Verinen vuoto emättimestä yhdynnän jälkeen

hipsu

Yhdynnän jälkeen tulee välillä veristä vuotoa.
Olen pannut merkille, että vuotoa tulee aina silloin, kun siitin on mennyt ihan pohjalle emättimeen saakka, ei muulloin. Tällöin tuntuu myös vihlaisuja ja kuukautiskipumainen tunne.

Olen nyt raskaana viikkoja kasassa 12 ja kävin äskettäin ekassa lääkärineuvolassa, jossa tehtiin sisätutkimus. Myös tällöin tuli verta.
Lääkäri sanoi, että se voi johtua monestakin syystä näin alkuraskaudessa jne.
Mutta kun tämä vaiva ei liity pelkästään raskauteen vaan verta on tullut jo ennen raskautta.

Papa-kokeessa en ole käynyt pitkään aikaan enkä nyt raskauden aikana sinne edes haluaisi mennä.
Onko kellään mitään tietoa tai kokemusta mistä tälläinen verenvuoto voisi johtua?
Minkälaisia oireita esim. kohdunkaulan syövässä on ja kuinka kauan oireet voivat jatkua pahenematta?

Kiitos kaikille, jotka jaksavat vastata!

49

110564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heka

      En itse ole raskaana, joten mulla vuoto ei ainakaan liity raskauteen (pillerit tosin jätetty pois, joten vauva saa tulla kun on tullakseen).

      Mulla veristä vuotoa on tullut yhdynnän jälkeen jo varmaan vuoden (ei tule aina, nyt tässä kierrossa ei ollenkaan -> jee!) Samoin mulla tulee tuhruvuotoa ennen menkkoja (tuli sitäkin jo pillereiden aikana... Olen käyny lääkärissä, eikä ne syytä tiedä (sillon söin vielä pillereitä), sain lähetteen KYS:iin ja siellä ne tutki kans, eivät tienny mistä johtuu, mutta laserilla ne operoi kohdunkaulaa, että jos se auttas... Mutta eipä auttanu ainakaan heti, mutta nyt ei oo tosiaan vuotanu -> jospa vihdoin ois loppunu!!!

      Ai niin, mulla papa on ollu ihan normaali, ja on ultrattu kohtu yms. kakki ok.

      • heartgirl

        en ole minäkään vielä raskaana,mutta sitä yritetään kovasti.lopetin pillerit ja nyt vasta oltiin yhdynnässä ja tuli verta,koskaan ennen ei ole tullu,en tiedä mistä johtuu,poikaystävä kyllä työnsi pohjaan asti ja pani rajusti,uskon että siitä voi johtua.vieläkin koskee alamahaan mutt ei koske ku käyn pissillä,pelottaa jos on joku tauti,en halua niitä.en tiedä pitäskö ottaa yhteyttä lääkäriin..


    • Santtu Rv 7+5

      ..voi johtua limakalvojen kuivuudesta, yleistä raskauden aikana. Kokeilkaapa liukastusvoidetta seuraavalla kerralla.

    • mutta..

      en ole raskaana ja muutoin ollut terve, viime papa kokeessa todettiin solumuutos josta otettu koepala (tuloksia odotellaan..) juuri ennen koepalan ottoon menemistä alkoi yhdynnän jälkeen ilmetä verenvuotoa, koepalan oton jälkeen joka kerta yhdynnän aikana/jälkeen, kuukautiskipumainen alavatsan kipu ja sisällä tuntuva polttelu muutaman kerran.. veri kirkasta (ei kuukautisvuotomaista paksua/tummaa) ei hajuakaan mikä mättää, lueskelin sukupuolitaudeista joissa viitattiin veren vuodolla klamydiaan, raskaana olevilla välivuotoon ja/tai keskenmenoon yms eikä mitkään omalle kohdalle sovi.. pitänee odottaa tulokset ja jos niistä ei selviä niin testeihin..

      • mie vaan

        mulla on kans ollut samanmoisia vaivoja; verenvuotoa (sellasta kirkasta, ei kuukautisvuotoon liittyvää.. enemmän sellasta, että tulee vaan pyyhkiessä), alavatsakipuja, tiheentynyttä virtsaamistarvetta. Haavaumia ei näy. Oon käyny papassa, mutta vastausta ei oo vielä kuulunut. Raskaana en ole; syön Yasmin-pillereitä. Limakalvot ei vaikuta kuivilta ja sukupuolitauti-testit oon käyny läpi.

        Kumpa vaan näin kesäaikaan pääsis lääkärille... :S ettei tarvis miettiä kotona yssikseen, että mitä tää vois olla...


      • mie vaan

        niin että kondylooma todettiin mulla jokunen kuukausi sitten, mutta siitä keneltä oon sen voinu saada on pimeyden peitossa. Takana 10 vuoden suhde, jossa ei tietääkseni mitään syrjähyppyjä. Sen jälkeen oli kaksi miestä, joista kumpikin kieltää "kantavansa" kondyloomaa...

        mitä opimme? käytä aina kortsua (vaikka eihän sekään aina anna suojaa....)


    • A-tyttå

      Mulla on samoja ongelmia esiintynyt pari kertaa, viimeksi tänään, siksi tulin lukemaan tänne että mitä muut ovat asiasta sanoneet..

      Kävin ensimmäisen järkytys-veri-yhdynnän jälkeen Papa-näytteessä, mutta siinä ei näkynyt mitään.. Epäilen siis, että jos yhdyntä on "rajua" tai jos emättimen seinämään tulee nirhaisu, voisi vuoto johtua siitä.. Eikös jossakin biologian-opuksissa kerrota siitä, että kuten miehen "elimen" niin naisenkin, pakkautuu verta seksin aikana.. Voisi siis olla syy siihen että verta kuitenkin tulee reilusti..

      Voiko tällaiset oireet olla todella merkkejä kohdunkaulansyövästä, en tiedä..? Tai olisivatko e-pillereiden käytöstä aiheutuvat oireet joskus tällaisia??

      • tyttö vaan

        Mulla o kans ihan outo vaiva. Siis edelliskerralla repes toi immenkalvo. Sillon ei tullu paljon verta.
        Mut nyt sitten viime kerralla ku oltiin hommissa, niin oli jotenkin kivuliasta ja tuntu outoja vihlaisuja joissakin asennoissa. Käytimme kondomia, eikä mikään ollut kuivaa. Jälkeenpäin tunsin vähän vihlontaa, ja verta tuli. Tämä tapahtui pe-la yönä. Sitten verta ei tullut. Sunnuntaina sitten urheilin ja maaanantai aamuna pelästyin, sillä pyyhkiessä tuli verta. Mietin, että mitä tämä voi nyt olla. Nirhautuikohan minulta jotain.
        Veri oli kirkasta. Sitä tuli siis ihan sisältä. Ja vähän limaa myös. Sellaista vaaleaa.
        En ole raskaana, olemme kumpikin toisillemme ensimmäiset.
        Välillä selässä tuntuu ärsyttäviä vihlaisuja. Terveydenhoitaja epäili vain jotakin repeymää. Onko muilla tällaisia ongelmia ollut että on tullut muutama päivä seksin jälkeen veristä vuotoa. Vähäsen pelottaapi :S


      • Allu
        tyttö vaan kirjoitti:

        Mulla o kans ihan outo vaiva. Siis edelliskerralla repes toi immenkalvo. Sillon ei tullu paljon verta.
        Mut nyt sitten viime kerralla ku oltiin hommissa, niin oli jotenkin kivuliasta ja tuntu outoja vihlaisuja joissakin asennoissa. Käytimme kondomia, eikä mikään ollut kuivaa. Jälkeenpäin tunsin vähän vihlontaa, ja verta tuli. Tämä tapahtui pe-la yönä. Sitten verta ei tullut. Sunnuntaina sitten urheilin ja maaanantai aamuna pelästyin, sillä pyyhkiessä tuli verta. Mietin, että mitä tämä voi nyt olla. Nirhautuikohan minulta jotain.
        Veri oli kirkasta. Sitä tuli siis ihan sisältä. Ja vähän limaa myös. Sellaista vaaleaa.
        En ole raskaana, olemme kumpikin toisillemme ensimmäiset.
        Välillä selässä tuntuu ärsyttäviä vihlaisuja. Terveydenhoitaja epäili vain jotakin repeymää. Onko muilla tällaisia ongelmia ollut että on tullut muutama päivä seksin jälkeen veristä vuotoa. Vähäsen pelottaapi :S

        Sama homma täällä; viime aikoina tullut ihmeellisiä välivuotoja ja alavatsa kipua joka kuukausi kuukaudelta pitenee. Lääkärissä juossut, papa ja sukupuolitaudit testattu eikä kummassakaan mitään outoa ollut. Sisäinen ultraääni viime kuukautisten jälkeen jonka mukaan myös kohtu ja munasarjat kunnossa. Pillereitä en syö ja vakituisessa suhteessa jo kaksi vuotta. Nyt lähete naistenklinikalle lisä tutkimuksiin joista toivottavasti selviää edes se miksi en raskaaksi ole tullut. Todella ikävää ja pelottavaa kun ei tiedä mikä vaivaa!


      • kirjoitin otsikolla "o...
        Allu kirjoitti:

        Sama homma täällä; viime aikoina tullut ihmeellisiä välivuotoja ja alavatsa kipua joka kuukausi kuukaudelta pitenee. Lääkärissä juossut, papa ja sukupuolitaudit testattu eikä kummassakaan mitään outoa ollut. Sisäinen ultraääni viime kuukautisten jälkeen jonka mukaan myös kohtu ja munasarjat kunnossa. Pillereitä en syö ja vakituisessa suhteessa jo kaksi vuotta. Nyt lähete naistenklinikalle lisä tutkimuksiin joista toivottavasti selviää edes se miksi en raskaaksi ole tullut. Todella ikävää ja pelottavaa kun ei tiedä mikä vaivaa!

        viime kerran aikana ei tullut vuotoa, mietimme että kai sitten oli jotenkin väärä "kulma" tai jokin, sillä kokeiltiin eri kulmaa eikä sen jälkeen sattunut eikä verta tullut :) toivottavasti sinulla ei ole mitään vakavaa, en ainakaan usko että on =)


    • naisen elämää

      Olen jo pitkään pohdiskellut ja yksinäni tuskaillut, että mitä tuo vuoto yhdynnän jälkeen on. Ei pitäisi olla mitään tauteja mutta kuitenkin nousee kauhea paniikki kun jotain epänormaalia ilmenee. Käytän Nuvaringia ja usein yhdynnän jälkeen koen polttelua ja kipua emättimen suulla ja joskus myös syvemmällä, varsinkin jos mies on lauennut sisääni. Olen ollut kaksi vuotta pysyvässä suhteessa ja harmittavat nämä epätietoisuudet. Olen käynyt gynellä vähän väliä ja sanotaan vaan että limakalvot ovat arat ja voit rasvata niitä perusvoiteella. Kaippa tuo vuotokin siis johtuu kuivista limakalvoista. Kiva että toit asian esiin...saa tietää että kohtalotovereita löytyy ja en ole epänormaali. :)

      • Jjjjjoooo

        Minulla oli myös parin vuoden ajan yhdyntävuotoja. Kaikkea kokeiltiin ja nyt vihdoinkin gynekologini huomasi ultrassa, että emättimessäni oli joitakin verisuonia aika pinnassa. Hän poisti verisuonet kaapimalla ja vuodot loppuivat kuin seinään! Todella kiusallinen vaiva, mutta minulla tuo suonten poisto auttoi :)


      • ¨¨¨¨¨¨
        Jjjjjoooo kirjoitti:

        Minulla oli myös parin vuoden ajan yhdyntävuotoja. Kaikkea kokeiltiin ja nyt vihdoinkin gynekologini huomasi ultrassa, että emättimessäni oli joitakin verisuonia aika pinnassa. Hän poisti verisuonet kaapimalla ja vuodot loppuivat kuin seinään! Todella kiusallinen vaiva, mutta minulla tuo suonten poisto auttoi :)

        Helpottavaa kuulla, että en ole ainut jolla näitä oireita on. Huh!

        Itsellänikin siis on ollut jo useamman vuoden veristä välivuotoa kuukautisten välillä (välillä enemmän ja välillä vähemmän) sekä yhdynnän jälkeen. Testeissä on käyty, eikä mitään ole löytynyt. Puolisoni kanssa olen ollut yhdessä jo kuusi vuotta. Kyllähän tämä aika paljon vaivaa ja mietityttää, mistä kaikki johtuu. Pitäisi kai taas varata aika gynelle ja yrittää selvittää mistä johtuu. Tuntuu vaan, että kaikki lääkärit eivät ota vaivaa tosissaan ja vähättelevät sitä (useammalla lääkärillä olen siis käynyt). Jospa tähän vaivaan saisi vihdoin ratkaisun, onhan tätä jo kestetty ja mietitty!


      • yhdynnän jälkeen
        ¨¨¨¨¨¨ kirjoitti:

        Helpottavaa kuulla, että en ole ainut jolla näitä oireita on. Huh!

        Itsellänikin siis on ollut jo useamman vuoden veristä välivuotoa kuukautisten välillä (välillä enemmän ja välillä vähemmän) sekä yhdynnän jälkeen. Testeissä on käyty, eikä mitään ole löytynyt. Puolisoni kanssa olen ollut yhdessä jo kuusi vuotta. Kyllähän tämä aika paljon vaivaa ja mietityttää, mistä kaikki johtuu. Pitäisi kai taas varata aika gynelle ja yrittää selvittää mistä johtuu. Tuntuu vaan, että kaikki lääkärit eivät ota vaivaa tosissaan ja vähättelevät sitä (useammalla lääkärillä olen siis käynyt). Jospa tähän vaivaan saisi vihdoin ratkaisun, onhan tätä jo kestetty ja mietitty!

        Mulla on ollut veristä vuotoa yhdynnän jälkeen muutaman kk:n ajan. Se lppuu myös sitten välittömästi. Yhdynnän aikana tuntuu aristavaa kipua. Menen ensi viikolla gynelle. Ilmoitan sitten löytyikö syytä.


      • yhdynnän aikana veristä vuo...
        yhdynnän jälkeen kirjoitti:

        Mulla on ollut veristä vuotoa yhdynnän jälkeen muutaman kk:n ajan. Se lppuu myös sitten välittömästi. Yhdynnän aikana tuntuu aristavaa kipua. Menen ensi viikolla gynelle. Ilmoitan sitten löytyikö syytä.

        mulla alkoi 2-3 vk sitten niin että yhdynnän aika vuodan verta viimesi eilen,ja tällä kertaa TOSI paljon.mulla todettu 7vuotta sitten kondylooma,vuoden välein tehtiin papakoe mikä oli aina suhkot ok.nyt en ole käynyt siinä 2-3vuoteen.pelkään että solumuunnokset oisi muuttunut.
        mulla on aika paljon välillä valkovuotoa ja välillä pissa haisee tosi pahalle mutta muita oireita mulla ei ole ollut.lääkäri katsoi että limakalvot on tosi siistit eikä ole myöskään haavaumia tai muuta selaista eli se veren vuoto ei voi siitäkään johtua.pelottaa tosi paljon ja jotenkin sisälläni on ihan sellainen tunne että kaikki ei nyt ole hyvin,lääkärikin sanoi että seksin aikana tuollainen hurja veren vuoto ei ole normaalia.ensi viikolle varattiin aika papaan ja ultraan.pelottaa IHAN HIRVEÄSTI:(


    • pelästynyt

      hei!
      mulla on nyt muutanpäivän ajan tullu aina verta yhdynnän jälkeen ensimmäisen kerran juuri muutamapäivä sitten oli aika runsasta vuotoa ja säikähettiin poikaystävän kanssa tosipaljo ja oon nyt ettiny syytä siihen ja huomannu että tulee verta joka kerta yhdynnän jälkeen mutta välillä myös päivällä mutta tosi niukkaa että ei sitä oikeen ees huomaa :S ihana tietää että muillaki on samoja ongelmia ja että viittii puhua tästä aiheesta itteä pelottaa aivan älypaljo luin just yheltä sivulta että se on ihan normaalia raskauden aikana :S mutta menkat oli just ajallaan ja käytetään e-pillereitä... missään testeissä en oo vielä käyny mutta pitäis vissiin varata eka gyne käynti ja käyä testeisä mutta seki pelottaa tosi paljo ja jännittää hulluna :S:S

      • freekout!

        heih!, Hienoa että on muitakin joilla on samanlaisia kokemuksia.Tai no siis ei sillä tavalla että se olisi mukava juttu.. Itellähän ei ole mitään kokemusta vielä näistä jutuista, kun eka kerta oli muutama päivä sitten. Tuntu niin kummalliselta kun oli jotenkin suuret odotuket siitä. Piti keskeyttää kivun takia ja kun kävin vessassa, huomasin että verta tuli. Pelästyin aika perhanasti et mitäs kettua!!? Tiesin kyllä että näin voi käy, joten annoin asian olla. Seuraavana päivänä kokeiltiin uusiks ja kipu ei ollu niin paha kuin edellisellä kerralla, mut sen jälkeen tuli runsaampi vuoto (kirkasta) ja sitä kesti päivän. Jäi asia kaihertamaan joten ajattelin mennä gyneen täs kun kerkiää, ni saa rauhan. Mutta pelottaa kyl vietävästi mennä.. jos jotain vakavaa ilmenee.
        Pillereitä en käytä että kenties johtunee siitä? tai muista mahdollisista syistä jotka ovat todennäköisempiä ..oli se pikkusen nolo tilanne omasta mielestä kun lakana ja patja värräyty :/


      • Huolestunut!

        Hei! Mulla on ollut ihan ajallaan kans menkat ja syön yaz-pillereitä. Nyt kolme pv sitten minulla loppui menkat ja harrastimme poikaystävän kanssa seksiä yhdynnän jälkeen huomasin että tulee ns. Kirkasta verta ei samanlaista kuin kuukautisten aikana. No se veren vuoto loppu samana päivänä mutta tänään taas kun harrastimme seksiä niin alkoi vuotamaan ja nyt ei enään vuoda ollenkaan. Mistä voisi johtua?


    • pyörryttää

      Mulla on kans ollu nyt tällä viikolla jotain kummallista tiputtelua. Niin vähän aikaa vasta ollut että vaikea sanoa onko juuri yhdynnänjälkeistä vai perus tiputtelua pillereiden vuoksi. Mun suurin ongelma on ehkä, etten voi oikein käsitellä tätä aihetta. Näitä tekstejäkin lukiessa tulee todella huono olo ja alkaa pyörryttää. Jotenkin ajatus että sisältä vuotaa verta (joka ei ole kuukautisverta) on todella pyörryttävä. Viimeksi papa-kokeen jälkeen meinasin pyörtyä käytävälle. huh. no toivotaan että kyse vaan perus tiputtelusta..:(

    • Näin mulle kerrottii

      Se verinen vuoto johtuu useimmiten siitä, että kohdunsuu on pehmeä ja verekäs (raskaana, synnytyksen jälkeen, ennen menkkoja, menkkojen jälkeen, ylipäätään kiihottuessa).. Ja jos siihen osuu, niin alkaa tiputtelemaan verta yleensä pyyhkäisyn verran.. Ja alkuraskaudessakin tuo on ihan ok, eikä aiheuta paniikin vaaraa. Tarkottaa vaan, että penis on käynyt "liian syvällä" tai liian homma on hoideltu liian rajusti siihen nähden, mitä kohdunsuu kestää riippumatta siitä, tunteeko kipua vai ei.......

      Tuo vuoto ei ole millään tavalla sidoksissa sukupuolitautiin!!

      Mulla synnytyksen jälkeen jälkivuoto kesti muutamia viikkoja ja varmaan 4kk aina yhdynnän jälkeen alkoi pientä veristä vuotoa, koska kohdunsuu edelleen pehmeä ja kohtu ei ole palautunut vielä täysin omiin kuosiinsa niin on herkempi... ihan normaalia jokatapauksessa :)

    • jepsy

      mullaki on tullu jonkilaista verenvuotoa yhdynnän aikana tai sen jälkeen.
      vuoden aikana mitä olen seurustellut ja harrastanut seksiä kumppanini kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. eikä olla käytetty ehkäisyä, vain kondomia satunnaisesti.

      mutta nyt kun kesällä olen aloittanut pillerit, sen jälkeen on alkanut vuodot. aiemmin ei ollut niin rajua, mutta kun pari viikkoa sitten harrastimme seksiä olin päällä. varmaan johtui jotenkin siitä kun työntyi ihan pohjaan asti. vuoto oli kirkasta verta. säikähdin todella paljon ja hävettää, pelkään että mieheni ei halua enää seksiä minun kanssa. en enää halua seksiä kyseisessä asennossa. enkä usko että verenvuoto johtuisi siitä että miehelläni olisi liian iso kalu, koska ennen ei ole ollut mitään.

      ärsyttää vain kun ei tiedä että koska sotkee lakanat ja koska ei.

      joskus tuntuu muös kuukautiskipujen tyyppistä kipua. toisinaan tuntuu ihan kuin siemenneste polttelisi sisälläni.

    • veriletty

      Mulla jäi kans kauhee verine läikkä patjaa taas seksin jälkee. Pari kertaa aikasemminki on tullu oli sitte kondomi tai ei. Mut kyllä mies jyystikin siihen malliin et tuntu mahassa, korvissa ja ties missä asti. Veikkaanpa vaan et syynä on liian vähänen kostuminen ja sitä seuraava liian voimakas paneminen. Toi mun mies tahtoo välil olla aika hätänen ja unohtaa et munki pitäs saada jonkinlaista alkulämmittelyä. Ehin parissa asennossa olla mut sit tiputin lakanalle eka väritöntä nestettä (pissaa se ei ollu) ja sitte huomasin et verta tulee perässä. Saa nyt sit nähdä kuin kaua tää kestää.

    • eskoooo1

      Mulla myös oli kerran veristä vuotoa yhdynnän jälkeen kun en ollut vielä raskaana. Menin sitten sukupuolitauti testeihin ja klamydiahan mulla oli. Raskauaikana rv 12 5 tuli yhdynnän jälkeen niukkaa veristä vuotoa, mutta soitettuani lääkäriin sanoivat ettei kannata huolestua.

    • ihan normaalia

      Yleensähän raskausaikana mahdollinen verinen vuoto yhdynnän jälkeen tulee ihan vaan emättimen limakalvoilta. Limakalvot ovat raskausaikana todella verevät ja herkät, joten saattavat vuotaa mekaanisesta ärsytyksestä.

    • What can this be?

      Mulla oli ensin menkat n. viikon. Sit loppuivat ja kun harrastettii seksiä ukon kanssa nii "alko uudestaan." Kesti taas jonkun yli viikon ja nussittii ukon kans sit uudestaa ja taas vuosi jonkun viikon. Nyt nussittii kolme päivää sitte ku oli taas päässy vuoto loppumaa ja heti alko taas. Ei todellakaa oo mitää kuukautisvuotoa vaan kunnon kirkasta verenväristä verta tulee. Pelottaa ihan sairaasti että mitä tää nyt on.

    • TrueBlood?

      Me ollaan poikaystävän kanssa oltu nyt about 10 kertaa yhdessä, ja joka kerta on verta tullut.. Johtuneeko kosteuden puutteesta vai isosta kalusta? pillerit on toiminu ehkäsynä tähän asti. Kuivattaako ne limakalvoja? Hyvä että unenpäästä saannu kiinni ku koskee alavatsaan niin kovasti. Pitäisi tilata aika sinne gynelle.. :|

    • normijuttu..

      Sinulla on arat ja kuivat limakalvot, jolloin yhdynnän jälkeen voi tulla vuotoa.
      Jos vuoto jatkuu ja pitkittyy, kannattaa mainita asiasta neuvolassa. Ja pidättäytyä yhdynnästä vähäksi aikaa ;)

    • jos et ole raskaana.

      Itselläni ollut sama ongelma, joka kesti n.4 kk ja gynekologilla kävin sinä aikana 4 kertaa. Lopulta lopetin e-pillerit ja vuoto loppui myös melko pian eikä enään ollut ongelmia.
      eli kannattaa ehkä koittaa vaihtaa ehkäsymenetelmää jos auttaisi :)

    • Lari (perus 11cm)

      iso molo ukollas? vaihda pienimuanisempaan!

    • Hieman pelottaa...

      Mulla oli eka kerta pari paivaa sitten, ja seuraavana paivana alko vuoto. Ajattelin etta menkat on kyseessa mutta ei voi olla, liian aikasessa, vuoto rusehtavaa ja paksuhkoa mutta pyyhkiessa punasen kirkasta, ja paljon runsaampaa kuin kuukautisten aikana. Ei tunnu etta vuoto ihan heti loppuisi, on mennyt nyt kaksi paivaa ja tuntuu vaan kiihtyvan. Seksin aikana sattui (tai ainakin alussa, ei paasty kovin pitkalle koska nain teineina salapuuhissa oltiin ja tuli kiire kun tyhjaan taloon tulikin ihmisia), mutta ajattelin etta on normaalia kun ekaa kertaa tilanteessa olin... Saattaa olla etta poikaystava oli liian raju. Kipua ei nyt ole (ainakaan viela). Harmittaa todella paljon, ja koska en talla hetkella edes Suomessa asu en oikein voi kenellekaan asiasta puhua. En kayta pillereita. Huolettaa ihan oikeasti, joten jos kaikki kommentit naiivista teiniseksista voisi jattaa pois, olisin kiitollinen.

      • pknh

        Mulla kans yhdynnän jälkeistä vuotoa ollut muutamana kertana. En sen kummemmin asiaa alkanut miettimään, mutta jokin aika sitten oltiin alkionsiirrossa Oys:ssa niin lääkäri kehoitti käymään papassa koska vuotoa alkoi tulla siirron aikana. Ei kuulemma silmämääräisesti näy mitään hälyttävää, mutta kannattaa käydä..Eli vuotoa ei todellakaan aiheuta liika rajuus ja iso penis,ainakaan mulla kun vuodon aiheuttaa jo normi gynen välineet. Tuloksia vielä odottelen..


      • perus-jorma 12cm
        pknh kirjoitti:

        Mulla kans yhdynnän jälkeistä vuotoa ollut muutamana kertana. En sen kummemmin asiaa alkanut miettimään, mutta jokin aika sitten oltiin alkionsiirrossa Oys:ssa niin lääkäri kehoitti käymään papassa koska vuotoa alkoi tulla siirron aikana. Ei kuulemma silmämääräisesti näy mitään hälyttävää, mutta kannattaa käydä..Eli vuotoa ei todellakaan aiheuta liika rajuus ja iso penis,ainakaan mulla kun vuodon aiheuttaa jo normi gynen välineet. Tuloksia vielä odottelen..

        Teillä on varmaan niin hlwetin isomunaiset miehet?


      • pelokas tyttö

        Minulla on sama juttu, yhdynnän jälkeen tullut verta ja on jatkunut nyt useamman päivän, tarviiko minun huolestua tai että onko kyse jostain vakavasta vai vaan rajusta seksistä?


    • ?

      Mulla kanssa yhdynnän aikana ja jälkeen tulee verta ja välillä seksin aikana tuntuu kipuakin. Ei kuulemma ole vaarallista, mutta tätä ongelmaa ei kyllä ole miesten kanssa joilla on pieni muna.

      • Anonyymi

        Yleensä miehen muna ei mene sinne sisälle, kuulostaapa oudolta.


    • Apuva !

      Minulla on myös noita oireita, olen ensi kertalaisia näiden asioiden kanssa , joten olen vähän hukassa... itse en veren vuotoa havaitse yhdynnän aikana mutta sen jälkeen kyllä ja alapää saattaa olla todella kipeä. Vessassa käynnin jälkeen voi välillä tulla verta pyyhittäessä mutta sitä ei edes melkein huomaa... olen miettinyt jo kauan että mikä minua voisi vaivata , joten on helpotus huomata että muillakin on samanlaisia ongelmia... :) toivottavasti kaikille selviäisi että mikä tämä vaiva on ja saisi siihen tarvittavan hoidon. olisin kiitollinen jos joku laittaisi tänne viestiä kun saa selville että mikä mättää !:)

    • dfg

      Mulla kanssa sama ongelma ja olen ollut ihan paniikissa ja käyny kaikki maailman syöpäskenaariot päässä läpi. Mulla se verenvuoro alkaa parin päivän kuluttua ja sitä ennen sattuu alavatsaan. Kivut alkaa heti yhdynnän jälkeen. Ja kyse on vaan tähän mennessä ollut yhden tietyn henkilön kanssa harrastettuani seksiä. Muiden kanssa ongelmaa ei ole koskaan ollut. Verenvuoto on justiin sellasta kirkasta ja se kestää vielä muutaman päivän ja vuoto on todella runsasta. Onko kukaan saanut vielä selville, mistä on kyse?

    • pelokas pien tytteli

      itsellä alkoi vuodot kun aloin tapailla uutta mies ystävääni.. nyt ollaan 4 kertaa harrastettu seksiä ja joka kerta on tullut runsaasti kirkasta vaaleaa verta joka on tosi pelottavaa.. ekalla kerralla luulin että on alkamassa menkat mutta ei.. tosin minulla oli hiivatulehdus viikko sitten ja äskettäin olen vaihtanut e-pilleri reseptin että jothuneekohan siitä... tosin helpottaa että en ole ainoa :) ja gyne aika pitää varata ja mennä testeihin silti että saa mielenrauhan

    • dfg

      Kävin juuri tänään ottamassa kaikki mahdolliset sukupuolitauti kokeet, mutta aion varata vielä ajan gynelle ja tutkia mahdolliset kasvaimet yms. Mitä olen nyt netistä lukenut, niin vastaavia oireita aiheuttaa monet asiat (kuivat limakalvot, kasvaimet, kohdun nipukka, raju yhdyntä, klamydia...). Eniten tällä hetkellä pelkään kyseessä olevan kasvain. Todennäköisyys on luultavasti aika pieni, sillä ikää minulla on vasta 18 vuotta. Seuraava viikko tulee kuitenkin olemaan uneton, kunnes tulokset kokeista saapuvat.

    • huolestunut

      Heippa kaikki!
      Helpottavaa kun en ole yksin tämmöisen ongelman kanssa!
      Mun tarina taas menee niin että noin 3,5 vuotta sitten mulla tuli ensimäisen kerran kovaa alavatsakipua seksin jälkeen. Koski niin kovasti että oli pakko istua ja odottaa että kipu menee ohitse. Tämä tapahtui edellisen poikaystäväni kanssa. Nyt olen ollut nykyisen poikaystäväni kanssa yli 2 vuotta ja alavatsakipua on välillä esiintynyt seksin jälkeen, mutta ei useasti. Pari viikkoa sitten mulla tuli ensimäisen kerran seksin jälkeen jonkun verran sellaista kirkasta verta mun emättimestä. ja päivä sen jälkeen tuli vielä ihan haaleaa verta. Pari päivää sitten verta tuli taas ja nyt mua kyllä huolestuttaa!

      Tykkään harrastaa aika rajuakin seksiä jolloin poikaystäväni peniksen kärki koskee emättimeni takaseinään. Kosteuskaan ei seksin aikana ole ongelma. En käytä e-pillereitä ja menkkojen pitäis kyllä alkaa ens viikolla.

      Mitetin että voisiko se verenvuoto johtua rajusta seksistä? Jotkut on sitä mieltä että ei ja jotkut että joo? Mitä mieltä te olette???

      Olen kaikki lääkärit ja kokeet varannu että kohta menen kokeisiin ja saan tietää jos niissä näkyisi jotain..

    • veeraysi5

      Tulin kans ettimään tietoa kun pelästyin :) Siis harrastin seksiä ja oli TODELLA lieviä supistuksia parin päivän ajan (niinkuin olisi ollut ilmavaivoja ;D) nyt tuli tämmönen nopsa verivuoto ja ihan kunnon verta.
      Ite käytän e-pillereitä ja jätkällä on iso. Papa-kokeissa ei viime kerralla ollut mitään, eikä menkkojaan ole lähiaikoina tiedossa :D Testeissä en ole käynyt mutta ne 2 poikaa joiden kanssa olen ollut ovat molemmat olleet neitsyitä, eikä syrjähyppyjä ole tietääkseni ollut :)
      Pelästyin vaan hemputisti... ei kivoja tälläiset

    • Opppo

      Miksi ihmeessä en ole löytänyt tätä keskustelua aiemmin? Olen kärsinyt jo pari vuotta verenvuodosta yhdynnän aikana ja aina aika ajoin etsinyt siitä tietoa, mutta mitään ei ole tullut vastaan. Ja nyt en edes etsinyt tieto tästä asiasta :)

      Mutta minustakin on helpottavaa kuulla, että se on näin "yleistä" eikä tunnin olevan kovin vakavaa. Minullakaan ei ole tauteja enkä ole koskaan ollut raskaana (ja ikää on 22 vuotta). Pillereiden aikaan tuo vuoto oli yleisempää ja pahempaa kuin nykyään uuden kumppanin ja kondomin kanssa, joten limakalvojen kuivuus ainakin voisi selittää asiaa osittain. Ei kuitenkaan täysin, koska en todellakaan ole aina ollut kuiva ja myös minä kärsin välillä kivuista seksinkin jälkeen.

      Ensimmäisellä kerralla pelästyin tosin ihan helkkaristi, en tiedä mitä silloin tapahtui, mutta verta tuli paljon ja monta päivää (niin paljon, että itse asiassa pyörryin). Myös kipua esiintyi. Silloista pillerimerkkiäkin olin syönyt jo yli puoli vuotta. Itsekin olen tästä muutaman kerran jutellut lääkäreille, mutta mitään suurta kiinnostusta eivät ole asiaa kohtaan osoittaneet. Edellinen lähetti Papa-kokeeseen, mutta sinne meno jäi väliin, kun samalle hetkelle sattui ero eikä seksiin littyvät asiat kauheasti pyörineet mielessä.

    • Nainen 40 plus

      Mulla on tuo ongelma alkanut nyt, aloin seurustelemaan jokunen kuukausi sitten ja samalla aloitin e-pillerit. Ekat ja tokat menkat tuli normisti, kolmannet menkat tuli muttei loppuneetkaan, nyt joka kerta seksin jälkeen tulee kirkasta verta, sen verran että paperiin jää pyyhkiessä. Jos meillä on päivä tai kaksi väli yhdynnässä, vuoto muuttuu ruskeaksi ja taas seksin jälkeen kirkkaan punaiseksi. Kipuja ei ole ja vuoto on täysin hajutonta. Onkohan meidän sex liian rajua, tosin se ei tunnu siltä ollenkaan?

    • Raidattu

      Minulle on käynyt vain kahdesti tämä mutta tosi rajusti. Molemmilla kerroilla kyseessä erittäin hyvinvarusteltu mies ja raju (ehkä osittain kivuliaskin) seksisessio, jonka jälkeen verta on vuotanut runsaasti - niin että on pitänyt lakanat vaihtaa, kuivailla paperilla ja side laittaa yöksi. Seuraavana päivänä ei kuitenkaan ole tullut enää mitään, ollut ehkä pientä alavatsakipua.

      Olen olettanut että tämä johtuu yksinkertaisesti siitä että olen pienikokoinen tyttö ja siihen kun yhdistää suurikokoisen miehen niin se penis sitten ylettää vahingoittamaan kohdunsuuta niin että se sitten vuotaa..

      Eikai tämmöisessä tapauksessa nyt tarvitse mitään sukupuolitautia pelätä kun näidenkin kahden kerran välillä on ollut puoli vuotta eikä välissä ole tapahtunut vastaavaa vaikka kumppaneita on ollut? Tai voiko tällaisesta aiheutua haittaa esimerkiksi lasten hankintaa ajatellen kun kohdunsuuta nuin rangaistaan?

      Mene ja tiedä, onneksi ensi viikolla sattumoisin lääkäri ja aion ehdottomasti asiasta vielä kysäistä, varsinkin kun vuoto on niin runsasta!

    • uusintatesti

      Viime syksynä uudessa suhteessa alkoi tulemaan vähän verta yhdynnän jälkeen (käytössä kondomiehkäisy). Muutaman kerran jälkeen menin otattamaan papa-kokeen, joka oli aivan normaali. Vuotojen jatkuessa menin lääkäriin, sieltä lähete gynelle, jossa ultraus ja kohdun huuhtelunäyte kaikki normaalit, mutta papassa solumuutoksia joista kiireellinen lähete kolkoskopiaan!

      Onneksi menin uudelleen valittamaan, koska papatulos muuttui puolessa vuodessa normaalista jo lisätutkimuksia vaativaan. Tämän kuun lopussa kolkoskopia jossa otetaan tarvittaessa näytepaloja, myös rutiinisti klamydia katsotaan tätä ennen.

    • vähänliikaakokoeroagsus

      Olen myös epäillyt, että meillä kyse on miehuuden koosta ja kohdun napukkaan asti yltävistä työnnöistä. Raskaudesta ei ole kyse. Kumminkin on olemassa tiloja, joissa lääkärin konsultaatio ja kunnolliset tutkimukset ovat paikallaan. Sitä kun on aavistelemalla vaikeaa saada varmaa tietoa tai hoitoa. Erityisesti silloin, kun suhde loppuu (mieluusti jo sen alkaessa), olisi äärettömän tärkeää käydä tutkimuksissa, varsinkin, kun ei tiedä, mitä toinen on puuhaillut ja jättänyt kertomatta. Toinen osapuoli ehkä edes itse tiedä taudistaan. HPV voi olla miehilläKIN oireeton, mutta tarttua silti. Puhumattakaan sitten muista tuliaisista, joista esim. uskottomat tai villimmät tapaukset eivät kerro. Tartunnan voi olla itse saanut jopa vuosikymmeniä aiemmin!

    • Anonyymi

      Tää on aika vanha alotus mutta laitanpa silti. Ite täytän tässä jo 50. Käytössä Mirena kierukka. Papa oli puhdas muutama vuosi sitten, ollut aina. Mutta nyt joka yhdynnän jälkeen tulee runsaasti verta. Menkat jääny pois. Joten ihmettelen mistä tää johtuu?

      • Anonyymi

        Joopa joo että ihna vuoskymmeniä sitten saanu taudin hups nyt siten siirtyy vaimoon/tytöysävään,no kuule ei ihan noin mene,ei se miehelläkään mikään tauti oireetomana pysy.
        Kyllä ne aina jostain vaan tulee,sukupuolitaudit EI leviä kun suojaamattomissa yhdynnöissä,muistakaapa sisaret se!


    • Anonyymi

      Ihan normi juttu, et tulee verta yhdynnän jälkeen, jos penis osuu sinne päätyyn. Se käytännössä hajottaa paikkoja, mutta ei vaarallista, ei kande kyl jatkaa jos tulee ns kunnol kirkasta punaista vuotoa. Ennen kuukautisia varsinkin tai niiden aikana, voi aiheuttaa sieltä uusiksi vuotoa. Sano miehel, ettei pane niin syvälle tai ole niin raju tai hanki toinen mies kenel sopivampi ja lyhyempi penis.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1960
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      139
      1373
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1039
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      982
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      947
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      116
      933
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      771
    Aihe