Paavo Väyryseltä iso ilmoitus

Anonyymi-ap

Paavo Väyrynen ilmoittaa Aamulehden haastattelussa, ettei aio asettua ehdolle seuraavissa presidentinvaaleissa.
Paavo Väyrynen ei aio ehdolle seuraavissa presidentinvaaleissa.

– Ei, en ole enää asettumassa presidenttiehdokkaaksi, Väyrynen kertoo päätöksestään Aamulehden haastattelussa.

Väyrynen on nyt 79-vuotias, joten seuraavien presidentinvaalien aikaan hän olisi jo 83-vuotias. Seuraavat vaalit järjestetään vuonna 2030.

Väyrynen on kisannut presidentinvaaleissa neljä kertaa: vuosina 1988, 1994, 2012 ja 2018. Vuoden 2024 presidentinvaaleihin hän asettui ehdokkaaksi valitsijayhdistyksen kautta, mutta ei saanut kerättyä tarvittavaa määrää kannattajakortteja.

Väyrynen on edustanut Suomen Keskustaa eduskunnassa ja Euroopan parlamentissa sekä toiminut useissa ministeritehtävissä. Tällä hetkellä hän ei ole mukana päivänpolitiikassa.

8

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Suomen kannalta paras päätös, emme tarvitse hänen palveluitaan juuri nyt.
      Meillä on hyvin loistava ulkopoliittinen johto.

• Anonyymi

Juuri nytkö !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri nytkö !

Juuri nyt, paras ulkopolitiikan johto sataan vuoteen.

• Anonyymi

Paavo on luvannut niin paljon...

Ballaadi Paavosta
      Yk-Joukkojen Juomalaulusta kehittynyt

Minä olen Paavo Väyrynen,
      lentoemon peppuun koske en.
      Jos minä rohkenen,
      niin en ole Väyrynen.

jalasmökissä asustelen.
      Jos en asu Lapissa,
      on päivärahat jumissa.

neukkujen kanssa juttele en.
      Jos minä juttelen,
      niin en ole Väyrynen.

presidentiksi pyri en.
      Jos minä pyrkinen,
      niin en ole Väyrynen.

mediapeliin sorru en.
      Jos minä sortunen,
      niin en ole Väyrynen.

eduskunnassa jarruta en.
      Jos minä jarruttanen
      niin en ole Väyrynen.

EE-UU:hun liity en.
      Jos minä liittynen,
      niin en ole Väyrynen.

takkiani käännä en.
      Jos minä kääntänen,
      niin en ole Väyrynen.

omia etuja aja en.
      Jos minä ajanen,
      niin en ole Väyrynen.

kaksoispalkkoja nauti en.
      Jos minä nauttinen,
      niin en ole Väyrynen.

• Anonyymi

Hauska balladi.

• Anonyymi

Olen kisaillut paljon ja hävinnyt aina... nyt Areenassa!

Väyrysen kassakaappisopimus. Tamminiemen pesänjakajat, Ahti Antabus vs Virolainen ja paljon muuta hauskaa. Suosittelen.

80-luku: Minä olen muistanut
      8.10. klo 16:34, Yle Teema Fem. Kausi 1, jakso 2.

Kekkosen kausi päättyi. Politiikan voimakeskukset rakentuivat Koiviston, Sorsan ja Paavo Väyrysen ympärille. Haastateltavina mm. Paavo Väyrynen, Anneli Sundberg, Aarno Laitinen ja Pekka Vennamo.

• Anonyymi

Olen kisaillut paljon ja hävinnyt aina... Väyrysen kassakaappisopimus. Tamminiemen pesänjakajat, Ahti Antabus vs Virolainen ja paljon muuta hauskaa. Suosittelen.

8.10.2025 klo 16:34, Yle Teema Fem. Kausi 1, jakso 2.

Kekkosen kausi päättyi. Politiikan voimakeskukset rakentuivat Koiviston, Sorsan ja Paavo Väyrysen ympärille. Haastateltavina mm. Paavo Väyrynen, Anneli Sundberg, Aarno Laitinen ja Pekka Vennamo.

---

Kahdeksassa hallituksessa viidellä vuosikymmenellä työskennellyt Paavo Väyrynen kokee, että hänet on sysätty syrjään yhteiskunnallisesta keskustelusta.

AL 5.10.2025

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000011497009.html

---

AL: Paavo Väyryseltä iso ilmoitus

Paavo Väyrynen ilmoittaa Aamulehden haastattelussa, ettei aio asettua ehdolle seuraavissa presidentinvaaleissa.

IL 6.10.2025

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a978d04e-2ac8-4e9e-9646-49f8e744b659

Paavo Väyrynen ei aio ehdolle seuraavissa presidentinvaaleissa.

– Ei, en ole enää asettumassa presidenttiehdokkaaksi, Väyrynen kertoo päätöksestään Aamulehden haastattelussa.

Väyrynen on nyt 79-vuotias, joten seuraavien presidentinvaalien aikaan hän olisi jo 83-vuotias. Seuraavat vaalit järjestetään vuonna 2030.

Väyrynen on kisannut presidentinvaaleissa neljä kertaa: vuosina 1988, 1994, 2012 ja 2018. Vuoden 2024 presidentinvaaleihin hän asettui ehdokkaaksi valitsijayhdistyksen kautta, mutta ei saanut kerättyä tarvittavaa määrää kannattajakortteja.

Väyrynen on edustanut Suomen Keskustaa eduskunnassa ja Euroopan parlamentissa sekä toiminut useissa ministeritehtävissä. Tällä hetkellä hän ei ole mukana päivänpolitiikassa.

---

8.10. klo 16:34, Yle Teema Fem. Kausi 1, jakso 2.

---

• Anonyymi

Väyrysen elämä on ollut sarja syviä pettymyksiä syntymän ja tulevan exoduksen välillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      263
      18227
    2. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      86
      10425
    3. Vasemmistoaate on aatteista jaloin

Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?
      Maailman menoa
      381
      7004
    4. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      61
      5409
    5. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      39
      4617
    6. Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen

Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.
      Maailman menoa
      83
      3371
    7. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      117
      2972
    8. Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen

"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen
      Maailman menoa
      97
      2506
    9. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      30
      2119
    10. MTV: Timo Jutila lataa suoraa tekstiä Pippa Laukan tylystä kritiikistä tosi-tv-kuvausten jälkeen

Juti sai kuulla kyllä kunniansa Olet mitä syöt -ohjelmassa elintavoistaan! Toki olihan siinä aika paljon rasvaista syötä
      Painonhallinta
      26
      1910
    Aihe