Ostin vakuutustyhtiö POHJANTÄHDESTÄ kotivakuutuksen, jossa on myös muutama sijoitusasunto vakuutettuna ja vakuutus sisältää oikeusturvavakuutuksen, vakuutuskirjassa kaikki kohteet mainittu oikeusturvaosiossa. Keväällä 2025 aiheutui riitatilanne vuokralaisen kanssa ja vuokralainen haastoi itseni käräjäoikeuteen. Kysyin POHJANTÄHDESTÄ ennakkoon oikeusturvavakuutuksen käyttämisestä asiassa puolustaakseni itseäni. POHJANTÄHTI vastasi muutaman viikon kuluttua oikeusturvavakuutusta ei voi käyttää, eikä vakuutus korvaa tapahtumaa. Tein vakuutuksestani kantelun FINEEN, jossa ratkaistaan vakuutusyhtiöiden antamia päätöksiä. Asian ollessa FINEN käsittelyssä oli tehtävä ratkaisu, sovinto tai oikeudenkäynti, kun haastahakemuksessa näin vaadittiin. Olin kolmeen lakiasiaintoimistoon yhteydessä, kaikki olisivat halunneet, että asia kannattaa viedä oikeuteen asti. Yksi toimistoista kertoi, jos olisi vakuutus käytettävissä olisi selvä asia, että kannattaa päästää asia oikeuteen asti. Nyt kun vakuutusta ei ollut käytettävissä toimisto ehdotti, että kannattaa soipia asia ja maksaa n. 3000€ ja asia päättyy siihen, jos jatketaan ja maksat itse, niin kulut nousevat helposti 10 000€:oon, jos tulee tappio.. Päätin toimiston kertoman perusteella tehdä sovinnon asiassa ja maksaa n. 3000€. Tämän lakitoimiston kaveri ei laskuttanut itseäni, vaikka ehti jo avustaa melko paljon asiassa. Näiden jälkeen tuli FINEN päätös, jossa se ehdotti POHJANTÄHDELLE antamansa päätöksen pyörtämistä ja korvata asia ostetun vakuutuksen perusteella. Sitten POHJANTÄHTI ilmoitti, että vakuutus korvaa tapahtuman. Sovintosopimus oli jo silloin allekirjoitettu ja sitä päätöstä ei voinut enää muuttaa. Pitkittämällä asian selvittelyä POHJANTÄHTI vältti korvausvastuunsa. Vaatii maksamaan vakuutusmaksut, mutta kieroilemalla ja pitkittämällä välttää korvausvastuussa.
POHJANTÄHDEN kotivakuutus
Anonyymi-ap
1
140
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan normaali vakuutusyhtiö. Ei niitä kannata rahoittaa, If yhtä paska myös vaikka ovat kovia mainostamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 944135
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.663403Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,723044SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.812519Suomalainen lähti ilman takkia sotaan
Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.52336Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.1992095Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!
”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a302051- 41840
- 52746
- 70745