Klotsapiini alle 300mg päivässä

Anonyymi-ap

Osaiskohan joku vastata mitä tää merkkaa? Mulla on vuoden alusta 550mg vähennetty nyt 325mg ja tänään veriarvojen takia meni 275mg.

Mietin vaan kun olen oireeton ja lääkäri oli erittäin vastahakoinen tekemään tätä. Koko ajan tässä parikuukautta puhunut et 300mg on joku maaginen raja mut ei sit sano miks :(

110

659

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oliko sun verikokeen arvot normaalit?

• Anonyymi

Ei. 4000-5000 ollut vuoden alusta lähtien. Verikokeissa ei ole mitään syytä tälle. Tiedän siis syyn miksi, pakkosanelee. En polta enkä juo. Ainut mitä tässä oon tehnyt on ollu käydä terapiassa mut eikai terapia vereen vaikuta?

Lähinnä tosin mietin miks toi lääkäri on nyt pari viime kuukautta pelännyt tota 300mg. Se on pakonsanelema kuitenkin. Selittäis sit miks se ei halua alle ton vaikka paikko prkl

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei. 4000-5000 ollut vuoden alusta lähtien. Verikokeissa ei ole mitään syytä tälle. Tiedän siis syyn miksi, pakkosanelee. En polta enkä juo. Ainut mitä tässä oon tehnyt on ollu käydä terapiassa mut eikai terapia vereen vaikuta?

Lähinnä tosin mietin miks toi lääkäri on nyt pari viime kuukautta pelännyt tota 300mg. Se on pakonsanelema kuitenkin. Selittäis sit miks se ei halua alle ton vaikka paikko prkl

Lisätään nyt tällanen et mun oireet oikeestaan kadonnu terapian jälkeen ja kun vähennyksiä alettu tehtyä. Voin paremmin kuin ikinä eli siltä osin tää ei mua haittaa. Kismittää vaan kommunikaation puute.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

minkä verikokeen arvo sulla oli 4000-5000.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kun sun veriarvot ei ole normaalit niin silloin lääkettä vähennetään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisätään nyt tällanen et mun oireet oikeestaan kadonnu terapian jälkeen ja kun vähennyksiä alettu tehtyä. Voin paremmin kuin ikinä eli siltä osin tää ei mua haittaa. Kismittää vaan kommunikaation puute.

niin mutta sun elmistö on eri mieltä sun psykkeen kanssa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niin mutta sun elmistö on eri mieltä sun psykkeen kanssa

Nmol/l arvoista kysymys. Ja joo tiedän. Ja ymmärrän. Mua ei haittaa vähennys, pääasia et voin hyvin

Kysymys olikin miksi mun lääkärille 300mg alittaminen ollut joku hiton iso asia? Haluiaisin tietää tähän vastauksen? Kun se mokoma ei sano, valitellu vaan et voi voi kun meet alle 300mg. Ja jos nyt väliä niin julkisen lääkäri jota nään kerran kuussa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nmol/l arvoista kysymys. Ja joo tiedän. Ja ymmärrän. Mua ei haittaa vähennys, pääasia et voin hyvin

Kysymys olikin miksi mun lääkärille 300mg alittaminen ollut joku hiton iso asia? Haluiaisin tietää tähän vastauksen? Kun se mokoma ei sano, valitellu vaan et voi voi kun meet alle 300mg. Ja jos nyt väliä niin julkisen lääkäri jota nään kerran kuussa

nii mutta mikä verikoe oli kyseessä kun niitä on kymmeniä. voitko kertoa mikä koe oli kyseessä esim hemoglobiini, leukosyytit...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on siis kesästä asti tehnyt 25mg vähennyksiä vain vaikka arvot ollut aina... Nyt vuoden alusta koholla. En kyseenalaista logiikkaa, ihmettelen vaan kun 375g välkeen menty 25g kuukausivauhtia vaikka jokainen vähennys on oikeastaan noh.. Muuttanut mitättömästi arvoja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ai sulle ei ole väliä vaikka sun elimistö ei toimi normaalisti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on siis kesästä asti tehnyt 25mg vähennyksiä vain vaikka arvot ollut aina... Nyt vuoden alusta koholla. En kyseenalaista logiikkaa, ihmettelen vaan kun 375g välkeen menty 25g kuukausivauhtia vaikka jokainen vähennys on oikeastaan noh.. Muuttanut mitättömästi arvoja

mikä veriarvo sulla on ollut koholla. en ole selvännäkijä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

nii mutta mikä verikoe oli kyseessä kun niitä on kymmeniä. voitko kertoa mikä koe oli kyseessä esim hemoglobiini, leukosyytit...

Klotsapiini arvojen koe.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ai sulle ei ole väliä vaikka sun elimistö ei toimi normaalisti

Kaikki muut verikokeet on nimenomaan normaali. Klotsapiini arvot on ainut mikä koholla eikä verikokeissa syytä tälle. Siksihän mulla lääkettä vähennetty

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki muut verikokeet on nimenomaan normaali. Klotsapiini arvot on ainut mikä koholla eikä verikokeissa syytä tälle. Siksihän mulla lääkettä vähennetty

sulla on 4000-5000 kun yläraja 1800 ja sä sanot että sulla on vaan vähän koholla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mikä veriarvo sulla on ollut koholla. en ole selvännäkijä

Klotsapiini arvot. Ollu vakaasti about 8kk 4000-5000 vaikka lääkettä vähennetty 550->nyt 275mg

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mitä... sä käytät klotsapiininia ja arvo on koholla ja sun mielestä verikokeessa ei löydy syytä. ihan oikeesti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sulla on 4000-5000 kun yläraja 1800 ja sä sanot että sulla on vaan vähän koholla

Niin? Mä tiedän et ne on koholla. Se ei olekkaan ongelma. Me ei tiedetä miksi. Lääkärikään ei tiedä. Koska verikokeet muuten normaali.

Ja koska mun arvot oin tolleen niin menin alle 300mg. Joka on joku maaginen raja. Haluisin tietää miksi mun alle 300mg päiväannostus nyt on niin iso asia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mitä... sä käytät klotsapiininia ja arvo on koholla ja sun mielestä verikokeessa ei löydy syytä. ihan oikeesti

Älä multa kysy. Lääkärillä ei ole mitään hajua miksi se on koholla kun muut arvot ok.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä multa kysy. Lääkärillä ei ole mitään hajua miksi se on koholla kun muut arvot ok.

jos sulta on mitatu klotsapiini arvo ja säykät klotsapiinia niin eikö se klotsapiinin käyttö näy klotsapiiniarvossa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Klotsapiinin korkea pitoisuus voi johtua lääkeannoksen liian suuresta määrästä, lääkkeen ottamisesta juuri ennen verinäytettä, tai sen, että potilaan elimistö reagoi lääkkeeseen tietyllä tavalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin? Mä tiedän et ne on koholla. Se ei olekkaan ongelma. Me ei tiedetä miksi. Lääkärikään ei tiedä. Koska verikokeet muuten normaali.

Ja koska mun arvot oin tolleen niin menin alle 300mg. Joka on joku maaginen raja. Haluisin tietää miksi mun alle 300mg päiväannostus nyt on niin iso asia?

käytät klotsapiinia ja klotsapiini korholla niin ei tiedetä mistä johtuu. se johtuu siitä lääkkeestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

käytät klotsapiinia ja klotsapiini korholla niin ei tiedetä mistä johtuu. se johtuu siitä lääkkeestä

Et nyt ymmärrä. Lääkäri ei tiedä miksi ne on kohonnu. Mulla oli ennen vuodenvaihdetta 3000 eli kohonnu mut ei niin pahasti. Ja tollon 550mg. Nyt korkeemmalla ja viimesessä kokeessa 325mg.

Lääkäri siis ei tiedä miksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et nyt ymmärrä. Lääkäri ei tiedä miksi ne on kohonnu. Mulla oli ennen vuodenvaihdetta 3000 eli kohonnu mut ei niin pahasti. Ja tollon 550mg. Nyt korkeemmalla ja viimesessä kokeessa 325mg.

Lääkäri siis ei tiedä miksi

ja sä juo alkoholia etkä mitään missä on kofeiinia? etkä ole lopettanut tupakointia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja sä juo alkoholia etkä mitään missä on kofeiinia? etkä ole lopettanut tupakointia?

Poltin kerran 18v. EN juo alkoholia enkä kahvia ja oon vegaani.

Mikään ei oo muuttunut. Mun arvot on ainut asia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Poltin kerran 18v. EN juo alkoholia enkä kahvia ja oon vegaani.

Mikään ei oo muuttunut. Mun arvot on ainut asia

etkä juo energiajuomiakaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

etkä juo energiajuomiakaan?

En. Liikaa sokeria. Oon vegaani just terveyssyistä

• Anonyymi

Klotsapiinipitoisuuden kohollaolo pienemmästä annoksesta huolimatta
      johtuu useimmiten CYP1A2-entsyymin toiminnan heikkenemisestä (inhibitiosta), jolloin maksa ei pysty pilkkomaan lääkettä tehokkaasti. Myös lääkkeen ottoon liittyvät tekijät, kuten lääkkeen ottamatta jättäminen edeltävänä vuorokautena tai lääkkeen ottaminen juuri ennen verikokeen ottamista, voivat vaikuttaa arvoihin. Muiden lääkkeiden samanaikainen käyttö, tupakointi, kahvin juonti ja geneettiset tekijät voivat myös vaikuttaa klotsapiinin pitoisuuteen.

• Anonyymi

Joo noi me ollaan lääkärin kanssa käyty läpi. Sillä ei oo mitään hajua mikä muuttu 11.1-11.1 välillä. 11.1 oli eka kerta kun arvot kohos ja alettiin laskea.

Mut mun alkuperänen kysymys oli: Miksi 300mg on niin iso asia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo noi me ollaan lääkärin kanssa käyty läpi. Sillä ei oo mitään hajua mikä muuttu 11.1-11.1 välillä. 11.1 oli eka kerta kun arvot kohos ja alettiin laskea.

Mut mun alkuperänen kysymys oli: Miksi 300mg on niin iso asia?

miksi sun pitäis syödä 550 jos sä pärjään pienemmällä annoksella. sanoit että olet oireeton niin miksi sä haluut syödä enemmän tota lääkettä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

miksi sun pitäis syödä 550 jos sä pärjään pienemmällä annoksella. sanoit että olet oireeton niin miksi sä haluut syödä enemmän tota lääkettä

Kuka sano et haluan? Mä en päätä omaa annostani. Lääkäri sen päättää.

Tää oireettomuus yms pienemmällä on vaan positiivinen asia. Odottamaton käänne. Mulla oli 550mg syystä. Nyt näköjään muuttunu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka sano et haluan? Mä en päätä omaa annostani. Lääkäri sen päättää.

Tää oireettomuus yms pienemmällä on vaan positiivinen asia. Odottamaton käänne. Mulla oli 550mg syystä. Nyt näköjään muuttunu

voi helvetti.Annostus pidetään matalimmalla tehoavalla tasolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

voi helvetti.Annostus pidetään matalimmalla tehoavalla tasolla.

No kuule kun minä tiedän sen. En vaan ite päätä asioita. Plus alennus tehtiin veriarvojen pakonsanelemana. Ja menee vielä alemmas jos noi ei laske.

Teholla ei ollut mitään osaa eikä arpaa. Se tehtiin veriarvojen takia. Lopputulos vain nyt on odottamaton

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kuule kun minä tiedän sen. En vaan ite päätä asioita. Plus alennus tehtiin veriarvojen pakonsanelemana. Ja menee vielä alemmas jos noi ei laske.

Teholla ei ollut mitään osaa eikä arpaa. Se tehtiin veriarvojen takia. Lopputulos vain nyt on odottamaton

ai se ettei sulla ole oireita kun annosta lasketaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ai se ettei sulla ole oireita kun annosta lasketaan

Se oli odottamaton käänne joo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se oli odottamaton käänne joo.

Ja koko ajan lääkäri pelkää et joudun psykoosiin kun vähennetään. Vaan enpä ole joutunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja koko ajan lääkäri pelkää et joudun psykoosiin kun vähennetään. Vaan enpä ole joutunut.

onko ollut sit joskus psykoosia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

onko ollut sit joskus psykoosia?

Nuoren ensipsykoosi vaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuoren ensipsykoosi vaan

Sekin on vähän niin ja näin oliko. ADHD kun mulla on niin ken tietää

• Anonyymi

Veriarvot on mitä on mut tärkein kysymys on:

Miks mun lääkäri panikoi/on ahdistunut kun menin alle 300mg? Mä en tajua ja haluaisin tähän vastauksen. Miksi 300mg on niin iso asia tolle mun lääkärille

• Anonyymi

siis alensit sä ite sitä annosta vai kuka se alensi

• Anonyymi

eli lääkäri ei alentanut tota annostusta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eli lääkäri ei alentanut tota annostusta?

Johan mä sanoin. Lääkäri. Koska veriarvot pakottanu eikä sillä hajua miksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

siis alensit sä ite sitä annosta vai kuka se alensi

Olisko se lääkäri panikoimassa jos ei ite ois tehnyt? Sehän tehnyt pari kuukautta 25mg alennuksia kun lähestyn 300mg annosta. Jota se ei siis haluaisi tehdä mut veriarvot pakottaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johan mä sanoin. Lääkäri. Koska veriarvot pakottanu eikä sillä hajua miksi.

mitä se lääkäri ei nyt tajua? eli sinä et juo alkoholia, kofeiinipitoisia juomia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisko se lääkäri panikoimassa jos ei ite ois tehnyt? Sehän tehnyt pari kuukautta 25mg alennuksia kun lähestyn 300mg annosta. Jota se ei siis haluaisi tehdä mut veriarvot pakottaa.

ai lääkäri ei halua alentaa annostusta? Annostus pidetään matalimmalla tehoavalla tasolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ai lääkäri ei halua alentaa annostusta? Annostus pidetään matalimmalla tehoavalla tasolla.

No se alentaa veriarvojen takia koska pakko. Ei sen takia että tehoaako vai ei. Lääkärillä ei ole hajua miksi ne pysyy kohonneina

Se että voin paremmin alemmalla on odottamaton käänne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei haluaisi, mutta pakko.

Ei vaan sano miksi 300mg on väliä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No se alentaa veriarvojen takia koska pakko. Ei sen takia että tehoaako vai ei. Lääkärillä ei ole hajua miksi ne pysyy kohonneina

Se että voin paremmin alemmalla on odottamaton käänne.

johan mä sanoin ne syyt mitkä voi vaikuttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ai miksi lääkäri haluaa että syöt enemmän lääkettä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin. Se tässä mietityttää. Ja haluaisin vastauksen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ai miksi lääkäri haluaa että syöt enemmän lääkettä?

Koska mun ei pitäs voida paremmin niiden logiikan mukaan. Mut voin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin. Se tässä mietityttää. Ja haluaisin vastauksen

ja lääkäri ei ole sulle kertonut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

johan mä sanoin ne syyt mitkä voi vaikuttaa.

Ja lääkäri tietää ne toivon mukaan. Valitettavasti sillä ei oo mitään hajua miksi. Koska mikään noista ei selitä muutosta joka tosiaan alko terapian alun jälkeen.

Voin paremmin, en oo stressaantunu ja oireeton. Mut lääkärin mielestä ei sais alentaa mut pakko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei. Ei ne kerro ikinä mitään. Ne vaan tekee

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei. Ei ne kerro ikinä mitään. Ne vaan tekee

no tee muistutus hoidosta ja siitä lääkäristä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

30min 1x kuussa about tapaan lääkäriä. Joskus se soittaa ja sanoo et alennetaan. Muuta ei se sano. Selvä. Vaik kysyisin se sivuuttaa sen kokonaan

Et joo, kommunikaatio on mitä on. Ja oon avohoidossa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja lääkäri tietää ne toivon mukaan. Valitettavasti sillä ei oo mitään hajua miksi. Koska mikään noista ei selitä muutosta joka tosiaan alko terapian alun jälkeen.

Voin paremmin, en oo stressaantunu ja oireeton. Mut lääkärin mielestä ei sais alentaa mut pakko.

ai että terapia nostaa klotsapiinipitoisuutta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ai että terapia nostaa klotsapiinipitoisuutta?

No se on ainut muutos mun elämässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no tee muistutus hoidosta ja siitä lääkäristä

Kokeiltu. Ei se muuta mitään. Sanotaan vaan et meil on kiire ja luota lääkärii

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokeiltu. Ei se muuta mitään. Sanotaan vaan et meil on kiire ja luota lääkärii

tollasen vastauksen oot saanut. sä voit valittaa valviiraan seuraavaksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tollasen vastauksen oot saanut. sä voit valittaa valviiraan seuraavaksi

Varmaan pitää mut se ei anna mulle vastauksia kysymykseen mitä haluaisin. Hoito muutenkin nyt on mitä on

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaan pitää mut se ei anna mulle vastauksia kysymykseen mitä haluaisin. Hoito muutenkin nyt on mitä on

jos sä et juo alkoholia ja kofeiinipitoisia juomia ja maksan CYP1A2 pitoisuus mitattu. mikä sulla oli tuo CYP1A2 pitoisuus?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jos sä et juo alkoholia ja kofeiinipitoisia juomia ja maksan CYP1A2 pitoisuus mitattu. mikä sulla oli tuo CYP1A2 pitoisuus?

Sitä ei muuten oo ikinä mitattu. Mulla on kattava verikoe mut tota ei ikinä oo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä ei muuten oo ikinä mitattu. Mulla on kattava verikoe mut tota ei ikinä oo

juurihan sä sanoit että ne syyt on käyty läpi ja nyt sanot ettei ole mitattu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No lääkäri on omasta mielestään. Mulle tehdään standardin mukaiset verikokeet missä ne kaikki. Toi ei vissiin kuulu niihin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No lääkäri on omasta mielestään. Mulle tehdään standardin mukaiset verikokeet missä ne kaikki. Toi ei vissiin kuulu niihin

ei kuulu mutta voi vaikuttaa että arvo kasvaa vaikka lääkeannos pienenee

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitin, että lääkärin mielestä on. Ja tehty asiaankuuluvt verikokeet. Mä en voi sanoa vastaan kun pitää luottaa siihen et se tietää mitä tekee.... Vaik tuntuukin ettei tiedä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei kuulu mutta voi vaikuttaa että arvo kasvaa vaikka lääkeannos pienenee

Huoh. Eli lääkäri noudattaa protokollaa joka ei toimi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huoh. Eli lääkäri noudattaa protokollaa joka ei toimi?

sun pitää sanoa että tuo entsyymi voi nostaa arvoja vaikka lääkeannos pienenee

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitin, että lääkärin mielestä on. Ja tehty asiaankuuluvt verikokeet. Mä en voi sanoa vastaan kun pitää luottaa siihen et se tietää mitä tekee.... Vaik tuntuukin ettei tiedä

niin ja jos lääkäri haluu nostaa lääkennoksen niin sä voit sanoa että toi enstyymi pitäis tutkia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niin ja jos lääkäri haluu nostaa lääkennoksen niin sä voit sanoa että toi enstyymi pitäis tutkia

Haluaisi mut ei voi kun klotsapiiniarvot koholla.

Soitin just ja ne ei tee tolle koetta kun ei kuulu standardiin. Siitä ei voi kuulemma joustaa ellei ihan pakko

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Soitin just ja ne ei tee tolle koetta kun ei kuulu standardiin. Siitä ei voi kuulemma joustaa ellei ihan pakko

no sitten ei voi mitään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ainakin yksityisellä tehdään jos on rahaa sinne mennä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ainakin yksityisellä tehdään jos on rahaa sinne mennä

No mulla ei oo rahaa :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mulla ei oo rahaa :D

no sitten meet sen mukaan mitä lääkäri sanoo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no sitten meet sen mukaan mitä lääkäri sanoo

Ja ollaan tilanteessa mis oon nyt alle 300mg enkä saa vastauksia eikä sekään tiedä mistään mitään. Mahtavaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja ollaan tilanteessa mis oon nyt alle 300mg enkä saa vastauksia eikä sekään tiedä mistään mitään. Mahtavaa

sä voit tehdä valituksen valviraan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sä voit tehdä valituksen valviraan

Voin. Mut en saa silti vastauksia. Noissahan kestää ikuisuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voin. Mut en saa silti vastauksia. Noissahan kestää ikuisuus.

onko sulla kokemusta. jos sulle pari viikkoa on ikuisuus?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

onko sulla kokemusta. jos sulle pari viikkoa on ikuisuus?

Ei valvirasta mut muusta kyllä. Ennätys on vuosi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei valvirasta mut muusta kyllä. Ennätys on vuosi.

eli sä vertailet jotain muuta tahoa valviraan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eli sä vertailet jotain muuta tahoa valviraan.

No valtion instanssi sekin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No valtion instanssi sekin

no mitä sä menetät kun teet sen kantelun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

30min 1x kuussa about tapaan lääkäriä. Joskus se soittaa ja sanoo et alennetaan. Muuta ei se sano. Selvä. Vaik kysyisin se sivuuttaa sen kokonaan

Et joo, kommunikaatio on mitä on. Ja oon avohoidossa...

mikä sulla on nyt ongelma. lääkäri alentaa ja oot tyytyväinen niin mikä tässä on ongelmana

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mikä sulla on nyt ongelma. lääkäri alentaa ja oot tyytyväinen niin mikä tässä on ongelmana

Varmaan se tiedon puute? Lopputulos on hyvä mut haluaisin ymmärtää miksi 300mg on ollut joku vaarallinen raja jonka alle ei sais mennä

Voin hyvin ja asiat etenee mut oon vaan utelias. Entä jos sillä on väliä jatkon kannalta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaan se tiedon puute? Lopputulos on hyvä mut haluaisin ymmärtää miksi 300mg on ollut joku vaarallinen raja jonka alle ei sais mennä

Voin hyvin ja asiat etenee mut oon vaan utelias. Entä jos sillä on väliä jatkon kannalta

no kysy lääkäriltä. Sulla on potilaana tiedonsaantioikeus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no kysy lääkäriltä. Sulla on potilaana tiedonsaantioikeus.

Jep... Mut se se ongelma just on kun ei sanota. Pelotellaan vaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep... Mut se se ongelma just on kun ei sanota. Pelotellaan vaan

no tee se kantelu sinne valviraan ja liitä se saamasi vastaus jonkla sait tekemääsi muistutukseen

• Anonyymi

300mg on skitrofrenian hoidossa minimi terapeuttinen päiväannos

• Anonyymi

Sain viimein puristettua vastauksen:

Ne joutuu uudelleen arvioimaan mun diagnoosin. Mitä ne ei haluais tehdä koska se vie aikaa ja noilla ei olis aikaa sille

• Anonyymi

Ja nähtävästi niiden toive oli etten itse kyselisi mitään vaan voitais jatkaa kuin ei mitään ois tapahtunut. Kiva kuulla, eli jos en ois ite kyselly tai ihmetelly tätä ei oltais tehty ikinä

• Anonyymi

Mä mietin tota samaa jo aikasemmin. Toi diagnoosin uudelleen arviointi on terveydenhuollossa iso "ongelma". Omalla kohdalla oon huomannut ihan saman,koska itse olen halukas mutta mulle tyrkytetään sen tilalle diagnoosin purkamista. Joka on helpompi tehdä kuin diagnoosin uudelleen arviointi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja nähtävästi niiden toive oli etten itse kyselisi mitään vaan voitais jatkaa kuin ei mitään ois tapahtunut. Kiva kuulla, eli jos en ois ite kyselly tai ihmetelly tätä ei oltais tehty ikinä

Itseasiassa sulla olis potilaana oikeus pyytää diagnoosin tarkentamista .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itseasiassa sulla olis potilaana oikeus pyytää diagnoosin tarkentamista .

No mun tapauksessa se menee uudelleenarviointiin kai. Lopputulos on sama. Ne ei halunnu tehä sitä ja toivo etten itse kysele/tee mitään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä mietin tota samaa jo aikasemmin. Toi diagnoosin uudelleen arviointi on terveydenhuollossa iso "ongelma". Omalla kohdalla oon huomannut ihan saman,koska itse olen halukas mutta mulle tyrkytetään sen tilalle diagnoosin purkamista. Joka on helpompi tehdä kuin diagnoosin uudelleen arviointi.

Nähtävästi. Tosin mun kohdallahan on kiistatonta, et mulla on joku syy ollut psyykkisiin oireisiin joten purku ei riitä. Tästähän tulee mielenkiintoista, saas nähdä. Kuitenkin nykyinen diagnoosi ei siis enään päde

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Purkua en halua koska sit menetän työkyvyttömyys eläkkeen. Mulla ei oo mitään koulutusta niin kuka mua palkkais?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nähtävästi. Tosin mun kohdallahan on kiistatonta, et mulla on joku syy ollut psyykkisiin oireisiin joten purku ei riitä. Tästähän tulee mielenkiintoista, saas nähdä. Kuitenkin nykyinen diagnoosi ei siis enään päde

Ohan mullakin diagnoosi joka ei voi olla määräaikainen vaan sen pitäis olla pysyvä ja siitä ei voi edes "parantua" . Jos sulla on väärä diagnoosi niin sä syöt silloin ihan turhaan lääkkeitä ja vieläpä väärän diagnoosin lääkkeitä, Itse sain tietää äskettäin että diagnoosi on heitetty hatusta ja sen takia sitä ei mulle ole ikinä perusteltu. Onko ihme kun diagnooseista on arvottu vaan joku diagnoosi jolla varmasti saa kelasta työkyvyttömyyseläkkeen.

Vinkkinä potilaana sulla on oikeus vaatia diagnoosin perusteluja. Perustuu lakiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ohan mullakin diagnoosi joka ei voi olla määräaikainen vaan sen pitäis olla pysyvä ja siitä ei voi edes "parantua" . Jos sulla on väärä diagnoosi niin sä syöt silloin ihan turhaan lääkkeitä ja vieläpä väärän diagnoosin lääkkeitä, Itse sain tietää äskettäin että diagnoosi on heitetty hatusta ja sen takia sitä ei mulle ole ikinä perusteltu. Onko ihme kun diagnooseista on arvottu vaan joku diagnoosi jolla varmasti saa kelasta työkyvyttömyyseläkkeen.

Vinkkinä potilaana sulla on oikeus vaatia diagnoosin perusteluja. Perustuu lakiin.

No mulla on se ongelma, et sain sen nuorempana osastolla. Se on kai sillon ollu perusteltua. Mut siitä on jo melkeen 10v. olin vielä ala-ikäinen. Tosin eri kaupunki kuin nyt.

Toisaalta nyt jos mä oon tässä tilassa ja ne ei halua tehdä tota.. Tai ei halunnu niin oikeastaanhan se kertoo sen ettei niillä oo edes hajua mikä mulla on. Skitsofrenia se ei enään ole. Eri asia sit mikä jää jäljelle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mulla on se ongelma, et sain sen nuorempana osastolla. Se on kai sillon ollu perusteltua. Mut siitä on jo melkeen 10v. olin vielä ala-ikäinen. Tosin eri kaupunki kuin nyt.

Toisaalta nyt jos mä oon tässä tilassa ja ne ei halua tehdä tota.. Tai ei halunnu niin oikeastaanhan se kertoo sen ettei niillä oo edes hajua mikä mulla on. Skitsofrenia se ei enään ole. Eri asia sit mikä jää jäljelle

Ainut mikå mun elämässä on muuttunu on terapia viime vuoden puolella mikä alko. Mulla oli 4-6v seksuaalista ahdistelua (en muista tarkkaa ikää, joku saman pihan 18v+ poika melkein raiskasi) mut sen lisäks mulla ollu normaali elämä niin.. Ei mulla oo oikeestaan mitään kunnon syytä tai tiedossa olevia asioita jotka ois muuttunu...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enhän minäkään halua purkua mutta katotaan pääsenkö diagnoosin uudelleen arviointiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Purkua en halua koska sit menetän työkyvyttömyys eläkkeen. Mulla ei oo mitään koulutusta niin kuka mua palkkais?

Toi on totta että diagnoosin purku tekee susta työkykyisen. Kela vastasi vaikka diagnoosi vaihtuisi niin jos on toistaiseski myönnetty työkyvyttömyyseläkee niin se eläke säilyy,jos sun työkyky on edelleen alentunut. Pelkkä diagnoosi ei syy vaan se työkyky.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toi on totta että diagnoosin purku tekee susta työkykyisen. Kela vastasi vaikka diagnoosi vaihtuisi niin jos on toistaiseski myönnetty työkyvyttömyyseläkee niin se eläke säilyy,jos sun työkyky on edelleen alentunut. Pelkkä diagnoosi ei syy vaan se työkyky.

Työkyky on normaali. Mulla ainakin. Ei vaan mitää koulutusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinähän sanoit ettet halua menettää työkyvyttömyyseläkettä. Miten voit olla eläkkeellä jos sun työkyky on normaali?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai sii nyt onkun meen uudelleenarviointiin. Ennen ei. Mut kuka mut palkkaisi? Mul on vaa peruskoulu ja ikää 30v...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinähän sanoit ettet halua menettää työkyvyttömyyseläkettä. Miten voit olla eläkkeellä jos sun työkyky on normaali?

No nyt on. Jos diagnoosi uudelleenarvioidaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai sii nyt onkun meen uudelleenarviointiin. Ennen ei. Mut kuka mut palkkaisi? Mul on vaa peruskoulu ja ikää 30v...

Sä oot vielä nuori ja tutkinnon saa parissa vuodessa suoritettua jos sulla on halukkuutta opiskella. Sulla on varmasti syysi ettet ole opiskellut. Mulla on kaksi ammattitutkinto jotka olen opiskellut pakon saattelemana. Mä puhunut hoitajalle että mä voisin jossitella mutta se jossittelu ei hyödytä. Mä olen sua paljon vanhempi ja mulla tulee oikeesti kohta ikä vastaan. Mä olen nyt siinä tilanteessa jota olis kaivattu silloin kun mä olin nuori.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sä oot vielä nuori ja tutkinnon saa parissa vuodessa suoritettua jos sulla on halukkuutta opiskella. Sulla on varmasti syysi ettet ole opiskellut. Mulla on kaksi ammattitutkinto jotka olen opiskellut pakon saattelemana. Mä puhunut hoitajalle että mä voisin jossitella mutta se jossittelu ei hyödytä. Mä olen sua paljon vanhempi ja mulla tulee oikeesti kohta ikä vastaan. Mä olen nyt siinä tilanteessa jota olis kaivattu silloin kun mä olin nuori.

Ööh.. Mun peruskoulun keskiarvo on 5. Tuskin mä pääsen amikseenkaan ja enkkuakaan en osaa.. Mulla meni nuoruus ihan perseelleen. Sairaalakoulussa tein yläasteen ja no penkille meni. Mut ton kai voi korottaa, pitää oikeesti kattoa sitkun tää etenee. Riippuu varmaan paljolti minkä saan..

Onhan se kivaa jos en ookkaan työkyvytön mut nyt en sitten edes tiedä mitä opiskelisin ja joudun näköjään miettimään miten maksan 10k takaisin. Tähän asti tolla velalla ei oo ollu väliä, mut jos oonki työkykyinen jne niin sitten onkin. Apua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sain työkyvyttyömyyden jo 18v. Eli ajat sit. Mulla oli jonkun verran noita psykoottisia oireita jotka nyt kadonnu jne eli oikeesti elän ihan outoa aikaa. Tuntuu oudolta olla normaali kuulematta mitään vuosien jälkeen. En menny kouluun kun no, mitäs se työkyvytön? Masennuin jne

• Anonyymi

https://www.zerohedge.com/medical/pandemic-fake-psychiatric-diagnoses

An obvious problem is that all definitions of psychiatric disorders are subjective. They are not objective facts such as a broken bone is. This means they can be expanded in a myriad of ways to capture a kaleidoscope of distress, alienation, and dissatisfaction, and that psychiatric diagnoses are consumer brands, not medical diseases.

In medicine, a diagnosis is aimed at determining which disease explains a person’s symptoms and signs, which enables effective matching of a treatment to address specific disease processes.

This is not the case in psychiatry. And all psychiatric drugs have nonspecific effects that are not directed against some cause of a disease. Their effects are similar to those of alcohol, narcotics, and other brain-active substances.

• Anonyymi

Jos ymmärsin googlen avulla oikein niin mahdollista. Näitähän ei voi todeta kuin fyysisiä oireita ja paljon riippuu mitä potilas osaa/pystyy sanoa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      83
      7101
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      26
      7053
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      108
      6157
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5404
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5228
    6. Demarikultin uhri kertoo

Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      63
      5185
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5098
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4585
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      16
      3467
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3380
    Aihe