Varha lähettää Ropon kautta laskuja vuodelta 2023

Anonyymi-ap

Onko kukaan muu saanut Ropon kautta muistutuslaskua Varhalta vuodelta 2023? Laskussa lukee pariin kertaan "terveydenhuollon tasausmaksut". Ihan on jopa muistutusmaksua laitettu päälle vaikkei ensimmäinenkään lasku ole tässä parin vuoden aikana tullut perille.

80

1500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei ne mitään ropon kautta tuu ne tulee refiren kautta. Olikohan saanut huijaus laskun ,ootko tarkistanut onko se maksamatta. Voithan myös soittaa laskutukseen ja kysyä asiaa

• Anonyymi

Ropon kautta tulee Varhan karhukirjeet, siitä on ollut mediat täynnä' juttua.

• Anonyymi

Varhan laskutus on ollut sekaisin monta vuotta ja henkilökunta epäluotettavaa ja osaamatonta.

• Anonyymi

Joo soitin suoraan Varhaan ja oli kuulemma alkuperäinen lasku maksamatta. Varhalla ollut kuulemma usean perintätoimiston kanssa sopimus perinnästä ja Ropo niistä yksi. Olin aika varma että tämä oli huijaus ja netistä löytyi Ropollekin kahdet eri sivut joten en sinne uskaltanut soittaa enää ollenkaan. :D

Aika jännä että yli kahden vuoden päästä peritään. Onkohan alkuperäistä laskua edes koskaan tullut.

• Anonyymi

Ne peritään niin kauan että ne on maksettu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne peritään niin kauan että ne on maksettu

No hei joo mutta eka muistutuslasku yli kaksi ja puoli vuotta myöhässä. Jos se on sun mielestä normaalia niin ok. Etenkin kun mietin että onko alkuperäistä laskua koskaan tullutkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No hei joo mutta eka muistutuslasku yli kaksi ja puoli vuotta myöhässä. Jos se on sun mielestä normaalia niin ok. Etenkin kun mietin että onko alkuperäistä laskua koskaan tullutkaan.

Muistutuslasku tulee yleensä alle kolmessa viikossa - sanoisin, että kyse on huijauksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muistutuslasku tulee yleensä alle kolmessa viikossa - sanoisin, että kyse on huijauksesta.

Ehkäpä tosiaan huijaus tai sitten Varhalla on samat ongelmat kuin Elisalla vuosia sitten. Mulla on Varhan laskun ollut ok, paitsi yksi virheellinen mukamas peruuttamatta jääneestä ajasta heinäkuussa mikä sitten lopulta hyvitettiin. Laskutusviive ollut yleensä noin kuukausi, mutta nyt kun on e-lasku niin nepä tulee vikkelään, jopa parissa päivässä!

lajijasuris

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin tai sitten on tullut mutta oot heittänyt pois

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulle ei oo kans mitään muistutus laskua tullut ensimmäistäkään.

• Anonyymi

No katso tili otteesta oletko maksanut sellaisen laskun.
      Mut ei ne kyllä minkään ropon kautta tuu. Eikä siinä voi lukea tasaus lasku,

• Anonyymi

Onhan näitä tullut, mut en näihin missään muodossa reagoi! Antaa mennä vaa ulosottoon, kun ei ne siel mitään haittaa, kun ei ne sieltäkään mitään saa 🤣

• Anonyymi

No mut siellä ne kasvaa kasvamistaan. Olet ilmeisesti työtön. Mut siinä tapauksessa han lasku on huomioitu toimeentulotuki päätöksessä. Kun on eläkkeellä ne ottavat sitten eläkkeestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mut siellä ne kasvaa kasvamistaan. Olet ilmeisesti työtön. Mut siinä tapauksessa han lasku on huomioitu toimeentulotuki päätöksessä. Kun on eläkkeellä ne ottavat sitten eläkkeestä

Ei se sulle kuulu olenko työtön, mut töitä tehdään, paitsi et vain suojaosuuteen asti, eli eivät saa yhtään mitään muuta kuin lämmintä kättä🤣
        Toimeentulotukea ei saada, eikä muitakaan tukia!
        5 vuodessa ne vanhenee lopullisesti ja juuri itseasiassakin vanheni nippu näitä laakuja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se sulle kuulu olenko työtön, mut töitä tehdään, paitsi et vain suojaosuuteen asti, eli eivät saa yhtään mitään muuta kuin lämmintä kättä🤣
        Toimeentulotukea ei saada, eikä muitakaan tukia!
        5 vuodessa ne vanhenee lopullisesti ja juuri itseasiassakin vanheni nippu näitä laakuja

Sulta on sitten mennyt ainakin luottotiedot

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sulta on sitten mennyt ainakin luottotiedot

Mitä sit? Eipä se silti vaikuta pask*nkaa vertaa elämääni!!!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sit? Eipä se silti vaikuta pask*nkaa vertaa elämääni!!!!!!

Kyllä luottotiedot vaikuttaa joka paikassa. Et sää mitään luotolla mistään, et saa asuntoon etkä paljon muutakaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä luottotiedot vaikuttaa joka paikassa. Et sää mitään luotolla mistään, et saa asuntoon etkä paljon muutakaan

Ööh tuo on väärä olettamus. Itsellä vakavan sairastumisen takia meni luottotiedot. Sain helposti asunnon ja nettiliittymänkin. Joten ei pidä paikkaansa aina.
        Nykyään luottotiedot taas kunnossa kun terveenä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän moni näin luulee, mut harhaluuloa....
        Itse just vaihdoin liittymääni ilman mitään ongelmaa, löytyy luottokortti jota käytän ihan normaalisti, liikenne vakuutukset saan ihan normaalisti 4 erään ja jopa vuokra asunnonkin saan jos niin vaan haluun... Se on katos kuinka peliä osaa pelata 🤣

• Anonyymi

Sain just uuden hammaslääkäri maksun laskun ja siinä muuten lukee et asioita hoitaa ropo.fi. tähän asti luki että revire. Eikös revire ollutkaan luotettava vai miksi ovat vaihtaneet

• Anonyymi

Itse asiassa näitä suoraan ULOSOTTOKELPOISIA ei saa PERITÄTOIMISTOT periä, eikä lisätä näihin mielivaltaisia perintäkuluja.

Näille vinkujille tiedoksi, et kannattaa ensin perehtyä perintä lakiin, ennen kuin alat vinkumaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse asiassa näitä suoraan ULOSOTTOKELPOISIA ei saa PERITÄTOIMISTOT periä, eikä lisätä näihin mielivaltaisia perintäkuluja.

Näille vinkujille tiedoksi, et kannattaa ensin perehtyä perintä lakiin, ennen kuin alat vinkumaan!

Ei pidä paikkaansa. Kyllä vaan peritään perintätoimistojen kautta ja joka laskussa on perintäkulut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Kyllä vaan peritään perintätoimistojen kautta ja joka laskussa on perintäkulut

Kyllä kuule pitää idi*tti! On kyl huomattu jo useaan otteeseen kuinka mulk*uja LOIMAALAISET on......

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kuule pitää idi*tti! On kyl huomattu jo useaan otteeseen kuinka mulk*uja LOIMAALAISET on......

Kyllä kai minä tiedän kun itsellä oli muutama lasku maksamatta niin nimen omaan revire peri näitä minulta jos en saanut silloin maksuun kun oli eräpäivä tuli uusi lasku uudella summalla ja jos koitti tehdä sopimusta niin se sopimuksen teko maksoi 20€
        Että nämä EIVÄT MENNEET KYLLÄ ULOSOTTOON, vaan perintätoimisto on ja kaikki muutkin on maksettu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kai minä tiedän kun itsellä oli muutama lasku maksamatta niin nimen omaan revire peri näitä minulta jos en saanut silloin maksuun kun oli eräpäivä tuli uusi lasku uudella summalla ja jos koitti tehdä sopimusta niin se sopimuksen teko maksoi 20€
        Että nämä EIVÄT MENNEET KYLLÄ ULOSOTTOON, vaan perintätoimisto on ja kaikki muutkin on maksettu

Täs nähdään taas kuinka teitä Loimaalaisia voidaan vetää kuin pässiä narusta.....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No niin on turkulaisetkin sitten kun vinkuvat että ropo lähettää karh7kirjeitä ja laskuja kuolleille ihmisillekkin

• Anonyymi

Tänään tulleessa varhain laskussa lukee että maksumuistutukset ja perintätoimet hoitaa ROPO OY että se siitä ulosottojutusta

• Anonyymi

Antaa hoitaa vaikka Jeesus Oy, ei kiinnosta. Silppuri läpi ne avaamattomina kuitenkin läpi menee

• Anonyymi

Lue varhain sivulta miten tää laskutus toimii. Ne menee ensin perintätoimistolle

• Anonyymi

Korjaus edelliseen tarkoitin varhan sivulta

• Anonyymi

Kuka vain voi perustaa perintätoimiston ja lähetellä perintälaskuja. Ei se tarkoita, että se olisi laillista. Perintätoimistoja perustavatkin usein juuri sen vuoksi ammattirikolliset.

• Anonyymi

Voe kuule, kun PERINTÄTOIMISTOA ei nyt vaa ihan kuka tahansa pysty perustamaan. . Siihen haetaan luvat avilta, eikä se ole mikään yks oikoinen jutt vaan erittäin monimutkainen prosessi...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voe kuule, kun PERINTÄTOIMISTOA ei nyt vaa ihan kuka tahansa pysty perustamaan. . Siihen haetaan luvat avilta, eikä se ole mikään yks oikoinen jutt vaan erittäin monimutkainen prosessi...

Aville tehdään ilmoitus toiminnan aloittamisesta, muuta ei vaadita. Jokainen voi perustaan perintätoimiston.

Ehkä sinulle on monimutkaista täyttää netissä yksi lomake, terveille ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aville tehdään ilmoitus toiminnan aloittamisesta, muuta ei vaadita. Jokainen voi perustaan perintätoimiston.

Ehkä sinulle on monimutkaista täyttää netissä yksi lomake, terveille ei ole.

Syö sä vaan id*otti lääkkees itse...! Perintä toiminta nyt vaa on valitettavasti LUVANVARAISTA TOIMINTAA, johon haetaan luvat avilta.....

• Anonyymi

• Anonyymi

Kuka hölmö siellä oikein kinaa vastaan eikä tiedä mitään

• Anonyymi

Paremmin mä tiedän kuin te saat*nan idi*otit kus*päät LOIMAALAISET tunarit🤣🤣🤣

• Anonyymi

Annanko avin numeron, niin voit ihan itse soittaa sinne ja kysyä kuinka perintätoimisto perustetaan? Voit vaikka samalla kysyä perintälaista tarkemmin.....

• Anonyymi

0295 016 780 soita sinne!!!

• Anonyymi

• Anonyymi

Perintä firma on vaihtunut. Se on nykyään ROPO OY lukee laskussa ja jos ropo ei saa perittyä se menee ulosottoon. Ja perii ne maksamatta jääneet vuodelta - 23.
      Ainahan lasku pitää maksaa on se sit mikä hyvänsä

• Anonyymi

Ropo on lukenut minunkin lääkärinpalkkio-laskuissa tänä vuonna. Jos aiemmin ollut Refire, sitten on ja nyt Ropo niin ei tossa mitään ihmeellistä ole ja näitä muutoksia nyt vaan esiintyy välillä, kun klpailutetaan ja haetaan parempia liikekumppaneita. Joku tuossa ylempänä kertoi, että Varhalla useampia perintäyhtiöitä ja ihan hyvin voi olla, varsinki kun hehän lähettävät valtavasti laskuja, eikä se ikävä kyllä ole harvinaista, että noita joudutaan perimään.

Minustakin perintäyhtiöö voi käyttää, vaikka saatava onkin ulosotokelpoinen. Onpa erikoista, jos tulee perintälasku vaikkei alkuperäistä ole tullut. Näin kävi itsellä silloin joskus 15 v.- sitten, kun Elisan laskutus oli ihan sekaisin ja pitkiä viipeitä, mutta sillon oli summatkin pienessä. Mutta sitten Varha lähetti mulle perusteettoman laskun peruuttamatta jääneestä ajasta mitä ei siis ollu (kuulemma aika paljonkin laskuissa ongelmia), joka sitten hyvitettiin vaikken edes pystynyt osoittaa virhettä, kun olin jo poistanut todisteet. Ilmeisesti he tietojärjestelmistä löysivät ristiriitaa, ja niissä todella oli, se kävi omissa selvityksissäkin ilmi.

Avaamatta ei kannata jättää ellei ole köyhä ja ulosotossa tai tt:lla, ei vaikkei yhtään huvittaisi maksaa, se on pelkkää typeryyttä ja haitaksi, ei mitään depistä. Se kun on itsetunnon ja itysestä huolehtimisen&kiinnostukse puutetta, ei mitään rahaan liittyvää.

lajijasuris

• Anonyymi

No annappas rahaa niin maksetaan, laita ny alkuun vaikka 500e

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No annappas rahaa niin maksetaan, laita ny alkuun vaikka 500e

Tuon minä ymmärrän ja eipä se sillon onnistu millään. Mä tarkoitin nimenomaan joidenkin "ei nyt huvita maksaa" yms. joissa ei aina ymmärretä seurauksia silloinkaan kun siitä on oikeesti haittaa, ja näin siis todellaki voi olla heilläkin, joilla ei ollenkaan tai merkittävää psyyken problematiikkaa. Osa heistä on kai saanut tarvittaessa rahaa muualta, valitettavasti mielestäni, sen sijaan että olisi painotettu jämäkämpää rahankäyttöä, vaikka kuinka paljon kaikkea kivaa ostettavaa on

lajijasuris

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ropo on lukenut minunkin lääkärinpalkkio-laskuissa tänä vuonna. Jos aiemmin ollut Refire, sitten on ja nyt Ropo niin ei tossa mitään ihmeellistä ole ja näitä muutoksia nyt vaan esiintyy välillä, kun klpailutetaan ja haetaan parempia liikekumppaneita. Joku tuossa ylempänä kertoi, että Varhalla useampia perintäyhtiöitä ja ihan hyvin voi olla, varsinki kun hehän lähettävät valtavasti laskuja, eikä se ikävä kyllä ole harvinaista, että noita joudutaan perimään.

Minustakin perintäyhtiöö voi käyttää, vaikka saatava onkin ulosotokelpoinen. Onpa erikoista, jos tulee perintälasku vaikkei alkuperäistä ole tullut. Näin kävi itsellä silloin joskus 15 v.- sitten, kun Elisan laskutus oli ihan sekaisin ja pitkiä viipeitä, mutta sillon oli summatkin pienessä. Mutta sitten Varha lähetti mulle perusteettoman laskun peruuttamatta jääneestä ajasta mitä ei siis ollu (kuulemma aika paljonkin laskuissa ongelmia), joka sitten hyvitettiin vaikken edes pystynyt osoittaa virhettä, kun olin jo poistanut todisteet. Ilmeisesti he tietojärjestelmistä löysivät ristiriitaa, ja niissä todella oli, se kävi omissa selvityksissäkin ilmi.

Avaamatta ei kannata jättää ellei ole köyhä ja ulosotossa tai tt:lla, ei vaikkei yhtään huvittaisi maksaa, se on pelkkää typeryyttä ja haitaksi, ei mitään depistä. Se kun on itsetunnon ja itysestä huolehtimisen&kiinnostukse puutetta, ei mitään rahaan liittyvää.

lajijasuris

Täytyy ne silti avata

• Anonyymi

Viime viikolla sain Ropon kautta lähes 200 euron laskun Varhalta ja siinä on myös mm. terveydenhuollon tasauslaskuja.

• Anonyymi

Miltä vuodelta?

• Anonyymi

Mitä ihmeen tasaus laskuja,

• Anonyymi

Oletko jättänyt kaikki laskut maksamatta

• Anonyymi

Varhan sivuilla luki jossain että laskuja peritään ropo Oyn kautta nyt vuodelta 2023.
      Jos kaikki jättäisi laskut maksamatta niin ei oo ihme et kaikki maksut kallistuu.
      Varhan kans pystyy tekeen maksusopimuksen kun soittaa laskussa olevaan numeroon.
      Kannattaa tarkistaa aina onko maksu oikein ennenkuin maksaa

• Anonyymi

Jos olet toimeentulotuki asiakas niin laskusi maksetaan sieltä

• Anonyymi

Ei makseta enää tästä vuodesta alkaen.

KELA on lopettanut kaikkien lääkäripalveluiden maksamisen toimeentulotuesta vedoten siihen lakiin, että vähävaraisten pitää saada maksunalennus/kumoaminen itse hyvinvointialueelta. Ei KELA ei enää tässä muodossa suostu hyvinvointialueille rahaa kippaamaan.

Se miten tuo tapahtuu, onkin sitten byrokraattista, hankalaa, pitää erikseen anoa yms. Onhan siitä puhetta ollut, että asian pitäisi olla todistetusti toimeentulotuki/takuueläkeläis-asiakkaille automaattisesti täysi itsestäänselvyys ja ehkä jopa täysin automaattinen mutta se on vasta puhetta ja jostain syystä hyvinvointialueet on hyvin kitsaita näitä maksunvapauksia joita siis LAKI MÄÄRÄÄ, jakelemaan. Kuitenkin, nämähän nyt muutenkaan missään lain noudattamisessa kunnostautunut joten minkäs teet? Valita oikeuskanslerille tai jotain.

Kuitenkin samaan aikaan nimenomaan KELA on päättänyt alkaa tulkita lakia kirjaimellisesti.

Lääkkeet KELA maksaa vielä ne lääkärin määräämät, tosin siihenkin on tulossa jotain harkintaa, että kela alkaa kohta lääkärien puolesta päättämään tarvitseeko potilas niitä vai eikö. Aikaisemminhan on jo se pakotus halvempaan valmisteeseen joten sammakko kiehuu kattilassa aina vain kovemmalla tulella.

(sattumaako ;D tuskimpa).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei makseta enää tästä vuodesta alkaen.

KELA on lopettanut kaikkien lääkäripalveluiden maksamisen toimeentulotuesta vedoten siihen lakiin, että vähävaraisten pitää saada maksunalennus/kumoaminen itse hyvinvointialueelta. Ei KELA ei enää tässä muodossa suostu hyvinvointialueille rahaa kippaamaan.

Se miten tuo tapahtuu, onkin sitten byrokraattista, hankalaa, pitää erikseen anoa yms. Onhan siitä puhetta ollut, että asian pitäisi olla todistetusti toimeentulotuki/takuueläkeläis-asiakkaille automaattisesti täysi itsestäänselvyys ja ehkä jopa täysin automaattinen mutta se on vasta puhetta ja jostain syystä hyvinvointialueet on hyvin kitsaita näitä maksunvapauksia joita siis LAKI MÄÄRÄÄ, jakelemaan. Kuitenkin, nämähän nyt muutenkaan missään lain noudattamisessa kunnostautunut joten minkäs teet? Valita oikeuskanslerille tai jotain.

Kuitenkin samaan aikaan nimenomaan KELA on päättänyt alkaa tulkita lakia kirjaimellisesti.

Lääkkeet KELA maksaa vielä ne lääkärin määräämät, tosin siihenkin on tulossa jotain harkintaa, että kela alkaa kohta lääkärien puolesta päättämään tarvitseeko potilas niitä vai eikö. Aikaisemminhan on jo se pakotus halvempaan valmisteeseen joten sammakko kiehuu kattilassa aina vain kovemmalla tulella.

(sattumaako ;D tuskimpa).

Mutta kyl kai nyt jotain laskuja pystyy maksaan itsekin, ei niitä koko loppuikää joku sun puolesta maksa. Hyvä kun lääkkeet saa ja sähkön ja veden ja vuokran kyllä sitä siinä jo on

• Anonyymi

Mene nettiin varhan sivuille sieltä löytyy tietoa laskutuksesta ja. Laskujen perinnästä. Siellä lukee että asiakas maksujen periminen muuttui kesäkuussa.
      Ensin tulee kirjeenä tieto maksamattomat laskuista ja jos niitä ei maksa siirtyvät perintään

• Anonyymi

Ei mulle ainakaan tullut ensin mitään kirjettä missä olisi ollut tieto maksamattomista laskuista. Epäilen että alkuperäistä ei ole koskaan tullut.

• Anonyymi

Olin maksanut saman laskun kahteen kertaan kun olin sen jo maksanut huhtikuussa ja en tiedä miten se oli jäänyt pankin sivuille erääntyviin, no maksoin sen ja rupesin tutkii asiaa niin olin sen maksanut kaksi kertaa. Soitin varhan asiaksi toimistoon jotka lupasivat tutkia asian ja seuraavana päivänä tuli soitto että olin maksanut kahteen kertaan ja toinen maksu palautetaan. Miten ois mahtanut käydä jos en olisi itse huomannut asiaa, ei varmaan ois palautusta tullut takasin

• Anonyymi

Ropo - Refire sekaannus tai yleensä koko laskutuksen viivästyminen voi ihan liittyä siihenkin vanhaan uutiseen, jossa varsinais-Suomen hyvinvointialue velvoitettiin uudelleen kilpailuttamaan laskutus ja perintä. Siinä alkuperäisessä oli jokin sekaannus tai valitus, en enää muista tarkkaan. Kilpailutus tehty väärin tjsp.

• Anonyymi

Onhan takuueläkekin vissiin n. 1000€, itsekkään en saa eläkettä paljon enempää mut silti joudun itse maksaan kaikki laskut, asumistukeen saan hiukan

• Anonyymi

Mulla samanlainen rahatilanne ja vieläpä paljon terveysongelmia. Mutta just toi mainitsemasi ja silti aina valitetaan miten huono ja pieni toimeentulotuki on, siis jotenkin huonompi kuin muut minimituet, vaan eipä taida olla alkuunkaan noin, ei euromääräisesti ja periaatteiltaan kuin vähän byrokraattisempi!

Sitten vielä se miten paljon on enemmän tai vähemmän perusterveitä, jotka saaneet vuosikausia täyden tt:n+muut tuet(+lääkkeet,lääkärit, harkinnanvaraiset ym) mutta ihmekös tuo kun järjestelmä tosiaan mahdollistaa perusteettomankin chillailun.

lajijasuris

• Anonyymi

Tervehdys!

Jep. Viime viikolla mulle tuli Ropolta 85 e lasku korkoineen ja alkuperästä laskua en oo koskaan nähnykään. Lasku vuodelta 2023 ja olisin käyny muka hoidossa maaliskuussa. Tarkistin kaikki kalenterin merkinnät. Oon käyny lääkärillä kyllä mutta joulukuussa ja laskut maksettu. Tää ei oo eka kerta. Vuosi sitten lähettivät mulle 4 eri laskua ja väittivät etten oo maksanu niitä. Sanoin monesti että olen maksanut kaikki ajallaan ja siellä ei uskottu. Lähetin sitte oikeen kuvat sinne kaikista maksuista nii jopas tuli hiljasta. En ymmärrä kuka pönttö pää siellä hoitaa näitä asioita!!

• Anonyymi

Jep jep, ennen kaikkea viitenumeroilla seurataan maksuliikennettä minkä ei nyt digiaikana luulsi olevan kovin vaikeaa ja aikaa vievää. Siellä on vissiin otettu jotain tumpeloita, jotka ei kunnolla hallitse ohjelmien käyttöä. Jos ja ei kai nyt ole Varhalle ruvettu räätälöimään jotain omia taloushallinnon työkaluja vaan käyttävät tunnettua ohjelmistoa.

lajijasuris

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep jep, ennen kaikkea viitenumeroilla seurataan maksuliikennettä minkä ei nyt digiaikana luulsi olevan kovin vaikeaa ja aikaa vievää. Siellä on vissiin otettu jotain tumpeloita, jotka ei kunnolla hallitse ohjelmien käyttöä. Jos ja ei kai nyt ole Varhalle ruvettu räätälöimään jotain omia taloushallinnon työkaluja vaan käyttävät tunnettua ohjelmistoa.

lajijasuris

...ja jotain samaa Ropollakin kai sitten mutta päävastuu kumminkin on Varhalla

lajijasuris

• Anonyymi

Hei mut katso oma kannasta ,sieltä näet myös koska olet käynyt lääkärissä

• Anonyymi

lähetä se lasku Marinille ja sen ydin viisikolle. Saarikko on ihan naapurissa. Maksakoot ne nämä sotkunsa helvettiin.

Marini tosin on vaarassa joutua lomautukselle/irtisanotuksi nykyisestä työnantajastaan ja toivoon nyt ihan Suomen yleisen turvallisuuden vuoksi että tämä kaupankassa pysyy työssään siellä Blairin instituutissa sen Aution kanssa.

• Anonyymi

Ei mulle kukaan varalta mitään huomautuslaskuja tullut vaan revireltä ja 46€ lasku tuli maksaan 81€ vaikka oli sovittu maksupäivä. Aina huomautusta huomautuksen päälle. Kannattaa olla tosi tarkkana maksujen kans
      Merkata aina ylös kalenteriin kun käy lääkärissä tai fysioterapiassa tai jossain muussa.
      Sitten kun revire lähetti laskun niin siinä on aina eri lasku numero kun alkuperäisessä. Tarkoitus on varmaan sekoittaa kaikki

• Anonyymi

Sieltä tartte vähän vähentää niitä loisijoita ja pistää hommat ajan tasalle, minä en ainakaan kertaakaan enää maksa samaa laskua kahteen kertaan

• Anonyymi

On saanut, Turussa on myös sama juttu. Kaikki sekasin

• Anonyymi

Eipä Ropo kehuja toiminnastaa ole saanut: https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&sca_esv=17da17d9baa862d3&hl=fi-FI&q=ropo+capital+arvostelut&si=AMgyJEvkVjFQtirYNBhM3ZJIRTaSJ6PxY6y1_6WZHGInbzDnMdeh-ZNhKIvYrGv2LFbk1w9KfkS6avRZt6ijdQH3KRlpIpzyLIvfsv15c7RZb4MIm_s5ejg=&uds=AOm0WdEpNcp6pEjRdta6g1dVDwXuI-c_6TqJex32KE6c81Ir95vvGyWLsl64yFzKmsLyjyGzcz7iU5nKrBYcsceCe6Oi9X7Zq3pkLydVQCqPiPM3XNwciP2Emn0G-1r81gZ9j1kMucxw&sa=X&ved=2ahUKEwjiu5qA-sGQAxUPLBAIHSm2HIsQ3PALegQINhAF&biw=1920&bih=919&dpr=1

lajijasuris

• Anonyymi

Jospa todellakin jättää tilittämättä Varhalle sille kuuluvia saatavia ja lähettää tahallaan perusteettomia muistutuksia...🤔😠?
        Jos todella näin niin kyse olisi luonnollisestiki rikollisesta (törkeä petos ym.) toiminnasta, jota Varhan pitäisi epillä, mutta ketään pomoa ei jaksa kiinnostaa selvittää. Niin tai näin, kyllä tässä on joka taholla enemmän tai vähemmän pasmat sekaisin, joillain asiakkaillakin (huomaa arvosteluissa olevista kirjoituksista).

lajijasuris

• Anonyymi

Äsken radiossa joku mies sanoi saaneen 17.000 €:n laskun tältä perintätoimistolta eli ilmeisesti Ropo Oy:ltä. Kolmen vuoden ajalta erisuuruisia summia ilman selvitystä
      ja nämä siis yhteensä 17.000€.
      Uskomatonta ja nyt nämä Varhan 18.000 € kuukausipalkalla "töitään tekevät" ovat täysin pihalla koko jutusta. Pahoitteli en vaan ymmärtänyt mitä!!!!

• Anonyymi

Tässä vähän enemmän: https://yle.fi/a/74-20189963

Pikkusen herättää ajatuksia "mielestäni olen maksanut/en tiedä mitä nämä maksut on"...eli kenties alkuperäistä laskua ei ole tullut, ja omat maksuthan näkee tiliotteelta (on tai ei, eikä mielestäni!) ja kun ei ole tullut muistutuksia niin ajatellut ettei tartte maksaa. Mutta ei se nyt aivan näinkään mene sentään mutta väärin on tuo menettely, että, siirretään Ropolle perintään ilman myöhästyneenkään alkuperäislaskun lähetystä! Jokunen kirje on voinut jäädä tulematta tai e-lasku mutta ei noin suurta määrää mitä ongelmia on. Se taisi olla 3 vuotta jona aikana saatavaa on esitettävä maksuun, muuten se vanhenee lopullisesti.

Varhaan ja Ropoon pitää suorittaa erityistilintarkastus ja käynnistää esitutkinta (mahd. mm. törkeä petos, virkavelvollisuuden rikkomus) - mutta eiköhän hyvät veljet ja siskot tämän(kin) tapauksen! Se, että Varha on uus, ei ole hyväksyttävä ja relevantti peruste sille miksi laskutus ja perintä on sekaisin.

lajijasuris

• Anonyymi

Ropo hoitaa myös Loimaan sähkölaskut

• Anonyymi

Sekä vuodelta 2024 ja 2025

• Anonyymi

Vaiko sittenkin paljon melua tyhjästä!: https://yle.fi/a/74-20189596

" Laskut liittyvät sellaisiin hyvinvointialueen lähettämiin laskuihin, joita asiakas ei ole maksanut ajallaan."...

26000! Sen nyt voin uskoo ettei muutama sata ole saanut alkuperäistä laskua mutta noin paljon vai yrittääkö Varha ns. pestä käsiään? Jos ei, niin sitten ihmisillä huomio liikaa muotoseikoissa ja muutaman euron kulissa. Parasta olisi maksaa lasku ajoissa ja jos ei pysty, ottaa yhteyttää lähettäjään ja jopa kysellä laskun perään ellei sitä kuulu, sillä eipä noi palvelut ilmasia kumminkaan ole, vaan maksamaan ne joutuu myöhemminkin. Eipä Varha voi mitenkään tietää, jos Posti hukkaa kirjeen tai pankki e-laskun.

lajijasuris

• Anonyymi

Oli niin tai näin, mutta mielenkiintoista on seurata mikä noissa lopulta käy. Muuten tämä 18.500€:n johtaja on Bahamalla lomalla ja nyt pikkupomo 15.000€:n kuukausipalkkalainen yrittää lepuuttaa asiakkaita.
      Sanottiin Varhan ottavan asiat yhdenvertaisuus-
      periaatetta noudattaen. Eli aikamoista ristiriitaa on asiassa.

• Anonyymi

Sinneköhän siis naamalle niitä rahoja menee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinneköhän siis naamalle niitä rahoja menee.

Oikaisu bahamalle

• Anonyymi

Varokaa täät Ropoa on paljon ihmisä joilta he karhuavat perusteetta keräävät vain rahaa ja KKV on puuttunut useaan otteeseen 5 euron, erilaisia lisäkuluja iilma perustetta.

Myös henkilötietoja heiltä vuotaa vääriin käsiin ja laskuttavat vääriä henkilöitä.

Yhteyttä ei saa ei vastata ja Ropolla on kyse vain rahastuksesta. Kuopiolainen raaka firma joka rahastaa ja toimii Väreen kanssa.

Sähköt ottakaa muualta ja minun henkilötietoja käytettiin väärin eli aivan toisen henkilön ja he laskuttivat minua. Millään ei meinanneet perua laskuja annoina sian KKVlle selvitykseen ja vieläkän eivät uskoneet, eivät hyvittänee teikä perustelleet.

Olkaa varovaisia tämän Ropon laksutuksen kanssa kun Ropo on laskuttaja niin selvittäkää kunnolla laskut sillä normaaleissakin alskuissa on aina se 5 euron lisä sekä käyttävät lainvastaisesti 14 euron perintämaksua hyvin usein.

Nämä on hankalia ja työllistäviä asioita ja jos kyseessä vanhus niin vielä vaikeampaa. Tutkikaa kaikki laskut sillä Ropo on yksi suomen ahnein ja rosvo laskuttaja.

Heiltä pitäisi viranomaisten kieltää koko laskutus sillä he eivät osaa ja osaaminen nollissa.

• Anonyymi

Varokaa Ropoa laskuttajana, ryöstää ahnehtii ja käyttää henkilötietoja, jopa toisen laskutukissa.

Tietosuoja tutkii ja KKV on antabut usieta varoiutkisa laksutuksista, jotka ovat vääriä liikaa perimsikuluja ja aiheettomia.

Väre älä ota sähköä ja Ropo ohittakaa samaa puljua!

• Anonyymi

Olet jättänyt laskun maksamatta ja nyt parut kun sitä karhutaan

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      122
      5585
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      95
      4821
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      140
      4774
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      368
      2235
    5. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      122
      2126
    6. 108
      1827
    7. Sulla on mies

Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      256
      1577
    8. 373
      1328
    9. Pääsit koskettamaan

Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      59
      1161
    10. Kadutko mitään?

Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      224
      1150
    Aihe