Miten tehdään parannusta ?

Anonyymi-ap

Kristinuskon ja Jeesuksen ydinsanomaa on parannuksen teko ?
Miten seurakunnassa näkyy parannuksen teko uskossa...
silloin kadutaan syntejä hengellisessä kokouksessa.

27

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kerro omasta parannuksen teosta. Vaadit muilta parannusta. Kerro itse omasta vaelluksesta. Olet juuri tyypillinen suomalainen. Mahtaakohan elämässäsi ollenkaan tehty parannusta ? Epäilen suuresti.

      • Anonyymi

        Siinäpä oli farisealainen vastaus. Sinä tunnet sisimmässäsi, että sinulla on helmasyntejä, joista et eroon pääse. Et voi lakata tekemästä syntiä, ja nyt synnintunnon herättyä käännyt syyttelemään aloittajaa, jotta saisit vaiennettua omantunnon äänen sisälläsi. Tee parannus! Tee se päivittäin. Pyydä syntejäsi anteeksi päivittäin rukouksessa ja aina kun mahdollista, tunnusta syntisi pastorille, erittele ne, kadu ja pyydä Jumalalta armahdusta. Pastori voi sen sinulle julistaa. Äläkä sen jälkeen enää syntiä tee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä oli farisealainen vastaus. Sinä tunnet sisimmässäsi, että sinulla on helmasyntejä, joista et eroon pääse. Et voi lakata tekemästä syntiä, ja nyt synnintunnon herättyä käännyt syyttelemään aloittajaa, jotta saisit vaiennettua omantunnon äänen sisälläsi. Tee parannus! Tee se päivittäin. Pyydä syntejäsi anteeksi päivittäin rukouksessa ja aina kun mahdollista, tunnusta syntisi pastorille, erittele ne, kadu ja pyydä Jumalalta armahdusta. Pastori voi sen sinulle julistaa. Äläkä sen jälkeen enää syntiä tee.

        Niin Jeesus esitti vertauksen fariseuksesta ja publikaanista. Varmasti koki elämässäänkin "livenä". Fariseus kerskasi kymmenyksiensä antamisella, rukouksillansa päivittäin ja kaikkea muuta. Teki siis tiliä temppelissä, synagogassa.

        Mitä teki tuo publikaani? Hän sanoi: "Olen syntinen mies." Ei minussa mitään hyvää ole verojen kerääjässä.

        Kului aikaa. Tovi. Kaksi. Jeesukselta kysyttiin: "Onko oikein maksaa keisarille veroa?"
        Jeesus vastasi: "Antakaa keisarille se mikä keisarille kuuluu. Ja Jumalalle se, mikä Jumalalle kuuluu."

        Sillä kahta kolikon kääntöpuolta ei voi "palvoa". Jumalaa ja mammonaa.
        Puhunko ja todistanko väärin?
        Se teidän täytyy ratkaista itse. Joko sydämessänne. Tai järjessänne.

        Omin sanoin sinulle my friend, pastorikin voi todellakin julistaa syntejä anteeksi. Ja ammattitaitoinen sieluinhoitaja.
        "Äläkä enään syntiä tee."


    • Anonyymi

      Aloittajalle parannuksen teko näkyy siinä, että ei vahtaa toisia, ja jättää itsensä ulkopuolelle.
      Parannuksen teko seurakunnassa näkyy siinä, että elää itse- totuutta tehden, Hengessä seuraten sijaisuhria- Jumalan Karitsaa.

      Toisten vahtaamisessa ei ole muuta- kuin lihallisuus penkissä.

      Raamattu opettaa katsomaan itseä, - ja vaellustaan.

    • Anonyymi

      Parannus tehdään uskoontulon yhteydessä eli silloin tehdään täsykäännös ajattelussa ja teoissa; siinä tunnustetaan, että on tehnyt väärin ja ettei taivaaseen ole asiaa ilman sovitusta. Ja lakataan tekemästä syntiä. Avuksi parannuksentekoon saa Pyhän Hengen, jos kääntymys eli uudestiyntymä on oikeasti tapahtunut.

      Samoin toimitaan uskossa ollessa; jos ja kun taas ollaan langettu johonkin syntiin, pyydetään anteeksi ja tehdään täyskäännös kaidalle polulle takaisin.

      • Anonyymi

        Noin Raamattu sanoo. Parannus ei tosiaan tarkoita, että meistä pitäisi tulla synnittömiä; siihen emme pysty. Se on sen tajuamista, että tekojemme vuoksi ansaitsisimme helvetin, ja että vain uskomalla ja ottamalla vastaan syntien sovitus Jeesuksen veressä pelastumme. Saamme Jumalan elävän pyhän hengen kuolleen henkemme tilalle, ja siis iankaikkisen elämän. Hengessä olemme jo nyt Jeesuksen luona. Pian, ehkä ensi viikon alkupuolella, Jeesus tempaa meidät (ja kaikki pikkulapset) luokseen taivaaseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin Raamattu sanoo. Parannus ei tosiaan tarkoita, että meistä pitäisi tulla synnittömiä; siihen emme pysty. Se on sen tajuamista, että tekojemme vuoksi ansaitsisimme helvetin, ja että vain uskomalla ja ottamalla vastaan syntien sovitus Jeesuksen veressä pelastumme. Saamme Jumalan elävän pyhän hengen kuolleen henkemme tilalle, ja siis iankaikkisen elämän. Hengessä olemme jo nyt Jeesuksen luona. Pian, ehkä ensi viikon alkupuolella, Jeesus tempaa meidät (ja kaikki pikkulapset) luokseen taivaaseen.

        Tunkekaa te tuo helvetti ja sen anaitseminen paikkaan, minne ei päivä paista, Molokin palvojat!


    • Anonyymi

      Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".

    • Anonyymi

      Tuomitsemalla homot?

    • Anonyymi

      Näin sitä tehdään:
      "Päivän Sana
      21.09.25

      Ilman uskoa ei kuitenkaan kukaan ole Jumalan mielen mukainen. Sen, joka astuu Jumalan eteen, täytyy uskoa, että Jumala on olemassa ja että hän kerran palkitsee ne, jotka etsivät häntä. Hepr. 11:6
      Taivaaseen ei pääse ilman uskoa Jeesukseen. Sen ei käy hyvin, joka kerran astuu Jumalan eteen ilman uskoa. Uskossa Jumalaan turvautuva sen sijaan saavuttaa lopulta taivaan. Mitä on pelastava usko? Suoritusta ja hurskaita tekoja? Ihmisen ponnistelua ja vankkumatonta varmuutta? Usko on turvautumista Jumalaan, se on Herran Jeesuksen avuksi huutamista. Usko on uskoa siihen, että Jumala on olemassa ja palkitsee ne, jotka etsivät häntä. Matalalla on rima: etsi Jumalaa ja olet jo hänen, huuda Jeesusta avuksi ja syntisi ovat anteeksiannetut, etsi häntä ja huomaat hänen olevan jo läsnä. Hyvin käy sinun, joka rukoilet Jeesusta avuksesi. Hyvin sinun käy, olet jo nyt hänen.

      Teksti on Juha Vähäsarjan hartauskirjasta Joka päivä lupaus ...
      © Juha Vähäsarja & Perussanoma Oy"

    • Anonyymi

      Luciferin sanoin... itsekkyys, paholaisen suosikki synti eli alastomana kadulle pitää mennä.... Vanity, most yes my favorite sin,

    • Anonyymi

      minä. En MINÄ. Ymmärrättekö parannuksen teon käsitteen ja syntien anteeksipyytämisen Herralta. Mutta se mikä parasta pyytää ensin, siltä kenen kanssa konfliktitilanne on käyty. Juuri siltä lähimmäiseltä. Opetanko väärin? Pois se! Että johdattaisin herrainsa omia/Herrainsa omia harhaan. Miksi tekisin siten?
      Onko siis parannuksenteko jokin suoritus tai suorituksen teko? Pois se!
      Eihän se sitä ole. Jokainen ymmärtäjä ymmärtää.
      Parannus ei ole mantra. Ei rukousmantra, jonka suorittamalla suorittaa.
      Voisiko parannuksen teko olla myös oivaltamista? Ja samalla anteeksipyyntöä.
      Ensin kaiffarilta. Sitten Herraltaan.

      Sairaatkin totisesti voivat parantaa sairaita. Sokea ei voi silmiensä nähden taluttaa toista sokeaa. Silloin he ikään kuin käyvät ojasta allikkoon. Mikä on muuten allikko?
      Onko se joku suonsilmä?
      Vertaistukea voi antaa toiselle se, joka kärsii, tai on itse kärsinyt jostakin pääkopan, tai kropan sairaudesta. Toiset tekevät sillä saralla hyvin menestyksin ansiotyötään.
      Pääkoppahomman ja kroppahomman saralla. Jeesuksen Siunausta!

    • Anonyymi

      Uskovia ei kehoiteta tekemään parannusta.
      Jeesus kyllä kehoittaa tekemään parannusta.

      "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; TEHKÄÄ PARANNUS ja uskokaa evankeliumi".

      • Anonyymi

        Mutta jos palvelija sanoo sydämessään: 'Herrani tulo viivästyy', ja rupeaa lyömään palvelijoita ja palvelijattaria sekä syömään ja juomaan ja päihdyttämään itseänsä, niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa, ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin uskottomille.

        Uskovalta siis Herra odottaa Hengen hedelmää. Hedelmä taas alkaa näkyä, kun muututaan eli kun tehdään vanhan aatun harrastamista pahoista asioista parannusta ja aletaan muistuttamaan enempi Kristusta.


    • Anonyymi

      1Tim 5:24:

      "Muutamien ihmisten synnit ovat ilmeiset ja joutuvat ennen tuomittaviksi, toisten taas seuraavat jäljestäpäin;"

    • Anonyymi

      Kristittyjen on taisteltava syntiä vastaan.
      Missä ovat oikeat parannus saarnaajat jotka rohkeasti julistavat tätä ?

      1Kor 14:8: "Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun?"

      Hepr 12:4: "Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,"

    • Anonyymi

      ”Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se! Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?

      Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut, ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi! Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden.

      Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen. Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.


      Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.”
      ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭6‬:‭15‬-‭23‬ ‭FB38‬‬

      • Anonyymi

        Armovarkaat 🔥🚮


    • Anonyymi

      >> Niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa, ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin uskottomille.

      Totista profetiaa Jeesukselta.

      • Anonyymi

        "Niin kuin te mittaatte, niin teille mitataan."
        "Niin kuin te punnitsette, niin teillekin punnitaan."
        Saman "profeetan" sanomaa.
        Mukama pelkän profeetan!..?

        Siis oletko ihan aikuisen oikeasti, jonkun Hammurabin lain kannalla?
        Vai oletko Jeesuksen lain alla? Lievennyksenä sinulle.

        Sua tässä pitäisi pökätä haavoihisi.


    • Anonyymi

      Kyllä Raamatusta kohtia löytyy, josta selviää, että uskovaa koskee myös parannuksenteko. Ei siis vain kerran uskoon tullessa tehdä parannusta.

      • Anonyymi

        Siinä olet oikeassa. En käy väittämisiin. Mitä se ketään hyödyttää?
        Jokaisesta päivästäkin voi "tehdä tilin". Miten on omasta mielestään päivä on mennyt? Missä on parantamisen varaa? Onko jotakin jäänyt "hampaankoloon", jonkun kanssa.
        Kaiketi Herramme ei kuitenkaan odota täydellisyyttä? Pyrkimystä parempaan kuitenkin.
        Ensin pyytää anteeksi ystävältä, enempi tai vähempi sellaiselta. Ja sitten yösijalleen käydessä Herrailtaan.
        Herra voi uskovainkin kautta muuttaa maailmaa. Jopa sitä henkilökohtaista. Rajustikin joskus.
        Ja se on silloin ilon paikka se. Itselle, lähimmäisille ja monellekin.


    • Anonyymi

      Parannuksen teko tarkoittaa synnin tekemisen lopettamista. Helluntailaiset eivät ole tehneet parannusta eikä uudestisyntyneitä, koska he eivät edes tiedä, mitä synti tarkoittaa. Jos ei tiedä, mitä on synti, ei osaa siitä luopua. Raamatun mukaan Mooseksen lain rikkominen on syntiä. Helluntailaiset ja luterilaiset luulevat, että he saavat rikkoa vapaasti Mooseksen lakia, jolloin he eivät ole koskaan tehneet parannusta eivätkä koskaa syntyneet uudesti.

      1Joh 3:
      4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

      • "Parannuksen teko tarkoittaa synnin tekemisen lopettamista"

        Vastaus:
        Parannus ei ole mikään ihmisen suoritus tai teko. Omilla teoillaan kukaan ihminen ei voi parantaa itseään Jumalalle kelpaavaksi.
        Parannus on Jumalan lahja ja armoteko, jonka Jumala saa aikaan eikä ihminen.
        Apostoli Paavali: "Armosta te olette pelastettu, ette omien tekojenne kautta ettei kukaan kerskaisi."


      • Anonyymi
        Joppa2 kirjoitti:

        "Parannuksen teko tarkoittaa synnin tekemisen lopettamista"

        Vastaus:
        Parannus ei ole mikään ihmisen suoritus tai teko. Omilla teoillaan kukaan ihminen ei voi parantaa itseään Jumalalle kelpaavaksi.
        Parannus on Jumalan lahja ja armoteko, jonka Jumala saa aikaan eikä ihminen.
        Apostoli Paavali: "Armosta te olette pelastettu, ette omien tekojenne kautta ettei kukaan kerskaisi."

        Näin on: "Parannuksen teko tarkoittaa synnin tekemisen lopettamista" Parannus on kääntymystä saatanan vallasta Jumalan tykö!


    • Anonyymi

      Luterilaisuudessa ei tehdä parannusta.
      Pakkovauvakaste vie varmasti taivaaseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      136
      1260
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      791
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      25
      521
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      506
    7. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      24
      500
    8. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      22
      467
    9. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    10. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      461
    Aihe