Tänään alkoi tasaisessa ajossa veto loppua eli vääntö puuttui, käynti epätasaista ja vähän ajan kuluttua alkoi jo nykiä, pysähdyin ja ei ottanut kierroksia kuin 4000 vähän röpöttäen, sammutin.
Viiden minuutin päästä läksin ajoon ja tuntui toimivan suht normaalisti, ja hetken kuluttua sama homma, vaikutti bensansaanti ongelmalta.
Onko tuttua kellekään?
Ei polttanut vikavaloa, onkohan jotain bensansuodatin tai pumppu vikoja, vai mitä vaikuttaa paljon puhutut ilmamääränmittarin viat?
Missä on bensansuodatin ja pumppu kyseisessä autossa ja onko tuttuja vikoja kenellekään?
E39 523i nykii?
17
7786
Vastaukset
- http://www.btcf.fi/
- Luulisin
että kyseessä on nokan pyörimistunnistinanturi. Hinta noin 100 euroa.
- Masa
Vaihda polttoaine- ja ilmansuodattimet. Sillä pitäisi poistua, tai on ainakin vastikään poistunut kahdesta eri yksilöstä täsmälleen kuvailemasi vika. Suodattimien sijainnista en tiedä, pääkaupunkiseudulla voit kääntyä Johan Rännärin puoleen. Löytyy Lauttasaaresta, Heikkiläntie 4.
- Anonyymi
Mitkä ilma suodattimet
- Bmw 523i -96
Tarkista ettei katalysaattori ole mennyt tukkoon
- ääntää
Kolme viikkoa sitten meni katalysaattori (523i, -96). Se tuhoutui, eli paloi äkillisesti tukkoon (suli). Ensinnäkin selvä oire oli se, että kone ei toiminut tukkeutuneen pakoputken vuoksi isommilla kierroksilla. Raja johon saakkka toiminta oli aivan normaalia oli 2500 kierrosta. Autoa voi käyttää aivan normaalisti kunhan muisti seurailla kierroslukumittaria. Toinen varma merkki oli kaasutellessa katalysaattorista kuuluva ääni, joka muistutti vuotavaa pakoputkea vaikka mitään vuotoja ei ollutkaan. Uusi (tarvike sellainen) maksoi sitten muuten 850 €.
- nykii
ääntää kirjoitti:
Kolme viikkoa sitten meni katalysaattori (523i, -96). Se tuhoutui, eli paloi äkillisesti tukkoon (suli). Ensinnäkin selvä oire oli se, että kone ei toiminut tukkeutuneen pakoputken vuoksi isommilla kierroksilla. Raja johon saakkka toiminta oli aivan normaalia oli 2500 kierrosta. Autoa voi käyttää aivan normaalisti kunhan muisti seurailla kierroslukumittaria. Toinen varma merkki oli kaasutellessa katalysaattorista kuuluva ääni, joka muistutti vuotavaa pakoputkea vaikka mitään vuotoja ei ollutkaan. Uusi (tarvike sellainen) maksoi sitten muuten 850 €.
mitens sulla käyttäyty kulutusmittari, kun katti meni?
- ääntää
nykii kirjoitti:
mitens sulla käyttäyty kulutusmittari, kun katti meni?
Alipainetta osoittava kulutusmittari ei tosiaan, kun nyt asiaa muistelin, noussut kuin puoleen väliin polkemisesta huolimatta. Ilmeisesti hengitys on silloin pahasti tukossa. Älä riko konetta. Se tuskin tykkää jos se joutuu puskemaan tukkeutunutta putkea vasten.
- ongelmia...
ääntää kirjoitti:
Alipainetta osoittava kulutusmittari ei tosiaan, kun nyt asiaa muistelin, noussut kuin puoleen väliin polkemisesta huolimatta. Ilmeisesti hengitys on silloin pahasti tukossa. Älä riko konetta. Se tuskin tykkää jos se joutuu puskemaan tukkeutunutta putkea vasten.
Kiitokset sulle katti vinkistä !!!
Sieltä löytyi ongelma, kun olin tarkistanut kaikki ennen moottoria olevat ongelmat, ilmamäärämittarin ja polttoaineensaannin sekä mahdolliset imuvuodot, siirryin sinne moottorin jälkipuoleelle, eli irrotin pakoputkiston pakosarjasta, pistin rautalangalla roikkumaan ja polkaisin baanalle, puheet oli kyllä mahtavat ja yllätyin että puutumisongelmat olivat menneen talven lumia, veto oli entisellään ja taakka putosi sydämeltä, vika oli pakoputkistossa.
Nyt kun vielä osaisin paikantaa onko kyseessä tukkeutunut katti vai toinen pöntöistä, ennen kun rupean silpomaan putkea.
Oliko se 850€ hinta putkistolle pakosarjasta putkenpäähän vai hommasitko pelkästään jonkun tarvike katin, näytti olevan koko hormi yhtä puuta.
No nyt lueskelemaan varaosahintoja, itse en oikein muita paikkoja tiedä kun motonetin ja bilteman, olisikohan paljonkin muita mahdollisuuksia?
Vielä kerran suuret kiitokset, kyllä melkein kaikki muut asiat kävivät mielessä kuin pakopuoli.
Säästyi siinä valtavat vianhakutalkoot... - ääntää
ongelmia... kirjoitti:
Kiitokset sulle katti vinkistä !!!
Sieltä löytyi ongelma, kun olin tarkistanut kaikki ennen moottoria olevat ongelmat, ilmamäärämittarin ja polttoaineensaannin sekä mahdolliset imuvuodot, siirryin sinne moottorin jälkipuoleelle, eli irrotin pakoputkiston pakosarjasta, pistin rautalangalla roikkumaan ja polkaisin baanalle, puheet oli kyllä mahtavat ja yllätyin että puutumisongelmat olivat menneen talven lumia, veto oli entisellään ja taakka putosi sydämeltä, vika oli pakoputkistossa.
Nyt kun vielä osaisin paikantaa onko kyseessä tukkeutunut katti vai toinen pöntöistä, ennen kun rupean silpomaan putkea.
Oliko se 850€ hinta putkistolle pakosarjasta putkenpäähän vai hommasitko pelkästään jonkun tarvike katin, näytti olevan koko hormi yhtä puuta.
No nyt lueskelemaan varaosahintoja, itse en oikein muita paikkoja tiedä kun motonetin ja bilteman, olisikohan paljonkin muita mahdollisuuksia?
Vielä kerran suuret kiitokset, kyllä melkein kaikki muut asiat kävivät mielessä kuin pakopuoli.
Säästyi siinä valtavat vianhakutalkoot...Hintaa mokomalle systeemille tuli todennäköisesti myös siksi, että pakettiin kuuluu itse katin lisäksi sen etupuolella oleva pakoputkisto (siis kaksine putkineen pakosarjasta kattiin, katin perässä on liitos). Laitatin talvella Volvoon (1,8l) katin ja alle sovitettiin ja hitsailtiin tuollainen yleiskatti. Hintaa tuli tuolloin töineen vain 270€. 2,5 litraiseen koneeseen riittävästi kapasiteettia omaavaa halpaa vaihtoehtoa ei ainakaan minun käyttämäni Bemareihin erikoistunut korjaamo löytänyt. Kerro kuinka kävi, missä vika lopulta oli.
- ongelmia...
ääntää kirjoitti:
Hintaa mokomalle systeemille tuli todennäköisesti myös siksi, että pakettiin kuuluu itse katin lisäksi sen etupuolella oleva pakoputkisto (siis kaksine putkineen pakosarjasta kattiin, katin perässä on liitos). Laitatin talvella Volvoon (1,8l) katin ja alle sovitettiin ja hitsailtiin tuollainen yleiskatti. Hintaa tuli tuolloin töineen vain 270€. 2,5 litraiseen koneeseen riittävästi kapasiteettia omaavaa halpaa vaihtoehtoa ei ainakaan minun käyttämäni Bemareihin erikoistunut korjaamo löytänyt. Kerro kuinka kävi, missä vika lopulta oli.
Katti on sökö!
Kotkan seudulla Pakoputkihuolto Anttilalle soitin tuossa aamupäivällä ja kaveri lupasi vaihtaa sinne väliin rälläkällä ja hitsaamalla uuden tarvikekatin joka on kuitenkin alkuperäistä vastaava myös ulkomitoiltaan ja homma kustantaa asennuksineen 250€, sairaanhalpaa.
Nyt pistin putken poikki vanhana metallimiehenä kylmästi ja tunteettomasti heti katin jälkeen, kaverin ohjeen mukaisesti, ja alkupää kattiin asti paikoilleen ja taas baanalle, oireet samat, eli vika on katissa.
Loppupätkästä kulkee ilma läpi suhtkoht normaalin tuntuisesti (en ole aiemmin kokeillut, joten en tiedä miten kuuluu kulkea).
Mitäköhän se "katin rojut tukkii koko putken" tarkoittaa, olen kuullut myös semmoisen kommentin, joudunkohan vaihtamaan myös muut pöntöt sitten myöhemmin se maksaa töineen samalla kaverilla noin 500€.
Vai kannattaakohan tässä tapauksessa jättää säästämättä ja ostaa koko hormi.
ps. Tämmöinen keskustelupalsta on aivan loistava, Kiitos Kaikille!
- kokenut
melko varmaan kanpiakselinasentotunnistin. Tyyppivika mutta helppo korjata ja halpa osa.
- osa ???
92e ei mielestäni ole kovin halpa !
- 528iA -96
osa ??? kirjoitti:
92e ei mielestäni ole kovin halpa !
eläkä ainakaa osta tarvikkeena nuita asentotunnistimia!motonetistä ite ostin ni ensimmäinen kesti viikon ja toisen sain iliman ja kesti 2 vikkua..sitte ostin wetteriltä ni ei oo ollu 2 v ongelmia
- JK.
Minun autossa (523i) oli samantyyppinen vika (12.7.). Olimme ajaneet reilu 300 km, ja moottori alkoi temppuilla. Tehot hävisi ja tuli teräviä nykäyksiä. Kun pysähdyimme tankkaamaan, käyntiääni oli rytkyttävä (aivan kuin olisi puuttunut yksi sylinteri toiminnasta) ja kun jatkoimme kohta matkaa, toimi moitteettomasti noin 40-50 km. Ja taas alkoi sama rumba. Ajoimme n. 200 km ja veimme auton Helsingin Herttoniemeen huoltoon. siellä laittoivat tietokoneeseen ja viaksi paljastui kampiakselin asentotunnistin. Hinnaksi tuli kaikkine tutkimuksineen ja korjauksineen 235 euroa. Nyt ajettu n. 700 km ja toiminut moitteettomasti.
- Anonyymi
Morjes 96 bmw kappas kappas kukaan ei osannut odottaa! Kun ostin sen sanottiin että kakkos suutin kävisi laihalla eipä ollu se ongelma auto ei kiihdy nykii ja flekti puhaltaa niin saakelin kovaa että hyvä ettei lentoon lähde, flektiä ei pysty pyörittämään edes yhdellä sormella mutta kun auton laittaa päälle lähtee flekti heti pyörimään pyörii yhtä kovaa kun annat kaasuakin eli ongelmat
Nykii kun painaa kaasuu
Ei kiihdy
Bensaa kyllä menee
Vaihettu osat!
Sytytys tulpat
Kakksos suutin
28.9.21 vaihdan bensa suodatin
Kysymys onko 523i kahta bensapunppua
Vai onko toinen syttöpumppu soita tai lähetä viesti 0456501211 jos tiedät tai jos tiedät onko joku halpa hyvää korjaaja- Anonyymi
No heipä hei. Itselläni BMW 528i E39 1996. Siinä ei ole kuin yksi bensansuodatin. Sijaitsee auton kuskinpuoleisen reunapohjan alla. Se on sellainen iso hopeinen pitkä Murikka. Se on se on noin 20 cm pitkä ja muovisuojuksen alla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko831698- 431339
En malta odottaa mies että tulet minuun
Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu951059Siltojen varjoissa
Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja203975Vanhemmalle naiselle
Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.72973- 53892
- 61875
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon20860- 34814
- 37799