuodatintesti
Kirjoittanut Edith Sánchez
Viimeisin päivitys: 08 maaliskuuta, 2024
Sokrateen kolmoissuodatintesti viittaa suuren kreikkalaisen filosofin, Sokrateen, anekdoottiin. Monet pitävät tätä anekdoottia suurenmoisena elämänohjeena, joka voi auttaa meitä suhtautumaan oikein kuulemiimme juoruihin ja huhuihin. Tämä anekdootti opettaa meille sen, ettei meidän pidä kiinnittää huomiota kaikenlaisiin huhuihin, valheisiin, loukkauksiin ja tarpeettomiin viesteihin. Sokrateen kolmoissuodatintestiä voidaan soveltaa tavallisiin juoruihin ja kaikkeen, mitä tulee vastaan sosiaalisessa mediassa.
Mieti ensin onko kuulemasi varmasti totta
Anonyymi-ap
0
68
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512