Aika, jolloin kyynelistä kerääntyi lampi, joet tulvivat yli, maanvyörymät lähtivät liukuun ja peittivät historian alleen... Aikaan, joka pakotti kasvattamaan uudet juuret, pidemmät, sitkeämmät, vahvemmat kuin olisin edes jaksanut, kestävämmät kuin olisin pystynyt -
niiden voimalla nostin varteni, lehteni ja nuppuni, takaisin ylös valoon, happeen ja kosteuteen.
Nyt olen kuin ohdake, mikään ei minua kaada, myrsky ei edes tunnu eikä pakkanen pudota. Takerrun lujasti kiinni siihen mitä jäljellä on, en haaveile auringosta, en kukinnoista, en leviämisestä tuulen lailla. Vahvempaa et löydä, kyynelistä kasvatan satoni, pohjavedestä imen toivoni, piikkini pudotan pediksi päämme alle.
Jos uskot, että juuresi kestävät kivisessä maassa, kiedo itsesi ympärilleni ja kasva kanssani. Taivuta korteni rauhallisesti ja lempeästi talven lepoon, vierellesi karuun ketoon. Kevään tullen näet: kasvan tässä ja odotan, että jaat kaiken arvokkaan, vakaasti juurtemme alle tukien, pienistäkin iloiten. Tällainen olen, tällainen minusta tuli, tällaisena minun tulee kelvata. Ohdakkeesta et saa ruusua, mutta sen ruusun piikit pistävät kipeämmin, eikä se silti tartu kiinni ja jatka kanssasi matkaa.
Tulevalle rakkaalleni
3
161
Vastaukset
- Anonyymi
Kuin Feenikslintu 🐦. Nousta tuhkasta uutena ja uljaampana kuin koskaan. Voi kertoa reinkarnaatiosta ja vielä sitäkin akuutimmin mielen tason uudistumisesta. Rakkaus voi saada sen aikaan. Rakastuessaan ihmisen sydän sulaa ja parhaimmillaan sillä on onnellinen loppu.
Toinen vaihtoehto on että sydän menee entistä voimakkaampaan syväjäähän jolloin tunteet turtuvat. Rakkausasiat ovat tavallaan hengellään leikkimistä, vaikkeivät ne kuviot ole leikkiä koska siinä on elämä pelissä. Vähintään psyyke siinä on pelissä.- Anonyymi
Kyllä, psyyke on siinä pelissä ja ennen pitkää kroppakin oireilee verenpaineena ym.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee622099Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51765Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2311242En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71930Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki20832Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.57826Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?104731Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38688Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93679- 19676