Kehä ykkösen keski- ja vasen kaista

Anonyymi-ap

Jos et tiedä nopeusmittarisi todellista nopeutta ja varmuudeksi jarrutat tai hiljennät nopeuttasi ennen Kehä ykkösen kameratolppia, niin pysy oikean puoleisella kaistalla.
Aiheutat haitariliikennettä ja liikennehäiriöitä pelkäämällä sakkoja ja jarruttamalla vasemmalla tai keskimmäisellä kaistalla.
Sujuvuutta liikenteeseen, pliiz.

38

269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sujuvuus ja nopeus eivät ole sama asia. Sujuvuutta on myös hitaammalla nopeudella. Kuka sitten määrää tai päättää, mikä on sujuvuuden kannalta se oikeaa nopeus missäkin kohtaa?

      • Eihän tuossa nopeudesta ollutkaan kyse, vaan tarpeettomasta jarruttelusta ja haitariliikenteen aiheuttamisesta.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Eihän tuossa nopeudesta ollutkaan kyse, vaan tarpeettomasta jarruttelusta ja haitariliikenteen aiheuttamisesta.

        Välit on liian pienet jos haitariliike muodostuu kun joku hiljentää vauhtia.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Eihän tuossa nopeudesta ollutkaan kyse, vaan tarpeettomasta jarruttelusta ja haitariliikenteen aiheuttamisesta.

        Nopeuserot aiheuttavat siis haitariliikettä. Ongelmat vähenevät tai jopa katoavat, jos kaikki ajavat mahdollisimman samalla nopeudella ja riittävän pitkillä turvaväleillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välit on liian pienet jos haitariliike muodostuu kun joku hiljentää vauhtia.

        Kehä ykkösellä liikennemäärät ovat sen verran suuria että jonon pää siirtyy Hankoon ja Kotkaan jos kaikki pitävät "riittävän" turvavälin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehä ykkösellä liikennemäärät ovat sen verran suuria että jonon pää siirtyy Hankoon ja Kotkaan jos kaikki pitävät "riittävän" turvavälin.

        Kehä 1:llä on vaan liikaa tampioita.
        Liikennemäärissä ei mitään.

        Jostain syystä liikenne puuroutuu iltapäivisin alkaen vapaina aukeavilta moottoriteiltä ja sumput jatkuvat takanapäin pitkin kehätietä.

        Vika on kuskeissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehä 1:llä on vaan liikaa tampioita.
        Liikennemäärissä ei mitään.

        Jostain syystä liikenne puuroutuu iltapäivisin alkaen vapaina aukeavilta moottoriteiltä ja sumput jatkuvat takanapäin pitkin kehätietä.

        Vika on kuskeissa.

        No,jostain syystä?
        Olisikohan ruuhkaa?
        Voi pyhä yksinkertaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehä ykkösellä liikennemäärät ovat sen verran suuria että jonon pää siirtyy Hankoon ja Kotkaan jos kaikki pitävät "riittävän" turvavälin.

        Tien välityskyvystä saadaan suurempi osa käyttöön, kun välit on riittävät. Silloin siis väylän jonkin tietyn kohden läpi ajaa enemmän autoja tietyssä aikayksikössä kuin nykyisessä tilanteessa, jossa välit eivät ole riittävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tien välityskyvystä saadaan suurempi osa käyttöön, kun välit on riittävät. Silloin siis väylän jonkin tietyn kohden läpi ajaa enemmän autoja tietyssä aikayksikössä kuin nykyisessä tilanteessa, jossa välit eivät ole riittävät.

        Liikenne on sujuvampaa, kun haitariliikennettä (haamuaaltoja) ei synny. Sujuvassa liikenteessä välityskyky on parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeuserot aiheuttavat siis haitariliikettä. Ongelmat vähenevät tai jopa katoavat, jos kaikki ajavat mahdollisimman samalla nopeudella ja riittävän pitkillä turvaväleillä.

        Äkkinäiset kaistanvaihdot esim kehä 1:llä aiheuttavat usein ketjukolareita tai juuri sitä haitariliikettä/läheltä-piti-tilanteita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äkkinäiset kaistanvaihdot esim kehä 1:llä aiheuttavat usein ketjukolareita tai juuri sitä haitariliikettä/läheltä-piti-tilanteita

        Siis liian lyhyet välit aiheuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis liian lyhyet välit aiheuttaa.

        Ei vain liian lyhyet välit.

        Joukossa on aina idiootteja, jotka laskevat välillä nopeuden liian alas turhaan.
        Pitkiäkin turvavälejä saadaan kyllä ulosmitattua, kun kohelletaan.
        ....sitten kun ne välit on virlä liian lyhyet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No,jostain syystä?
        Olisikohan ruuhkaa?
        Voi pyhä yksinkertaisuus.

        Ei se auta vaikka selittäisin.

        Varovaisuusvelvoite, koska kaikilla ei ole ymmärrystä ja kykyä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehä 1:llä on vaan liikaa tampioita.
        Liikennemäärissä ei mitään.

        Jostain syystä liikenne puuroutuu iltapäivisin alkaen vapaina aukeavilta moottoriteiltä ja sumput jatkuvat takanapäin pitkin kehätietä.

        Vika on kuskeissa.

        Maalaiset lähtevät kotiin.


    • Anonyymi

      Älä sinnä huolehdi muiden nopeuksista, aja vaan lakia noudattaen.

      • Anonyymi

        Muiden nopeuksista ei voikaan huolehtia tai niihin paljonkaan vaikuttaa, mutta muiden tekemiset joudutaan ottamaan huomioon.


    • Anonyymi

      Pääasia on ajaa sitä samaa nopeutta koko ajan. Jarruttelu silloin tällöin aiheuttaa haitariliikkeen, joka kasvaa edetessään jonossa taaksepäin.

      • Anonyymi

        Haitariliikettä syntyy myös, kun joku päättää nostaa omaa nopeutta ajaakseen edellä ajavan kiinni ja muut tekevät samoin. Siten kun saavutetaan edellä menevän, niin nopeus hidastuu ja takana samalla tavalla ajaneet hiljentävät myös ja haitariliike alkaa valumaan jonoutuneessa liikenteessä taaksepäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haitariliikettä syntyy myös, kun joku päättää nostaa omaa nopeutta ajaakseen edellä ajavan kiinni ja muut tekevät samoin. Siten kun saavutetaan edellä menevän, niin nopeus hidastuu ja takana samalla tavalla ajaneet hiljentävät myös ja haitariliike alkaa valumaan jonoutuneessa liikenteessä taaksepäin.

        Vaan siitähän tässähän ei ollut kyse nopeuden nostosta vaan nopeuden laskemisesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haitariliikettä syntyy myös, kun joku päättää nostaa omaa nopeutta ajaakseen edellä ajavan kiinni ja muut tekevät samoin. Siten kun saavutetaan edellä menevän, niin nopeus hidastuu ja takana samalla tavalla ajaneet hiljentävät myös ja haitariliike alkaa valumaan jonoutuneessa liikenteessä taaksepäin.

        Näin tapahtuu maakunnissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan siitähän tässähän ei ollut kyse nopeuden nostosta vaan nopeuden laskemisesta

        Ihme vänkyttäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan siitähän tässähän ei ollut kyse nopeuden nostosta vaan nopeuden laskemisesta

        Tuossakin tilanteessa haitariliike alkaa liian pienen välin seurauksena.


      • Anonyymi

        Just äsken ajoin muiden mukana vasenta kaistaa n 95-100km/h ja rajoitus oli 100 km/h.
        Perään oli tullut joku harmaa leveä avensis tai oktavia ja vilkutti kokoajan etummaisena kirkasvalojaan. Hätäännyin, laitoin jarrua ja yritin päästä äkkiä oikealle kaistalle pois edestä.
        Jouduin ajamaan varmaan puoli kilometriä noin 50-60km/h että sain vaihdettua kaistaa turvallisesti.
        Pelästyin ja hätäännyin niistä valoista, vieläkin sydän pompottaa


    • Anonyymi

      Hanaa vaan, se on lyhyt hetki aamuin illoin kun väleistä ohittelu ei hyödytä mitään.
      Joskus pimeällä kun ajelee jonkun tolppanysvän takana niin pientä kiusaa voi tehdä kun ensin se jarruttaa ja sit itte 5m päästä takaa väläyttää ledipaneeleita peileihin 😂.
      Nostin viel vähä ylemmäs tuohon pakettiauton keulaan että varmasti kirkastuu edessämenevän takalasista ja peileistä että takana on tulossa nopeampaa kalustoa.

      • Anonyymi

        Olet sinä rohkea uhoaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet sinä rohkea uhoaja.

        Tarvi olla rohkea, mukava antaa muille miettimistä


      • Anonyymi

        Eihän sillä edessä ajavalle jää sitten muuta vaihtoehtoa kuin hiljentää nopeuttaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sillä edessä ajavalle jää sitten muuta vaihtoehtoa kuin hiljentää nopeuttaan.

        Sen kyllä huomaa 😂😂 no ei muuta kuin ohi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen kyllä huomaa 😂😂 no ei muuta kuin ohi

        Miksi et mene ohi ilman tuota valopelleilyä?


    • Anonyymi

      Ei tuo vasen, vaan se toisella puolella oleva vasen.

      • Anonyymi

        Joo oikein kun halutaan painaa isoa kovaa mennään sinne


    • Anonyymi

      mikä juttu itseäni ihmetyttää kun nuoriso ei osaa lainkaan mitään perussääntöjä noiden skuuttien kanssa... esim. niin pienelle väylälle eli kevyenliikenteenväylille voi parkkeerata peikä pelastusteitäkään tukkimaan.

      tuohon voisi autta sellainen keppi että isännälle ohjautuu joka kerta 78888 euron sakko jos lapsesi tekee noin

      • Anonyymi

        En ole nähnyt kertaakaan skuuttaajaa kehä ykkösellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole nähnyt kertaakaan skuuttaajaa kehä ykkösellä.

        En minkään sillä ajoradalla, mutta viereisellä kevyenliikenteen väylällä kylläkin.


      • Anonyymi

        Siinä vaiheessa kun ei enää ymmärrä nuorison toimintaa, on kysymys siitä, että henkilö on itse ikääntynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä vaiheessa kun ei enää ymmärrä nuorison toimintaa, on kysymys siitä, että henkilö on itse ikääntynyt.

        Ja joskus, ei toki aina, on niin dementoitunut ettei se oma ajo enää riitä liikennevirrassa pysymiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minkään sillä ajoradalla, mutta viereisellä kevyenliikenteen väylällä kylläkin.

        Eli eivät ole olleet kehän keskimmäisellä eivätkä vasemmalla kaistalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä vaiheessa kun ei enää ymmärrä nuorison toimintaa, on kysymys siitä, että henkilö on itse ikääntynyt.

        Liikennesäännöt ovat samat vauvasta vaariin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

      Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      146
      7831
    2. Miksi persuilla ei ole firmoja?

      Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      100
      7300
    3. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

      Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      31
      7192
    4. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

      Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      21
      6778
    5. Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta

      Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t
      Maailman menoa
      73
      6361
    6. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

      "Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      23
      6034
    7. Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle

      Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht
      Maailman menoa
      2
      5906
    8. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

      Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      112
      5832
    9. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

      Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      47
      5478
    10. Demarikultin uhri kertoo

      Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      83
      5368
    Aihe