Heippa! Elikkäs olen 30v nainen ja kerran nuorempana minulle sattui riskitilanne yli 12v sitten. Olin todella sekaisin (käytin huumeita tuolloin) ja harrastin hetken seksiä erään puolitutun tummaihoisen miehen kanssa ilman kondomia. Tämä mies toki puhui suomea jne, ja oli silloin noin 20v ja luultavasti oli Suomessa asunut jo jonkin aikaa.
No, joka tapauksessa 1-2 viikkoa tästä tulin tosi kipeäksi ja mulle tuli oireita; kurkkukipu, kova kuume, yskä, ihan hirveä selkäkipu ja lisäksi outoa ihottumaa. Lääkäri kuitenkin tämän diagnosoi keuhkoputken tulehdukseksi ja yskän aiheuttama kipupiste rintarangassa. Sain antibiootit joilla tuo kaikki meni ohi niillä.
Kävin tuolloin hiv pikatestissä jonkin aikaa tapahtuneen jälkeen joka oli negatiivinen, toki oli mennyt vain noin kuukausi. En ole vuosiin ajatellut tapahtumaa vasta kun nyt, kun paikka missä käyn terapiassa kertoi että heille on tullut mahdollisuus tehdä hiv yms pikatesti, ja kysyivät jos haluan tehdä.
En ainakaan vielä ole tehnyt, mutta tuon myötä tämä vanha tapaus alkoi kummittelemaan mun mielessä ja aloin taas pelätä että mitä jos mulla on sittenkin hiv.
Hämää nuo oireet silloin varsinkin tuo ihottuma, mulle on kyllä tullut samanlaista ihottumaa pari kertaa ennen ja jälkeenkin kuumeen yhteydessä.. mutta silti ahdistaa nyt.. Olin pitkässä parisuhteessa missä mies tiesi tuosta tapahtuneesta, ja kävi vuosien aikana muutamat kerrat itse testeissä ja ne oli kyllä negatiivisia. Lisäksi kun huumeita silloin käytettiin mies myös käytti joskus mun pistovälineitä. Luulisin että olis tarttunut jos jotain olisi?
Lisäksi olen melko varma että myös multa on lähivuosina otettu hiv-testit pariin otteeseen muiden testien ohessa (c-hepatiitti ym, koska olen käyttänyt huumeita nuorempana), ainakin lääkäri sanoi kun laittoi lähetteen että siinä on hiv-testi myös, minulle ei ikinä soitettu tuloksista joten oletan niiden olleen negat?
Joka tapauksessa minua pelottaa nyt hirveesti tuo vanha asia, vaikka oletan että multa on se testi otettu mutta aloin epäröimään et jos se ei ollutkaan hiv-testi jne jne… Lisäksi mietin jos nuo oireet 12v sitten olis ollut hivin oireita olisko ne mennyt ohi antibiooteilla? Tai olisko sitä muutenkaan diagnosoitu keuhkoputken tulehdukseksi? Yskä ei taida muutenkaan kuulua hivin oireisiin alussa ja muistan että mulla oli kova yskä silloin?
Tämä asia on nyt vaivannut minua jo viikon ja pelkään, en halua mennä ottamaan tuota pikatestiä koska pelottaa niin paljon, varsinkin kun monta vuotta mennyt jo hyvin ja menneisyyden traumat on alkanut olla huonoja muistoja vaan :(
Pelkään että mulla on hiv?
17
309
Vastaukset
- Anonyymi
No niin spede raottaa kaikki kupasta tippuriin buaahaa
- Anonyymi
Mitäs spede raotat. Kyllä spede susta huomaa kuppa sulla aivoissa jytää.
- Anonyymi
Olipa ikävä kommentti joltain.. Lisäyksenä minulla ei ole mitään seksitauteja koskaan ollut.. Vaikka nuorempana tehnyt tyhmiä valintoja olen aina ollut tarkka, paitsi tosiaan tämä yksi kerta kun olin 18v mistä puhuin. En kaipaa mitään v*ttuilua tästä.. vaan ihan asiallisia vastauksia. Ajattelen että tuon pikatestin otan jokin kerta kyllä, mutta alkoi ahdistaan kun tämä vanha trauma tuli mieleen josta luulin jo päässeeni yli. -ap
- Anonyymi
Hienoo kun tajusit tuon itsestäsi.
- Anonyymi
Käy pikatestissä, niin asia selviää. Kokemusperäisesti sanoisin, että tältä palsta ei apua tule.
- Anonyymi
Siksihän sinäkin täällä huppiakka muiden jatkona olet.
- Anonyymi
SIIS SUKUPUOLITAUTIEN KLINIKALLE PIKAISESTI!
SIELLÄ PALJASTUU MUUTKIN JO KEHOSSASI KAPSILOITUNEET TAUDIT JOITA VOI OLLA YHÄ MUTTA OIREILEVAT HARVOIN TAI EI OLLENKAAN!
ON SIIS PALJON MUITA SEKSI-SAIRAUKSIA JOITA ET EHKÄ TUTKITTANUT!?
HUOM. JOS JÄÄT LAPSETTOMAKSI, SYYTÄ ITTEESI ÄLÄKÄ HAE HOITOJA YHTEISKUNNAN VAROILLA!- Anonyymi
Mitäs kilahdit hähähää.
- Anonyymi
Ota rane ? iisisti ei ne virukset tartu palstan kautta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ota rane ? iisisti ei ne virukset tartu palstan kautta!
Näin kertoi ranen iskä kjäh kjäh
- Anonyymi
Moikka! Ei muut ku testeihin, ni ei tarvitse pelossa elää... Ja pystyy taas nauttimaan joskus elämästä uudelleen...
- Anonyymi
Elämästä... "eli vittunsa vapaasta jakamisesta" turuilla ja toreilla ym. sitä tarkoitetaan!
- Anonyymi
Itselle kävi 90' niin, että harrastin suojaamatonta seksiä naisen kanssa, jolta sain satiaiset.
Myöhemmin paljastui hänen olevan suonensisäisten huumeitten käyttäjä kaiken lisäksi.
Pelastus oli työpaikka, missä oli muutakin mietittävää, kuin kelata asioita kotona.
Kun sain varmuuden, ettei sitä hiv:tä löytynyt, niin pääsi helpottunut itku sen muutaman kuukauden odottelun jälkeen!.
Eli se vastaus helpottaa.
Hm, onhan tuo lääketiede kehittynyt eteenpäin kymmenien vuosien aikana, joten jos sinulla olisikin hiv, niin ei se aidsiksi ehdi kehittyä.
Rohkeasti vaan testeihin, niin olet taas mennyt elämässä eteenpäin 🙏👍 - Anonyymi
Ne testit mitä on tehty pitäisi näkyä omilta sivuilta kanta.fi
Mene katsomaan mitä on otettu. - Anonyymi
Älä ole suotta huolissasi, jos olisi niin huono tuuri että tuolloin olisit saanut hiv-tartunnan niin kyllä se olisi jo oireillut valtavasti eri tavoin. Hiv hoitamattomana etenee aids-vaiheeseen paljon nopeammin kuin 12 vuodessa ja silloin se oire on se että et pysty taistelemaan mitään tartuntatauteja vastaan vaan saat järjestäen kaikki pöpöt ja räkätaudit joille vähänkään altistut.
Lisäksi tulee muitakin isoja ongelmia, mm kaposin sarkooma -nimellä tunnettu syöpä joka näkyy iholla sinne tänne ilmestyvinä tummina laikkuina. Joten voit olla kyllä sen HIVin suhteen huolettomin mielin.
Kaikkea hyvää sulle ja tuosta spedestä hourivasta vajakista ei kannata välittää, se on täällä palstoilla kerjännyt huomiota jo vuosikaudet. Jopa yöt se valvoo hokemassa ääliömäisiä fraasejaan täällä saadakseen edes jostain huomiota. Sillä niitä ongelmia on ja pahasti. - Anonyymi
Hei kiitos todella paljon teille jotka on vastannut asiallisesti!!
Varsinkin tuo viimenen viesti tässä ketjussa huojensi fiilistä hieman.. niin itsekin olen lukenut että hoitamattomana etenis AIDS vaiheeseen nopeasti, mutta netissä luin myös että jossain tapauksessa voi mennä myös yli vuosikymmen? En sitten tiä onko harvinaisempaa että menis niinkin kauan.. tästä mun jutusta siis ihan pian jo 13v, oli ihan tammikuun alkua v-2013.
Ja minulla on kyllä todella hyvä vastustuskyky nimenomaan! Nytkään en ole kipeenä ollut moneen vuoteen edes flunssassa.
Ja olen kyllä 90% varma että multa on se hiv testi otettu pariinkiin otteseen, viimeeksi 4v sitten kun olin hoidossa päihdeklinikan avopuolella, sen jälkeen olen raitistunut ja jättänyt vanhan elämän. Silloin lääkäri sanoi että laittaa lähetteen labrakokeisiin missä oli, myös hiv-testi, ainakin se lääkäri sanoi. Koska muistan että silloin jännitin asiaa myös ,ja sanottiin että lääkäri on yhteydessä jos missään tuloksissa on jotakin mutta -ei hän koskaan ollut. Ei näy kannassa kirjauksia tuon kaupungin päihdepuolelta, kait niillä joku oma systeemi siellä.
Hassua, että huomaan pelkäävääni tätä asiaa sen takia kun se seksikumppani oli tummaihonen. En ole rasistinen mutta jos kyseessä olisi ollut suomalainen nuori poika en luultavasti olisi reagoinut samaan tapaan.. onhan totta että Afrikassa hiviä on todella paljon mutta tämä poika puhui suomea melko sujuvasti että oli pakosti ollut Suomessa jo vuosia uskoisin ja hän oli kumminkin ”kunnollinen” mitä nyt tiesin, pelasi jalkapalloa jossakin seurassa, ei ollut mikään päihdekäyttäjä, nykysin taitaa olla naimisissa.. ja oli nuori poika silloin tosiaan n. 20v. Jos hänelle olis tullut hiv esim kotimaassaan ennen Suomeen tuloa, uskon että olis täällä saanut siihen hoitoa ja lääkkeet kun varmasti alaikäisenä on tänne tullut kumminkin?
Juu kyllä mulle järki sanoo että ei mulla sitä ole, mutta sitten kuitenkin se pieni JOS. Yritän rohkaistua ja mennä siihen testiin, huomenna siihen olisi mahdollisuus…
Kirjotin tänne kun ei ole ketään kelle halun tästä puhua :( Ainoa joka asiasta tiesi oli mun eksä ja pistin hänelle viestiä yksi päivä tästä, hän vaan sanoi että olen naurettava ja olis se nyt häneenkin tarttunut jos mulla jotain ois kun seurusteltiin kumminkin 7 vuotta.. ja hänkin on luultavasti oikeassa tosta.. Pitää nyt vaan rohkaistua ja ottaa se testi varmuudeksi! Kiitos paljon vastauksista <3- Anonyymi
Joo eipä mitään, hyvä jos vastaukseni toi helpotusta huoleesi. Tiedän varsin hyvin miltä tuntuu kun jotain asiaa alkaa yksikseen kelata. Se kasvaa isoksi möröksi varsinkin jos asian kanssa yönsä valvoo.
Sen voi pitkälti sanoa ettei kannata silloin alkaa lukea lääkärikirjaa tai googlettaa, sillä sieltä saa hyvin helposti vaan lisää löylyä epäilyksilleen. Sulla vielä tuokin asia on iso plussa että varmasti on tauti jo testattukin negatiivisella tuloksella , muuten tosiaan olisit kuullut kyllä jos jotain olisi ilmennyt.
Kyllä tuo testi kannattaa sun tehdä vielä niin saat asialta sitten lopullisen rauhan. Vaikka se ammoinen kumppanisi olikin tummempi kaveri niin hyvin Suomea puhuvana 2-kymppisenä hän tuskin on ehtinyt synninseuduillaan edes seksiä harrastaa ikänsäkään puolesta.
Tätä palstaa voi kyllä aina ihmetellä, mitä iloa jengi saa siitä että v..uilee asiallisesti keskusteleville ja asioista tiedusteleville? Siitä ilkeilystä ei kyllä sitä harrastaville tule mitään hyvää mutta kohtelemalla toista kuten itseäänkin haluaisi kohdeltavan saa omaankin olotilaansa hyvät fiilikset. Tsemppiä sulle ja hyviä syksynjatkoa!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?837111Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267073Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1116188Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455414Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845248Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa635215Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405108Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274605Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv173477Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003400