En voi tehdä asioita joita haluaisin

Anonyymi-ap

Jatkuvasti mietin mitä muut ajattelevat. Varsinkin työpaikan reaktiot ahdistaa kun olen ollut siellä 15 vuotta ja kaikista on tullut niin tuttuja.

Tässä on muutama pinnallisempaa esimerkkiä enkä mene syvemmälle.

Yksi työkaveri on sellainen että en uskalla ostaa haluamaani autoa hänen takiaan koska hän on kova suustaan ja ajaa Mersuilla ja haluaisin vaihtaa vanhan ja kuluneen autoni pieneen sähköautoon. Hän vihaa sähköautoja ja varsinkin niitä merkkejä mitä katson. Hän on valmistumassa korkeakoulusta mutta hänkään ei tiedä milloin. Kun hän lähtee niin olen ajatellut olevani vapaa. Toivotaan ettei auto hajoa sitä ennen.

Myin moottoripyöräni pois enkä ole ostanut uutta. En pidä isoista moottoripyöristä ja haluaisin pienen moottoripyörän. En uskalla ostaa sellaista koska miehellä pitää olla ISO moottoripyörä. Sellainen vanha herrasmiesmäinen olisi hieno.

Haluaisin viikset mutta pelkään mitä ihmiset ajattelevat. Tiedän jo mitä ihmiset ajattelevat kun kasvatin kerran handlebarit. Vieläkin on viiksivahat ja kampa tallella. Minusta ne oli todella hienot. Vaimo ei koskaan sanonut mitään sanallakaan mutta tiedän että hän vihasi niitä. En koskaan kysynyt.

En uskalla pukeutua kuten haluan joten pukeudun aina mustiin farkkuihin ja mustaan paitaan. Minä pidän vanhasta sadan vuoden takaisesta tyylistä kun miehet olivat miehiä viiksineen. Ja kun olen tällainen rupuduunari jolta odotetaan pukeutumista pieruferkkareihin ja tokmannin lenkkareihin niin sekin on yksi syy miksi en uskalla.

Ja anteeksi, monella on pahempiakin ongelmia mutta pakko purkaa johonkin.
Ja onhan nämä todella pinnallisia ongelmia mutta kyllä ihmisen pitäisi uskaltaa tehdä mitä haluaa eikä miettiä toisia.

9

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos annat ihmisten mielipiteiden vaikuttaa omiin tekemisiisi niin on jossain todella vikaa. Esim työkaverin mielipiteet ei saa pitää ketään vankina , ja vielä niin pitkälle että et voi elää elämääsi kuten itse haluat, vaan alistut jonkun mielipiteisiin ja jätät ostamata sen mistä itse pidät.
      Se sama suuressa maailmassa mitä työkaveri ajattelee, tee kuten tahdot niin auton kun moottoripyöräkin kanssa silloin olet vapaa jonkun toisen vallasta joka pitää sinua vaan vankina ja ohjailee mitä saat tehdä ja mitä et.
      Minulla oli aikoinaan ns ystävä joka alkoi ohjailemaan. Jopa miten kalustan taloni, huomasin ajoissa että se oli hyvin väärin, ja tein ihan päinvastoin ja hän sanoi että noin et voi tehdä , kysyin miksi en voisi talojan on omani ja minun makuni mitä tulee kalustuksen ja tekstiileihin on myöskin omani ,hän oli kauan hapan . Mutta otin etäisyyttä . Joskus tapaamme ja silloin tunnen että onko sekään mitenkään pakko tavata ihmistä joka ainoastaan kuvittelee olevansa maailman paras tietäjä miten toisen ihmisen tulisi elää.
      Jokainen aikuinen ihminen tekee oman elämänsä kanssa kuten se juuri hänelle sopii.. ja mitä tulee puolisosi tykkäämisiin niin puhu hänen kanssaan asioista.älä sido elämääsi toisten tykkäämisiin vaan ole oman itsesi herra .sinun elämäsi on sinun, samoin tavarat joita ostat . Toisten mielipiteille ei kannata antaa mitään arvoa omiin hankintoihinsa .pääasia että itse viihdyt asioiden kanssa mitä teet

• Anonyymi

Eikö aikuisella ole omaa tahtoa. Kehitä ja kasvata sun itsetuntoa.

• Anonyymi

Ei muita tarvitse miellyttää. Varmasti kelpaa muille ihmisille ihan omana itsenään.
      Ja jos jollekin ei kelpaa, niin mitä sitten ?
      Enemmän uskoa ja luottoa omaa itseä kohtaan, välittämättä siitä, mitä muut ajattelevat.
      Itseämme vartenhan me tätä elämää enimmäkseen eletään, ei muita varten.
      On vapauttavaa ymmärtää se, että kelpaan tällaisena kuin olen.

• Anonyymi

Et ikinä voi miellyttää kaikkia muita. Ei kukaan voi, sellaista ihmistä ei ole, jonka kaikki valinnat miellyttäisivät kaikkia muita. Aina löytyy joku, joka väheksyy sinun valintojasi. Et voi sille mitään.

Siispä tee ja toimi, miten itse tunnet juuri sinulle hyväksi ja mikä on juuri sinulle mahdollista!

• Anonyymi

Kasvata itsetuntoa ja toimi sen mukaan

• Anonyymi

Onhan se surullista ettei voi elää omannäköistä elämää. Noi pinnaliset ongelmat viittaa psyykkisiin ongelmiin.

• Anonyymi

Mitäköhän aloittaja pelkää, että tapahtuisi, jos hän tekisi niin kuin itse haluaa ?

• Anonyymi

Mitäs jos antaisit muiden ajatella mitä lystäävät? Et sinä kuitenkaan muiden ajatuksia voi määrätä. Ajattele vain omia asioitasi!

• Anonyymi
      UUSI

Kaupungilla ja kaduilla kulkevilla riittää ihan omaa ajateltavaa, ei ne siellä ajattele muiden kulkijoiden juttuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      83
      7121
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      27
      7079
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      117
      6205
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5414
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5248
    6. Demarikultin uhri kertoo

Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      63
      5225
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5118
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4605
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      19
      3485
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3400
    Aihe