Kestääkö betonitiilet hyvin kunhan ne pitää vapaana sammaleesta ja kasvustoista?
Tarvitseeko muuta käsittelyä välttämättä? Toki kattotiilien pinnoitus/ maalaus jättäisi parhaan ilmeen katolle.
Betonikattotiilien kestävyys
7
529
Vastaukset 7
- Anonyymi
VTT:n tutkimuksen mukaan oikein asennetut ja huolletut tiilet kestävät 70 vuotta.
- Anonyymi
Joo, betonikattotiilet ovat kutakuinkin pitkäikäisin katemateriaali mitä kohtuuhinnalla voi katolle laittaa.
Jos rakenteeseen jää mahdollisuus käydä vilkuilemassa kattoa aluskatteen alapuolelta, niin aurinkoisena päivänä löytää mahdolliset reijälliset tai haljenneet tiilet helpommin alapuolelta kuin katolta (päivä paistaa läpi tai näkee aluskatteessa kalkkinoron). Ja samalla riski tiilien hajoamisesta pienenee jos ei käy kävelemässä niiden päällä.
- Anonyymi
Ei pääse sisältä katselemaan ja katon huoltohommissa on käveltävä tiilien päällä.
Varovasti on käveltävä jotta ei rikkoudu tiilet.- Anonyymi
Minulla on 40 vuotta vanha tiilikatto. Katolla on kävelty tarpeen mukaan varomatta sen kummemmin. Tiilien rikkoutuminen on taas yksi niitä "kaupunkilegendoja" jotka ovat "mutua".
- Anonyymi
10 v vanhassa talossa pinnoitetut kattotiilet ovat kuin eilen asennettuja. Jotain tämmösiä: https://www.bmigroup.com/fi/erinomainen-suoja-nyt-ystavallisempi-ymparistolle/
- Anonyymi
Mainos !!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189816- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49561
- 69530
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398