Kolmisen vuotta vielä töitä

Anonyymi-ap

Kolmisen vuotta olisi vielä töitä. Työmotivaatio on laskenut kuin lehmän häntä. Miten jaksan nämä viimeset kituvuodet töissä ? Olen ollut todella kauan saman työnantajan palveluksessa ja nyt on alkanut tulla henkinen seinä vastaan. Tuntuu, että olen antanut kaiken mitä minulla on annettavaa tälle työnantajalle. Muilla vastaavia kokemuksia viimeisistä työvuosista ?

14

423

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä vähän vastaavia kokemuksia aikanaan oli. Työ oli ollut vuosikymmeniä henkisesti erittäin haastavaa ja väsymys alkoi painaa päälle.
      Minulla se iski noin vuosi ennen eläköitymistä. Siitä selvisi, kun keskittyi vapaa-aikaan ja harrastuksiin ja jätti työelämän henkisesti vähemmälle. Tein sen mitä piti, enkä etsinyt enää uusia haasteita. Luovuin niistä tehtävistä ja vastuista, joiden osalta se onnistui. Lyhensin työpäiviä, pidin vapaita enemmän, jopa palkattomiakin.
      Ymmärrän tietysti, ettei vastaavanlainen ole kaikissa ammateissa mahdollista, mutta minulla asiantuntijatyössäni oli. Myös työnantajankin hyväksyi tämän, kun kerroin siitä avoimesti.

• Anonyymi

Jos talous kestää, jää puolikkaalle ja ota OVE. Se on helpottava muutos ja antaa pehmeää lasku lopulliseen eläkkeeseen.
      Näin tein itse, enkä kadu. Vaikka muutaman euron hävisikin.

• Anonyymi

OVE on ollut harkinnassa jo pidempään. Saisi nyt vaan tiedon kuinka OVE vaikuttaa "pekkaskertymiin. " Ihan puolikasta en ole ajatellut, mutta hieman lyhennettyä työviikkoa. Jos OVE.n ottaa ja se syö pekkaset, on se hyöty -haitta = pieni hyöty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

OVE on ollut harkinnassa jo pidempään. Saisi nyt vaan tiedon kuinka OVE vaikuttaa "pekkaskertymiin. " Ihan puolikasta en ole ajatellut, mutta hieman lyhennettyä työviikkoa. Jos OVE.n ottaa ja se syö pekkaset, on se hyöty -haitta = pieni hyöty.

Eihän pelkkä OVE mitään pekkasiin vaikuta.
        Vain, jos alat tekemään lyhennettyä työviikkoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän pelkkä OVE mitään pekkasiin vaikuta.
        Vain, jos alat tekemään lyhennettyä työviikkoa.

No juu. Sitä tarkoitinkin. Eikös puolikkaalle jääminen juuri vähennä niitä pekkasia ?
        Selvitin asian. Ei leikkaa ihan niin raakasti kuin minulle annettiin ymmärtää ensi alkuun.
        Jos teen 75% Työaikaa minulle jää 75% pekkasista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No juu. Sitä tarkoitinkin. Eikös puolikkaalle jääminen juuri vähennä niitä pekkasia ?
        Selvitin asian. Ei leikkaa ihan niin raakasti kuin minulle annettiin ymmärtää ensi alkuun.
        Jos teen 75% Työaikaa minulle jää 75% pekkasista.

Ajattele myös niin, että saat isommat verovähennykset, kun otat OVEN. Palkkatulon verotus pienenee ja saat lisäksi OVEn vuoksi eläketulovähennyksen. Tämän moni unohtaa.

Saati sitten se, että vapaa-aika lisääntyy ja olo kohenee.

• Anonyymi

Tuota kutsutaan vanhenemisensi. Sinun yleinen jaksamisesi on vain heikentynyt. Voit koittaa ulkoilla enemmän, syödä terveellisemmin ja juoda vähemmän. Auttaa jaksamaan töissä ja kotona.

• Anonyymi

totuus paljastuu ja se alkaa vituttamaan 🤣 olen uhrannut koko elämäni työnantajan hulppealle elämälle 🤣🤣🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

totuus paljastuu ja se alkaa vituttamaan 🤣 olen uhrannut koko elämäni työnantajan hulppealle elämälle 🤣🤣🤣

No eipä se työttömyys ja sosiaaliavustuksiin perustuva elämä houkuttanut. Hankin hyvän koulutuksen ja sen ansiosta mielenkiintoisen työn, joka imi mukaansa.
        Enkä jäänyt osattomaksi työnantajieni menestyksistäkään. Ihan ’hulppeaa’ on omakin elämäni ollut ja jatkuu vielä eläkkeelläkin. Mitä sitten ’hulppealla’ tarkoitatkaan..

• Anonyymi

olet siis rikastuttanut työnantajaasi ?

• Anonyymi

Näin varmaan ja siinä ohessa itsekin vaurastunut aika kivasti….

• Anonyymi

Ota heti seuraavana työpäivänä lopputili ja se on siinä ja koet valtavan helpotuksen tunteen. Samalla alkaa selkeä elämän vireys lisääntyä kun puuduttavaa työtaakkaa ei ole ja olet vapaa tekemään aivan muuta kun sitä ainaista työtä.

Itse otin lopputilin kun olin täyttänyt 60v ja se oli todella hyvä päätös josta olen nauttinut jo usean vuoden ja muutaman kuukauden päästä alkaa se eläkeaika.
      Niin ja se oleellinen tärkeä tieto on se, ettei yli 60v ikäisiin oteta enää yhteyttä mistään työpaikasta joten olet vapaa jo ennen ansaittua eläkettä.

• Anonyymi

Haet silloin tällöin sairauslomaa,näin jaksat eläkkeelle asti.

• Anonyymi

Ruinaamalla ja loputtomassa kyykyssä eläminen ei kaikille sovellu eli on toimittava ainoassa elämässään toisin ja elää rohkeammin omana itsenään ja lopputili on se juttu, uskokaapa se totuus!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sua j-mies!

Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦
      Ikävä
      60
      5730
    2. Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa

Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.
      Maailman menoa
      206
      4697
    3. En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym

Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v
      Ikävä
      16
      4162
    4. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      63
      3681
    5. Tykkäys ei tarkoita

yhtään mitään!
      Ikävä
      51
      3641
    6. Mitä on tapahtunut myllymäessä ?

On poliisit Sepänkadulla myllymäessä
      Kankaanpää
      11
      3361
    7. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      83
      3360
    8. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      62
      3200
    9. Puukotus Lidlissä

Kuka sai puukkoo Lidlin pihas tänään. Ja kuka oli tekijä?
      Kankaanpää
      33
      2870
    10. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      34
      2561
    Aihe