tuli testattua väljän 12 hp brigsstratton koneen tekohengitys operaatiota .
purin tuon koneen kun öljyä söi tikullisen verran tunnissa.
männänrenkaan päittäisvälykset olivat 1.5 millimetriä.
ei oullut uusia 87.3 millisiä renkuloita eikä kuitakaan niin päätin kokeilla kikka x systeemiä.
eli tuo 1.5 millin päittäisvälykseen lyötiin tikkataulun tikka väliin, niinkuin 2 tahtisen männänrenkaan lukitustappi. toki pitää porata ensin 1.5 reikä jonne se tikka hakataan kiinni ja lopuksi katkaistaan hiukan alla männän pinnan.
sitten laitoin männänrenkaat takaisin ja säädin männänrengas toleranssin 0.1 milliin. eli tuo tappi poisti tuon hirveän välyksen. puristukset nousi ja öljynkulutus poistui kokonaan. nyt tällä virityksellä ajettu yli 5 kesää ja öljyä ei pala yhtään.
männänrenkaan lukitseminen 4 tahtikoneessa
8
283
Vastaukset
- Anonyymi
ja sitten kun taas aikanaan kuluu niin lyödään 2-4 millin tapppia fylliksi välykseen !
oletteko huomanneet että öljyrenkaan uloimmat ne ohuet renkaat käy männänrenkaaksi kun laittaa ne molemmat männänrengasuraan,eli tulee katkoton männänrengas😉 - Anonyymi
hmmmm täytyy kokeilla yhteen rotiskoon tota tappikikkaa😃
oisko männässä tilaa sorvata uraa vielä yhdelle renksulle lisää?- Anonyymi
ei ole tilaa ainakaan brigsin männissä, mutta esim ladan männissä on ja videon tekivät kun lisäsivät ladaan 3.:nen männänrenkaan garage54 nimellä juutuupissa.
tulokset voi katsoo viteolta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei ole tilaa ainakaan brigsin männissä, mutta esim ladan männissä on ja videon tekivät kun lisäsivät ladaan 3.:nen männänrenkaan garage54 nimellä juutuupissa.
tulokset voi katsoo viteolta.pitää tsekkaa jos rupeis vaikka kehittelemään!
- Anonyymi
ootko patentin jo tehnyt?
- Anonyymi
olen. tulee myyntiin nimellä"piston ring KITT2000"
- Anonyymi
Kannattaa lukita kaksi männänrengasta päällekkäin samaan uraa. Tulee kunnon puristus sylinteriä vasten ja alempi voi olla joku vanha kulunut rengas.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2753445Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1211797Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2551497- 741366
- 661245
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991117Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:521109- 631001
- 22937
IS viikonloppu 16.-17.5.2026
Tänä viikonloppuna on Kärkkäisen ja Skyttän yhteistyönä syntynyt 3.0 arvoinen sanaristikko ratkaistavana.35883