Ostin vakuutustyhtiö POHJANTÄHDESTÄ kotivakuutuksen, jossa on myös muutama sijoitusasunto vakuutettuna ja vakuutus sisältää oikeusturvavakuutuksen, vakuutuskirjassa kaikki kohteet mainittu oikeusturvaosiossa. Keväällä 2025 aiheutui riitatilanne vuokralaisen kanssa ja vuokralainen haastoi itseni käräjäoikeuteen. Kysyin POHJANTÄHDESTÄ ennakkoon oikeusturvavakuutuksen käyttämisestä asiassa puolustaakseni itseäni. POHJANTÄHTI vastasi muutaman viikon kuluttua oikeusturvavakuutusta ei voi käyttää, eikä vakuutus korvaa tapahtumaa. Tein vakuutuksestani kantelun FINEEN, jossa ratkaistaan vakuutusyhtiöiden antamia päätöksiä. Asian ollessa FINEN käsittelyssä oli tehtävä ratkaisu, sovinto tai oikeudenkäynti, kun haastahakemuksessa näin vaadittiin. Olin kolmeen lakiasiaintoimistoon yhteydessä, kaikki olisivat halunneet, että asia kannattaa viedä oikeuteen asti. Yksi toimistoista kertoi, jos olisi vakuutus käytettävissä olisi selvä asia, että kannattaa päästää asia oikeuteen asti. Nyt kun vakuutusta ei ollut käytettävissä toimisto ehdotti, että kannattaa soipia asia ja maksaa n. 3000€ ja asia päättyy siihen, jos jatketaan ja maksat itse, niin kulut nousevat helposti 10 000€:oon, jos tulee tappio.. Päätin toimiston kertoman perusteella tehdä sovinnon asiassa ja maksaa n. 3000€. Tämän lakitoimiston kaveri ei laskuttanut itseäni, vaikka ehti jo avustaa melko paljon asiassa. Näiden jälkeen tuli FINEN päätös, jossa se ehdotti POHJANTÄHDELLE antamansa päätöksen pyörtämistä ja korvata asia ostetun vakuutuksen perusteella. Sitten POHJANTÄHTI ilmoitti, että vakuutus korvaa tapahtuman. Sovintosopimus oli jo silloin allekirjoitettu ja sitä päätöstä ei voinut enää muuttaa. Pitkittämällä asian selvittelyä POHJANTÄHTI vältti korvausvastuunsa. Vaatii maksamaan vakuutusmaksut, mutta kieroilemalla ja pitkittämällä välttää korvausvastuussa.
POHJANTÄHDEN kotivakuutus
2
238
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan normaali vakuutusyhtiö. Ei niitä kannata rahoittaa, If yhtä paska myös vaikka ovat kovia mainostamaan.
- Anonyymi
Ei paljon kannata vakuuttaa koska kohteen ikävähennys kuitenkin vähentää mahdollisen (?) korvauksen olemattomiin. Etukäteen on tiedettävä miten todistaa vakuutusyhtiölle vakuutetun kohteen arvo, oliko kohde edes olemassa (arvoesine), mistä varastettiin, kuka, milloin, mistä sai avaimen... Kerrostalojen ja niiden huoltovirmojen avaintensäilytys on olematonta. Eivät tiedä kuka käytti avainta, milloin otti, milloin palautti ja mihin käytti. Ilman noita tietoja korvauksia ei makseta eikä poliisikaan saa tekijää selville! Ei vaikka huollolta on avain kateissa ja uusi teetetty. Näköjään huoltoyhtiö ei voi olla syyllinen, ei varas, ei vastuullinen. Ihmeellinen lainsäädäntö suomessa (pieni s). Ja FINE lienee vakuutusyhtiöiden leivissä. (FINE on finanssi- ja vakuutusasioiden neuvonta. Itse sen veroina kustannat ja se puolustaa kieroa vakuutussäännöstöä. On suomi köyhä ja siksi jää, se tyhmyreitä hyödyntää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait783402Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso41304Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani41081- 261056
Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 68810Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es44762Mistä tietää, onko hän se oikea?
Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha60744Miten voitkin olla aina niin fiksu
...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä45739Oot kyl rakas
Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t29683Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."
Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve4667