Kiuruveden järviltä. Itse voin reilusti sanoa etten saanut kuin muutamia pienehköjä haukia enkä yhtään ahventa tai kuhaa.
Ikinä en ole saanut ahvenia jigillä kunnolla.
Tavan uistimella olen aina onnistunut paremmin joten luotto jigikalastukseen on matala vaikka tiedän kyllä miten jigiä pompotellaan.
Sulkava, Koivujärvi ja rytky olivat paikkoja missä kävin koettamassa.
Millaisia saaliita jigillä saitte kesällä
8
324
Vastaukset
- Anonyymi
Käypäs joku aamu vetämässä veneen perässä keltavatsaista ja punaselkäistä Rapala Originalia, niin kolmen tunnin vedon jälkeen vene on täynnä suuria kuhia ja haukia. Jigeillä ei täällä Kiuruvedellä tee mitään. Lokakuussa kun vesi on kylmää saa suurimmat kalat.
Äläkä vaihtele sitä viehettä, silloin et kalaa saa.
Tässä kuva:
https://www.fishersdirect.com/rapala-original-floating-lures-22535-p.asp - Anonyymi
gigillä mitään saa
- Anonyymi
Saa kiurujärvestä junttakumeja paskaltaan vierestä😆
- Anonyymi
Kaloja saa kutittelemalla, ei siihen muita välineitä tarvitse kuin sormet...
- Anonyymi
Yhtenä syynä omaan heikkoon saaliiseeni voi olla vanha kaikuluotain joka ei näytä muuta kuin alla olevat kalat.
Se olisi nykyaikaa jos saisi hankittua sivulle "näkevän" luotaimen ja sähkömoottorin jolla vene pysyy samassa paikassa eikä tarvitse ankkuria laittaa veteen kun aloittaa heittelyn. - Anonyymi
Muutaman turskan sain ja pari miekkakalaa.
- Anonyymi
Tavalliset uistimet antavat paremmin saalista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.744989Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.123378Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j242680Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571737- 471566
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441346- 941342
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2251170Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.711015IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra52897