Sellasta nyt suunnitellaan. Kymmenettuhannet manipuloidut nokituutit otetaan kiinni tien päällä. Selittelyt ei enää auta.
Nokivasaran kuski kävelee tai vaihtaa puhtaampaan.
Suosittelen sähköautoa, jonka range on jopa 800 kilometriä ja päästöt NOLLA.
https://yle.fi/a/74-20182288
Nokivasarat joutuu paaliin
44
433
Vastaukset
- Anonyymi
Selityset/ faktat kyllä joskus auttaa jos sanot että tappio Saksan parhaalle joukkueelle vieraissa 2-1 on Suomelle erittäin huonosti pelattu peli ja Saksa olisi sillä hetkellä maailman paras jalkapallo maajoukkue.
- Anonyymi
Sellasta nyt suunnitellaan. Kymmenettuhannet manipuloidut nokituutit otetaan kiinni tien päällä. Selittelyt ei enää auta.
Nokivasaran kuski kävelee tai vaihtaa puhtaampaan.
Suosittelen sähköautoa, jonka range on jopa 800 kilometriä ja päästöt NOLLA.
- Anonyymi
Eo ole päästöt nolla. Renkaista ja niiden myötä asfaltista irtoa kumi/asfalttipölyä, joka on erittäin syöpävaarallista.
- Anonyymi
Nythän vitsin murjaisit HaHaaHaHaa.
Osamaksu akku mies - Anonyymi
0,0001% päästöt maailman päästöistä.
Kyllä nyt pitää suomalaisia rankaista!- Anonyymi
Ole huoletta. Nuo direktiivit tulevat koskemaan koko EU:ia., ja esim. Kiinassa ei enää polttiksia juuri myydäkään, koska oma tuotanto keskittyy pelkästään täyssähköisiin.
USA seuraa nopeasti perässä, kun Trumpin käpälä kylmenee.
- Anonyymi
Sofia virta vastustaa!
Kesällä taas diesel matkailuautolla Eurooppaa kiertämään... - Anonyymi
Suomessa pärjää hyvin alle 10tuhannen euron autolla. Uutta autoa ei ole ikinä järkevää ostaa. Toiseksi taas alle tuhannen euron autot laittaisin suoraan paaliin.
- Anonyymi
No tonnillakin voi saada ihan asiallisen pelin kun vähän katselee.
Itse ajelin samalla 3000 euron autolla 12 vuotta ja ajoon sen myin edelleen. - Anonyymi
..siis ... hyvin tingitty tai pakkotilanteessa myyty= romu , kaupassa onnistuneesti kusetettu = sepitystä , korjausta , kunnostusta mutta liikenteeseen vaikka mikä olisi ja kuinka savuaisi ?
- Anonyymi
Oma hoppa taas 21 vuotias, ostin sen noin 6 vuotta sitten 160 000 ajettuna. Nyt on reilu 200 000 ajettu bensakulkuri josta en aio luopua vielä vuosiin. Uuteen en vaihda vaikka lottopotin saisin, miksi tuhlaamaan pääomaa kun koroilla saa kulkupelin..
Nokivasaroitakin oli töissä ollessa, pitkää työmatkaa on tullut ajettua vuosikymmeniä. Eläkeläisenä ei enää viitsi kuin mökkimatkoja ja muutaman pidemmän reissun kesällä ajaa.
Seuraavakaan minun auto. Vähänajettu hyvin huollettu tuskin maksaa enemmän kuin 5 000 €... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
..siis ... hyvin tingitty tai pakkotilanteessa myyty= romu , kaupassa onnistuneesti kusetettu = sepitystä , korjausta , kunnostusta mutta liikenteeseen vaikka mikä olisi ja kuinka savuaisi ?
Mitä tarkoitat romulla? Mielestäni toimiva ja katsastuksen läpäisevä auto ei ole romu vaan ihan asiallinen käyttöesine.
Tuokin mainitsemani autoni 3000€/12 vuotta oli todella vähävikainen, muistan vaihtaneeni vesipumpun, lataussäätimen, muutaman alustannivelen, mutta edes iskareita ei tarvinnut vaihtaa kertaakaan.
Minusta se ei ollut mikään romu, vaan jopa parempi kuin myöhemmin hankkimani uudet autot jotka kannattaa vaihtaa uuteen viimeistään 3 vuoden jälkeen ellei halua ongelmia.
Kaiholla muistelen ja ostaisin samanlaisen jos vähän ajetun löytäisin.
- Anonyymi
..ei isi antanutkaan autoa illaksi , olisi pitänyt kävellä ?
- Anonyymi
Hopalla ajettu 19 000 km ja uusi tilattu.
- Anonyymi
On varmaan halpaa ajoa..
- Anonyymi
Miksi ajon pitäisi olla halpaa jos rahaa riittää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäähän se jatke olla, kaikkihan tietää minkä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olemme suomessa, kaikilla ei ole määrättömästi rahaa.
Rikkaita on vain pieni osa kansasta, ei niitä tämänkään palstan kirjoittajista löydy, muuta kuin heidän omassa mielikuvituksessaan.
Jotkut eivät vain kestä köyhyyttään, vaan uhoavat olevansa rikkaita.
Melko hupaisaa touhua...
- Anonyymi
Miksi sijoittaa pelkkään autoon 50 000 kun 5000 autollakin pääsee?
- Anonyymi
Sijoittaa? Eihän auto kait ole sijoituskohde. Sitä paitsi 50 000 auto on parempi kuin 5000 auto, eikö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sijoittaa? Eihän auto kait ole sijoituskohde. Sitä paitsi 50 000 auto on parempi kuin 5000 auto, eikö?
Paremmuus on venyvä käsite. Jos ostaa toimivan 5000 euron auton ja on siihen tyytyväinen, jää 45 000 euroa muihin asioihin.
Jos ostaisi 50 000 euron auton, niin muut asiat voisi jäädä toteuttamatta, joten tästä kulmasta katsoen halvempi on parempi ja sen paremmuuden määrittelee kunkin omat tarpeet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
5000 autossa arvon putoaminen ei haittaa kun ajetaan paaliin asti ja hommataan toinen.
- Anonyymi
Jotenkin tuntuu että teillä on puute rahasta. Mites se silleen?
- Anonyymi
Nii se on amispojulla rahasta puute.Haaveilla voi.
- Anonyymi
Ensi vuonna tulee mahdollisesti uudelleen autojen romutuspalkkio, mutta siitä on apua vain rikkaille. Kenellä muutaman tonnin autolla ajavan on mahdollista ruveta maksamaan uutta autoa, jonka romutuspalkkio vaatii. Rahakas käy autoliikkeen takapihalta muutaman satasen auton ja hyödyntää sillä romutuspalkkion hankkimalla itselleen uuden kakkosauton.
- Anonyymi
En ymmärtänyt
- Anonyymi
Mies ja kaksi lasta paloivat elävältä Teslan sisällä sen törmättyä ja syttyessä liekkeihin. Pelastajat eivät kyenneet avaamaan auton ovenkahvoja.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-15111441/Man-two-children-burn-alive-inside-Tesla-crashed-burst-flames-rescuers-unable-work-cars-door-handles.html - Anonyymi
Ei kaikilla ole sille 5 000€:n yli 10 vuotta vanhalle Corollalle korjausmahdollisuutta, aikaa, työkaluja, kiinnostusta tms. Kyttäillä netistä halpoja renkaita, tilailla varaosia ja suunnitella ruostepaikkauksia. Miksi ei voidessaan sitten ostaisi sitä vaikka 50 000 € autoa ja keskittyisi muihin asioihin jos siihen on varaa? Uudet renkaat käytössä, ei katsastuksia tai korjaamisia ja jos on niin takuu toimii.
Eivät ne kaikki siis jouda fixailemaan kulkupelejään. Tullaankohan tässä taas tähän verrattain tuttuun kadeilmiöön josta niin kumman syystä täällä kirjoitellaan? Haluavatko paikkakunnan ihmiset että kaikki ajelisivat samanlaisilla koslilla? Sähköautokin pistää paikkakunnan jo sekaisin ja niitä ollaan hinaamassa kaatikselle kun sähkö loppuu ja tuo vennääkin tuolla jo hyökkää...- Anonyymi
Nyt olet erehtynyt. Pitää ostaa kunnossa oleva, hyvällä pidolla ollut auto kohtuullisilla ajokilometreillä, niin ei ole kuluja sitäkään vertaa kuin uudessa autossa.
Renkaat ovat ihan saman hintaisia hapaan autoon kuin kalliiseenkin, tämänkin normi järjellä varustettu ihminen tajuaa.
Öljyjen ja suodattimien vaihdot ei hirveitä maksa ja katsastusmies sanoo jos jotakin niveltä pitää vaihtaa.
Ruostepaikkauksiakaan ei galvanoituihin koreihin tarvitse tehdä.
Itse ostin kuolinpesästä 2006 vuosimallin alle 100 000 ajetun saksalaisen, jota oli ainoa omistaja pitänyt lämpimässä tallissa koko ajan.
Katsastusvälillä vuoden aikana oli ajettu n. 5000 km.
Maksoin autosta 5 900 euroa viisi vuotta sitten ja olen ajanut sillä 80 000 km, eikä ylimääräisiä kuluja ole ollut normi huoltojen lisäksi, joista osan pystyy itsekin tekemään.
Uuden kalliin auton pakolliset huollot maksaa moninkertaisesti halvan auton kuluihin verrattuna, kun uusi on pakko huoltaa merkkiliikkeessä että takuu pysyisi voimassa, pitää olla kalliit kaskot kun halpaan riittää edullinen osakasko.
Kuka haluaa polttaa rahaa pelkkään kulkuvälineeseen, niin kaikin mokomin, minä pärjään vähemmälläkin ja ajan tällä niin kauan kuin se kohtuudella toimii. - Anonyymi
Siis että... Jos joku ajaa halvemmalla autolla niin päättelet että he haluavat kaikkien ajavan halvoilla autoilla...?
No huh huh... Enemmänkin tuo sinun ivallisuutesi kielii että sinä haluat kaikkien ajavan kalliilla autoilla, kunhan eivät aja kalliimmalla kuin sinä... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis että... Jos joku ajaa halvemmalla autolla niin päättelet että he haluavat kaikkien ajavan halvoilla autoilla...?
No huh huh... Enemmänkin tuo sinun ivallisuutesi kielii että sinä haluat kaikkien ajavan kalliilla autoilla, kunhan eivät aja kalliimmalla kuin sinä...Aivan sama ajatteko polkuautoilla tai 300 000 autoilla. Itse vaihdan auton silloin kun ensimmäiset katsastukset lähenevät. Saan kunnossa olevan auton kun ostan sen uutena ilman sen kummempia kuolinpesäkyttäilyjä. Renkaiden hintoja en tiedä koska uudessa autossa on (yllätys) uudet renkaat.
Ei ole minun vika jos minulla on käyttää autooni ehkees keskivertoa enemmän. Pahoittelut siitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan sama ajatteko polkuautoilla tai 300 000 autoilla. Itse vaihdan auton silloin kun ensimmäiset katsastukset lähenevät. Saan kunnossa olevan auton kun ostan sen uutena ilman sen kummempia kuolinpesäkyttäilyjä. Renkaiden hintoja en tiedä koska uudessa autossa on (yllätys) uudet renkaat.
Ei ole minun vika jos minulla on käyttää autooni ehkees keskivertoa enemmän. Pahoittelut siitä.Älä turhaan pahoittele, kukin röytää aikansa.
Sinunlaisiasikin perinnöntuhlaajia tarvitaan, rahahan tätä yhteiskuntaa pyörittää, se tuhlaa jolla ei rahalle ole muuta käyttöä, joten kaikin mokomin vaan.
No minä nyt ajan edullisesti sen minkä ajan ihan vaikka 300 000 autoilla ökylöivien kiusallakin.
No ei nyt sentään kiusalla, vaan koska se riittää minulle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan sama ajatteko polkuautoilla tai 300 000 autoilla. Itse vaihdan auton silloin kun ensimmäiset katsastukset lähenevät. Saan kunnossa olevan auton kun ostan sen uutena ilman sen kummempia kuolinpesäkyttäilyjä. Renkaiden hintoja en tiedä koska uudessa autossa on (yllätys) uudet renkaat.
Ei ole minun vika jos minulla on käyttää autooni ehkees keskivertoa enemmän. Pahoittelut siitä.Eli ajat siis leasing-autolla... 😂🤣😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä turhaan pahoittele, kukin röytää aikansa.
Sinunlaisiasikin perinnöntuhlaajia tarvitaan, rahahan tätä yhteiskuntaa pyörittää, se tuhlaa jolla ei rahalle ole muuta käyttöä, joten kaikin mokomin vaan.
No minä nyt ajan edullisesti sen minkä ajan ihan vaikka 300 000 autoilla ökylöivien kiusallakin.
No ei nyt sentään kiusalla, vaan koska se riittää minulle.Älä nyt ota tätä tyyliäni kiusaamisena. Ajattele että voit sada autoni sitten joskus...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä nyt ota tätä tyyliäni kiusaamisena. Ajattele että voit sada autoni sitten joskus...
No enpä tiedä. Nämä nykyiset autot kun ei tahdo kestää kuin siihen ensimmäiseen katsastukseen asti...
Jos valita saisin ja jostain löytäisin, niin ottaisin jossakin lämpimässä säilötyn vähän ajetun 1980-90 vaihteen MB:n.
Ne oli hienoja miljoonan kilometrin autoja joita ei enää osata tehdä.
Huomaatko, haluamme ehkä autoiltamme ihan eri asioita?
Ajan nyt tällä paaliin asti ja etsin taas kuolinpesän tai ulosottohuutokaupan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No enpä tiedä. Nämä nykyiset autot kun ei tahdo kestää kuin siihen ensimmäiseen katsastukseen asti...
Jos valita saisin ja jostain löytäisin, niin ottaisin jossakin lämpimässä säilötyn vähän ajetun 1980-90 vaihteen MB:n.
Ne oli hienoja miljoonan kilometrin autoja joita ei enää osata tehdä.
Huomaatko, haluamme ehkä autoiltamme ihan eri asioita?
Ajan nyt tällä paaliin asti ja etsin taas kuolinpesän tai ulosottohuutokaupan.Toivottavasti et esittänyt tuota toteamustasi minkäänlaisena syytöksenä. Nyt nimittäin ollaan lähellä omaa filosofiaani: aivan sama onko auto minkä hintainen tai millä voimalähteellä tahansa varustettuna. Siihen ei täälläkään moni pysty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti et esittänyt tuota toteamustasi minkäänlaisena syytöksenä. Nyt nimittäin ollaan lähellä omaa filosofiaani: aivan sama onko auto minkä hintainen tai millä voimalähteellä tahansa varustettuna. Siihen ei täälläkään moni pysty.
Juuri näin! Kukin tulkoon autollaan autuaaksi.
- Anonyymi
Ei jouda ajan vielä mesellä 8vuotta.Sitten paaliin.
- Anonyymi
Justiin näin. Jonkunhan se pitää ajaa vanhoillakin autoilla, itsekin ajan autot aina paaliin asti.
- Anonyymi
Eipä joudu heh heh akku homolle
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?827076Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267043Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1066143Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455394Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845228Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa605173Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405098Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274585Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv163457Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003370