Hmm.. Niin.

Anonyymi-ap

Nämä keskustelut eivät vain ole kovin hedelmällisiä koska sä oot niin puuduttavan tylsä. Monille ihmisille tulis mieleen kertoa jotain, vaikka sisällöllistä. On tavallaan sävyjä eri keskustelutyyleissä. Sun on tuollainen tylppä ja mitäänsanomaton. Sun aiheet, ei nyt puhuta niistä vaan siitä, että sulla ei ole kykyä luoda mitään tuon kummempaa sun ulosannista.

Se on persoonattomuutta. Siksi mietin joskus. Voiko ihminen, narsisti tai ei olla siis täysin persoonatyypitön. Enkä puhu siitä luokituksesta vaan aidosta kyvyttömyydestä tuoda esiin sisintään.

41

434

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei ne Wikipediassa mainitse siitä suoraan. Haluaisin lisätä tän johonkin. Omaan tietokantaan.

• Anonyymi

Ihan vinkkinä, mutta ei jokainen halua tuode jokaiselle sisintään esiin vaan heille joihin luottaa ja joiden kanssa kokee olevansa samalla aaltopituudelle. Tämä kesä jälleen opetti, että esimerkiksi haavoittuvuuden näyttämistä joutuu katumaan ja ettei kenelle tahansa kannata kertoa syvimpiä tuntojaan.

• Anonyymi

Pohdin tätä nimenomaan narsistin näkökulmasta. Totta kai itsenäni, enkä minä voi sisäistää automaattisesti sitä maailmankuvaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pohdin tätä nimenomaan narsistin näkökulmasta. Totta kai itsenäni, enkä minä voi sisäistää automaattisesti sitä maailmankuvaa.

Jaa minä taasen olen saanut tarpeekseni erinäisten persoonallisuushäiriöiden vatvomisesta vaikka useita ne vaikuttavatkin kiinnostavan. Näkökulmani tähän on se, että jos joku tahtoo minulle näyttää tiettyjä puolia itsestään tai antaa vaikutelman olevansa vähemmän hyvissä aikeissa suhteeni, niin minä poistun paikalta ja vältän kyseisen ihmisen kanssa tekemisissä olemista. Sillä onko hän aidosti persoonallisuushäiriöinen vai tahtooko minua kohtaan esittää olevansa, ei ole merkitystä. Totean hänen tahtovan minun näkevän hänet tietyllä tavalla eikä minulla ole tarvetta yrittää ymmärtää häntä saatika yrittää korjata tai rakastaa ehjäksi.

• Anonyymi

Joo mulla on estynyt persoonallisuushäiriö ja skitsofrenia. Johtuisiko niistä. Tunnen itseni usein autistiksi.

• Anonyymi

Mulla kans tuo eka ja sitten skitsoaffektiivinen häiriö. Ja myös minä tunnen itseni autistiksi.

• Anonyymi

Joo ihan kuule yks lysti mitä sinäkin kenestäkään ajattelet.

• Anonyymi

Pohdin yleisesti.

• Anonyymi

Ei kiinnosta jutella. Haluan yhden kerran n*ssia sua sydämeni kyllyydestä ja siinä kaikki.

• Anonyymi

Mutta ei narsistinen ihminen kykene saamaan seksistä irti sitä mitä jotkut saavat.

En tarkoita tälläkään loukata. On tosiasioiden valossa selvää, että yksilöt joilla on kyky tuntea (lue. Kokea), asioita syvästi, todennäköisesti myös saavat intiimisti suurempaa tyydytystä ja omaavat suuremman vietin.

Eikä seksuaalisuus perustu vain pakonomaisesti jonkin häiriintyneen perversion ympärille. Toki niinkin voi olla.

• Anonyymi

Tiedostavatkohan narsismi piirteiset ihmiset näitä erottavia piirteitä itse ja "havainnoivatko omaa tyhjyyttään objektiivisesti". Esimerkiksi, jos minä ajattelen itseeni niin löydän sieltä ulottuvuutta. Ymmärrän, että tämä sisäinen ulottuvuus on persoona. Mutta jos siellä on vain tyhjää, tai jos vain tuota.

Narsismi on kyllä vänkä. Tavallaan tuo pakkomielteisesti itseään esiin vaikka siellä itse eetterissä se sisältö on hyvin niukka.

• Anonyymi

Varmasti sitten on näin. Mietin vaan millainen ihminen kirjoittaa sisintään esille anonyymipalstalle. Kun täällä on kaikenlaista kiusaajaa jotka arvostelee vaikka kirjoitustyylejä jne. Mut sun tyyli syyttävä eikä sun ole tarkoituskaan luoda muuta kuin debattia tai polemiikkia. Niin trolleilla on tapana. Toki se voi olla sinusta viihdyttävää ja mielenkiintoista.

• Anonyymi

No jos tarkastellaan yleisesti palstan ulosannin kautta asiaa, niin en koe syyllisyyttä kirjoittamastani. Kuten varmaan huomaat, niin se pohtii aihetta yleisesti.

Tietenkin jos narsismi juuri sinua vaivaa ja otat tästä pohdinnasta itseesi, niin ehkä se on vain hyvä asia. Voisit koittaa ajatella sitä niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jos tarkastellaan yleisesti palstan ulosannin kautta asiaa, niin en koe syyllisyyttä kirjoittamastani. Kuten varmaan huomaat, niin se pohtii aihetta yleisesti.

Tietenkin jos narsismi juuri sinua vaivaa ja otat tästä pohdinnasta itseesi, niin ehkä se on vain hyvä asia. Voisit koittaa ajatella sitä niin.

Etpä tietenkään koe. Olisikin liikaa pyydetty että myöntäisit sellaista. Ei en kyllä ole narsistinen henkilö. Eikä heitä nyt loppujen lopuksi ole kovinkaan paljon. Hehän monesti tahtovat juuri alle viivata muiden virheitä ja korostaa niitä. Loukkaantuvat aivan tyhjästä ja uhriintuvat. Hakevat vastausta omiin ongelmiinsa syytämällä muita. Se että joku nyt ei mieleiselläsi tavalla kirjoitta. Ei oikeuta sinua menemään häneen persoonaansa tai haukkumaan häntä. Kirjoitat yksikkömuodossa et yleisesti.

• Anonyymi

Sivusta: Anonyymipalstalle kirjoittaessa on siinä mielessä tunnetasolla turvassa, ettei tuntemattomilla palstakirjoittajilla ja heidän kritiikillään ole samalla tavoin painoarvoa, kuin vaikkapa irl läheisillä tai heillä joiden kanssa on muutoin päivittäin tekemisissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sivusta: Anonyymipalstalle kirjoittaessa on siinä mielessä tunnetasolla turvassa, ettei tuntemattomilla palstakirjoittajilla ja heidän kritiikillään ole samalla tavoin painoarvoa, kuin vaikkapa irl läheisillä tai heillä joiden kanssa on muutoin päivittäin tekemisissä.

Totta sekin. Muttei heidän sanomisillaan ole käytännössä siis painoarvoakaan. Tai toivon ettei kukaan näiltä mitään elämän ohjeita ota. Sen verran sakeaa settiä välillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etpä tietenkään koe. Olisikin liikaa pyydetty että myöntäisit sellaista. Ei en kyllä ole narsistinen henkilö. Eikä heitä nyt loppujen lopuksi ole kovinkaan paljon. Hehän monesti tahtovat juuri alle viivata muiden virheitä ja korostaa niitä. Loukkaantuvat aivan tyhjästä ja uhriintuvat. Hakevat vastausta omiin ongelmiinsa syytämällä muita. Se että joku nyt ei mieleiselläsi tavalla kirjoitta. Ei oikeuta sinua menemään häneen persoonaansa tai haukkumaan häntä. Kirjoitat yksikkömuodossa et yleisesti.

Enhän minä ole keneenkään suoraan mennyt. Mistä sinulle tuli tällainen mieleen?

Enemmänkin haluan tukea narsisteja heidän kamppailussaan itsensä kanssa.

Loputon kateus toisia kohtaan, omat riittämättömyyden tunteet, jotka saavat jopa hyökkäämään toisia vastaan. Kaikki se yhden ihmisyksilön siinä, minkä paikalla normaalilla ihmisellä on jotain kauniimpaa.

Voi voi. Surettaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enhän minä ole keneenkään suoraan mennyt. Mistä sinulle tuli tällainen mieleen?

Enemmänkin haluan tukea narsisteja heidän kamppailussaan itsensä kanssa.

Loputon kateus toisia kohtaan, omat riittämättömyyden tunteet, jotka saavat jopa hyökkäämään toisia vastaan. Kaikki se yhden ihmisyksilön siinä, minkä paikalla normaalilla ihmisellä on jotain kauniimpaa.

Voi voi. Surettaa.

Kirjoitat muodossa "sä oot niin puuduttavan tylsä. Monille ihmisille tulis mieleen kertoa jotain, vaikka sisällöllistä. On tavallaan sävyjä eri keskustelutyyleissä. Sun on tuollainen tylppä ja mitäänsanomaton. Sun aiheet, ei nyt puhuta niistä vaan siitä, että sulla ei ole kykyä luoda mitään tuon kummempaa sun ulosannista." Kirjoitat ihan selvästi jotakin ajatelen. Jopa hieman noloa ettet sitä myönnä. Mutta ei se minulle kuulu. Et tunnu tietävän narsismistakaan yhtään mitään. Tuskinpa kaipaavat sinun tukea mihinkään. Mikä sua surettaa en ymmärrä? Lähinnä vaikutat nettikiusaajalta minun silmissäni ja ulosantiasi lukiessa. Peilaat omia piirteitäsi anonyymeihin ihmisiin täällä.

• Anonyymi

Voihan sitä keskustella mutta oma itse on kyllä tylsä aihe.

• Anonyymi

Jeps. Omasta itsestä keskusteleminen on kohtalaisen tylsää. Lisäksi, jos siihen yhdistää vielä litanian omista luonteenpiirteistään kertomisen niin huraa. Omasta persoonastaan ja piirteistään voi olla mitä mieltä haluaa, mutta loppujen lopuksi kenelläkään ei ole valtaa määrittää sitä miten muut hänet ja persoonallisuuden näkevät. Voisin minäkin kertoa omaavani vaikka mitä piirteitä ja osa olisi sitä mitä haluan olla, osa sitä mitä olen ja osa mitä minulle on kerrottu minun olevan. Kaikki kolem osa-aluetta saattavat olla kuulijan mielestä totaalista tuubaa.

Siksi yleisesti ottaen en luota siihen miten kukakin luonnettaan kuvaa vaan sitä miten hän käyttäytyy. Samoin, ei minusta ole kiinnostavaa keskustella omasta persoonastani tai käyttää ketään reflektoinnin välineenä. Se mikä on kiinnostavaa on yhteyden löytyminen ja tutustuminen vuorovaikutteisesti - eivät monologit omasta persoonasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeps. Omasta itsestä keskusteleminen on kohtalaisen tylsää. Lisäksi, jos siihen yhdistää vielä litanian omista luonteenpiirteistään kertomisen niin huraa. Omasta persoonastaan ja piirteistään voi olla mitä mieltä haluaa, mutta loppujen lopuksi kenelläkään ei ole valtaa määrittää sitä miten muut hänet ja persoonallisuuden näkevät. Voisin minäkin kertoa omaavani vaikka mitä piirteitä ja osa olisi sitä mitä haluan olla, osa sitä mitä olen ja osa mitä minulle on kerrottu minun olevan. Kaikki kolem osa-aluetta saattavat olla kuulijan mielestä totaalista tuubaa.

Siksi yleisesti ottaen en luota siihen miten kukakin luonnettaan kuvaa vaan sitä miten hän käyttäytyy. Samoin, ei minusta ole kiinnostavaa keskustella omasta persoonastani tai käyttää ketään reflektoinnin välineenä. Se mikä on kiinnostavaa on yhteyden löytyminen ja tutustuminen vuorovaikutteisesti - eivät monologit omasta persoonasta.

Selvähän se. Join vaan iltateetä ja tuli mieleeni tällainen "narsistisen persoonan kyvyttömyys ilmaista itseään laajasti" ja kirjoitin sen provosoivan otsikon alle tohon ylös. En oikeasti pitänyt ajatustani sen kummemmasta arvossa, eikä oikein pohtivaa keskusteluakaan syntynyt.

Ei mitään mikä olisi paremmin selittänyt havaintoa tai kuvaillut sitä kokemuksen kautta.

Se ei ollut reflektio, se oli provonakin aika huono.

Se oli pohdinta. Vastaukset tekivät siitä provon.

• Anonyymi

Mielenkiintoista arviointia jos liittyy palstan keskusteluihin. Täällähän ei oikeasti enää ole mitään keskustelua. Vain outoja creepyjä aloituksia joissa ei oikeastaan sanota mitään.
      Joku arvostelee Pelle Miljoonan taiteilijaeläkettä(ansaittua sellaista) toinen miettii voiko antaa jonkun vieraan naisen ottaa suihin.
      Mitä ihmeen keskustelua näistä irtoaa?

Kuka oikeasti haluaisi virittää täällä jotain keskustelua toisten kanssa? Kuka haluaisi tuoda tänne esiin sisintään? Tämä tuli mieleen aloituksesta.Tuskin liittyi siihen mitenkään.
      Hyviä unia.

• Anonyymi

Kuten jo sanoin. Yleistä pohdintaa.

Joku otti puheeksi narsismin. Aloin pohtimaan asiaa. Tarkoitukseni ei ollut tehdä kirjoitusta varsinaisesti reflektioksi tyhjään sieluun. Ei edes kutitella sieltä vähän.

Vilpittömästi minua kiinnostaa narsistin mielenmaisema. On se niin jännä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joku otti puheeksi narsismin. Aloin pohtimaan asiaa. Tarkoitukseni ei ollut tehdä kirjoitusta varsinaisesti reflektioksi tyhjään sieluun. Ei edes kutitella sieltä vähän.

Ajattelin aloituksen olevan provo, mutta ikäänkuin osoitettu jollekulle kuten narsisti tai trolli voi tehdä.

Narsistin mielenmaisemasta on valtavasti materiaalia kirjallisuudessa ja netissä. Niitä vain lukemaan ja tutkimaan. Itse en henkilökohtaisesti koe aihetta mitenkään jännäksi. Päinvastoin.
        Olen nähnyt narsistien tekemää tuhoa ja tuottamaa pahaa oloa etten millään tavalla voi ajatella narsismin olevan jännää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajattelin aloituksen olevan provo, mutta ikäänkuin osoitettu jollekulle kuten narsisti tai trolli voi tehdä.

Narsistin mielenmaisemasta on valtavasti materiaalia kirjallisuudessa ja netissä. Niitä vain lukemaan ja tutkimaan. Itse en henkilökohtaisesti koe aihetta mitenkään jännäksi. Päinvastoin.
        Olen nähnyt narsistien tekemää tuhoa ja tuottamaa pahaa oloa etten millään tavalla voi ajatella narsismin olevan jännää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

• Anonyymi

Just niin varmasti teit. Ja mun tietsikka taisi ymmärtää sen kun toisti kirjoittamani sulle moneen kertaan, että menee perille!

• Anonyymi

Mun hyvä ystävä on narsistinen. Ei mun tarvitse asiaa tutkia sen ihmeemmin. Mä oon katellu sitä ja katsomista on riittänyt. Ei sillä että se ois sen kummemmin kaunis sisältä, tai edes ulkoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun hyvä ystävä on narsistinen. Ei mun tarvitse asiaa tutkia sen ihmeemmin. Mä oon katellu sitä ja katsomista on riittänyt. Ei sillä että se ois sen kummemmin kaunis sisältä, tai edes ulkoa.

Jos olet kokemusasiantuntija niin silloin sinulla on paljon kokemusta tuosta asiasta. Ihmettelen siitäkin syystä tuota aloitusta.
        Jos hän on hyvä ystäväsi niin varjele ystävyyttäsi, pidä rajasi hänen kanssaan ja suojele itseäsi.
        Älä arvostele vaan auta hakemaan apua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos olet kokemusasiantuntija niin silloin sinulla on paljon kokemusta tuosta asiasta. Ihmettelen siitäkin syystä tuota aloitusta.
        Jos hän on hyvä ystäväsi niin varjele ystävyyttäsi, pidä rajasi hänen kanssaan ja suojele itseäsi.
        Älä arvostele vaan auta hakemaan apua.

Hmm.. Hän elää kehässä. Toistaa samat virheensä. Pyrkii parempaan ja joskus tuntuu, että joskus jopa vilpittömästi.

Mutta kehä kuin kehä. Mikä siinä on katsella kuin käärmettä joka puree omaa häntäänsä. Ei me siedetä toisiamme enää samalla tavalla kuin joskus ennen kun hän oli hyvää seuraa ja meillä oli aika samanlainen huumorintaju.

Yleensä nähdään pari kertaa vuoteen ja nyt ei sitäkään. Narsistien kanssa asiat vaan menee vaikeiksi ja ei sellasia suhteita voi pitää yllä loputtomiin.

• Anonyymi

En ole koskaan tavannut persoonatonta ihmistä. Sellaista tuskin on olemassa muualla kuin sinun omassa päässäsi. Perusajatus ihmisyydelle on sana normaali. Lähde vaikka siitä. Se miten joku käyttäyttyy Sinun mielestä voi olla epänormaalia. Mutta taas jonkun joka on joutunut käymään läpi helvetin ja aivot lyö puollustusmekanismia päälle useimmin kuin 1000x h. Sellaiselle persoonalle tietty käytös malli on normaali.
      Love&peace

• Anonyymi

Päähahmolle ei voi laittaa liian räväkkää persoonaa, tai katsoja ei pysty samaistumaan häneen. T. Leffan tuottaja.

• Anonyymi

Jeps. Päähahmna yleensä tyyppi joka joko halutaan olla tai jonka kanssa halutaan olla.

• Anonyymi

Panadoolii kokkelii alkaa tasoittaa pahinta pöliä

• Anonyymi

Hermostoni on herkistynyt vuosien kokemuksista siinä määrin, ettei minun tarvitse tehdä analyyseja kenenkään persoonallisuudesta. Silloin, kun saan toistuvia migreenikohtauksia tietyn/tiettyjen seurassa, tiedän ettei heidän kanssaan kannata olla tekemisissä. Varoitussysteemi, joka on kehittynyt vuosien saatossa ja on jokseenkin pettämätön. Toisaalta runnistan myös herkästi kenen seurassa hermosto lepää eikä tarvitse pelätä äkkijäisiä piikittelyjä tai muutoin epämääräisiä epäjohdonmukaisia reaktioita. Ensimmäsitä kertaa kesällä kohtasin ihmisen, joka suuttui kun olin iloinen hänen saamistaan hyvistä uutisista. Hän oli ilmeisesti odottanut erilaista reaktiota.

• Anonyymi

Toivottavasti ei mulle, kun en kirjoittele tänne juurikaan enää😄 Tulee lueskeltua, mutta hyvin harvoin vastaan, vaikka kokisin tekstin kuin itselle kirjoitetuksi. En jaksa uskoa että on ja antaa itsestäni jotain tälle roskapalstalle. Vastaan mieluummin johonkin pelleilyyn huumorilla tai yhdellä lauseella ja unohdan senkin samantien.

• Anonyymi

En tuo sisintäni esiin ihmisille jotka ovat kaltaisiasi, haitallisia tyyppejä. Siinä olet tosin oikeassa, että olen varmasti joidenkin mielestä persoonaton (etenkin kovin tunteellisten ja temperamenttisten ihmisten mielestä). Se ei haittaa minua.

• Anonyymi

Ja minä muuten olen seksuaalisessa mielessä hyvin intohimoinen ja tunteellinenkin. Pystyn kokemaan vahvaa yhteyttä toiseen. Mutta harvoin rakastun.

• Anonyymi

Kuulostat itse narsistiselta.

• Anonyymi

Tajuatko yhtään missä tilanteessa se ihminen elää? Sinä et tajua kaikkea, vaikka luuletkin niin.

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      82
      7086
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      26
      7043
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      107
      6156
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5394
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5228
    6. Demarikultin uhri kertoo

Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      63
      5185
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5098
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4585
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      16
      3457
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3370
    Aihe