Säännöt menevät mutkikkaiksi. Hallitus esittää muun muassa, että tilannetta muutetaan niin, että toista tutkintoaan opiskeleva ihminen, joka ei saa opintotukea, on velvoitettu ilmoittautumaan työttömäksi työnhakijaksi. Tällöin hän on samalla velvollinen hakemaan töitä ja ottamaan työt vastaan, jos hänelle niitä tarjotaan – siis, vaikka se tarkoittaisi opintojen keskeyttämistä !!!
Mikäli opiskelija ei toimisi näin, hänen saamansa toimeentulotuen perusosaa voitaisiin alentaa 50 prosentilla.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011510605.html
Hallitus esittää useita leikkauksia toimeentulotukeen. Näitä ongelmia ei ole varakkailla:
10
121
Vastaukset
- Anonyymi
Eliittikansa Ensin hallitus on lahovikainen ja pahasti .
Olen opiskellut, olen tehnyt työtä, olen ollut työtönkin kerran -60 luvulla 3 viikkoa mutta en ole koskaan saanut mitään tukiaisia enkä apurahoja vaan rahoittanut kaiken palkalla ja siitä säästämälläni rahalla sekä opintoon ottamallani velalla ja hyvin pärjännyt. Miksi nykyinen nuoriso on niin saamatonta? Miksi ette te kuten minä tein?
- Anonyymi
Mahtaisiko johtua, että nuorille on entistä vähemmän töitä tarjolla.
Meidän nuoruuden jälkeen on tullut kaikenlaisia rajoituksia sekä sellaisia työitäkään ei enää ole nuorille mitä meidän aikana oli.
Omannavan tuijottaminen ei asioita paranna. Anonyymi kirjoitti:
Mahtaisiko johtua, että nuorille on entistä vähemmän töitä tarjolla.
Meidän nuoruuden jälkeen on tullut kaikenlaisia rajoituksia sekä sellaisia työitäkään ei enää ole nuorille mitä meidän aikana oli.
Omannavan tuijottaminen ei asioita paranna.Jos on intoa ja kykyä niin töitä kyllä löytyy. Lapsenlapsi sarjassani on kolme, poika ja 2 tyttöä. Poika tekee töitä talouden parissa isossa yrityksessä, tytöistä toinen valmistui lääkäriksi ja toinen vielä opiskelee. Uskon tämän toisenkin työllistyvän valmistuttuaan. Pitää olla työintoinen niin minäkin olin kunnes eläköidyin!
- Anonyymi
Onneks ei olla sinä. JUMALAN KIITOS.
Anonyymi kirjoitti:
Onneks ei olla sinä. JUMALAN KIITOS.
Eikös jossain uskonnossa olekin esittämäsi kaltaisia monipäisiä jumalia, eivät vaan kuulu tuttavapiiriini!
Oikea suomalainenhan olisi kirjoittanut, Onneksi en ole sinä. Se olisi ollut yksikössä.- Anonyymi
Hahaha sinä olet pahinta laatua oleva loispummi😜
Sinä ja työnantajasi maksoitte eläkkeestäsi ALLE NELJÄSOSAN!
Niinpä sinä sitten irvokkaasti loisit nuorempien ikäluokkien piikkiin😁 Anonyymi kirjoitti:
Hahaha sinä olet pahinta laatua oleva loispummi😜
Sinä ja työnantajasi maksoitte eläkkeestäsi ALLE NELJÄSOSAN!
Niinpä sinä sitten irvokkaasti loisit nuorempien ikäluokkien piikkiin😁Maksoin työnantajieni kanssa työeläkevakuutusta, emme maksaneet lainkaan eläkettä! Sinun Lyyli kannattaa opetella mikä ero on on vakuutuksella ja säästötilillä!
- Anonyymi
Ei köyhä saa opiskella vaan työtä tehdä . Eliitin etuoikeus on opiskelu .
- Anonyymi
Hallitus haluaa, että työväki lähtee joukolla ulkomaille. Ei tällaista
rahaeliitin diktatuuria eli työntekiijän oikeuksien polkemista kukaan
kauan katsele. Eräskin töitä tuloksetta hakenut kertoi mediassa,
että hän siirtyi hakemaan töitä ulkomailta ja tuli niin paljon tarjouksia,
että sai valita.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k733971- 1013535
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah823358Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362678- 1251653
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361526Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191144Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221124Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421120Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1191038