lintuallas

Uuno

Olen tehnyt itse betonista sellaisen lintujen juoma/kylpyaltaan.
Olen kovasti yllättynyt sen saamasta suosiosta, kun aluksi kuvittelin että siihen ei takuulla lintu eksy.
Nyt se on päivittäin varpusten käytössä, ne käyvät juomassa ja joskus jopa kylpemässäkin.
Tänään satuin näkemään siinä kaksi varpusta yhtäaikaa toinen joi ja toinen kylpi.
Onko teillä kokemuksia muista linnuista kun itse en ole nähnyt siinä käyvän muita kuin varpusia.

5

5909

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sannikka

Minulla on sekä etupihalla että takapihalla lintukylvyt. Toinen on itse tehty pieni suihkulähde ja toinen on ostettu jalallinen valurautainen juttoallas. Ja kyllä ovat ahkerassa käytössä. Takapihalla ovat käyneet uimasilla västäräkki, kirjosieppo (tosin viime aikoina ei ole näkynyt) sekä sinitiainen. Etupihalla itse tehdyssä suihkulähteessä ui punarinta säännöllisesti. Hauskan näköistä räpiköintiä:)

• Yammayamma

Meillä on takapihalla pieni vesiallas, ei lintumielessä hankittu. Sieltä löytyi pari päivää sitten hukkunut pääskynen. Miten lie lataaseen joutunut?

• Supertimpe

Minunkin koristealtastani löytyi hukkunut lintu,
        ja se piti tietenkin haudata. Mitenhän ne tosiaan
        eksyvät syviin altaisiin?

• Anonyymi
        Supertimpe kirjoitti:

Minunkin koristealtastani löytyi hukkunut lintu,
        ja se piti tietenkin haudata. Mitenhän ne tosiaan
        eksyvät syviin altaisiin?

Kivi keskelle että lintu pääsee poistumaan jos liian syvää

• lintukylpylä

Ei parane tehdä liian syvää allasta tai täyttää sitä liian täyteen. Altaan ei tarvitse olla kovin kaksinen tai edes betonia.

Tällä hetkellä parhaat helpot halvat altaat sai muhiksesta ja altaana toimii iso laakea ruukkualusta joko terrakotan väriä tai harmaan muovin värinen. Itse päädyin kolmeen isoon harmaaseen ja testattu että kelpaavat mustarastaille jotka käyvät juomassa ja pullikoimassa.

Toimii ja hyvä mieli ! - älkää täyttäkö liikaa vettä altaaseen tai laittakaa kiviä pohjalle !

hinta alle 10 eur per kpl ... ei paha hinta saadusta ilosta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      57
      2326
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      123
      1694
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1242
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1191
    Aihe