Onko kellään kokemuksia Lohi 585 HT-veneestä tai yleensä Lohin HT-veneistä? Millaiset merenkulkuominaisuudet jne.? Miten arvostettu vene on ja valmistetaanko Lohi-veneitä vielä?
Kokemuksia Lohi 585 HT veneestä
9
16568
Vastaukset
- äskoo
Lohta valmistettiin mielestäni vielä vähän aikaa sitten, mutta nyt sitä ei enää näkynyt valmistajan sivuilla (www.lohi.fi). En tiedä onko uudet samaa laatutavaraa kuin kuin vanhemmat lohet...
Itsellä on vm.84 Lohi 115hv:n jammulla. Tässä veneessä takana pitkittäiset penkit sivuilla. Taisi tuo sisusta vähän muuttua 80-luvun lopulla perän osalta. Samoin valmistupaikka.
Vene on erittäin tukevan ja kokoluokassaan ehkä tilavin. Soveltuu hyvin retkeilyyn ja vetouisteluun. Loivasta pohjasta johtuen ei mikään kovan kelin ajokki. Pärjää kyllä hyvin, mutta toisenlaisella pohjamuodolla pärjäisi paremmin tai kyyti olisi ainakin mukavampaa..
Mielestäni minimi kone ko. paattiin on satanen.
Tosin, ompa noita nähty kohtuu pienilläkin koneilla ja tyytyväisiä ovat ihmiset niihinkin olleet.
Suosittelen lämpimästi, jos aiot ko. kokoluokan HT-paattia ostaa.- Kekkuli
Käytännön kokemuksia ko. veneestä ei ole kun näyttelyistä, mutta minun mielestä se on paras ht mitä on tehty.Ylivoimasesti tilavin ja parhaat tilaratkaisut. Lohella taisi olla "kulta aika" 80-luvun puolenvälin jälkeen, jolloin tuli hyvä laatuisia veneitä. (ainakin)
Moottori pitää olla tosiaan ainakin tuo satanen, jos on kuormaa tai haluaa suht edulliseseti ajella. 70 heppasella ei kovin hyvin liukuun nouse kevyelläkään kuormalla 2-henk. (nähty tapahtuma tai sitten sitä ajoi joku "kippari")
- uusien varustelu
Kokemusta ei ole, mutta samaa venettä olen tutkaillut. Ko. vene on arvostettu uistelijoiden keskuudessa. Hinta vaan hiukan tökkii, veneen varustelu on esitteen mukaan alkaen hinnalla aivan olematon. Hinta alkaa lähennellä Yamarin 5930:n hintaa kun varusteet ovat samat.
- Seilori
Mielestäni pohja on susi!
- Sea Rooster
Seilori kirjoitti:
Mielestäni pohja on susi!
Ei ryskä, ei pauku Lohi sen enempää kuin mikään muukaan vene ! Kaikki veneet paukkuu kun tarpeeksi lujaa ja väärin trimmattuna päästää aaltoon ! Lohi on erinomainen merivene, vakaa ja liukuu jo 15 solmusta ylös päin, perämerellä on kokeiltu teräväksi nousevassa aalokossa 15-18 ms tuulessa avoimella merellä, eli pärjää kovassakin kelissä erinomaisesti... Kokemusta on muistakin veneistä, uppouma, liukuva, puu, teräs, lasikuitu, perämoottori, sisäperä, keskimoottori... Loheen olen ollut tyytyväinen =)
- Jopper
mutta varmasti toinen parhaista.Valitettavasti laadukkaiden Lohi-veneiden valmistus loppui joskus 90-luvun alussa.Uudet Lohi-veneet ovat täysin ala-arvoisia tekeleitä.Oikea moottorikoko on min.90 hv.Melko loivan pohjan ansiosta vene kulkee rankasti kuormattunakin kevyesti mutta on tukevan rakenteen ansiosta silti yllättävän mukava myös kovemmassakin kelissä.Omistamani vene oli vm.90 ja laadussa ei kyllä ollut moitteen sijaa.Lisäksi tilojen käytöstä (retki/matkaveneenä)on kyllä vaikea keksiä paranneltavaa.
- ajanut 585:lla
Ja vene on ehdottomasti paras tuon kokoluokan veneistä, nukkumaan mahtuu sen suuren leveyden vuoksi 4-henkeä hienosti(aikuisia). Liukuun nousee erittäin helposti, ja nyt trimmilevyjen asennuksen jälkeen liukukynnys laski vielä alemmas. 4-hengen kuormalla olen ajanut 150hv moottorillani 48-solmua GPS:llä mitattuna. Suosittelen lämpimästi, tosin omani menee ehkä myyntiin perheen kasvun takia.
- Kanipesä
ajanut 585:lla kirjoitti:
Ja vene on ehdottomasti paras tuon kokoluokan veneistä, nukkumaan mahtuu sen suuren leveyden vuoksi 4-henkeä hienosti(aikuisia). Liukuun nousee erittäin helposti, ja nyt trimmilevyjen asennuksen jälkeen liukukynnys laski vielä alemmas. 4-hengen kuormalla olen ajanut 150hv moottorillani 48-solmua GPS:llä mitattuna. Suosittelen lämpimästi, tosin omani menee ehkä myyntiin perheen kasvun takia.
Minulla oli 90 Honda ja hyvin nousi plaaniin neljän aikuisen kuormalla.
Tuolla koneella huiput yli 30 solmua.
Yli 100 hv vaatimus on mielestöni potaskaa.
Nykyaikainen 90 on aivan riittävä.
Todennäköisesti 2-tahti 75 riittäisi jopa.
Vene on hyvä vetouisteluun ja kohtuukeliin.
Isompi aallokko (merellä) pakottaa laskemaan nopeuden alle liukunopeuden, ja silloinhan meno on kurjaa.
Vene on erittäin tukeva ja tilava esim. avotila on todella suuri.
Ei tuossa veneessä kyllä nuku kuin 2 ihmistä muuta kuin hätätilanteessa.
- ana-73
Itselläni on vm-83 lohi 585ht ja siinä 135hv optimax.Ei ole liian iso kone.5henk ja koira kulki vielä yli 40s ja liukuun lähti napakasti.Mielestäni ei ole mikään kovan kelin vene,koska pohjan muoto niin loiva.Muuten erittäin vakaa ja kantava.Hyvät tilat kokoluokassaan!! Itse painan 115kg ja voin sanoa kaikille isoille ihmisille,että hyvin mahtuu,eikä vene kallistu reunalla kävelystä:) Keulaan mahtuu nukkumaan 2henk jopa poikittain.Itse ajattelin laminoida takaosan tasaiseksi lattiaksi,jotta tilaa saisi uisteluhommiin vielä enempi.2 kääntyvää penkkiä ja keulatila riittää ihan hyvin.Välipohjaan jos laittaisi vettymättymän uretaanin,niin mukavuus paranee..ainakin luulen niin.Näitä on vaan aika harvoin myynnissä,johtuen veneen hyvistä tiloista ja uistelusuosiosta.Luulisi hyvin säilyttävän arvon,ainakin vanhemmat mallit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733