Nyt tuli tietoa Näin sosiaaliturvaleikkaukset iskevät Naiset kantavat palvelualoilla suhteellisest

Anonyymi-ap

Nyt tuli tietoa – Näin sosiaaliturvaleikkaukset iskevät
Naiset kantavat palvelualoilla suhteellisesti suurimman taakan Orpon hallituksen sosiaaliturvauudistuksista, sanoo tutkija.

8

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Laboren selvityksen mukaan pääministeri Petteri Orpon hallituksen toteuttamat sosiaaliturvaleikkaukset heikentävät erityisesti palvelualojen työntekijöiden toimeentuloa.

Selvitystä käsittelevän tiedotteen mukaan eniten kärsivät osa-aikatyötä tekevät ja soviteltua työttömyysetuutta saaneet.

Selvitys tarkastelee hallituksen työttömyysturvaan, yleiseen asumistukeen ja toimeentulotukeen toteuttamien heikennysten vaikutuksia Palvelualojen ammattiliiton (PAM) alojen työntekijöiden toimeentuloon ja työllisyyteen.

Selvityksen mukaan tulot laskevat noin neljännekselle palvelualoilla työskentelevistä. Ennen uudistuksia asumistukea saa noin joka kuudes palvelualoilla työskentelevä, kun taas muutosten jälkeen tukea saa enää vain noin joka kymmenes.

• Anonyymi

Tavoite saavutettiin tässäkin.
        KODINHOITO ON TÄRKEÄÄ JA PERINTEISESTI NAISET OVAT SEN TEHNEET AINAKIN 1930 - LUVULLA, JONNE PYRIMME.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tavoite saavutettiin tässäkin.
        KODINHOITO ON TÄRKEÄÄ JA PERINTEISESTI NAISET OVAT SEN TEHNEET AINAKIN 1930 - LUVULLA, JONNE PYRIMME.

PETTERI: LINJAMME pitää.

NAISET KOTIIN.

• Jos nyt olen oikein ymmärtänyt niin Labore on vasemmistolaisten hallitsema ja vallitsema. Sen mielipiteet eivät siis ole tässä maailmassa välttämättä huomion arvoisia!

• Anonyymi

Orpo toteuttaa normaalia kokoomuspolitiikkaa, jonka seurauksena valtion ahdinko syvenee, mutta kokoomuksen rahoittajat ja eturyhmät porskuttavat.

ÄänestäTyöttömyysturvan 10 leikkausta

Työttömyysturvan heikennykset ovat Orpon hallituksen kovaa työttömien kurittamista. Yhtään uutta työpaikkaa heikennykset eivät lisää. Kuluttajien, joita myös työttömät ja pätkätyöläiset ovat, ostovoimaa tulisi sen sijaan lisätä. Rakennusalan ja palvelualan konkurssit johtuvat taantumasta, suurtyöttömyydestä ja myös viennin heikentymisestä, kun Venäjän kauppa loppui.

Työttömyyspäivärahan vähentäminen, jopa puolittaminen, vuorotteluvapaan poistaminen tai lapsikorotusten poistaminen eivät tuo yhtään uutta työpaikkaa - sen enempää kuin 300 euron suojaosan poisto tai indeksien jäädytykset.

LAKI MUUTOKSET tulevat voimaan asteittain:

1.1.2024
        - Omavastuuajan pitenee 7 päivään.

- Lomakorvausten jaksottaminen, lomakorvaukset siirtävät päivärahan alkamista.

- Kansaneläkeindeksin jäähdyttäminen vuosille 2024-2027.

1.4.2024
        - Lapsikorotukset poistetaan. Nykyisin lapsikorotukset ovat 150-285 €/kk.

- 300 euron suojaosa työtuloille poistetaan (39 % ansiopäivärahojen saajista sai päivärahaa osapäivätyöstä)

1.8.2024
        - Vuorotteluvapaajärjestelmän lopettaminen.

1.9.2024
        - Työttömyyspäiväraha laskee 2 ja 8 kuukauden jälkeen:
        -- 80 % tasolle alkuperäisestä 8 työttömyysviikon jälkeen ja
        -- 75 % tasolle 34 työviikon jälkeen

- jatkossa työrupeaman on oltava vuoden pituinen, nykyisen puolen vuoden sijaan, jotta työtön saa ansiosidonnaista päivärahaa.
        Muutos vaikuttaa työuran alussa, jos uutta työtä ei löydy, tai pätkätöissä.
        Työssäoloehto ei täyty palkkatuetusta työstä.

- Ikäsidonnaisista poikkeuksista luopuminen

- Työssäoloehdon euroistaminen
        Palkan suuruus vaikuttaa. Hallitus esittää, että henkilön on ansaittava kuukaudessa minimipalkka = 930 €/kk.

Sipilän hallitus aloitti "aktiivimallissaan" työsuhdeturvan heikennykset muun muassa lisäämällä erilaisia sanktioita. Sanktioiden takia uusia työpaikkoja ei saatu, mutta Suomeen saatiin paljon lisää uusia tulottomia.

Orpon hallitus näyttää jatkavan samaa Sipilän 👺👺👺👺👺👺👺👺

Onko ymmärrettävä niin, että oikeistolaisuus on valtion yhteisten varojen ryöväämistä

Kaikki mahdollinen on ainakin kohta ryövätty ja hallitus ryövää lisää ottamalla
        lisää ja lisää velkaa veronmaksajien piikkiin. Piikki on koko ajan auki eliitille veronmaksajien laskuun. Tavallinen kansa velat tulee maksamaan.Orpo puhui taas täyttä paskaa kansanedustajien edessä
        "Pääministeri Petteri Orpon (kok.) lausunnot Suomen talouden tilanteesta ja näkymistä särähtävät yhä pahemmin korviin, toteaa keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi.

Orpo sanoi torstaina eduskunnan kyselytunnilla, että nyt nähdään työllisyyskehitarkalleen ottaen myös vaalit sekä hallitusneuvottelut mukaanlukien.

• Anonyymi

Minä mies lopetin heti osa-aika työt kaupassa kun hallitus poisti.300 euron suojaosuuden . Nyt oon iloisesti työtön ja välillä yrittäjänä teen keikkoi varkaus ja murto alalla .

• Anonyymi

Yrittäjät tarvitsevat myös osa-aika työtä tekeviä. Nyt heitä ei enää saa kun suojaosat poistettiin. Myös yrittäjät kärsivät Orpon hallituksen toimista.

• Anonyymi

Pimeän duunin tekijöitä on enemmän, selkeää säästöä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      35
      2206
    2. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1293
    3. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      56
      1288
    4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      35
      1215
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1171
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      884
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      769
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      721
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      21
      572
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      55
      565
    Aihe