Onneksi minä rakas turjake mieheni lähden Ruotsissa käymään kaupassa.

Anonyymi-ap

En jaksanut taas mennä naapuri kunnan kauppaan niin minä sanoin noille toisille joiden kanssa asun sekä tarvin KAUPASSA käyntiin apua sen verran, että saan kyydin kauppaan ja takasin.

Menin IIKAN sivulle kattelemaan tarjouksia. Siellä on LIHA LÄSKIMAKKARA TARJOUKSESSA!

Minä sain sitten päähäni tuosta, että pitäskö meidän muuttaa SYRJITTYINÄ JA VAINOITTUINA TORNIOON SEKÄ PERUSTAA MEIDÄN UUSIO PERHE SINNE.
Jos minä olen oikein reipas siellä ja kävelen lapsen/lasten kanssa Ruotsiin kauppaan niin minä voin soittaa sinulle kotia Suomeen, että : Hyppää autoon ja tuu hakemaan meidät LÄSKIEN kanssa kotia, koska EN MINÄ JAKSA NÄITTEN HUUTAVIEN PASKAHOUSUJEN KANSSA KÄVELLÄ TAKASIN,

Siellä vois ehkä olla ihan normaalia keskustella noin, koska siellä puhutaan molempia kieliä sekaisin ja minä kyllä osaan Ruotsin suomea paremmin mitä saamea.

Ruotsin suomeksi ikkunakin on hienosti VÖNSTER josta voi TITTA PÅ ULOS!

7

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lisään ihan ite tähän, että TÄMÄ OLI KYLLÄ MINUSTA HYVÄ IDEA JA MUUTTAKOOT KUNNIALLISTEN PERHEET, SUKULAISET JA FACEBOOK KAVERINSA MUUALLE RÖTÖSTELEMÄÄN JA KÄYTTÄMÄÄN NIITÄ PÄIHTEITÄÄN!

EIVÄT AINAKAAN VOI MEITÄ SYYTTÄÄ TUON JÄLKEEN, ETTÄ ME SUOSITAAN RIKOLLISUUTTA JA PÄIHDEONGELMIA.

• Anonyymi

MINUA EI AINAKAAN VOI SYYTTÄÄ SIITÄ ETTENKÖ YRITTÄISI LENTOON LÄHTEÄ KAS KUN KREIVI LÄHTEE LENNOLLE ON RAKKAUSINÄKEVÄHÄNSAIMUTLAULAMAANPETOSSAKOSENYTKYTTÄÄONJOAIKAIKENTIETÄÄMITÄVITSITONNEJA.

• Anonyymi

MIE TIRKKAILEN TUOTA IIKAN RAPATTI MAKASIINIÄ NIIN SIELLÄ ON SKÅNSKA MEIJERIETEN RÄDDE TARJOUKSESSA. PUOLI LITRAA SAA ALLE 3 EUROLLA.
        MIE TAIAN OSTAA, KU ON NIIN HYVÄ RÄDDE RAPATTI,
        MIE VOIN PAAKATA VAIKKA RÄTTETORTTUA!

Oli siellä loopääriä ja hallonia myös rapatissa.

Mie kyllä nämä RAPATTI MAKASIINIEN lukemiset opin sentään VAARILTA Ruotsissa, kun mie olin alle 3vuotias,
        Vaari kuoli melkeen heti sen jälkeen, kun mie täytin 3vuotta.
        Vaari oli sentään käynyt Ruotsissa Korsnäs Marman tehtaan työntekijöille järjestetyn KIELIKURSSIN jossa he oppivat RUOTSIA vuonna 1970.
        Hän jäi eläkkeelle ja minä olin vaarin kaverina mummolassa, koska minun äiti ja isä oli töissä. Vaarin kanssa luettiin RAPATTI LEHTIÄ ja katottiin mitä me halutaan ostaa kaupasta, kun mummo tulee töistä niin me lähetään kauppaan. Mummo sano aina, että : SAATERIN NATIANEN OOT KYLLÄ VAARIN KANSSA HYVIN OPPINUT HERKKUJEN PERÄÄN!
        Vaarilta oli herkut kielletty terveydellistä syistä, mutta TYTÖLLE PITI AINA OLLA!

Vaarini oli ensin aseveljiensä kanssa elänyt puutetta, nälkää ja kurjuutta. Ei hän ainut ollu jolle kävi samalla tavalla.
        Alkovat saamaan ruokaa niin he saivat KIITOKSENA KAIKESTA SYRÄNTAURIN JOSSA OTTA SYRÄMMESTÄ.
        MUUTTI RUOTSIIN NIIN SYRÄNTAURISTA HÄN PARANI JA SAI TILALLE JÄRTSLAGIN/ JÄRTATAKIN!
        ISOT POJAT OLI KUUNNEELLEET HEIDÄN JUTTUJA JA HE OPETTIVAT MINULLE SANOMAAN : FAN NI ÄR HJÄRNDÖDA ALLA!
        HJÄRNDÖDA oli järnrörä joten he tietenkin mietti porukalla, että : Mikä tuo järnrörä on?

Kerran suvun ämmät istu puhumassa HÖGISTÄ joka oli semmonen mies joka tykkää miehistä. Olin 6 luokalla joten ruotsin sana varastoni oli karttunut.
        Suvun ämmät ottivat minut omiin juttuihinsa mukaan.
        Minä sanoin heille, että : EI SE HÖÖGI VAAN BÖÖGI!
        Minä tiesin mikä homo on ruotsiksi, mutta EN TIENNYT SUOMEKSI.
        Opin kaikki ns sanonut RUMAT SANAT RUOTSISSA RUOTSIKSI ja minä osan kertoa mitä sanat tarkoittaa SUOMEKSI, mutta minä EN TIENNYT MIKÄ SE SANA OLI SUOMEKSI. Opin vasta Suomessa käyttämään RUMIA SANOJA SEKÄ KIROILEMAAN SUOMEKSI.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

MIE TIRKKAILEN TUOTA IIKAN RAPATTI MAKASIINIÄ NIIN SIELLÄ ON SKÅNSKA MEIJERIETEN RÄDDE TARJOUKSESSA. PUOLI LITRAA SAA ALLE 3 EUROLLA.
        MIE TAIAN OSTAA, KU ON NIIN HYVÄ RÄDDE RAPATTI,
        MIE VOIN PAAKATA VAIKKA RÄTTETORTTUA!

Oli siellä loopääriä ja hallonia myös rapatissa.

Mie kyllä nämä RAPATTI MAKASIINIEN lukemiset opin sentään VAARILTA Ruotsissa, kun mie olin alle 3vuotias,
        Vaari kuoli melkeen heti sen jälkeen, kun mie täytin 3vuotta.
        Vaari oli sentään käynyt Ruotsissa Korsnäs Marman tehtaan työntekijöille järjestetyn KIELIKURSSIN jossa he oppivat RUOTSIA vuonna 1970.
        Hän jäi eläkkeelle ja minä olin vaarin kaverina mummolassa, koska minun äiti ja isä oli töissä. Vaarin kanssa luettiin RAPATTI LEHTIÄ ja katottiin mitä me halutaan ostaa kaupasta, kun mummo tulee töistä niin me lähetään kauppaan. Mummo sano aina, että : SAATERIN NATIANEN OOT KYLLÄ VAARIN KANSSA HYVIN OPPINUT HERKKUJEN PERÄÄN!
        Vaarilta oli herkut kielletty terveydellistä syistä, mutta TYTÖLLE PITI AINA OLLA!

Vaarini oli ensin aseveljiensä kanssa elänyt puutetta, nälkää ja kurjuutta. Ei hän ainut ollu jolle kävi samalla tavalla.
        Alkovat saamaan ruokaa niin he saivat KIITOKSENA KAIKESTA SYRÄNTAURIN JOSSA OTTA SYRÄMMESTÄ.
        MUUTTI RUOTSIIN NIIN SYRÄNTAURISTA HÄN PARANI JA SAI TILALLE JÄRTSLAGIN/ JÄRTATAKIN!
        ISOT POJAT OLI KUUNNEELLEET HEIDÄN JUTTUJA JA HE OPETTIVAT MINULLE SANOMAAN : FAN NI ÄR HJÄRNDÖDA ALLA!
        HJÄRNDÖDA oli järnrörä joten he tietenkin mietti porukalla, että : Mikä tuo järnrörä on?

Kerran suvun ämmät istu puhumassa HÖGISTÄ joka oli semmonen mies joka tykkää miehistä. Olin 6 luokalla joten ruotsin sana varastoni oli karttunut.
        Suvun ämmät ottivat minut omiin juttuihinsa mukaan.
        Minä sanoin heille, että : EI SE HÖÖGI VAAN BÖÖGI!
        Minä tiesin mikä homo on ruotsiksi, mutta EN TIENNYT SUOMEKSI.
        Opin kaikki ns sanonut RUMAT SANAT RUOTSISSA RUOTSIKSI ja minä osan kertoa mitä sanat tarkoittaa SUOMEKSI, mutta minä EN TIENNYT MIKÄ SE SANA OLI SUOMEKSI. Opin vasta Suomessa käyttämään RUMIA SANOJA SEKÄ KIROILEMAAN SUOMEKSI.

Kaikki HUONOT TAVAT OLEN OPPINUT INARIN KUNNASSA, koska tänne me muutettiin Ruotsista ja kaverit vaihtui kokonaan.
        Minusta tuo on TÖRKEÄ KUNNIAN LOUKKAUS SYYTTÄÄ MINUA SIITÄ, ETTÄ MINÄ OLEN PASKONUT KAIKKI, KOSKA KAIKKI PASKAT MITÄ MINÄ OLEN OPPINUT ON INARIN KUNTALAISET ITSE OPETTANEET.

• Anonyymi

ruotsi sujuu sen verta hyvin,että pärjäisit sillä puolen.
      Jatka samaan malliin ja opettele lauserakenteita🙂

• Anonyymi

En pysty nyt ihan täällä sanomaan minkälainen kaveri tuolla yhdellä oli isoisänä ja mitä teki, mutta vaarmasti arvaat, ettei oikein mitään hyvää. Pelkästään jo se.

• Anonyymi

...siis jos ihmettelit.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      153
      11008
    2. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      44
      4091
    3. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      64
      3918
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      192
      3640
    5. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      100
      3461
    6. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      101
      3320
    7. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      72
      1967
    8. Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?

Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis
      Maajussille morsian
      15
      1277
    9. Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.

Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      155
      958
    10. Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu

Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun
      Maailman menoa
      268
      924
    Aihe