Mitä ajatuksia sellaisesta tulee mieleen?
Voisitko elää täysin raittiina?
43
464
Vastaukset
- Anonyymi
Voin, elän nytkin. Ei ole mikään ongelma olla päihteetön.
Jasu - Anonyymi
Helppoa
- Anonyymi
Ei tuota ongelmaa, kun koko ajan olen.
- Anonyymi
Tuomo hakkaa päätä seinään
- Anonyymi
Koko ajan, vaikka en ole varsinaisesti tehnyt päätöstä olla lopu elämää.
- Anonyymi
Kärsimys.
- Anonyymi
Parempi molempi. Ei oikein taida sopia kuin viini just ja just. Alan riehumaan
- Anonyymi
Sekurisedälle sopii kaikki
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekurisedälle sopii kaikki
Soker nummeret er. .
- Anonyymi
Olen ollut viimeiset 7-8 vuotta. Kertaakaan en ole joutunut katumaan, pelkkää voittoa ollut
- Anonyymi
Voisin mutta en haluaisi. Jos olisin rikkaampi fiilistelisin viinejä paljon enemmän. Se kun ei ole mitään ns ryyppäämistä
- Anonyymi
Unohtanut ottaa.
Pitäiskö? - Anonyymi
Voisin varmasti, mutta en tällä hetkellä ainakaan halua.
Elämässäni ei hirveästi nautintoja ole, mutta kuiva pikku siideri lauantaina saunassa on yksi niistä. Aamukahvi on toinen vastaava nautinto. En haluaisi luopua siitäkään, enkä koe luopumiselle tarvetta.
Jykevän savuinen viskitilkka muutaman kerran vuodessa samoin savuisista viskeistä nauttivan ystävän kanssa on luksusta, josta minun ei ole myöskään tarvetta luopua. On olemassa useampi savuviski, jota en ole vielä edes maistanut, mutta joita haluan joskus maistaa. En halua kieltää itseltäni noita kokemuksia, jos niiden kokemiseen mahdollisuus joskus tulee. Kaapissani on pian 7 vuotta sitten ostamani (ja vieläkin avaamaton) 16-vuotias Lagavulin, jonka ostin itselleni kääntäessäni uuden elämän lehden. Haluan juoda sen vielä tämän elämäni aikana nautiskellen, koska se on yksi suosikkiviskeistäni.
Ystäväni taas on shampanjaintoilija - jos ja kun hän tulee istumaan iltaa Ranskasta Suomeen kuskaamansa shampanjapullon kanssa, en halua sanoa ei, vaan haluan nimenomaan maistaa sitä ja kokea hänen kanssaan hetken, josta tiedän, että hän nauttii.
Minulla ei ole mitään absolutisteja vastaan, en vain itse koe tarvetta olla sellainen. - Anonyymi
Voisin kyllä
- Anonyymi
Minä tukenasi.
Pönkkänä.
T.minä. minulle oli helppo kusta juureen..,.
https://m.youtube.com/watch?v=sgv9gumqJLo
- Anonyymi
Helposti. Nyt ryyppään joitain kertoja vuodessa vain korvatakseni jotain puuttuvaa tunneta ja pitämällä muka hauskaa.
- Anonyymi
En voi, olen todella pitkässä voimakkaassa syntymähumalassa ❤️
Jos alkoholista puhutaan, niin sitä en tarvitse ollenkaan, siitä ei tule samalla tavalla iloa 🥴- Anonyymi
Syntymähumalaa myös itse kannatan,sen saa lahjana ja siitä kannattaa olla kiitollinen.🙂
- Anonyymi
Helposti. Käytännössä olen jo.
- Anonyymi
Helposti mutta miehen ( miesten) kanssa ne huonot tavat juomisenkin suhteen helposti tarttuu
- Anonyymi
Mitä siitä ny vois tulla mieleen usein johtuu siitä et on jonkin näköinen ongelma alkoholin kanssa silti olen ollu täysin raittiina ny sen noi pari vuotta ellen ylikin mulla si taas ole alkoholin kanssa ollu mitään ongelmaa kuhan ei ole loppunu kesen kun sitä on ottanu jos on ottanu oli nää nuorempana mulla periaate et jois ei o muisti menny aamuun mennesä ni kehtaa myöntää edes ottaneensa
- Anonyymi
Elän jo niin
- Anonyymi
Erittäin helposti. Nytkin on mennyt ihan huomaamatta koko vuosi raittiina.
- Anonyymi
Oon ollu jo 5 vuotta
- Anonyymi
En ole tehnyt raittiuspäätöstä, mutta käytänössä en juo alkoholia kuin erikoistilanteissa. Eli ei ole hankalaa olla alkoton, mutteri myöskään ole pakottavaa tarvetta lupautua absolutistiksi.
Se mitä ajatuksia tulee mieleen on lähinnä se, että alkoholitonta linjaa vetävää usein taidetaan pitää joko entisenä alkoholistina tai uskonnollisista syistä alkoholista pidättäytyvänä. Unohdetaan usein, että päätös voi liittyä myös terveyteen ja kohdallani siihen etten koe erityisemmin tarvitsevani alkoholia ja mieluummin käytän rahat muuhun kuin alkoholiin tai muihin mieltä sekoittaviin aineisiin.
Mitä taasen tulee esimerkiksi siihen miten suhtautuisin puolison alkoholin käyttöön , niin kohtuukäyttö on okei, mutten haluaisi jakaa elämääni miehen kanssa, jonka viikonloput kuluvat läträämisen parissa tai alkoholi on tärkeässä asemassa elämässä, koska alkoholi ei ole minulle olennainen osa arkea. - Anonyymi
Melkein elänkin nykyisin. Juon todella harvoin ja silloinkaan ei oikein maistu. Eli voisin.
- Anonyymi
Minä hoidin joskus muulla tavoin asioita kuin alkoholilla joten ei tarvitse. Mutta muita juttuja ollut sitten. Mutta toki jos jollakin olisi ongelmia, kunnioittaisin häntä, mutta en voisi auttaa tietoisuuden kautta. Olen kokenut jo itse liiankin paljon, hyvin paljon. Mutta hyvää jäljellä mikä auttaa eteen päin. Helppoa siihen on sortua että jää koukkuun alkoholiin. Itse käytän nautiskeluun ja pieninä määrin joskus rentoutumiseen. Jotain erikoisjuttuja ja joskus juhlinnassa. Olen helpottunut se hirveä röökaaminen on jäänyt, ja jäljellä jäänyt vain omat. Siinäkin voi vähentää. Mutta hyvin pitkään aikaan en ole tänään ostanut tupakkaa 😍 polttanut kyllä, mutta vähemmän. Ja hyvin pitkään aikaan aamu oli jo inhimmillinen, vain omia traumoja ja painajaisesta herääminen. Eikä yhtään 2 putkeen polttamista. Oma tietoisuus palaa ja jokin ylimääräinen väistynyt pois. Olen siitä hyvin onnellinen ja kiitollinen. Ja olen hyvin hyvin väsynyt, onneksi palaudun nopeasti. Mutta kyllä tässä varmasti vielä hetki kestää. Uusi koti jo näkyy ja tuntuu, sitä odotan juuri nyt eniten. Mutta ei tänne ainakaan vähiten annettu, missään asiassa. Ei hyvässä eikä pahassa. Ehkä se on sitä karmaa, mistä ihmiset kirjoittaa ympäriinsä. Armollista itselle luottaa siihen. Se katkeruus, viha ja tiedon janoaminen on hyvin uuvuttavaa, elämää haittaavaa ja kuluttavaa. Muiden tunteet ja omat. Jokainen niitä varmasti, jossain määrin ainakin, tuntenut. Armollista itselle mennä eteen päin. Ennen kaikkea itselle.
- Anonyymi
Elän täysin raittiina. Ei mikään ongelma.
- Anonyymi
Voisin kun olen tähän päivään asti elänyt ja aion jatkossakin elää.
- Anonyymi
En juo myöskään kahvia en ikinä ole juonut, tosin johtuu etten yhtään tykkää kahvin mausta. Ei muuta syytä sen kohdalla.
- Anonyymi
Voisin jos haluaisin, täysin raitista ihmistä ole edes olemassa, jo kahvin juominenkin sen estää.
- Anonyymi
Olen päihteetön. Teetä ja kahvia juon kyllä.
- Anonyymi
En jos toinen pyytäisi sitä vain mielivallan toteuttamiseen.
- Anonyymi
En ole ikinä ollut humalassa, enkä krapulassa, enkä polttanut tupakkaa tai käyttänyt mitään nikotiinituotetta, enkä ikinä kokeillut mitään huumeita. Jos minulla ei jotain ongelmaa ole, eikä tule, niin se on päihdeongelma.
- Anonyymi
Polttelu sopii minulle
- Anonyymi
Eipä tuo ny tuskaa tuottas mu ei musta siltikään apsolutistia sais tekemälläkään
- Anonyymi
Niin, voitaisko olla raittiina yhdessä? Söisimme banaanit, jossain kynnyksellä, istuen vierekkäin?
T.kysy lisää
https://m.youtube.com/watch?v=31H7KhnlxVE - Anonyymi
Raivoraittiina jää paljon erityishienoja hetkiä ja fiiliksiä kokematta. Näin se vaan on.
Luen myös kahvin päihteeksi, on melko kovaa kamaa, max 1 kuppi päivässä. Pilveä 0 - 2 kertaa kk, boostaa herkuttelu, elokuva ja musiikkinautinnot äärimmäiselle tasolle, jolle on muuten mahdoton päästä. Alkoholi on myrkky, sitä ei kannata elimistöönsä kaataa ollekaan.- Anonyymi
Kahvi on itestäkin aika vahva aine, varsinkin kun joskus tuli juotua pannullinen päivässä, mutta sehän on yksilöllistä miten vaikuttaa.
- Anonyymi
Vastaus ja toteamus: kahvi, kahvi.
- Anonyymi
Kevääl olin 4 kk selvinpäin syyskuu kans.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?927200Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit277129Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1216765Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta
Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t646285Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik975618Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t35564Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455434Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa655275Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus435148Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274656