onko Mauno baptisti?

Anonyymi-ap

12

305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mauno on hellari. Hän luulee, että pelastuksensa voi menettää. Hän ei tajua, että jos voisi, hänkin menettäisi sen monta kertaa joka päivä. Mattila on oppimaton höpsö, joka palvoo lyhyttä muinaista historiaansa 'nokian inssinä'.

      • Anonyymi

        äläpä ärhentelijäkoira herjaa , Mauno on paljon tutkinut asioita ja oppinut siinä paljon. Senhän kuulee , jos vähänkään on älyy päässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        äläpä ärhentelijäkoira herjaa , Mauno on paljon tutkinut asioita ja oppinut siinä paljon. Senhän kuulee , jos vähänkään on älyy päässä.

        Viimeinen kerta, kun vasta uskoon tulleena kuuntelin Maunoa vakavissani, oli hänen 'selityksensä' Ilmestyskirjasta. Hän tuntui höpöttäessään itsekin tajuavansa, että puhuu ihan sekoja, ja siirtyi nopeasti uuteen lauseeseen. Jotain ihan omia kehitelmiä, ihan päin mäntyä. Ehkä hän ei osaa englantia riittävästi pystyäkseen kuuntelemaan Raamatun hyvin tuntevia opettajia, saati lukemaan King James Biblea itse.

        Aikaa on vähän. Miksi tuhlata sitä omatekoisiin suomalaisiin 'opettajiin', kun hyvät opettajat ovat Amerikassa ja netin kautta tännekin kuunneltavissa. Pian heidät temmataan pois. Sitten olette omatekoisten höpöttäjien varassa. Voi voi.


      • Rauhan tervehdys.

        Kalvinismi, josta tuo kerran pelastettu aina pelastettu oppi tulee, kuuluu myös tuohon baptismin kirjoon, jossa on enemmän sääntö kuin poikkeus, että ollaan lakihenkisyydessä. Nimittäin, tuo oppi Jumalan ennaltavalinnasta vie lopulta lain alaisuuteen, jossa etsitään varmuutta omasta valinnasta.

        "Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat. Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan; sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle. Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo." — Roomalaiskirje 10:1-4

        Kuuntele tämä opetus kalvinismista myös.
        https://www.youtube.com/watch?v=_b_nA5660XY

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Kalvinismi, josta tuo kerran pelastettu aina pelastettu oppi tulee, kuuluu myös tuohon baptismin kirjoon, jossa on enemmän sääntö kuin poikkeus, että ollaan lakihenkisyydessä. Nimittäin, tuo oppi Jumalan ennaltavalinnasta vie lopulta lain alaisuuteen, jossa etsitään varmuutta omasta valinnasta.

        "Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat. Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan; sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle. Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo." — Roomalaiskirje 10:1-4

        Kuuntele tämä opetus kalvinismista myös.
        https://www.youtube.com/watch?v=_b_nA5660XY

        Siunauksin, MM.

        Juuri tuollaista omatekoista höpinää olen sinulta ennenkin kuullut. Nyt sekoitat kalvinismin ja pelastusvarmuuden!

        Baptisteissakin on harhaan menneitä lahkoja. En ole niihin paljon perehtynyt, mutta arvelen, että yksi tunnusmerkki on se, että he eivät usko, että King James Bible on täydellinen.

        Raamattuun uskovat baptistit eivät todellakaan ole kalvinisteja! Kuuntele Robert Breakerin opetus 'Why I am not a Calvinist'. Me uskomme, että kun tulimme uskoon, saimme pyhän hengen sinetiksi ylösnousemuspäivään asti. Jos kuolemme ennen ylöstempausta, henkemme ja sielumme pääsee heti taivaaseen. Pelastustaan ei voi menettää. Jos voisi, sinä Mauno menettäisit sen niin monta kertaa joka päivä, että sekoaisit laskuissa. Miten sitten 'uudestaan uudestisyntyisit'?

        Kuuntele Breakerilta myös puheet 'Why I am not a Pebtecostel' ja 'Why I am not Seven Day Adventist' ja 'Why I am not Catholic'. Luterilaisuudestakin hänellä saattoi olla opetus.

        Kalvinistit luulevat, että Jumala on ennalta määrännyt, ketkä pelastuvat. Ei ole. Jumala loi meille vapauden valita Hänet tai helvetti. Jumala tietysti tiesi, kuka tulee torjumaan Hänet ja kuka tulee uskomaan. Se on eri asia kuin ennalta määrääminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tuollaista omatekoista höpinää olen sinulta ennenkin kuullut. Nyt sekoitat kalvinismin ja pelastusvarmuuden!

        Baptisteissakin on harhaan menneitä lahkoja. En ole niihin paljon perehtynyt, mutta arvelen, että yksi tunnusmerkki on se, että he eivät usko, että King James Bible on täydellinen.

        Raamattuun uskovat baptistit eivät todellakaan ole kalvinisteja! Kuuntele Robert Breakerin opetus 'Why I am not a Calvinist'. Me uskomme, että kun tulimme uskoon, saimme pyhän hengen sinetiksi ylösnousemuspäivään asti. Jos kuolemme ennen ylöstempausta, henkemme ja sielumme pääsee heti taivaaseen. Pelastustaan ei voi menettää. Jos voisi, sinä Mauno menettäisit sen niin monta kertaa joka päivä, että sekoaisit laskuissa. Miten sitten 'uudestaan uudestisyntyisit'?

        Kuuntele Breakerilta myös puheet 'Why I am not a Pebtecostel' ja 'Why I am not Seven Day Adventist' ja 'Why I am not Catholic'. Luterilaisuudestakin hänellä saattoi olla opetus.

        Kalvinistit luulevat, että Jumala on ennalta määrännyt, ketkä pelastuvat. Ei ole. Jumala loi meille vapauden valita Hänet tai helvetti. Jumala tietysti tiesi, kuka tulee torjumaan Hänet ja kuka tulee uskomaan. Se on eri asia kuin ennalta määrääminen.

        Rauhan tervehdys.

        Suomessa kalvinistit lähestyvät ikävän paljon kalvinisteja ja sessationalisteja, joka sanotaan jo ääneenkin.
        https://baptisti.fi/ajankohtaista/uskontunnustus-ja-reformoitu-baptismi-puhututtivat-vanhimmistojen-paivassa/

        Mutta legalistinen oppi on se syvin perkele, josta on hyvin vaikea päästä useinkaan ulos, vaikka se osittain havaittaisiinkin, niin se on syvällä juurissa ja ytimissä, ettei siitä juurikaan ole baptisti-liikkeellä mahdollisuutta astua ulos. Johannes Kastaja vaan on auttamattomasti väärässä ajassa.

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tuollaista omatekoista höpinää olen sinulta ennenkin kuullut. Nyt sekoitat kalvinismin ja pelastusvarmuuden!

        Baptisteissakin on harhaan menneitä lahkoja. En ole niihin paljon perehtynyt, mutta arvelen, että yksi tunnusmerkki on se, että he eivät usko, että King James Bible on täydellinen.

        Raamattuun uskovat baptistit eivät todellakaan ole kalvinisteja! Kuuntele Robert Breakerin opetus 'Why I am not a Calvinist'. Me uskomme, että kun tulimme uskoon, saimme pyhän hengen sinetiksi ylösnousemuspäivään asti. Jos kuolemme ennen ylöstempausta, henkemme ja sielumme pääsee heti taivaaseen. Pelastustaan ei voi menettää. Jos voisi, sinä Mauno menettäisit sen niin monta kertaa joka päivä, että sekoaisit laskuissa. Miten sitten 'uudestaan uudestisyntyisit'?

        Kuuntele Breakerilta myös puheet 'Why I am not a Pebtecostel' ja 'Why I am not Seven Day Adventist' ja 'Why I am not Catholic'. Luterilaisuudestakin hänellä saattoi olla opetus.

        Kalvinistit luulevat, että Jumala on ennalta määrännyt, ketkä pelastuvat. Ei ole. Jumala loi meille vapauden valita Hänet tai helvetti. Jumala tietysti tiesi, kuka tulee torjumaan Hänet ja kuka tulee uskomaan. Se on eri asia kuin ennalta määrääminen.

        "Jumala loi meille vapauden valita Hänet tai helvetti."

        Sitkeästi taikakirjaansa uskova aivopesty mutu-hörhö taas levittelee valheitaan, vaikka on jäänyt jo pariin otteeseenkin kiinni tempausvalheistaan.

        Raamatun mukaan Jumala antoi vapauden valita Hänet tai kuoleman...ei siis mitään ikuista elämää kirkkoisien jumaltarustoista lainaamassa ja värittämässä ikuisessa piinahelvetissä.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Hel
        "Hel (myös Hell tai Hella) on skandinaavisessa mytologiassa alamaailman eli Helheimin jumalatar. Hän on Lokin ja Angrboða-jättiläisen nuorin lapsi sekä Fenris-suden ja käärme Jörmungandrin sisar[1]. Hel on vastuussa kulkutaudeista, sairauksista ja katastrofeista.

        Kun Odin sai tietää, että Lokilla on lapsia, hän karkotti heidät syrjäisiin paikkoihin. Helin Odin syöksi manalaan ja antoi hänelle tehtäväksi huolehtia kaikista vainajista, jotka olivat kuolleet tauteihin tai vanhuuteen [2]. Helheimin alapuolella sijaitsi Niflheim.

        Kristinuskon levitessä Skandinaviaan kristinuskon tuonpuoleinen alamaailma nimettiin Helin mukaan pohjoismaisissa kielissä (ruotsiksi ja norjaksi helvete, tanskaksi helvede, islanniksi helvíti ja suomeksi helvetti)."

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Gehenna
        "Gehenna eli Hinnomin laakso (kreik. Γέεννα, Geenna; hepr. גֵּי בֶן־הִנֹּם, gei ben-Hinnom; aram. ܓܝܗܢܐ, Gēhannā; Mishna גהנום / גהנם, Gehinnam) on Jerusalemin eteläpuolella Länsirannalla sijaitseva pienimuotoinen laakso, jossa Juudan kuningasten Aahaan ja Manassen aikana uhrattiin lapsia Moolokille.[1] Raamatussa mainitaan miten Juudaan kuninkaat laittoivat poikiaan ja tyttäriään kulkemaan tulen läpi, mutta ei ole varmuutta, toimittiinko näin. Myöhemmin sen katsottiin olevan kirottu paikka (Jer. 7:31, 19: 2–6).[2]"

        "Uudessa testamentissa Jeesus mainitsee Gehennan useamman kerran. Eri kirjoittajat kuvaavat synoptisissa evankeliumeissa Jeesuksen käyttävän sanaa kuvaamaan vastakohtana elämälle Jumalan valtakunnassa (Mark. 9:43-48). Yhteensä näissä kirjoituksissa termiä käytetään 11 kertaa. Tietyssä käytössä kristillisessä Raamatussa viitataan siihen paikkaan, jossa sekä sielu (kreikka: ψυχή) että ruumis tuhoutuvat (Matt. 10:28) "sammuttamattomassa tulessa" (Mark. 9:43)."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/19105604/helvetin-alkupera

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/19139134/jeesus-ei-ole-maksanut-ikuiseen-piinahelvettiin-uskovien-siionistikristittyjen-syntivelkaa


    • Anonyymi

      Maunolla on on vahva hellunntaitausta ja se näkyy ja kuuluu.
      Vikaa on aina toisissa ei koskaan hänessä itsessään on syntynyt helluntaihengestä.

      • Anonyymi

    • Mauno Mattila on USA:n presidentti Donald Trumpin uskollinen juoksukoira.

      Isäntänsä lailla Mauno Mattila harrastaa saatananpalvontaa ja hyväksyy vielä syntymättömien lasten murhaamisen.

      • Rauhan tervehdys.

        Törkeää valehtelua sinulta satanisti. Olit jo vähän aikaa hiljaa. Jatka sitä. Abortti on murha.

        Siunauksin, MM.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe