Kolmisen vuotta vielä töitä

Anonyymi-ap

Kolmisen vuotta olisi vielä töitä. Työmotivaatio on laskenut kuin lehmän häntä. Miten jaksan nämä viimeset kituvuodet töissä ? Olen ollut todella kauan saman työnantajan palveluksessa ja nyt on alkanut tulla henkinen seinä vastaan. Tuntuu, että olen antanut kaiken mitä minulla on annettavaa tälle työnantajalle. Muilla vastaavia kokemuksia viimeisistä työvuosista ?

14

689

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä vähän vastaavia kokemuksia aikanaan oli. Työ oli ollut vuosikymmeniä henkisesti erittäin haastavaa ja väsymys alkoi painaa päälle.
      Minulla se iski noin vuosi ennen eläköitymistä. Siitä selvisi, kun keskittyi vapaa-aikaan ja harrastuksiin ja jätti työelämän henkisesti vähemmälle. Tein sen mitä piti, enkä etsinyt enää uusia haasteita. Luovuin niistä tehtävistä ja vastuista, joiden osalta se onnistui. Lyhensin työpäiviä, pidin vapaita enemmän, jopa palkattomiakin.
      Ymmärrän tietysti, ettei vastaavanlainen ole kaikissa ammateissa mahdollista, mutta minulla asiantuntijatyössäni oli. Myös työnantajankin hyväksyi tämän, kun kerroin siitä avoimesti.

• Anonyymi

Jos talous kestää, jää puolikkaalle ja ota OVE. Se on helpottava muutos ja antaa pehmeää lasku lopulliseen eläkkeeseen.
      Näin tein itse, enkä kadu. Vaikka muutaman euron hävisikin.

• Anonyymi

OVE on ollut harkinnassa jo pidempään. Saisi nyt vaan tiedon kuinka OVE vaikuttaa "pekkaskertymiin. " Ihan puolikasta en ole ajatellut, mutta hieman lyhennettyä työviikkoa. Jos OVE.n ottaa ja se syö pekkaset, on se hyöty -haitta = pieni hyöty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

OVE on ollut harkinnassa jo pidempään. Saisi nyt vaan tiedon kuinka OVE vaikuttaa "pekkaskertymiin. " Ihan puolikasta en ole ajatellut, mutta hieman lyhennettyä työviikkoa. Jos OVE.n ottaa ja se syö pekkaset, on se hyöty -haitta = pieni hyöty.

Eihän pelkkä OVE mitään pekkasiin vaikuta.
        Vain, jos alat tekemään lyhennettyä työviikkoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän pelkkä OVE mitään pekkasiin vaikuta.
        Vain, jos alat tekemään lyhennettyä työviikkoa.

No juu. Sitä tarkoitinkin. Eikös puolikkaalle jääminen juuri vähennä niitä pekkasia ?
        Selvitin asian. Ei leikkaa ihan niin raakasti kuin minulle annettiin ymmärtää ensi alkuun.
        Jos teen 75% Työaikaa minulle jää 75% pekkasista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No juu. Sitä tarkoitinkin. Eikös puolikkaalle jääminen juuri vähennä niitä pekkasia ?
        Selvitin asian. Ei leikkaa ihan niin raakasti kuin minulle annettiin ymmärtää ensi alkuun.
        Jos teen 75% Työaikaa minulle jää 75% pekkasista.

Ajattele myös niin, että saat isommat verovähennykset, kun otat OVEN. Palkkatulon verotus pienenee ja saat lisäksi OVEn vuoksi eläketulovähennyksen. Tämän moni unohtaa.

Saati sitten se, että vapaa-aika lisääntyy ja olo kohenee.

• Anonyymi

Tuota kutsutaan vanhenemisensi. Sinun yleinen jaksamisesi on vain heikentynyt. Voit koittaa ulkoilla enemmän, syödä terveellisemmin ja juoda vähemmän. Auttaa jaksamaan töissä ja kotona.

• Anonyymi

totuus paljastuu ja se alkaa vituttamaan 🤣 olen uhrannut koko elämäni työnantajan hulppealle elämälle 🤣🤣🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

totuus paljastuu ja se alkaa vituttamaan 🤣 olen uhrannut koko elämäni työnantajan hulppealle elämälle 🤣🤣🤣

No eipä se työttömyys ja sosiaaliavustuksiin perustuva elämä houkuttanut. Hankin hyvän koulutuksen ja sen ansiosta mielenkiintoisen työn, joka imi mukaansa.
        Enkä jäänyt osattomaksi työnantajieni menestyksistäkään. Ihan ’hulppeaa’ on omakin elämäni ollut ja jatkuu vielä eläkkeelläkin. Mitä sitten ’hulppealla’ tarkoitatkaan..

• Anonyymi

olet siis rikastuttanut työnantajaasi ?

• Anonyymi

Näin varmaan ja siinä ohessa itsekin vaurastunut aika kivasti….

• Anonyymi

Ota heti seuraavana työpäivänä lopputili ja se on siinä ja koet valtavan helpotuksen tunteen. Samalla alkaa selkeä elämän vireys lisääntyä kun puuduttavaa työtaakkaa ei ole ja olet vapaa tekemään aivan muuta kun sitä ainaista työtä.

Itse otin lopputilin kun olin täyttänyt 60v ja se oli todella hyvä päätös josta olen nauttinut jo usean vuoden ja muutaman kuukauden päästä alkaa se eläkeaika.
      Niin ja se oleellinen tärkeä tieto on se, ettei yli 60v ikäisiin oteta enää yhteyttä mistään työpaikasta joten olet vapaa jo ennen ansaittua eläkettä.

• Anonyymi

Haet silloin tällöin sairauslomaa,näin jaksat eläkkeelle asti.

• Anonyymi

Ruinaamalla ja loputtomassa kyykyssä eläminen ei kaikille sovellu eli on toimittava ainoassa elämässään toisin ja elää rohkeammin omana itsenään ja lopputili on se juttu, uskokaapa se totuus!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6138
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5597
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2639
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      104
      2056
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1768
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      123
      1687
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1613
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      1267
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1177
    10. Nuoret hakevat eläkkeelle, vaikka eivät ole olleet vielä töissäkään

hyvin menee. Pieni vastoinkäyminen elämässä, ja heti masennutaan. Monet alle 30-vuotiaat hakevat työkyvyttömyyseläkettä
      Maailman menoa
      188
      998
    Aihe