Paavo Väyrynen ilmoittaa Aamulehden haastattelussa, ettei aio asettua ehdolle seuraavissa presidentinvaaleissa.
Paavo Väyrynen ei aio ehdolle seuraavissa presidentinvaaleissa.
– Ei, en ole enää asettumassa presidenttiehdokkaaksi, Väyrynen kertoo päätöksestään Aamulehden haastattelussa.
Väyrynen on nyt 79-vuotias, joten seuraavien presidentinvaalien aikaan hän olisi jo 83-vuotias. Seuraavat vaalit järjestetään vuonna 2030.
Väyrynen on kisannut presidentinvaaleissa neljä kertaa: vuosina 1988, 1994, 2012 ja 2018. Vuoden 2024 presidentinvaaleihin hän asettui ehdokkaaksi valitsijayhdistyksen kautta, mutta ei saanut kerättyä tarvittavaa määrää kannattajakortteja.
Väyrynen on edustanut Suomen Keskustaa eduskunnassa ja Euroopan parlamentissa sekä toiminut useissa ministeritehtävissä. Tällä hetkellä hän ei ole mukana päivänpolitiikassa.
Paavo Väyryseltä iso ilmoitus
7
113
Vastaukset
- Anonyymi
Suomen kannalta paras päätös, emme tarvitse hänen palveluitaan juuri nyt.
Meillä on hyvin loistava ulkopoliittinen johto.- Anonyymi
Juuri nytkö !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri nytkö !
Juuri nyt, paras ulkopolitiikan johto sataan vuoteen.
- Anonyymi
Paavo on luvannut niin paljon...
Ballaadi Paavosta
Yk-Joukkojen Juomalaulusta kehittynyt
Minä olen Paavo Väyrynen,
lentoemon peppuun koske en.
Jos minä rohkenen,
niin en ole Väyrynen.
jalasmökissä asustelen.
Jos en asu Lapissa,
on päivärahat jumissa.
neukkujen kanssa juttele en.
Jos minä juttelen,
niin en ole Väyrynen.
presidentiksi pyri en.
Jos minä pyrkinen,
niin en ole Väyrynen.
mediapeliin sorru en.
Jos minä sortunen,
niin en ole Väyrynen.
eduskunnassa jarruta en.
Jos minä jarruttanen
niin en ole Väyrynen.
EE-UU:hun liity en.
Jos minä liittynen,
niin en ole Väyrynen.
takkiani käännä en.
Jos minä kääntänen,
niin en ole Väyrynen.
omia etuja aja en.
Jos minä ajanen,
niin en ole Väyrynen.
kaksoispalkkoja nauti en.
Jos minä nauttinen,
niin en ole Väyrynen. - Anonyymi
Olen kisaillut paljon ja hävinnyt aina... nyt Areenassa!
Väyrysen kassakaappisopimus. Tamminiemen pesänjakajat, Ahti Antabus vs Virolainen ja paljon muuta hauskaa. Suosittelen.
80-luku: Minä olen muistanut
8.10. klo 16:34, Yle Teema Fem. Kausi 1, jakso 2.
Kekkosen kausi päättyi. Politiikan voimakeskukset rakentuivat Koiviston, Sorsan ja Paavo Väyrysen ympärille. Haastateltavina mm. Paavo Väyrynen, Anneli Sundberg, Aarno Laitinen ja Pekka Vennamo. - Anonyymi
Olen kisaillut paljon ja hävinnyt aina... Väyrysen kassakaappisopimus. Tamminiemen pesänjakajat, Ahti Antabus vs Virolainen ja paljon muuta hauskaa. Suosittelen.
8.10.2025 klo 16:34, Yle Teema Fem. Kausi 1, jakso 2.
Kekkosen kausi päättyi. Politiikan voimakeskukset rakentuivat Koiviston, Sorsan ja Paavo Väyrysen ympärille. Haastateltavina mm. Paavo Väyrynen, Anneli Sundberg, Aarno Laitinen ja Pekka Vennamo.
---
Kahdeksassa hallituksessa viidellä vuosikymmenellä työskennellyt Paavo Väyrynen kokee, että hänet on sysätty syrjään yhteiskunnallisesta keskustelusta.
AL 5.10.2025
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000011497009.html
---
AL: Paavo Väyryseltä iso ilmoitus
Paavo Väyrynen ilmoittaa Aamulehden haastattelussa, ettei aio asettua ehdolle seuraavissa presidentinvaaleissa.
IL 6.10.2025
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a978d04e-2ac8-4e9e-9646-49f8e744b659
Paavo Väyrynen ei aio ehdolle seuraavissa presidentinvaaleissa.
– Ei, en ole enää asettumassa presidenttiehdokkaaksi, Väyrynen kertoo päätöksestään Aamulehden haastattelussa.
Väyrynen on nyt 79-vuotias, joten seuraavien presidentinvaalien aikaan hän olisi jo 83-vuotias. Seuraavat vaalit järjestetään vuonna 2030.
Väyrynen on kisannut presidentinvaaleissa neljä kertaa: vuosina 1988, 1994, 2012 ja 2018. Vuoden 2024 presidentinvaaleihin hän asettui ehdokkaaksi valitsijayhdistyksen kautta, mutta ei saanut kerättyä tarvittavaa määrää kannattajakortteja.
Väyrynen on edustanut Suomen Keskustaa eduskunnassa ja Euroopan parlamentissa sekä toiminut useissa ministeritehtävissä. Tällä hetkellä hän ei ole mukana päivänpolitiikassa.
---
8.10. klo 16:34, Yle Teema Fem. Kausi 1, jakso 2.
Kekkosen kausi päättyi. Politiikan voimakeskukset rakentuivat Koiviston, Sorsan ja Paavo Väyrysen ympärille. Haastateltavina mm. Paavo Väyrynen, Anneli Sundberg, Aarno Laitinen ja Pekka Vennamo.
---- Anonyymi
Väyrysen elämä on ollut sarja syviä pettymyksiä syntymän ja tulevan exoduksen välillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512