Liikennekäyttäytyminen Turussa ja Varsinais-Suomessa ylipäätäänkin

Anonyymi-ap

Oli kiva taas kerran tänään huomata Humalistonkadun Terveystalossa käydessäni, kuinka kusipäisiä, itseään täynnä olevia ja ympäristöään ymmärtämättömiä täkäläiset ovat autolla liikkuessaankin.
Olin vastaanotolla 15-20 minuuttia ja olin jättänyt auton siten parkkiruutuun, että oli keskellä ruutua, kuten pitää. Niin eikö vastaanotolla ollessani joku henkilö ollut pysäköinyt autonsa niin liki autoni viereen, etten päässyt kuljettajan paikalle. Odotin aikani ja jouduin sitten menemään repsikan ovesta kuskin paikalle, mikä nyt vaati jonkin asteista akrobatiaakin melkein, ihan 190cm pituudestanikin johtuen. Ja tietty kun ei nyt ollut tietoa, että kauanko ko auton haltija viipyy omalla asiallaan ja mun oli pakko päästä lähtemään.
Lisäksi olen ollut pitkään jalastani todella huonossa kunnossa, puolitoista viikkoa ollut jo saikulla ja tänään sain vihdoinkin kortisonipistoksen polveeni, minkä pitäisi nyt ainakin jonkun verran auttaa asiaa ja saikku jatkuu muutaman päivän. Lisäksi vitutti senkin vuoksi, kun parempaa tilaa olisi ollut muuallakin ja jos taas tämän tukkijan oli pakko päästä just siihen ruutun, mihin oli autonsa ängennyt, niin olisi sitten pysäköinyt perä edellä, niin hän olisi saanut oman autonsa repsikan kyljen vaikka seinään kiinni ja meille molemmille olisi jäänyt reilusti tilaa päästä kuljettajan paikalle.
Sattui vielä nyt kuitenkin niin, että olin jo lähdössä ruudusta pois, kun ko autolla liikkunut tulikin autolleen ja avasin ikkunaa sen verran, että sanoin asiasta. No, senkin että kun oisit tullut muutamaa minuuttia aikaisemmin, niin ei olisi tarvinnut kivuta huonon jalan kanssa auton toiselta puolelta omalle paikalle. Sanoin vielä, että huolehtii jatkossa pysäköintinsä niin, että myös naapuriruudussa olevan auton kuljettaja pääsee kuljettajan paikalle kuskin ovesta suoraan, eikä kömpimällä pitkin autoa. Niin tämä muija tuijotti vin oudon hymyn kanssa takaisin(hymy muistutti enemmän jotain Batman-elokuvan Jokeri-hahmon irvistystä kuin hymyä) ja kimitti jotain "No oijjoi, aijjai, voivoi uijjui" ym.
Vituttaa tuollainen vitut muista vai onko vain pelkkää"vitut muista, minä vain"-tasoista umpimielisyyttä vai eikö ihminen ihan oikeasti hahmota tilaa ympärillään..? Luulisin itse kyseessä olevan vain itsekkyyttä, ettei välitetä tai ymmärretä, että parkkihalleissa on muitakin kulkijoita itsensä lisäksi.
Itse ainakin otan liikenteessä muutkin huomioon ja esim autoa pysäköidessäni, jos joudun pysäköimään toisen auton viereen, varmistan senkin, että myös viereisessä olevan auton kuljettaja pääsee vaivattomasti kuljettajan paikalle kuljettajan ovesta ja vielä siten, ettei siinä tarvitse hakata auton ovella naapuriauton kylkeä.
Ei ole kyllä ensimmäinen eikä ainoa kerta, kun tällaista tapahtuu, eikä ole liikenteessä tapahtuvaa pelkästään, vaikka nyt tuntuukin, että liikenne on se yleisin, missä esiintyy välinpitämättömyyttä ja suoranaista kusipäisyyttä kanssakulkijoita kohtaan. Melkeinpä kauppojenkin parkkipaikoilla on sama juttu. Vaikka olisi yksi auto yhdessä parkkirivissä pysäköitynä, niin totta kai varsinaissuomalainen pysäköi oman autonsa sen ainoan pysäköidyn viereen ja vielä niin liki, että varmasti nyt ainakin kyljet kolisee kun oven avaa.
Ja maantiellä ajellessa meno on ihan päätöntä ainakin Varsinais-Suomessa... Taitaa vähintään yhdeksällä kymmenestä jäädä aivot narikkaan, kun kotoa lähdetään auton kanssa liikkeelle, ja tilalle tulee iso kasa sitä ruskeata ainetta...

12

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Opettele oikeinkirjoitus.

• Anonyymi

Ei tarvitse.
        Katsos, savolainen, kun osaan jo.

• Anonyymi

Ihmiset on vatipäitä nykyään ja taitaa olla ihan koko Suomen kattava ilmiö. Vaikka täällä Varsinais-Suomessa tuntuu olevan vielä yleisempää, vähintään yhdeksään kymmenestä on vatipää.
      Ja ihmisillä on juurikin tuollaisia ihme reaktioita, kuten aloittaja mainitsi. Tuijotetaan oudon/karmivan/idioottimaisen ilmeen kanssa ja päästetään jotain ihme ininää tai muuta outoa ääntelyä. Tai sitten suututaan ja raivotaan, ovat olevinaan itse uhri jne.
      Itse joskus olen ajatellut vastaavissa tilanteissa, että olisi hyvä vaikka vetää avaimen tm terävän esineen avulla helvetin iso naarmu kylkeen tm maalipintaan ja vielä niin reilusti, että menee peltiin saakka. Mutta eipä ole ainakaan vielä tullut annettua tuon tasoista kiitosta törttöilystä, vaikka syytä olisi joskus...
      Parkkihalleissa ainakin taitaa olla kameravalvonta, niin sellaisessa paikassa ainakin herkästi käy käry ja joutuu maksumieheksi.
      Mutta joo, aika perseestä tuollainen käytös. Ja ainakin omasta mielestäni sairaalan parkkihallissa ja pysäköintialueilla ylipäätäänkin pitäisi osata vielä isommalla syyllä jättää mahdollisimman reilu väli vieressä olevaan autoon. Ihan silläkin, kun vastaanotoilla yleensä käy eri vaivoista kärsiviä ihmisiä ja varsinkin liikkumista rajoittavissa vaivoissa ei nyt pitäisi joutua tekemään, kuten aloittaja joutui. Eli kömpiä repsikan puolen ovesta kuljettajan paikalle.

• Anonyymi

Nämä täkäläiset on ihan aivovammaisia, mitä liikennekäyttäytymiseen tulee ja kai muutenkin. Tai jotain apinoita ainakin.
      Ei mitään rotia eikä järkeä.

• Anonyymi

Sanoo joku savolainen kääpiö

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanoo joku savolainen kääpiö

Niin taidat itse olla joku älykääpiö, Savosta tai mistä lie. Ainakin vaikutat sellaiselta.

• Anonyymi

Onko aloittajan "novelliin" tulossa 2. osa pian?

• Anonyymi

Mitä se savolainen tuollaisia kysyy? Kirjastosta löydät noita pyytämiäsi novelleja, täällä kirjoitetaan tosielämän tapahtumista.
        Itseäni tässä huvitti se, kun tässä jokin aika sitten eräs valtaväestöön kuuluva työkaverini kitisi mustalaisten tekevän juuri tällaista, mitä aloittajan mainitsema henkilö teki. Ja totta kai haukkui mustalaiset pystyyn sen vuoksi, eli ihan samanlaisen käytöksen takia, mitä valkolainen valtaväestö tekee ja huomattavasti enemmän.
        No, kyllähän sen oman tyhmyytensä saa muillekin paljastaa, se on ihan lain turvaama oikeus. Kunhan ymmärtäisivät, että se on nimen omaan OIKEUS, eikä mikään vitun velvollisuus ja käyttäytyisivät sen mukaan. Luulisi valkolaisten kyllä ymmärtävän, jos ovat niin fiksuja kuin esittävät olevansa.

• Anonyymi

Avaajallavon vakavia ongelmia

• Anonyymi

Yksi tuttuni alkoi hiljattain haukkumaan mustalaisia vastaavanlaisesta käyttäytymisestä. Ihan yllättäen vielä, ei ollut edes mitään tapahtunut eikä kaiketi edes nähnytkään mustalaisia vähään aikaan ainakaan edes kaupassa.
      Ihme touhua. Ja juuri tätä, mihin ainoastaan varsinaissuomalaiset syyllistyvät, haukkuvat muita juuri siitä, mitä itse tekevät.

• Anonyymi

Tyypillistä varsinaissuomalaista käytöstä.
      SIlti kehtaavt väittää olevansa mukavia, asiallisesti käyttäytyviä, vieraille ihmisillekin hyviä ja ties mitä.. Ja todellisuus on silti juurikin tällaista aloittajan mainitsemaa ihan pikkuasioista alkaen.
      Ja varsinaissuomalaisessahan ei ole ikinä itsessään yhtään mitään vikaa. AInakaan kun häneltä itseltään kysyy.
      Eipä....:D:D

• Anonyymi

Nolo sepustus.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En minä kyllä enää odota sinua

Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O
      Ikävä
      49
      2478
    2. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      60
      2228
    3. Niin surullinen

onnettomuus taas. Voimia ihan kaikille läheisille,kavereille ja kouluun 🙏
      Lapua
      49
      2035
    4. Joka kolmas työtön on työkyvytön

Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais
      Maailman menoa
      210
      1738
    5. Jos joku luulee että kaikki käy

Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn
      Ikävä
      68
      1650
    6. Paloautoko se oli kolarissa Juntusrannan risteyksessä?

Oli kuva paloautosta nettijutussa.
      Suomussalmi
      20
      1610
    7. Sakin hivutus - ilmiö

Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok
      80 plus
      89
      1437
    8. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      15
      1419
    9. Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan

Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var
      Tunteet
      12
      1370
    10. Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!

Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti
      Haapavesi
      19
      1354
    Aihe