Olipa kerran tavallisen vilkas poika Taavi, juoksenteli pitkin ja poikin, varasti pyykit, naarmutti autot, pissi kaivoihin. Taavi haaveili Skoda Octavia VRS mallista koska oli semmoinen toispäiväinen, aina vähän myöhässä mutta täynnä intoa. Koskaan ei Taavi saanut sitä Skoda Octavia VRS mallia vaan ajaa, tai siis ajaisi jos voisi, Jopolla, josta on ketjut poikki ja kumit puhki. Pyörä nököttää surkeana ladon nurkassa, ja Taavi polkee ilmaa unelmissaan, kuvitellen moottorin murinaa ja nahkaistuimien tuoksua. Naapurin Tero kiusaa, ajaa ohi kiiltävällä Toyotalla ja huikkaa: "Taavi, millon vaihdat Jopon Octaviaan?" Taavi vain irvistää, heittää kivellä Teron kiiltävää Toyotaa ja pinkoo metsään, missä suunnittelee seuraavaa kujeiluaan – ehkä kakkii postilaatikoihin tai askartelee ansakuopan tielle!
Tarina Taavista ja Skodasta.
4
148
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä sua oikein vaivaa, onko taas Rolla jättänyt matkan kesken.
- Anonyymi
DSG hajosi taas.
- Anonyymi
Taavi haaveilee v8 ääni generaattorista
- Anonyymi
Taavin tarina Kalevalan hengessä
Olipa poika, pulska poika,
Taavi nimeltänsä nuori,
juoksenteli joutilainen,
pelivarsa pellon päällä.
Varasteli vaattehiakin,
pyykkilautoja pihuilta,
naarmutukset autoillekin,
kaivoihin kusemisensa.
Haaveksivi hauskallansa,
tuumaili tavottehensa:
“Saapuisipa Skoda kaunis,
Octavia VRS-malli,
minun tuulen turkikseni,
ratsukseni rautaiseksi.”
Eipä saanut, ei tavannut,
ajopeliä ikänä saanut;
oli Joppo, raukka-raato,
ketjut poikki, kumit puhki,
ladon nurkass’ lahoava,
sepän työnsä unohtunut.
Polki poika ilmassansa,
kuvitellen kulkijansa:
moottorin murina kuulu,
istuimen nahkainen tuoksu.
Naapurinpoika, Tero suuri,
ajoili Toyotallansa,
kiiltävällä kulkijalla,
kiusoitteli kulkumiehen:
“Milloin vaihdat Jopon, Taavi,
Octaviaan, komeahan?”
Taavi tuosta tuimast’ ärjyi,
irvisti ikenen alta,
kiven koppasi koholta,
sinkos’ Teron Toyotahan.
Sitten metsähän katosi,
kiipes’ kuusten kainalohon,
suunnitteli kujeitansa,
ilkikurjia ilojansa:
kakkoavi laatikkoihin,
kaivavi ansakuoppia.
Kiitos! Jore
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O432228Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on272030Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais1941573Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn631571Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok841349Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81271- 131214
Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!
Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti191184Mitä tapahtuu?
Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?211118- 151101