Kannattaako yksinolevan yli 50v ihmisen unelmoida isosta lottovoitosta. Jos yhtä-äkkiä tilille tulisi esim. 500000€ niin siitähän ei tulisi kuin ongelmia. Asiathan tietenkin sujuisi, mutta nykyisessä maailmassa ei esim. oman asunnon ostosta kymmeksi vuodeksi olisi mitään järkeä. Muutossa oli se juttu, että saisi jonkilaisen uuden miliöön. Mutta onko muuta järkeä. Tämä on enempi filosofiaa.
Nimimerkillä eurojack 120 milj.
Kannattaako.
17
189
Vastaukset
- Anonyymi
Minä olen suoralta kädeltä valmis ottamaan tuon riskin. Eli mielelläni ottaisin jättipotin.
- Anonyymi
Aloittaja kommentoi. Puhun nyt itsestäni. Olen miettinyt paljon mikä on liikaa ja liian vähän. Kun saa huonossa-asemassa olevana asumistukea, niin se olisi huono munkki, että saisi esim. 20000€ euroa mikä käy asumistuen päälle ja riittää juuri ja juuri reiluksi vuodeksi. Toinen äärimmäisen huono olisi saada ”miljoonia”, koska yksin olevana ihmisenä et yli 50v iässä enää ehdi nauttimaan muusta kuin vähän helpommasta elämästä. Huonossa-asemassa olevaa kun ei loppupeleissä kohtaa kuin helvetin huono tuuri. Liian vähän tai liikaa aivan väärässä kohtaa elämää. Tässä asiassa on myös pari muuta lakiin kirjoitettua kummastusta, mutta ne ei kuulu tänne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja kommentoi. Puhun nyt itsestäni. Olen miettinyt paljon mikä on liikaa ja liian vähän. Kun saa huonossa-asemassa olevana asumistukea, niin se olisi huono munkki, että saisi esim. 20000€ euroa mikä käy asumistuen päälle ja riittää juuri ja juuri reiluksi vuodeksi. Toinen äärimmäisen huono olisi saada ”miljoonia”, koska yksin olevana ihmisenä et yli 50v iässä enää ehdi nauttimaan muusta kuin vähän helpommasta elämästä. Huonossa-asemassa olevaa kun ei loppupeleissä kohtaa kuin helvetin huono tuuri. Liian vähän tai liikaa aivan väärässä kohtaa elämää. Tässä asiassa on myös pari muuta lakiin kirjoitettua kummastusta, mutta ne ei kuulu tänne.
Ainahan voi spekuloida tuolla tavoin.
Minä kyllä mielelläni kokeilisin ihan käytännössä ja konkreettisesti miten minun kävisi, jos saisin lotonnjättipotin. Riskeistä huolimatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainahan voi spekuloida tuolla tavoin.
Minä kyllä mielelläni kokeilisin ihan käytännössä ja konkreettisesti miten minun kävisi, jos saisin lotonnjättipotin. Riskeistä huolimatta.Aloittajan kommentti!
Eihän sillä ole mitään väliä enää kuoleman jälkeen miten käy jos jälkeen jää huomattava rahamäärä. Sillä on väliä mitä meidän elämä oli esim. 30v sitten kun olimme nuoria aikuisia. Nyr 19.9. tuli eurossa tulokselle 5+1 melkein kuusi miljoonaa ja 5 tulokselle 200 000 €. Mutta ongelmaa ei olisi jos ei olisi ollut aiemmin toisten tekemää ongelmaa.
Itseasiassa tuo 5+0 on sellainen tulos joka olisi itsellle enemmän mieleen kuin tuo 5+1 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika ihmeellistä ajattelua, itse olen 60v ja katsoin laskurista mikä on minun elinajanodote ja se oli muistaakseni 82v.
Eli 22 vuotta voisisin käyttää nuo miljoonat.
50 vuotiaalla se olisi jotain 32-36 vuotta, riippuen tietenkin elintavoista.
Eli se 5 miljoonaa jaettuna 36 vuodella tekee 138 888€/v ja 11 574€/kk, ihan normi poliitikon tai johtajan palkkataso, ei sen kummempaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aloittajan kommentti!
Eihän sillä ole mitään väliä enää kuoleman jälkeen miten käy jos jälkeen jää huomattava rahamäärä. Sillä on väliä mitä meidän elämä oli esim. 30v sitten kun olimme nuoria aikuisia. Nyr 19.9. tuli eurossa tulokselle 5 1 melkein kuusi miljoonaa ja 5 tulokselle 200 000 €. Mutta ongelmaa ei olisi jos ei olisi ollut aiemmin toisten tekemää ongelmaa.
Itseasiassa tuo 5 0 on sellainen tulos joka olisi itsellle enemmän mieleen kuin tuo 5 1Edelleen mielelläni kokeilisin tuon jättipotin vaikutusta elämääni.
Enkä nyt kovin kiinnostunut ole kuolemani jälkeistä aikaa suunnittelemaan. Minulla on kaksi aikuista lasta ja he kyllä osaavat aivan varmasti huolehtia siitä mitä minulta jää.
Minä kyllä mieluummin ottaisin tuon 5+1 kuin 5. Ja kaikkein mieluiten jättipotin. Kukin tavallaan….
- Anonyymi
Kannattaa tietenkin, ja jos itse ei ehdi hyödyntää, niin perintönä omaisille tai jos ei ole niin valtiolle tai mille nyt keksii lahjoittamaan.
Itse olisin kaivannut parin sadan tuhannen voittoa, kun voitin vain kymmeniä tuhansia, niin kyllä vain olisin miljooniinkin tyytyväinen, että onhan tuota vielä kohteita joihin ei ole muuten päässyt käsiksi kuten se omakotitalo maalta ja autoja ja vaikka mitä muuta viimeisiin elinpäiviin kulutettavaa.- Anonyymi
ketjun aloittajan kommentti.
Perinnössähän se ongelma onkin.
Jos käteisvarallisuutta on kuoleman jälkeisten asioitten jälkeen esim. 1,45 milj. niin yksin olevan ihmisen toisessa perintöveroluokassa olevat maksavat veroa n. 30-35 pronenttia minkä jälkeen jaettavaa on puhtaana n. miljoonaa euroa.
Siis totta vitussa se rehellisesti saatu miljoona on saajansa kannalta ihan ansaittua vaikka se tulisi veikkaukselta ns. helikopterirahana, mutta onko se enää reilua jos yksinolevan ihmisen lopullinen pesän arvo olisi milli, ja yksi osuus olisi nettona luokkaa 200 kiloa. Ainahan kaikki ei ole sitä miltä se ulkopuolisten silmissä näyttää.
Se, että on se toinen perintöluokka rintaperillisten jälkeen on ok, mutta nuo veroluokat on joskus liian anteliaita ja samankaltaisiia. Nyt esim. 2026 -27/alkaen alinta verotettavaa perintöä nostettiin kymmenellätuhannella eurolla 20 sta 30 euroon. Tuo nosto on mielestäni rintaperillisten kohdalla oikein, mutta toisessa luokassa se ei ratko tätä epäreiluutta.
Parempihan se on, että se ”potti” jaetaan kuin, että valtio vie suoraan kaiken.
Tämä on vähän vaikea asia, mutta joskus joillekin käy näin. Kaikesta huolimattav itselläni olisi tilillä tilaa parillesadalletonnille. Mitään miljoonaa en enää kaipaa.
- Anonyymi
Unelmoida kannattaa aina, vielä parempi jos alkaa elää unelmaansa.
- Anonyymi
Ainahan toki kannattaa unelmoida. Tärkeintä kuitenkin on, ettei rupea tuhlaamaan rahojaan lottoamiseen, etenkin jos on köyhä.
- Anonyymi
Ketjun aloittajan kmmennti, nimenomaan.
- Anonyymi
Ketjun aloituksessa haaveajattelua. Kaikki hyvinvointi, niin fyysinen kuin taloudellinen lähtee omista toimista ja omasta menettelystä.
- Anonyymi
Haaveen hinta on vain 1€.
- Anonyymi
Aloituksessa mainittu 500k on tosiaan hieman ongelmallinen lukema. Eihän sillä saa kalliilta alueelta kuin pienen huonosti suunnitellun kerrostaloluukun täynnä rakennusvirheitä. Tai omakotitalon vähän syrjemmästä.
Kannattaa voittaa kerralla semmoinen summa, että siitä jää elämiseenkin riitävästi rahaa. Jos ei ole uskallusta sijoittamiseen (eli tulevaisuuden tuotot = 0), voi laskea ainakin 50k / vuosi x 30 vuotta = 1,5 miljoonaa.
Tai toisin laskettuna, tuo samainen 1,5 miljoonaa hyvin sijoitettuna voisi tuottaa 5% tuottoarviolla 75k€ vuosi ilman, että pääomaan tarvitsee koskea ollenkaan.- AnonyymiUUSI
Aloittajan kommentti.
Tein aloituksen uhan omasta lähtökohdasta. Yli 50v ja yksinolevana en todellakaan tarvitse mitään useita miljoonia. Kun 2002 tuli euro, niin sen aikainen miljoona markkaa oli n. 168 000€. Vaikka rahan arvo on muuttunut, nykyään tuo arvo lienee useita kymmeniätuhansia alempi, niin omaan unelmaan esim. 150 000€ riittäisi vallan erinomaisesti. En ole ostamassa mitään puolen miljoonan luksustaloa tai huonetta.
Eniten tässä itseä ihmetyttää toisen perintöluokan verotus. Yleensänkin pidän verotusta oikeana, mutta toisessa perintöluokassa maksamalla maksimissaan kolmanneksen veroa voi saada vaikka miljardin jos jaettava nettosumma vain on yhtälöön sopiva. Jossain kulkee myös raja kyseenalaisesta tapahtumasta.
Se mainittu puolenmiljoonan talohan ei välttämättä ole mitään luksusta. Puolenmiljoonan talo voi olla myös ongelma jos joku asia menee vähän vinoon. Tämä on filosofista ajattelua. Asiahan ihan eri kolmekymppisellä perheellisellä. Jos yli 50v ikäinen saa esim. 6 miljoonaa, niin verot maksamalla kenenkään perheenjäsenen ei tarvitse mahdollisten YT neuvottelujen yhteydessä enään neuvotella tai hakea liiton kautta rahaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aloittajan kommentti.
Tein aloituksen uhan omasta lähtökohdasta. Yli 50v ja yksinolevana en todellakaan tarvitse mitään useita miljoonia. Kun 2002 tuli euro, niin sen aikainen miljoona markkaa oli n. 168 000€. Vaikka rahan arvo on muuttunut, nykyään tuo arvo lienee useita kymmeniätuhansia alempi, niin omaan unelmaan esim. 150 000€ riittäisi vallan erinomaisesti. En ole ostamassa mitään puolen miljoonan luksustaloa tai huonetta.
Eniten tässä itseä ihmetyttää toisen perintöluokan verotus. Yleensänkin pidän verotusta oikeana, mutta toisessa perintöluokassa maksamalla maksimissaan kolmanneksen veroa voi saada vaikka miljardin jos jaettava nettosumma vain on yhtälöön sopiva. Jossain kulkee myös raja kyseenalaisesta tapahtumasta.
Se mainittu puolenmiljoonan talohan ei välttämättä ole mitään luksusta. Puolenmiljoonan talo voi olla myös ongelma jos joku asia menee vähän vinoon. Tämä on filosofista ajattelua. Asiahan ihan eri kolmekymppisellä perheellisellä. Jos yli 50v ikäinen saa esim. 6 miljoonaa, niin verot maksamalla kenenkään perheenjäsenen ei tarvitse mahdollisten YT neuvottelujen yhteydessä enään neuvotella tai hakea liiton kautta rahaa.150k jaettuna 30 vuodelle on vain 5000 euroa vuodessa ylimääräistä käyttörahaa, jos ei laske sijoitustuottoja. Tai vaihtoehtoisesti samaaa luokkaa oleva summa osinkoja/korkoja. Eipä sillä pitkälle pötki.
Tietysti jos ajattelee vain tämän hetken tilannetta, saahan sillä kaikenlaista kivaa. Ja rahojen loputtua on taas ihan yhtä tyhjätasku kuin aina ennenkin.
- AnonyymiUUSI
Tuo on kyllä paha riski
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....638788Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.3076611Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan
Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?995917- 1523820
Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.293221Maahanmuuton vastustajat ovat vajakkeja
Jokainen täysijärkinen suomalainen tietää, että Suomi ei pärjää ilman ulkomaalaisvahvistuksia.623129- 1541954
On asioita joita kadun
Yksi niistä on eräs J mies. Olen vasta hiljattain tajunnut. Kuinka väärin tein. Tulit sydän tarjottimella.. mutta tässä171776- 321458
Mitä sä pelkäät?
Että paljastan sut ja touhusi? Elät jotain ihan omaa fantasiaasi ja ainoa virhees oli sekoittaa mut näihin sairaisiin le191226