Nyt tuli tietoa – Näin sosiaaliturvaleikkaukset iskevät
Naiset kantavat palvelualoilla suhteellisesti suurimman taakan Orpon hallituksen sosiaaliturvauudistuksista, sanoo tutkija.
Nyt tuli tietoa Näin sosiaaliturvaleikkaukset iskevät Naiset kantavat palvelualoilla suhteellisest
4
87
Vastaukset
- Anonyymi
Laboren selvityksen mukaan pääministeri Petteri Orpon hallituksen toteuttamat sosiaaliturvaleikkaukset heikentävät erityisesti palvelualojen työntekijöiden toimeentuloa.
Selvitystä käsittelevän tiedotteen mukaan eniten kärsivät osa-aikatyötä tekevät ja soviteltua työttömyysetuutta saaneet.
Selvitys tarkastelee hallituksen työttömyysturvaan, yleiseen asumistukeen ja toimeentulotukeen toteuttamien heikennysten vaikutuksia Palvelualojen ammattiliiton (PAM) alojen työntekijöiden toimeentuloon ja työllisyyteen.
Selvityksen mukaan tulot laskevat noin neljännekselle palvelualoilla työskentelevistä. Ennen uudistuksia asumistukea saa noin joka kuudes palvelualoilla työskentelevä, kun taas muutosten jälkeen tukea saa enää vain noin joka kymmenes.- Anonyymi
Tavoite saavutettiin tässäkin.
KODINHOITO ON TÄRKEÄÄ JA PERINTEISESTI NAISET OVAT SEN TEHNEET AINAKIN 1930 - LUVULLA, JONNE PYRIMME.
- Anonyymi
Minä mies lopetin heti osa-aika työt kaupassa kun hallitus poisti.300 euron suojaosuuden . Nyt oon iloisesti työtön ja välillä yrittäjänä teen keikkoi varkaus ja murto alalla .
- Anonyymi
Yrittäjät tarvitsevat myös osa-aika työtä tekeviä. Nyt heitä ei enää saa kun suojaosat poistettiin. Myös yrittäjät kärsivät Orpon hallituksen toimista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713869- 1013485
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah773320Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362628- 1141522
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361496Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221104Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421100Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi181066Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181006