Tarjolla korkean paikan leiri

🤔🪜🔥 kaipaamalleni miehelle (ilmainen). Kaksi palanutta kattolamppua pitäisi vaihtaa. Kohta tulee aika, kun räystäistä pitäisi kaivaa puiden lehdet pois. Kesäsaunan katon kattohuopa pitäisi vaihtaa. Yms.

19

336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No nyt taas tunaroin saunakiireissäni, kun osa tekstistä jäi vain ajatuksiin. Tuo tulipalon kuva nimittäin tarkoittaa, että leirillä olisi lisäjännityksenä oksien poltto peltipöntössä.

• Anonyymi

Höh, melkein jo lupauduin leirille mutta ei sitten kun liekit eivät olleetkaan niitä lemmenlieskoja :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höh, melkein jo lupauduin leirille mutta ei sitten kun liekit eivät olleetkaan niitä lemmenlieskoja :D

et tänne tule, valittevasti.

• Anonyymi

Hirveä käry.Lopeta!

• Anonyymi kirjoitti:

Hirveä käry.Lopeta!

En ole vielä aloittanut polttamista, kun risusavotta on kesken.🌿

• Anonyymi kirjoitti:

et tänne tule, valittevasti.

Aloituksen apumies asuu siis Espoossa.

• Anonyymi

💥💡
      🧔🤌
      🦺
      🩳
      🪜

• Vaihdoin juuri kammarin kattolampun. Lopputuloksena en saanit laitettua varjostinta takaisin. Kaksi päivää oli iltaisin kivan valoisaa. Sitten kuului naps ja lamppu paloi. Nyt en tiedä oliko vika lampussa vai onko 50-luvun sähkötyöt pettäneet, kun niitä kovakouraisesti käsittelin.🤔 Mielellään en kiipeile edes taloustikkailla.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Vaihdoin juuri kammarin kattolampun. Lopputuloksena en saanit laitettua varjostinta takaisin. Kaksi päivää oli iltaisin kivan valoisaa. Sitten kuului naps ja lamppu paloi. Nyt en tiedä oliko vika lampussa vai onko 50-luvun sähkötyöt pettäneet, kun niitä kovakouraisesti käsittelin.🤔 Mielellään en kiipeile edes taloustikkailla.

Kiersitkö väärään suuntaan? Kun on itse ylösalaisin tikkailla, voi mennä myötäpäivään ja vastapäivään väärinpäin.

• Anonyymi kirjoitti:

Kiersitkö väärään suuntaan? Kun on itse ylösalaisin tikkailla, voi mennä myötäpäivään ja vastapäivään väärinpäin.

Eihän se lamppu pysy kiinni, jos sitä on väärään suuntaan kääntänyt. Enköhän nyt sähköasioista tiedä sen verran, että osaan lampun vaihtaa oikein. Olen itse lamput vaihtanut senjälkeen kun muutin kotoa. Paloihan se lamppu sitä paitsi kaksi päivää, ennenkuin lopetti toimintansa sanomalla naps ja pimenemällä.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Eihän se lamppu pysy kiinni, jos sitä on väärään suuntaan kääntänyt. Enköhän nyt sähköasioista tiedä sen verran, että osaan lampun vaihtaa oikein. Olen itse lamput vaihtanut senjälkeen kun muutin kotoa. Paloihan se lamppu sitä paitsi kaksi päivää, ennenkuin lopetti toimintansa sanomalla naps ja pimenemällä.

Jos hiiri on päässyt rakenteisiin ja pureskellut johtoja poikki? Lampun jännitteen suuruus ja sen soveltuvuus tulee tietää, jotta ne sopivat yksiin toistensa kanssa.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos hiiri on päässyt rakenteisiin ja pureskellut johtoja poikki? Lampun jännitteen suuruus ja sen soveltuvuus tulee tietää, jotta ne sopivat yksiin toistensa kanssa.

Suomessa sähkövirran jännite on vakio 230 volttia. Kaupan lamput yleensäkin on suunniteltu tuolle jännitteelle.Mulla oli niitä lamppuja neljän paketti ja ihan hyvin kammarin pöytälampussa palaa samanlainen lamppu jonka juuri vaihdoin myös. Kyllä silläkin valolla nukkua näkee.

Sähköt on täällä vedetty pinta-asennuksella, joten hiirien tekemät reiät näkyisivät kyllä. Harvoin ne katon rajassa liikkuvatkaan.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Suomessa sähkövirran jännite on vakio 230 volttia. Kaupan lamput yleensäkin on suunniteltu tuolle jännitteelle.Mulla oli niitä lamppuja neljän paketti ja ihan hyvin kammarin pöytälampussa palaa samanlainen lamppu jonka juuri vaihdoin myös. Kyllä silläkin valolla nukkua näkee.

Sähköt on täällä vedetty pinta-asennuksella, joten hiirien tekemät reiät näkyisivät kyllä. Harvoin ne katon rajassa liikkuvatkaan.

Tuleehan noita "sähköpiikkejä". Kannattaa soittaa ammattilainen tekemään se mikälie joku kalibrointi jännite mittaus homma. Mulla palaa aina lamput heti kun laitan uudet ja asun kerrostalossa. Täällä sille ei tehdä mitään, niin ei ole kattolamppuja.

• Anonyymi

En mä tiedä liittykö kalibrointi siihen mitenkään, mutta jotkut vanhat kannat ym. Sokeripalattomat lamput palaa. Sähkäri tietää. Soita sille tai sulla on toi ärsyttävä ongelma ikuisesti. 👍

• Anonyymi

No en oikein usko, että tähän hätään sähkäriä tarvitaan. Onhan tässä tullut vaihdettua lamppu toisensa jälkeen. Ennemmnkin epäilen, että itse lamppu on viallinen, kun se oli lojunut tuolla kaapinpohjalla vaikka miten kauan- Mullahan ei talvella ole sähköt/lämmitys päällä niin sen hehkulanka on voinut hapertua sisältä. Ja joo on kyllä hehkulangallinen lamppu, eikä led-valo.

Mulla ei nyt ole enää varalamppuja, joten tässä asiassa on nyt taukoa kaupassa käymiseen asti.

• Anonyymi kirjoitti:

No en oikein usko, että tähän hätään sähkäriä tarvitaan. Onhan tässä tullut vaihdettua lamppu toisensa jälkeen. Ennemmnkin epäilen, että itse lamppu on viallinen, kun se oli lojunut tuolla kaapinpohjalla vaikka miten kauan- Mullahan ei talvella ole sähköt/lämmitys päällä niin sen hehkulanka on voinut hapertua sisältä. Ja joo on kyllä hehkulangallinen lamppu, eikä led-valo.

Mulla ei nyt ole enää varalamppuja, joten tässä asiassa on nyt taukoa kaupassa käymiseen asti.

Vähän pimeää täällä pöytälampun valossa niin en huomannut että evästekysely oli taas vienyt kirjautumisen.

• lounas.ajatus kirjoitti:

Vähän pimeää täällä pöytälampun valossa niin en huomannut että evästekysely oli taas vienyt kirjautumisen.

Nyt on kammarin kattolamppu vaihdettu💡. Samalla puhdistin varjostimen ja laitoin sen paikalleen takaisin kiertämällä erillisen liitäntäosan kiinni. Lampun toiminta on testattu. Hyvin paloi.

Senverran jännitti taas taloustikkailla seikkailu, että varasin kännykän siihen viereen siltä varalta, että tipahdan lattialle.

• lounas.ajatus kirjoitti:

Nyt on kammarin kattolamppu vaihdettu💡. Samalla puhdistin varjostimen ja laitoin sen paikalleen takaisin kiertämällä erillisen liitäntäosan kiinni. Lampun toiminta on testattu. Hyvin paloi.

Senverran jännitti taas taloustikkailla seikkailu, että varasin kännykän siihen viereen siltä varalta, että tipahdan lattialle.

Ai niin! Se toinen kattolamppu on eteisessä, mutta olkoon se nyt vielä vaihtamatta. Siinä katkaisin on väärässä paikassa ulko-oven vieressä, joten ei sillä paljon virkaa ole koko lampulla. Kannettava retkivalaisin valaisee senverran, että näkee eteisessä kävellä pimeällä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      94
      3196
    2. HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä

Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat
      Maailman menoa
      75
      2476
    3. Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet

Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k
      Maailman menoa
      62
      1444
    4. Mikä kaivatussasi herätti mielenkiintosi

Kun tapasitte ensi kerran? Ulkonäössä? Luonteessa tai olemuksessa? Kuinka nopeasti mielenkiinto muuttui ihastukseksi?
      Ikävä
      90
      1412
    5. Valkoinen Golf

Kukahan on tämä ukko, joka työkseen kyylää pienen ässän asiakkaita viikon jokaisena päivänä.
      Kuhmo
      14
      981
    6. Martina Aitolehti podcastissa: Ero

Martina Aitolehti podcastissa: Ero Martina Aitolehti kertoi BFF-podcastin https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/696
      Kotimaiset julkkisjuorut
      184
      925
    7. Kaikki ovat syntisiä!!!

Näin täällä koko ajan vakuutellaan uskovaisten toimesta. Myös Päivi Räsänen on toistanut tätä samaa matraa jatkuvasti. N
      Luterilaisuus
      314
      888
    8. Moottorisahalla kauppaan

Missäs päin kaupunkia tämä yöllä moottorisahalla kauppaan yrittänyt asiakas askaroi? https://poliisi.fi/-/mies-yritti-s
      Kajaani
      10
      837
    9. Jos olisit kaivattusi

Kanssa kahdestaan samassa tilassa niin miten kävisi
      Ikävä
      50
      814
    10. Rillimiljonäärin eroriidassa suuri käänne.

Vaimo haluaa kokonaan yksinhuoltajuuden ja pitää entisen elintasonsa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      788
    Aihe