Minkälaisia televisio-ohjelmia toivoisitte ?

Anonyymi-ap

Televisio olisi mukava ajankulu silloin tällöin. Toivoisi, että tulisi edes yksi
mukava ohjelma illan piristykseksi, mutta ei joka päivä oikein löydy,
vaikka ohjelmatarjontaa on paljon. Jokaiselle pitää olla jotain.
Olenkohan joku outo poikkeus, kun ei ohjelmat tahdo sytyttää ?
YLEltä tulee parhaat ohjelmat omasta mielestäni, kun en muitten kanavien
hömppäviihteestä ole ollenkaan kiinnostunut.
Aikuisten makuun eri alojen ihmisten henkilöhaastatteluja esimerkiksi kaipaisin.
"Itse asiassa kuultuna" oli minusta mielenkiintoinen ohjelma.
Radiota ei tule kuunnelluksi jostain syystä.

13

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei minullekaan tulisi jos katsoisin vain tv:stä. Nauhoitan ohjelmia kaikilta kanavilta ja sitten katson niitä kun on sohvalla lojumisen aika. On rikossarjoja, haastattelu- ja musiikkiohjelmia. Erityisesti pidän lyhytelokuvista jotka kestävät 15 min-puoli tuntia. On paketoitu pieneen aikaan joku yksittäinen tilanne tai ihmisen ominaisuus. Nauhoitan muutamia pitkiä elokuvia, on vain niin että useimmat olen jos joskus nähnyt. Joitakin näkemättömiä ovat sellaiset joita on tullut elokuvateattereihin vaikka v. 2016-2018, silloin en ole joutanut elokuviin.
      Näinä aikoina tulee mm. Kuolleet lehdet, joka oli niin hyvä että voisin toiseenkin kertaan katsoa. Samoin Täältä tullaan elämä.
      Uutiset ja joskus kyselytunnit ja klo 21 tulevan ajankohtaisen katson livenä.

• Anonyymi

Niin en keksi mitä lisää tarvitsisin, kun olen järjestänyt niin että nämä riittävät. Vähän se vaivaa vaatii mutta on mulla aikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin en keksi mitä lisää tarvitsisin, kun olen järjestänyt niin että nämä riittävät. Vähän se vaivaa vaatii mutta on mulla aikaa.

Uutisetkin on kuin viiheohjelmia...

• Anonyymi

Minulla on niin vanha 27 tuuman telkkari, ettei siitä näe edes Yle areenaa.
      Tyydyn päivän tarjontaan. Enimmäkseen lueskelen.
      Uutiset, A-Studion ja eduskunnan kyselytunnin katson aina.

Iäkkäämmälle väelle voisi olla oma "Puoli seitsemän" ohjelma,
      jossa olisi fiksumpia, vähän iäkkäämpiä haastateltavia kuin
      nykyisessä ja toimittajat, jotka eivät pakkomielteisesti näyttelisi
      pirteää. Ella on ihan kiva, mutta sen väkinäinen "pirteys" tökkii
      eikä useimmat haastateltavat kiinnosta meikää.

• Anonyymi

Ella on vieraampi kun vain harvoin katselen puoli7 ohjelmaa mutta se Mikko taitaa olla yksi positiivisimpia ihmisiä ihan luonnostaan. Sen verran olen vuosien varrella tätä vakikasvoa seurannut.

• Anonyymi

Poliittista satiiria lisää. Ei ole kuin yksi ohjelma. Se tulee onneksi tänään.

• Anonyymi

Toivoisin vanhoja elokuvia:
      - Hitskokkeja (Muukalaisia junassa, Kierreportaat, Takaikkuna, Vertigo... jne)
      - 1950-1990-luvun tunnettuja sekä suur- ja laatu-elokuvia. (Tohtori Zivago, Sound of Music, Jättiläinen, Stromboli, Myrskyluodon Maija-sarja...) Joitain vanhoja hyviä länkkäreitä ovat näyttäneetkin.
      - Voisivat näyttää sarjana jonkun tunnetun ulkomaisen näyttelijän useita eri elokuvia.

Pari vuotta sitten kävin Italiassa ja Sisilian saarilla. Emme päässeet Strombolin itse saarelle, mutta ajoimme läheltä, ihan vierestä sen ohi ja sain upeita lähikuvia sen savuavista rinteistä. Olin vuosikymmeniä haaveillut pääseväni Strombolille, siitä asti kun lapsena näin elokuvan (Ingrid Bergman?). Innoissani selitin asiaa miehelle joka otti minusta kännykuvia Strombolia vasten.

• Anonyymi

Hieno kokemus Italiassa !
        Onkohan noita vanhoja elokuvaklassikoita nähtävissä jollain konstilla televisiossa?
        Minä kun olen pudonnut kärryiltä aikaa päiviä digijuttujen suhteen......

• Anonyymi

Piirrettyjä lisää, simpsoneita, nils holgerssonia, muumeja jne.

• Anonyymi

Pääasiallisesti siksi en oikein pidä ohjelmista, koska niissä on narsisteja jotka haluavat esittää vain omaa kivaa. Jotkut haluavat jos mihinkin ohjelmiin pysyäkseen "julkkiksena". Ja kuka muu mistäkin syystä.

Harva tekee enää ohjelmaa katsojalle.

Oikeasti tv.tä katsoessa siis muut elävät sielä ohjelmissa ja katsoja ei elä omaa elämäänsä vaan näiden kautta. Joku jossain kirjoittikin, että aika kaheli ohjelma se sohvaperunat Siinä ohjelmassa toiset sohvaperunat antavat/manipuloivatkin mielipiteitä toisille omissa sohvissaan istuville. Ja kumpikin osapuoli ei itse tee yhtiskäs mitään.

Katselen toki vähenevässä määrin , ehkä pehmodekkarit ovat suosikkejani. Jane Goodalin viimeinen sana, odotan siltä paljon. Joulufilmejä katselen, paitsi niissäkin on aika sama juoni kaikissa. Pääosa naisella on aina bestis joka sitten filmin edetessä antaa niitä "hyviä neuvojaan".

No radiota ihan hiukan kuuntelen, autossa on yleensä joku kaupallinen höpöhöpö tai jouluradio. Kotona jos radion avaan sielä soi yle suomi. Siinä on välillä ihan kivaa ohjelmaa, viimeksi oli tarinaa nakkilalaisista keinutuoleista ja niiden pitkästä historiasta. Oli myös ohjelma jossa muisteltiin edesmenneitä rakkaita ja soitettiin kappaleita jotka liittyivät aiheeseen ja liittyivät jotenkin näiden yhteiseen elämään. Pidin siitä, että sillä ohjelmalla oli suuri suosio ja ketkä halusivat saivat purkaa tuntojaan aiheestaan.

Tuntuu, että lopputulos on, etten enää katso televisiota, ei maksa vaivaa kustantaa näitä itsekeskeisiä ihmisten elämää tuhlaamalla omaa aikaani siihen.

• Anonyymi

- Vanha Poirot-sarja kokonaisuudessaan.
      - Kyllä Jeeves hoitaa, koko sarja.

- Amelie.

• Anonyymi

Ukkosarjat on aika noloja.

• Anonyymi

Ulkomaista laajemmin

En tarkoita jenkkiläistä, germaanialaista, brttiä tms. Vaan noista maapallon kaikenlaisista muista maista peräisin olevaa materiaalia sai näkyä enenpi.

Kun telkkari levinnyt kaikkialle ja kaikkialla tuotetaan sisältöä. On toki paljon tarjontaa nyt, mutta aika ykspuolisesti. Vähemmän edes noista pallon isoista maista mitään. Siis kiina, intia jne. Eikäpä juuri mitään afrikkalaisperäistä, tai jostain väliamerikasta petäisin juuri koskaan näe missään.

Siis olkoon leffoja, sarjoja, dokkareita, viihdeohjelmia, se ja sama. Sais jotain käsitystä oudommista kultuureista, tavoista, huumorista, ajattelumalleista. Avartas omaa ajattelua, uusia fiiliksiä, uutta perspektiiviä. Ihan näihin kotoisiinkin ja tutumpiin kuvioihin.

Lisäks vaihtelu virkistäis.

Toki vois alkaa kaiveleen netistä materiaalia, mutta se vaatis vaivaa ja jotain etukäteistietoja. Siis että tietäis mitä hakee.

Kaupalliset kanavat tuskin innostuu asiasta. Mutta yle vois laajentaa tarjontansa enenpi. On nytkin aina jotain, mutta harvakseen. Olettaisin, tuskin jenkeistä, tai muualta isoista toiminjoista peräisin olevat ohjelmat ovat edullisia. Jostain kummallisemmasra maastavois saada sisältötarjontaa ostettua hyvinkin edullisesti.

Tahtois siis laajemmin eripuolilta ja eri maista peräisin olevaa ohjelmaa nähdäkseen.

=DW=

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      298
      6598
    2. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      49
      5786
    3. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      185
      5254
    4. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      61
      4033
    5. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      38
      3318
    6. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      5
      3303
    7. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      52
      3227
    8. Töppö-persut ovat todella tyhmiä

sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan
      Maailman menoa
      29
      3008
    9. Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %

Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739
      Maailman menoa
      11
      2232
    10. Mitäpä ostaisin ja lähettäisin Metsa Manille joulupäkitsiä?

Vähän vaikea miettiä ja keksiä eikä pelkkää rahalahjaa oikein kehtoo. Kertokaapa te?
      Tuusniemi
      38
      998
    Aihe