Onko sinullakin eläke tai kuntoutus tuki alle 2000 euroa per kk?
Oletko MAAILMAN ONNELLISIN?
Köyhän elämää
32
349
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä mä olen onnellinen. Ei tartte olla maailman tai suomen onnellisin . Mä en ala vertaa omaa onnellisuutta muihin
- Anonyymi
💀💀💀☠️☠️☠️
- Anonyymi
💩💩💩
- Anonyymi
Mulla on hyvä eläke.
Maailman onnellisin? Niitä on vain yksi. Ehkä se en ole minä. Mutta oman elämäni onnellisin olen ja se riittää.
Kannatti aikoinaan opiskella ja tehdä töitä!- Anonyymi
Itselläni on pieni eläke, asumistuki lisänä, rahat riittää juuri pakollisiin menoihin, kaikki ylimääräiset menot on jo liikaa.
Perusasiat on kunnossa, vuokra-asunto, eläke, varaa jotakin syödä, maksaa laskut, sosiaaliset suhteet toimii, on kavereita, tuttuja.
Elämykselliseen elämään ei ole varaa, konsertteihin, teattereihin, tms. Joskus hyvin harvoin, jos saan vähän säästettyä.
Ilmaistapahtumia onneksi edelleen järjestetään, niihin sitten aina kun kykenen.
En ole aikoinaan opiskellut peruskoulua pitemmälle, työura jäi lyhyeksi, sairauksia tuli.
Siltikin olen sen verran onnellinen, että pärjään itseni kanssa. En ole maailman, enkä edes Suomen onnellisin. En varmaan edes meidän talon asukkaista se onnellisin. Mutta minulle riittää tämä mitä on.
Onnellisuuteen ei tarvita rahaa, vaikka toki se auttaisi joissain asioissa toimimaan eri tavalla, mutta vähemmälläkin pärjää silloin kun on pakko.
Köyhemmälläkin voi olla elämää, itsehän sen pystyy määrittelemään, miten elämäänsä elää, miten ajattelee esim. omasta köyhyydestään.
Köyhyys ei ole kuitenkaan häpeä, ei tarvitse miettiä, mitä muut ajattelevat.
- Anonyymi
Köyhäkin voi onnellinen jos sä pystyt maksaa laskut ja välillä jopa laittaa huvituksiin rahaa eli käydä ystävien kaa ulkona syömässä ja silloinkaan ei tartte mennö mihinkään hienostoravintolaan.
- Anonyymi
Juu, ja lisään siihen edelliseen, kun kerroin että saan laskut maksettua.
Nimenomaan pakolliset laskut. Jos tulee ylimääräisiä laskuja, niin se jo rasittaa rahatilannetta, voi muodostua jopa ongelmalliseksi.
Eipä tule kyllä käytyä ulkonakaan syömässä kun ihan tosi harvoin.
Ja mitä nyt sitten pitää huvituksina, ei sen tarvitse olla kun vaikka joku museokäynti, pienimuotoinen konsertti, tms. Valintoja tekemällä joku pieni juttu voi joskus onnistua vähälläkin rahalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, ja lisään siihen edelliseen, kun kerroin että saan laskut maksettua.
Nimenomaan pakolliset laskut. Jos tulee ylimääräisiä laskuja, niin se jo rasittaa rahatilannetta, voi muodostua jopa ongelmalliseksi.
Eipä tule kyllä käytyä ulkonakaan syömässä kun ihan tosi harvoin.
Ja mitä nyt sitten pitää huvituksina, ei sen tarvitse olla kun vaikka joku museokäynti, pienimuotoinen konsertti, tms. Valintoja tekemällä joku pieni juttu voi joskus onnistua vähälläkin rahalla.totta kai. mutta toimeentulotukea voi hakea jos yllättävät menot kuuluu toimeentulotukeen. mulle on huvittelua esim että käydään ystävien kaa hesessä ,burger kingissä tai pitsapaikassa. mun talous ei kaadu jos mä laitan joskus kerran kuussa kympin siihen.
- Anonyymi
Orpon hallituksen mielestä köyhä ei saa olla onnellinen ja jos on niin leikataan niin paljon että menehtyy!
- Anonyymi
Voisin ajatella, että varmaan aika moni köyhä on tälläkin hetkellä onnellisempi kuin jotkut Urpot, sun muut hallituksessa.
Jos nyt katsotaan asiaa ei varallisuuden kannalta vaan muuten.
- Anonyymi
Mielummin olen rutiköyhö kuin jonkun marionetti.
- Anonyymi
no sinulla ei ole sitten laskuja ja olet nähtävästi myös koditon
- Anonyymi
Ei maailman onnellisimman maan tittelin saanét ihmiset voi muuta olla. Tosissaan Onni on jos on saanut olla kutakuinkin terveénä.Raha ratkaisee paljon asioita mut kyl 2000e hyvin kohtalaisesti tulee toimeen.,yks ihminen.siinä mitään lapsia ei pidetä ei lemmikkejä tuollasilla vaivasen rahoilla.
- Anonyymi
Hyvin pientä eläkettä saavat saavat isot tukiaiset tänäkin päivänä. Sen ansiosta tonnin eläkettä nostava voi elellä yhtä mukavasti kuin kahden tai kolmen tonnin eläkettä nostava.
Asumiskuluista riippuu paljon. On eri asia maksaa 700 - 1000 euroa vuokraa kuin 200 euroa vastiketta.
Onnellisuus on luonnekysymys, ei riipu rahasta.- Anonyymi
1000 e vuokraa yksiöstä on aika paljon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ohan se. Halvimmillaan saa sellasen mikä ei oo homepommi ehkä 700e. Mut vesi+sähkö päälle...
200e vastike olis kiva mut jos oot tukien varassa et ikinä pääse omistamaan mitään - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ohan se. Halvimmillaan saa sellasen mikä ei oo homepommi ehkä 700e. Mut vesi sähkö päälle...
200e vastike olis kiva mut jos oot tukien varassa et ikinä pääse omistamaan mitäänNo eipä sitä pienellä palkallakaan mennä omistusasuntoa ostamaan, tai asuntovelkaa ottamaan. Nykyään täytyy kai olla aika iso käsirahakin, jos aikoo asuntolainaa hakea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ohan se. Halvimmillaan saa sellasen mikä ei oo homepommi ehkä 700e. Mut vesi sähkö päälle...
200e vastike olis kiva mut jos oot tukien varassa et ikinä pääse omistamaan mitäänasut nähtävästi sitten helsingissä. koska itse maksan vuokraa noin 500 e ja asunto oli remontoitu kun muutin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
200e vastike olis kiva mut jos oot tukien varassa et ikinä pääse omistamaan mitäänOmistus sitoo. Jos haluaa omistaa jotain niin pieni mökki olis mukava ja perunamaa ja hieman muillekin plantuille tilaa kasvaa. Kerrostalo osake aika raskas investointi.Mutta vuokralaisena voi muuttaa koska haluaa ja ei sen suurempia murheita.Tässä ajassa ei ole mikään varmaa ja Onkos hätävara kaappi valmiina yms varautuminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omistus sitoo. Jos haluaa omistaa jotain niin pieni mökki olis mukava ja perunamaa ja hieman muillekin plantuille tilaa kasvaa. Kerrostalo osake aika raskas investointi.Mutta vuokralaisena voi muuttaa koska haluaa ja ei sen suurempia murheita.Tässä ajassa ei ole mikään varmaa ja Onkos hätävara kaappi valmiina yms varautuminen.
Näkkileipää on kaapissa ainakin viikoksi. Makaronia lisäksi ja rusinoita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se. Mutta entä kaksiosta? Aika moni tyhjätasku asuu kaksiossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näkkileipää on kaapissa ainakin viikoksi. Makaronia lisäksi ja rusinoita.
Näkkileipä hyvää ja sitten vaikka viel tuubi sinappia, menee näkkäriä liukkaammin kurkusta kun voitelee sinapilla.
- Anonyymi
Ei ole kivaa
- Anonyymi
💩💩💩
- Anonyymi
Jos eläkettä ropsahtaa tilille lähemmäs 2000 euroa, niin jo on kumma, ellei sillä tule toimeen vieläpä hyvin. Jotain elämäntavoissa on silloin vialla, jos tuommoinen summa ei riitä.
- Anonyymi
Samaa ihmettelen.
- Anonyymi
Minun eläke on yli 2000 euroa/kk. Tuskin olen maailman onnellisin, mutta hyvin tyytyväinen olen.
- Anonyymi
1596e tällä hetkellä. Koulussa olen.
Eli olen onnellinen koska saan enemmän rahaa kuin opisjelijana saisin.. - Anonyymi
Ei ole puoltakaan tuloja, silti täysin onnellinen. Henkinen vallankumous on menossa maailmassa, ihmiset meditoivat kaikkialla. Sen myötä materialismi ja rahan perässä juokseminen vähnee ja silti ihminen on entistä onnellisempi. Varsinkin Suomessa ollaan menossa ihan ensimmäisten joukossa siihen suuntaan, väitti Intialainen Guru jo 90 luvulla
- Anonyymi
Rahalla vaan pitää maksaa vuorka, ruoka jne
- Anonyymi
nää eduskunnan loiset orpo ja satonen. ne vasta on onnellisia. häpeisivät puheitaan.
- Anonyymi
Molemmat on sen alta. Vuokra ja toimeentulotuki siis.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,1173716Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv3122619Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle
Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,02170Sanna on pakottaja, domina
Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k431971Skodan hankintaan painostaminen toi potkut
Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll111738Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1251230- 1001192
No onneks ei tartte sit olla
Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....61105Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä
Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu84977- 52952