Saako joku mielestänsä hyötyä elämäänsä avohoidon kerran kuussa tapahtuvasta jutustelutuokiosta?
Hyötyä vai ei?
15
116
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
On siitä enemmän hyötyä, kuin jos ei olisi keskusteluja ollenkaan.
Yksikin kerta parempi kuin ei yhtään. - AnonyymiUUSI
kyllä se hoitaja siitä enemmän hyötyy
- AnonyymiUUSI
Millä tavalla se hoitaja siitä hyötyy ?
Hän saa työstään normaalin palkan, ottaa vastaan ketä ottaa. Ei siihen yksittäiset asiakkaat/potilaat vaikuta. - AnonyymiUUSI
Väärin. Hyötyjiä riittää hoitajilla jonoksi asti.
- AnonyymiUUSI
Jotkut saa. Jotkut ei
- AnonyymiUUSI
Riippuu potilaasta ja sairaudesta. Osalle se on myös pakollinen tie terapiaan jne
- AnonyymiUUSI
Kerran kuussa on vähän, saisi olla joka toinen viikko. Mutta minkäs voit, kun kaikki vaan sairastaa. Ei riitä terapeutit eikä rahat.
- AnonyymiUUSI
Mulla 2x kuussa ja tää on intensiivistä niiden mukaa
- AnonyymiUUSI
Kuulostaa aivan liian vähäiseltä määrältä se, jos tapaaminen ja keskustelu avopuolella on vain kerran kuukaudessa.
Tosin joskus yli 10 vuotta sitten, vaikka niitä tapaamisia oli useammin, niin niiden laatu oli ainakin tuolloin niin huono, että silläkään määrällä ei ole merkitystä, jos kysellään tyhjänpäiväisyyksiä, tai vain jutustellaan. Ainakin tuolloin oli tapana, että lähinnä tarkkailtiin voinnin ja lääkitysten käyttöä.
Otsikon voisi laajentaa myös koskemaan sitä, onko lääkkeiden käytöstä välttämättä jokaisen kohdalla hyötyä, jos koko hoito rakentuu ja koostuu vain siitä? Tai koko hoidon pohja on vain lääkkeissä ja niiden käytössä.
Ainakaan omalla kohdallani niistä ei ollut juuri mitään hyötyä, vaan enemmän haittaa. toimintakyky laski.Haitat olivat suuremmat, kuin hyödyt. Väsymys, anhedonia, akatisia vain pahenivat ja toimintakyky laski.
Mutta tästä( hän) eivät ainakaan alalla olevat ja jotkut somekommentoijat pidä.- AnonyymiUUSI
Takavuosina olin avohoidossa. Kävin psykiatrian poliklinikalla juttelemassa hoitajan kanssa. Joskus se oli kerran-kaksi kuukaudessa, tarpeen vaatiessa pääsin useamminkin.
En kokenut keskusteluja tyhjänpäiväisiksi. Toki hoitaja kyseli, miten on mennyt, mitä olen tehnyt, ym. Mutta kyllä siellä pystyin puhumaan kaikesta, mitä mielessä milloinkin liikkui. Sitä vartenhan siellä käydään, että puhutaan mieltä askarruttavista asioista.
On itse puhuttava, hoitajat ei ole ajatustenlukijoita, eivät he tiedä mistä asiakas/potilas haluaa puhua vastaanotolla.
Eipä kukaan voi sanoa pitävänsä, tai ei pitävänsä sinun kommenteistasi, koska kerrot vain omista kokemuksistasi, miten olet itse kokenut käynnit. Sinulla on täysi oikeus arvostella ja kertoa omat mielipiteesi. Eikä edes tarvitse välittää siitä, pitääkö joku toinen niistä vai ei, mitä sillä on väliä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Takavuosina olin avohoidossa. Kävin psykiatrian poliklinikalla juttelemassa hoitajan kanssa. Joskus se oli kerran-kaksi kuukaudessa, tarpeen vaatiessa pääsin useamminkin.
En kokenut keskusteluja tyhjänpäiväisiksi. Toki hoitaja kyseli, miten on mennyt, mitä olen tehnyt, ym. Mutta kyllä siellä pystyin puhumaan kaikesta, mitä mielessä milloinkin liikkui. Sitä vartenhan siellä käydään, että puhutaan mieltä askarruttavista asioista.
On itse puhuttava, hoitajat ei ole ajatustenlukijoita, eivät he tiedä mistä asiakas/potilas haluaa puhua vastaanotolla.
Eipä kukaan voi sanoa pitävänsä, tai ei pitävänsä sinun kommenteistasi, koska kerrot vain omista kokemuksistasi, miten olet itse kokenut käynnit. Sinulla on täysi oikeus arvostella ja kertoa omat mielipiteesi. Eikä edes tarvitse välittää siitä, pitääkö joku toinen niistä vai ei, mitä sillä on väliä.RIippuu paljon muusta tuesta... 2x kuussa ei riitä yksinään
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
RIippuu paljon muusta tuesta... 2x kuussa ei riitä yksinään
Etenkin kun 50% ajasta menee kirjauksiin yms. Kiitos nykysen järjestelmän
- AnonyymiUUSI
Luultavasti eivät saa apua tuolla keinoin.
Ainoa parannuskeino masennukseenkin on antaa miljoonia euroja käteistä rahaa se piristää voi harrastaakin kun on rahaa.
Vain rahalla voi parantua masennuksesta.- AnonyymiUUSI
Kyl se niin on että vähän enempi rahaa olis kiva. Joku tuettu luksusloma kaikilla mahdollisilla hoidoilla ja a 'la cartea runsaasti. Psyyke vois kummasti kohentua.
- AnonyymiUUSI
Luulenpa, että kerran kuukaudessa olevasta avohoidosta ei ole kenellekään mitään hyötyä, nk. ei taida olla niistä hassuista muutaman päivän visiiteistä jossakin psykiatrisessa sairaalassa. Jos oireita ja taustalla olevia syitä ja ongelmia ei ratkaise joko yksin, tai hyvien ystävien avulla, niin silloinhan ihmiset jäävät siihen systeemiin pyörimään pitkäksikin aikaa. Tämä on itsestäänselvä asia. Sillä vaikka käyttäisi lääkkeitä, tai juoksisi avopuolellakin vaikka miljoona kertaa, niin eihän ne oireet, tai psykiatriassa käytetyt termit "häiriöt ja sairaudet" mihinkään katoa, jos niitä elämässä olevia ongelmia ei jotenkin ratkaise. On siinä toki jokaisella oma roolinsa ja vastuunsa, mutta psykiatrian puolella näitä ns. ulkoisia tekijöitä ei ymmärretä, eikä tunnusteta.
Mutta enpä tiedä, kuinka montaa ihmistä psykiatria on pystynyt oikeasti auttamaan, koska ne todelliset luvut jäävät pimentoon, koska gallupeissakin näkyvät vain ne, jotka ovat joko nyt hoidossa, tai ns. kirjoilla. Galluppien ulkopuolelle jäävät ne, jotka ovat syystä tai toisesta lopettaneet kaikenlaisten palveluiden, tai lääkkeiden käytön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa
Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.1435137Yksi kuoli kolarissa Outokummussa
-toisen auton kuljettajaa epäillään rattijuopumuksesta. Toisen auton kyydissä oli kuljettajan lisäksi neljä ihmistä. Hei854424Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon
Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka504230Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen
Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti73963Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta
Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j113739Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista
Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden403643Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA
, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle313605Perussuomalaisiin minä luotan
Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.523346Kokoomus kannatti aiemmin rahoitusmarkkinaveroa - kanta nyt muuttunut
Kokoomuksen linjanmuutos rahoitusmarkkinaveron suhteen on herättänyt kysymyksiä. Vielä aiemmin puolue antoi ymmärtää kan12353- 1832189