Täytyypä se kai myöntää että olen masentunut.
Vaan mistä apua. Lääkäri vaan antaa lääkkeet ja mahdollisesti ihan muutaman kerran terapiaa jossa voi käytännössä puhua paskaa. Eli ei mitään apua kyllä lääkäristä.
Sen sijaan yhteiskunta menee yhä hullumpaan suuntaan. Eikä porukka sitä suostu tajuamaan.
Mulla liikkunut viime aikoina jopa itsetuhoisia ajatuksia.
Ainut lääke olis vaikka elämänkumppani jonka kanssa vois yhdessä taistella maailmanvääryyksiä vastaan. Mutta kun ei uskalla lähestyy ketään. Asuu ihan metsän keskellä. Työttömänä jne...Niin tää alkaa olla oikeesti sellainen suo kahlattavaksi ettei ole moista nähty! Ja meitä riittää! Kun katselee miten kapitalistit pyörittää taloutta.
Näen melkein jo kuvana päässä että kun vanhemmistani aika jättää ja pääsen pois muuttaa vanhempieni luota niin joudun kadulle asuu.
Ihan vitun masentunut
185
1059
Vastaukset
- Anonyymi
No sun pitää etsiä sitten kumppani joka on samassa tilanteessa. Sua siis masentaa yhteiskunta ja mikä siinä sinua masentaa niin paljon että pitää tappaa itsensä?
- Anonyymi
Sinun elämäsi on omissa käsissäsi! Vain sinä itse voit auttaa itseäsi. Tee se tai valita ja kärsi loppuikäsi.
Kukaan ei lähde tuollaisen kurjan kumppaniksi.- Anonyymi
Kukaan ei lähde tuollaisen kurjan kumppaniksi.
Kurja? Miksi mollaat häntä?
- Anonyymi
Eli haluat kumppaniksi masentuneen ja itsetuhoisen naisen joka velloo sun kanssa masennuksessa.
- Anonyymi
Eli haluat kumppaniksi masentuneen ja itsetuhoisen naisen joka velloo sun kanssa masennuksessa.
Vittu apinat,te olette elossa ja hyvin menee,niin miksi te paskaa kisrjoitatte jos ihminen on masentunut?
Minä tiedän sen ja siinä on työtä jotta voi nousta takaisin elämään.
Se voi viedä jopa useita vuosia ja te vittuilette tästä,kun ette tiedä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vittu apinat,te olette elossa ja hyvin menee,niin miksi te paskaa kisrjoitatte jos ihminen on masentunut?
Minä tiedän sen ja siinä on työtä jotta voi nousta takaisin elämään.
Se voi viedä jopa useita vuosia ja te vittuilette tästä,kun ette tiedä.Kerro Apina osoittees niin voin vähän takoa järkeä päähäs...
Masentunut Mies - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro Apina osoittees niin voin vähän takoa järkeä päähäs...
Masentunut MiesOlisiko siinä mitään järkeä ?
Väkivallasta seuraisi ongelmia, eikä se ainakaan masennukseen auttaisi. Päinvastoin, saattaisi lähteä vielä pahempaan suuntaan psyyken kanssa.
En siis ole tuo, joka laittoi sen ikävän kommentin, ihan vaan sivulta kommentoin.
Ei noita apinoiksi haukkuvia kannata kuunnella, ei sellaisellakaan voi olla hyvä olo.
Ja jos joku pääsee ylös masennuksesta, niin ei voi alkaa vähättelemään heitä, joilla se ei välttämättä onnistukaan ehkä niin helposti tai nopeasti kuin itselle on saattanut käydä.
Luulisi kyllä, että masentunut tietää ja muistaa millaista se masennus oli, niin ei voi ruveta muita solvaamaan masennuksen takia.
- Anonyymi
Jos kerta asut vanhempiesi luona ja saat nähtävästi työttömyyskorvausta, niin eikö sinulla säästy rahaa jos et käy missään?maksatko vanhemmillesi asumisesta,sähköstä,vedestä?
- Anonyymi
Ei se 595e kuussa pitkälle kanna
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin sinulla menee rahaa kun asut vanhemmillasi? ja sinulla on hyvätuloiset vanhemmat kun et saa toimeentulotukea?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi et saa toimeentulotukea? Onko tulosi isommat kuin menosi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et käy missään ja joudu maksaa vanhemmillesi mitään niin mihin sinulla menee kuukaudessa tuo vajaa 600 e?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole aloittaja mut saako 595e lisäksi toimeentuloa muka jos asuu vanhemmillaan? Mulla menee rahat opintolainaan, matkakorttiin (HSL), puhelinlaskuun ja lääkkeisiin ja loput annan vanhemmille. Ei tolla mitään säästellä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole aloittaja mut saako 595e lisäksi toimeentuloa muka jos asuu vanhemmillaan? Mulla menee rahat opintolainaan, matkakorttiin (HSL), puhelinlaskuun ja lääkkeisiin ja loput annan vanhemmille. Ei tolla mitään säästellä
Täysi-ikäistä lasta ei katsota toimeentulotuessa samaksi perheeksi vanhempiensa kanssa, vaikka he asuisivat samassa asunnossa. Täysi-ikäinen lapsi hakee toimeentulotukea omalla hakemuksellaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysi-ikäistä lasta ei katsota toimeentulotuessa samaksi perheeksi vanhempiensa kanssa, vaikka he asuisivat samassa asunnossa. Täysi-ikäinen lapsi hakee toimeentulotukea omalla hakemuksellaan.
Aijaa. Kiva tietää. Kelan virkailija jolta näitä aikoinaan kyselin ei siis tienny mistään mitää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö opintolaina ja opintoetuudet riitä kun asut vanhemmilla? vai paljos se opintolaina ja opintoetuudet on kuukaudessa? Sinä maksat siis vanhemmillesi asumisesta ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sori sinä siis olet opiskellut ja nostanut opintolainaa ja asut vanhemmillasi. Voit hakea toimeentulotukea . Kela katsoo sitten myöntääkö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö opintolaina ja opintoetuudet riitä kun asut vanhemmilla? vai paljos se opintolaina ja opintoetuudet on kuukaudessa? Sinä maksat siis vanhemmillesi asumisesta ?
Jos olisin opiskelija niin saisin 80e kuussa opintoetua. Opintolaina mulla on tutkinnosta ja jotain 20 000e .En vaan ikinä saanu töitä valmisutmisen jälkeen kun valmistuin korona-aikana. Ja uutta tutkintoa en voi tehdä koska sit en sais ees työttömyystukea
Joo maksan mä pikkusen, ruokakulut jne tietty menee... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sori sinä siis olet opiskellut ja nostanut opintolainaa ja asut vanhemmillasi. Voit hakea toimeentulotukea . Kela katsoo sitten myöntääkö.
Pitää kokeilla. Tyhmää kun kysyt näitä virkailijalta ja se virkailija ei ees osaa neuvoa. Mistä ne saa palkkaa siellä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olisin opiskelija niin saisin 80e kuussa opintoetua. Opintolaina mulla on tutkinnosta ja jotain 20 000e .En vaan ikinä saanu töitä valmisutmisen jälkeen kun valmistuin korona-aikana. Ja uutta tutkintoa en voi tehdä koska sit en sais ees työttömyystukea
Joo maksan mä pikkusen, ruokakulut jne tietty menee...eli sinulla oli 20 000 e tilillä ja kaikki on mennyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää kokeilla. Tyhmää kun kysyt näitä virkailijalta ja se virkailija ei ees osaa neuvoa. Mistä ne saa palkkaa siellä
Kelan sivuilla kerrotaan toimeentulotuesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eli sinulla oli 20 000 e tilillä ja kaikki on mennyt?
Eikun opintolainaa olen nostanut yhteensä 20 000e. Ei mulla ikinä samaan aikaan ollut ton vertaa tilillä :D Tossa on monen vuoden opiskelujen opintolaina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kelan sivuilla kerrotaan toimeentulotuesta.
Joo löysin. Olisin silti toivonyt virkailijan osaavan neuvoa kerta kävin livenä itse kelan toimipisteellä tätä selvittämässä....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikun opintolainaa olen nostanut yhteensä 20 000e. Ei mulla ikinä samaan aikaan ollut ton vertaa tilillä :D Tossa on monen vuoden opiskelujen opintolaina.
No joka tapauksessa voit hakea toimeentulotukea,. Kela päättää maksaako vai eikö maksa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No joka tapauksessa voit hakea toimeentulotukea,. Kela päättää maksaako vai eikö maksa
Kiitos! :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo löysin. Olisin silti toivonyt virkailijan osaavan neuvoa kerta kävin livenä itse kelan toimipisteellä tätä selvittämässä....
sille mä en voi mitään. Kelan sivuilla on vuosikaudet jo kerrottu toimeentulotuesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos! :)
ole hyvä. opintolainan takaisinmaksua ei sitten huomioida menoa toimeentulotuessa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen liian rikas ja isä on jo kuollut. Raha ei ole koskaan ollut ongelma mutta kaikki muu kyllä.
Anonyymi kirjoitti:
Olen liian rikas ja isä on jo kuollut. Raha ei ole koskaan ollut ongelma mutta kaikki muu kyllä.
Masentunut MiesJos olet rikas niin miksi et muuta isommalle paikkakunnalle jossa naapuri ei ole sosiaalihuolloin palveluissa töissä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olet rikas niin miksi et muuta isommalle paikkakunnalle jossa naapuri ei ole sosiaalihuolloin palveluissa töissä?
Rahallahan tietenkin voi saada kaikenlaista materiaa, mutta ei se välttämättä onnellisuutta tuo, eikä auta aina ihmissuhteissakaan.
On oikeastaan väärin ajatella, että raha olisi ratkaisu kaikkeen. Ei se ole.
En ole Masentunut mies, kunhan kommentoin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahallahan tietenkin voi saada kaikenlaista materiaa, mutta ei se välttämättä onnellisuutta tuo, eikä auta aina ihmissuhteissakaan.
On oikeastaan väärin ajatella, että raha olisi ratkaisu kaikkeen. Ei se ole.
En ole Masentunut mies, kunhan kommentoin.En minä ole niin sanonut. Mutta isommassa kaupungissa on enemmän ihmisiä ja nyt sä voi mennä sosiaalipalveluissa käymään koska sun ex naapuri on siellä töissä. Luuletko että isommassa kaupungissa sattuu naapuri olee sosiaalipalveluissa töissä ja olee ainoa työntekijä kuten nyt on masentuneen miehen paikkakunnalla . Sen paikkakunnan sosiaalihuollon palveluissa on vain yksi työntekijä töissä ja sekin satuu ole masentuneen miehen ex naapuri.
- Anonyymi
Yhteiskuntaa et voi muuttaa. Sama paska jatkuu vielä meidän jälkeenkin. Minä sain asiat järjestettyä, mutta vain aivan väkisin vääntämällä ja yhteiskunnan säännöistä piittaamatta. Eihän yhteiskuntakaan meistä piittaa.
Ainoa vaihtoehto on miettiä mitä haluaa ja sitten ottaa kaikki keinot käyttöön. Hoitaa vaikka yksi asia kerrallaan. Ulkomaille muutto on yksi mahdollinen ratkaisu. Ei kannata odottaa , Pitää toimia nyt heti.- Anonyymi
Olette jonkun tai jonkin määräysvallan armoilla juuri niin kauan kuin annatte itsenne olla.
- Anonyymi
Ulkomaille lähtö eikä myöskään joku toinen ihminen eli elämänkumppani eivät korjaa omia ongelmia ja masennusta. Masennus on usein väärä asenne ja kiitollisuuden puutetta kun odottaa elämältä ihmeitä eikä ne toteudu. Pitää vaan lähteä esimään työtä muualta ja pois äidin helmoista. Liiku ulkona koska se vähentää masennusta. Monet ei tajua kuinka istuminen romahduttaa ihmisen, pelaaminen ja ruudun tuijottelu ja tietokoneen kanssa oleminen lisää yksinäisyyttä ja tekee epäsosiaaliseksi. Ei kukaan huoli kumppania joka etsii vain hoivasuhdetta ja pelastajaa.
Pitää ottaa vastaan työtä alalta mikä työllistää eikä tavoitella kuuta taivaalta. Kun suomalaisille ei kelpaa kaikki työt niin siksi tänne tulee maahanmuuttajia joille työ kelpaa. Perusta pienyritys. Pääasia että tekee jotain, eikä anna ajan kulua hukkaan ja saat todeta ettet pääse enää sen takia mihinkään kun olet antanut vuosien kulua mitään tekemättä. Viisi vuotta kuluu vaikka et tee mitään, sen voi käyttää paremminkin.
Varsinkin ulkomaille lähtö on vain yritys paeta omaa itseä. Ilman osaamista ja työtä ei ulkomailla pärjää. monessa maassa ei ole Suomen sosiaaliturvaa ikinä ollutkaan. Monet pitää sitä itsestään selvyytenä että on sosiaaliturva. Ei noissa muissa maissa sitä viittä sataa saa mikä Suomessa. Kuitenkin aloittajalle on katto pään päällä eikä tarvi asua pahvilaatikossa kadulla kuten köyhät jenkeissä tai Espanjassa jne. Jos jenkeissä sairastut et saa hoitoa jos ei ole vakuutuksia etkä ilman niitä pääse esim leikkaukseen. Jos sinä sairastut Suomessa niin saat siihen masennukseen hoitoa toisin julkisella, ulkomailla vain yksityisellä.
Surkuttelen niitä jotka lähtee esim. Espanjaan paetakseen ongelmiaan. Siellä on vastassa helpot huumeet ja viina joilla pilaa asiansa lopullisesti. Sitten sieltä kuitenkin palataan sitten "kamalaan" Suomeen turvaan halpaan päihdehoitoon ja se elämä pitää kuitenkin kohdata loppujen lopuksi ja rakentaa kaikki uudelleen vielä alempaa menetetyn terveyden ja suurempien ongelmien kanssa kuin mitä oli ihan alun perin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulkomaille lähtö eikä myöskään joku toinen ihminen eli elämänkumppani eivät korjaa omia ongelmia ja masennusta. Masennus on usein väärä asenne ja kiitollisuuden puutetta kun odottaa elämältä ihmeitä eikä ne toteudu. Pitää vaan lähteä esimään työtä muualta ja pois äidin helmoista. Liiku ulkona koska se vähentää masennusta. Monet ei tajua kuinka istuminen romahduttaa ihmisen, pelaaminen ja ruudun tuijottelu ja tietokoneen kanssa oleminen lisää yksinäisyyttä ja tekee epäsosiaaliseksi. Ei kukaan huoli kumppania joka etsii vain hoivasuhdetta ja pelastajaa.
Pitää ottaa vastaan työtä alalta mikä työllistää eikä tavoitella kuuta taivaalta. Kun suomalaisille ei kelpaa kaikki työt niin siksi tänne tulee maahanmuuttajia joille työ kelpaa. Perusta pienyritys. Pääasia että tekee jotain, eikä anna ajan kulua hukkaan ja saat todeta ettet pääse enää sen takia mihinkään kun olet antanut vuosien kulua mitään tekemättä. Viisi vuotta kuluu vaikka et tee mitään, sen voi käyttää paremminkin.
Varsinkin ulkomaille lähtö on vain yritys paeta omaa itseä. Ilman osaamista ja työtä ei ulkomailla pärjää. monessa maassa ei ole Suomen sosiaaliturvaa ikinä ollutkaan. Monet pitää sitä itsestään selvyytenä että on sosiaaliturva. Ei noissa muissa maissa sitä viittä sataa saa mikä Suomessa. Kuitenkin aloittajalle on katto pään päällä eikä tarvi asua pahvilaatikossa kadulla kuten köyhät jenkeissä tai Espanjassa jne. Jos jenkeissä sairastut et saa hoitoa jos ei ole vakuutuksia etkä ilman niitä pääse esim leikkaukseen. Jos sinä sairastut Suomessa niin saat siihen masennukseen hoitoa toisin julkisella, ulkomailla vain yksityisellä.
Surkuttelen niitä jotka lähtee esim. Espanjaan paetakseen ongelmiaan. Siellä on vastassa helpot huumeet ja viina joilla pilaa asiansa lopullisesti. Sitten sieltä kuitenkin palataan sitten "kamalaan" Suomeen turvaan halpaan päihdehoitoon ja se elämä pitää kuitenkin kohdata loppujen lopuksi ja rakentaa kaikki uudelleen vielä alempaa menetetyn terveyden ja suurempien ongelmien kanssa kuin mitä oli ihan alun perin.Ei sitä mitä vaan töitä oteta vastaan. Hakijoita satoja ja edes koulutus ei takaa töitä
- Anonyymi
Pitää ne asiat siellä ulkomaillakin hoitaa, jos sinne mielii muuttaa.
- Anonyymi
Aloittaja haluaa kumppanin ja tämä kumppani muuttaa aloittajan vanhemmille asumaan?
- Anonyymi
Käänny Jumalan/Jeesuksen puoleen.
Pyydä mitään salaamatta syntejäsi Jumalalta anteeksi, Jeesus kärsi puolestamme rangaistuksen. KÄÄNNY pois synneistäsi.
Pyydä Jumalalta apua.
Minut Jumala ja Jeesus pelasti päihteiltä ja masennukselta ja paljolta muulta.
Pääsy Jumalan/Jeesuksen kanssa ikuiseen elämään eikä ikuiseen Helvetin kadotukseen.- Anonyymi
Voi Jeesus sitten sun kanssa!
- Anonyymi
Sinulla vain riippuvuus vaihtui toiseen.
- Anonyymi
Kyllä en lääkärin kirjoittamat lääkket tasoittaa masennusta ,ja kun on siinä k vaiheessa että alkaa tuntua paremmalta niin silloin osaa itsekkin tehdä asioista ilman ahdistavaa oloa . Niin että älä tuomitse lääkkeitä niistä on monelle ollut todella suuri apu.
- Anonyymi
Tutkinto on varsin tuore, jos valmistuit korona-aikana. Käytä tutkinto hyväksesi ja rupea töihin. Se auttaa masennukseenkin. Saatat vieläpä löytää kumppaninkin, kun nouset jaloillesi ja alat elää kuten aikuiset ihmiset.
- Anonyymi
Töihin ei vaan niin kävellä jos hakijoita 500
- Anonyymi
Masennuslääkkeitä kannattaa ottaa vastaan.
Varsinkin kun tunnut olevan juuri samanlaisessa
tilanteessa kuin minä 10 vuotta sitten.
Olin huolestuttavan masentunut. Lääkäri
ymmärsi tilanteeni. Söin 10 vuotta
masennuslääkettä. Keskustelukäyntejä oli
psykiatrisella siaraanhoitajalla vain aika
rajallisesti. Mutta nyt olen ollut vailla
masentuneisuutta jo monta vuotta ja
päässyt nauttimaan terveestä elämästä.
Askel askeleelta vain voi edetä kohti
mielenterveyden paranemista. Suuria
hyppyjä ainakaan huonompaan suuntaan
ei koskaan kannata tehdä, muista se!
Aina löytyy apua. Suomi ei ole - ainakaan
vielä! - mikään Pohjois-Korea. Siitä
tosiasiasta me kaikki suomalaiset
hyödytään paljon! - Anonyymi
Aloittaja kuuluisi olla tyytyväinen että pääsee edes terapiaan. Moni ei pääse tai odottaa liian kauan.
Mieti mitkä asiat on edes joskus tuottanut sulle hyvää oloa ja tee niitä. - Anonyymi
Ensinnäkin on niin että lääkäri ottaa verikokeet ja jos ei niissä ole mitään vialla niin mitä haluaisit hoidoksi
. Lääkäri tekee sen mikä on hänen vallassaan tehtävä. Siis kirjoittaa lääkkeet masennukseen, kuten niin monelle on kirjoitettu.
Psykiatria taas on tietoinen mt asioista ja osaa ne, ja tietävät tarkalleen miten ihminen voi. , lääkkeet on hyvä alku paranemiselle. , ja jos et niitä halua ottaa niin olet tehnyt valintasi . Asiaa auttaa myös jos tekee asioita mitkä ovat mieluisia liikunta on myös hyvä lääke masennukseen , ja se päivän valon saanti joka on mahdollista. Mene salille treenaamaan. Moni on päässyt sillä tyylillä irti masennuksestaan , ja se elämän toveri sitten , sellainen varmaan löytyy jos haluaa , mutta jos vaan on negatiivinen koko ajan niin masennus jatkuu , ja kuka jaksaa sellaista. Siis sanot maailman vääryydestä joita haluaisit jonkun kanssa taistella vastaan .masentuneet kokevat aina asiat vääryytenä,. Siksi on olemassa lääkkeet jotka tasapainottavat mielen et ole ainut ihminen auomessa jolla on masennus , niitä on niin monta muutakin olemassa .- Anonyymi
Joillaki lääkäreillä on jo asenteet muuttunut masennuslääkkeisiin.Kaikki lääkärit ei enää ole niin helposti kirjoittamassa masennuslääkkeitä niitten moninaisten haittojen takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joillaki lääkäreillä on jo asenteet muuttunut masennuslääkkeisiin.Kaikki lääkärit ei enää ole niin helposti kirjoittamassa masennuslääkkeitä niitten moninaisten haittojen takia.
Minulle lääkäri suositteli kerran masennuslääkettä tupakan polton lopettamisen tueksi, toisella kertaa yksi lääkäri suositteli masennuslääkettä nukkumisen tueksi.
Heille pystyy sanomaan siinä vaiheessa, ei kiitos, en halua lääkkeitä. Eivät he niitä sitten kirjoita. Itsekään en halunnut reseptiä kummallakaan kerralla, eikä väkisin tyrkytetty.
Hei,
Hyvä, että kirjoitit tänne. Tilanteesi vaikuttaa raskaalta.
Itsetuhoiset ajatukset kannattaa ottaa puheeksi ammattilaisen kanssa. On olemassa monia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Ao. palveluista voi halutessaan saada tukea ja vinkkejä myös muuhun avun hakemiseen.
- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/
Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy mm. MIELI Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/
Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.
Joka viikko ma ja to klo 15-21 sekä ti ja ke klo 15-19 on MIELI Kriisichat päivystys, jossa voi jutella kahden kesken päivystäjän kanssa. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.
- MIELI Kriisipuhelin
Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin Kriisipuhelin päivystää 24/7 numerossa 09 2525 0111.
- Kriisikeskukset
Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Osassa yksiköistä myös etävastaanotto on mahdollinen. Yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/
Akuutissa tilanteessa soita 112.
Lämpimin terveisin
MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata- Anonyymi
Allekirjoituksia tähän, kiitos! ❤️
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/15823 - Anonyymi
"Täytyypä se kai myöntää että olen masentunut.
Vaan mistä apua. Lääkäri vaan antaa lääkkeet ja mahdollisesti ihan muutaman kerran terapiaa jossa voi käytännössä puhua paskaa. Eli ei mitään apua kyllä lääkäristä."
Ei varmaan ole apua jos vaan olet paskaa puhumaan menossa. Ja asenne sulla väärä. Totta kai olet masentunut kun et ole ottanut vastuuta itsestäsi vaan syytät kaikkea ympärilläsi. Jos et itsekään halua auttaa itseäsi niin kuinka muut siihen pystyisi. Tai miksi muilla on muka velvollisuus pitää huolta tarpeitasi. Ei kukaan vapaaehtoisesti ala kattomaan jotain ruikuttajaa.- Anonyymi
Riippuu varmasti miksi masentunut... Jotkut masentuu vaikka läheisen kuolemasta, keskenmenosta... työttömyydestä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu varmasti miksi masentunut... Jotkut masentuu vaikka läheisen kuolemasta, keskenmenosta... työttömyydestä...
Jos luit niin kumppani on se joka voi masennuksen poistaa ja kun ei ole kumppania niin sitten se itsensä tappaminen on auttaa siihen. Ja haluu tappaa sen takia itsensä ettei saa seksiä. Ei sitä voi verrata johonkin keskenmenoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos luit niin kumppani on se joka voi masennuksen poistaa ja kun ei ole kumppania niin sitten se itsensä tappaminen on auttaa siihen. Ja haluu tappaa sen takia itsensä ettei saa seksiä. Ei sitä voi verrata johonkin keskenmenoon.
Tuskinpa masentunu saa kumppania kun ei kelpaa naisille :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskinpa masentunu saa kumppania kun ei kelpaa naisille :D
Mutta jos se paneminen on ainoa keino parantua niin sitten menee ja etsii naisen jolle kelpaa minkälainen mies vaan seksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta jos se paneminen on ainoa keino parantua niin sitten menee ja etsii naisen jolle kelpaa minkälainen mies vaan seksiin.
Jos on oikiasti pahemmin masentunut.Ei paneminen silloin edes kiinnosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on oikiasti pahemmin masentunut.Ei paneminen silloin edes kiinnosta.
No ainakin palstoilla on masentuneita miehiä joilla tekee seksiä mieli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ainakin palstoilla on masentuneita miehiä joilla tekee seksiä mieli.
No ei ole silloin kovin pahasti masentunut jos tekee mieli seksiä.
Minä olen ollut pahassa masennuksessa ja silloin ei tehnyt mieli seksiä.
Vaikka kuin seksikkäitä naisia tuli vastaan.Halut ei herännyt yhtään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei ole silloin kovin pahasti masentunut jos tekee mieli seksiä.
Minä olen ollut pahassa masennuksessa ja silloin ei tehnyt mieli seksiä.
Vaikka kuin seksikkäitä naisia tuli vastaan.Halut ei herännyt yhtään.Sitä pitää kysyä näiltä miehiltä miksei vakava masennus vaikuta seksihaluihin. Nähtävästi masentuneella miehellä ei ns hyvänolonhormonit ei ylety aivoihin vaan ovat jääneet alakertaan penikseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavalla kumppani pystyy sen masennuksen poistamaan ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavalla kumppani pystyy sen masennuksen poistamaan ?
Sun pitää kysyä näiltä masentuneilta miehiltä sitä. Jotkut miehet vaan uskovat palstoilla että seksi naisen kanssa poistaa ongelmat. Joten kohdista se kysymys heille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keski-iän ylittäneenä naisena voin sanoa, että elämä on hyvää ilman kumppaniakin.
Miksi itsensä pitäisi tappaa, senkö takia kun elelee yksikseen ? Jopa ilman seksiäkin pärjää, kuuluu elämään paljon muutakin.
Elämän arvoja ja omia haaveitaan ja tekemisiään voi aina laittaa uuteen järjestykseen. Jos joku juttu ei ole jollain hetkellä, jossain vaiheessa mahdollista, niin keskittyy sellaiseen, mikä on mahdollista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sun pitää kysyä näiltä masentuneilta miehiltä sitä. Jotkut miehet vaan uskovat palstoilla että seksi naisen kanssa poistaa ongelmat. Joten kohdista se kysymys heille.
No kai hekin tuon kysymyksen osaavat tuolta lukea samalla tavalla kuin sinäkin. Sen kummemmin kohdistelematta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kai hekin tuon kysymyksen osaavat tuolta lukea samalla tavalla kuin sinäkin. Sen kummemmin kohdistelematta.
Niin ja he eivät aikasemmissaakaan ketjuissa ole vastanneet kun heiltä on asiasta kysytty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja he eivät aikasemmissaakaan ketjuissa ole vastanneet kun heiltä on asiasta kysytty.
Siihen voi olla vaikea vastata. Etenkään jos ei oikein itsekään tiedä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Inceleitä noi kuulostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Inceleitä noi kuulostaa.
Ohan se vaikea miehen saada naista jos pysyttelee kotona neljän seinän sisällä odottaen että ovikello soi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ohan se vaikea miehen saada naista jos pysyttelee kotona neljän seinän sisällä odottaen että ovikello soi.
No perus inceli meno siis
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä pitää kysyä näiltä miehiltä miksei vakava masennus vaikuta seksihaluihin. Nähtävästi masentuneella miehellä ei ns hyvänolonhormonit ei ylety aivoihin vaan ovat jääneet alakertaan penikseen.
Kyllä ainaki itsellä on aina seisonut hyvin ja panettanut lähes aina vaikka tuntisin itseni kuinka masentuneeksi tahansa. Sitä en osaa selittää itsekkään kuinka asia voi olla näin. Paitsi ehkä silloin oli huonommin tuon panettamisen ja seisomisen kanssa kun käytin masennuslääkkeitä eli näitä niinkutsuttuja ssri-lääkkeitä. Oikestaan se masentaa vielä enemmän kun panettaa lähes jatkuvasti mut mistään ei saa seksikumppania. Vaikka enpä ole jaksanut enää paljon mitään sen eteen tehdä vuosikausiin että saisin seksiä
Kädet sentään toimii mut sekin on laiha lohtu.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ainaki itsellä on aina seisonut hyvin ja panettanut lähes aina vaikka tuntisin itseni kuinka masentuneeksi tahansa. Sitä en osaa selittää itsekkään kuinka asia voi olla näin. Paitsi ehkä silloin oli huonommin tuon panettamisen ja seisomisen kanssa kun käytin masennuslääkkeitä eli näitä niinkutsuttuja ssri-lääkkeitä. Oikestaan se masentaa vielä enemmän kun panettaa lähes jatkuvasti mut mistään ei saa seksikumppania. Vaikka enpä ole jaksanut enää paljon mitään sen eteen tehdä vuosikausiin että saisin seksiä
Masentunut MiesNiinpä. Vasta kun olisit menettänyt molemmat kätesi niin osaisit arvostaa että sinulla on kaksi kättä, joilla voit tumputtamisen lisäksi tehdä jotain hyödyllistäkin.
Masennus tulee monesti siitä että ei ole elämällä suuntaa. Muuta pois sieltä käpykylästä missä ei kehtaa edes apua hakea. Eikä tajua sitä kuinka paljon huonommin asiat voisikaan olla. Elämää pitää itse suunnitella ja siihen voit saada apuja, jos ei vanhemmat ole ymmärtäneet opettaa aikuisen ihmisen elämää. Sinun pitää kasvaa aikuiseksi ja ymmärtää ettei vanhemmat ole sinua varten enää. Kohta vanhemmat tarvii sinun apua mutta miten autat kun olet mieleltäsi lapsi? Ihminen joka on fyysisesti terve ja kaikki aistit tallella ei tajua kuinka onnekas on. Yksinäisyyteen auttaa kun menee muiden joukkoon, liittyy harrastuspiireihin jne. Netti tekee vielä yksinäisemmäksi. Ihmiset ei osaa enää olla muiden joukossa vaan piiloutuvat tietokoneen taakse.
Vanhemmat on silotelleet lastensa tietä niin ettei monet tämän päivän nuoret aikuiset osaa mitään itse ilman äitiä. Vanhempien pitäis vain ajaa aikuiset lapset pois eikä olla siloittelemassa tietä. Pakko on niin hyvä opettaja. Viimeistään tosiaan kun vanhemmista aika jättää niin sinun on oikeasti pakko miettiä miten loppuelämäsi käytät kun äiti ei enää kuori pottuja puolestasi. Kannattaa alkaa toimia. Masennus kun häviää sen tien. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Masentunut MiesNo miten sä ajattelit saada naisen jos sä et tee sen asian eteen mitään? Sulla on mielikuva siitä että jonkun random naisen pitäis tietää missä asut ja se että sä haluat seksiä? Laita vaikka kaupan ilmotustaululle lappu jossa kerrot etsiväsi panoseuraa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Vasta kun olisit menettänyt molemmat kätesi niin osaisit arvostaa että sinulla on kaksi kättä, joilla voit tumputtamisen lisäksi tehdä jotain hyödyllistäkin.
Masennus tulee monesti siitä että ei ole elämällä suuntaa. Muuta pois sieltä käpykylästä missä ei kehtaa edes apua hakea. Eikä tajua sitä kuinka paljon huonommin asiat voisikaan olla. Elämää pitää itse suunnitella ja siihen voit saada apuja, jos ei vanhemmat ole ymmärtäneet opettaa aikuisen ihmisen elämää. Sinun pitää kasvaa aikuiseksi ja ymmärtää ettei vanhemmat ole sinua varten enää. Kohta vanhemmat tarvii sinun apua mutta miten autat kun olet mieleltäsi lapsi? Ihminen joka on fyysisesti terve ja kaikki aistit tallella ei tajua kuinka onnekas on. Yksinäisyyteen auttaa kun menee muiden joukkoon, liittyy harrastuspiireihin jne. Netti tekee vielä yksinäisemmäksi. Ihmiset ei osaa enää olla muiden joukossa vaan piiloutuvat tietokoneen taakse.
Vanhemmat on silotelleet lastensa tietä niin ettei monet tämän päivän nuoret aikuiset osaa mitään itse ilman äitiä. Vanhempien pitäis vain ajaa aikuiset lapset pois eikä olla siloittelemassa tietä. Pakko on niin hyvä opettaja. Viimeistään tosiaan kun vanhemmista aika jättää niin sinun on oikeasti pakko miettiä miten loppuelämäsi käytät kun äiti ei enää kuori pottuja puolestasi. Kannattaa alkaa toimia. Masennus kun häviää sen tien.Masentuneella miehellä on adhd ja aspesger ja hän ei halua hakea niihinkään apua. Hän on myös kertonut että hänen isänsä on kuollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Masentuneella miehellä on adhd ja aspesger ja hän ei halua hakea niihinkään apua. Hän on myös kertonut että hänen isänsä on kuollut.
Kuinkahan vanha kysessä? Jos aikuinen niin vaikeaa voi olla..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinkahan vanha kysessä? Jos aikuinen niin vaikeaa voi olla..
muistaakseni masentunut mies on nelikymppinen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
muistaakseni masentunut mies on nelikymppinen
Tuskinpa sit saa apua ees enää mistä hyötyöä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskinpa sit saa apua ees enää mistä hyötyöä
Mutta kun masentunut mies on moensti sanonut että nainen ja paneminen auttais mutta kun hän ei tee sille asialle mitään että sain naisen itelleen. Että ongelmat poistuu vain kun saa naisen. Mitään muuta hän ei tartte voidaakseen paremmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun masentunut mies on moensti sanonut että nainen ja paneminen auttais mutta kun hän ei tee sille asialle mitään että sain naisen itelleen. Että ongelmat poistuu vain kun saa naisen. Mitään muuta hän ei tartte voidaakseen paremmin.
Tuskinpa noilla spekseillä saa naista vaikka yrittäisi. 40v+ADHD/asperger ja työtön ei oo kovin haluttua deittimarkkinoilla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskinpa noilla spekseillä saa naista vaikka yrittäisi. 40v ADHD/asperger ja työtön ei oo kovin haluttua deittimarkkinoilla
No kannattaako sit olla loppuelämänsä masentunut sen takai ettei saa naista jos ei tee asialle mitään.
- Anonyymi
Elämästä löytää aina ilonaiheita,liikkuu,pyöräilee,käy luonnossa niin se auttaa,alkoholi taas pahentaa masennusta.
- Anonyymi
Ei alkoholi pahenna jos ei nyt kunnolla törsää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei alkoholi pahenna jos ei nyt kunnolla törsää.
Alkoholi heikentää psyykettä salakavalasti, sitä ei välttämättä kaikki tajua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkoholi heikentää psyykettä salakavalasti, sitä ei välttämättä kaikki tajua.
Yksilöllistä.
Ei mulla ainakaan aikoinaan dokaaminen psyykeeseen vaikuttanut negatiivisesti.Fysikkaan kyllä.
- Anonyymi
Joo on se munkin elämä pilalla kun en saa koskaan naista kun on liikaa mielenterveysongelmia ja yksinäisyyttä. Näihin ongelmiin ei mikään auta. Kokeiltu on jo kaikki hoitokeinot. Huolettaa muutenkin tulevaisuus ja elämässä pärjääminen sitten kun jään täysin yksin. Yhteiskunnan asenne on muutenkin se että pitäisi vaan pärjätä koska olen mies.
Masentunut Mies- Anonyymi
Aika monta unetonta yötä sitä on tullut vuosien saatossa vietettyä kun olen tuskaillut näiden asioiden kanssa.
Miten sulla on nyt mennyt kun olet ollut jonkin aikaa ilman alkoholia ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika monta unetonta yötä sitä on tullut vuosien saatossa vietettyä kun olen tuskaillut näiden asioiden kanssa.
Masentunut MiesVoisko se tuskaisuus johtua myös siitä ettei elimistösi saa enää alkoholia johon on tottunut ? Mitä ajatuksia sulla on herännyt kun olet ollut juomatta ? Ja mitä tunteita sulla on herännyt kun et alkoholilla turruta itseäsi?
- Anonyymi
Mikä siinä elämässä pärjäämisessä on haasteellista ja miksi jäät yksin? Pitäisikö sinun ottaa yhteyttä esim sosiaaliohjaukseen?
- Anonyymi
Mut parantaisko se nainen oikeesti mitään? Pelkkä seksi+nainen ei riitä sisällöksi. Muutenkin parisuhde on muutaki
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisko se tuskaisuus johtua myös siitä ettei elimistösi saa enää alkoholia johon on tottunut ? Mitä ajatuksia sulla on herännyt kun olet ollut juomatta ? Ja mitä tunteita sulla on herännyt kun et alkoholilla turruta itseäsi?
No ainahan mun elämä on ollut tuskaista käytin alkoholia tai en. Oon kohta jo kuukauden ollut juomatta pisaraakaan enkä huomaa kovinkaan suurta eroa. Paitsi tietysti ei ole krapuloita.
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siinä elämässä pärjäämisessä on haasteellista ja miksi jäät yksin? Pitäisikö sinun ottaa yhteyttä esim sosiaaliohjaukseen?
Jään yksin kun iäkkäät läheiset kuolee ja kavereitakaan ei oikein enää ole.
Lähes kaikki elämässä on mulle haasteellista.
Anonyymi kirjoitti:
No ainahan mun elämä on ollut tuskaista käytin alkoholia tai en. Oon kohta jo kuukauden ollut juomatta pisaraakaan enkä huomaa kovinkaan suurta eroa. Paitsi tietysti ei ole krapuloita.
Masentunut MiesNo mikä sun oloa auttais. Oletko käynyt esim kävelemässä ja haukkaamassa happea, Onko se nainen se ainoa keino voida paremmin . Eihän kukaan nainen halua miestä joka ei voi hyvin . Oletko ollut yhteydessä sosiaaliohjaukseen? Pitääkö mun etsiä sulle tukihenkilö jonka kanssa menet sinne?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jään yksin kun iäkkäät läheiset kuolee ja kavereitakaan ei oikein enää ole.
Lähes kaikki elämässä on mulle haasteellista.
Masentunut MiesNiin yleensä jossain vaiheessa jokainen kuolee . Luuletko että ihminen on kuolematon ja voi elää ikuisesti? Monella muullakin ihmisellä läheiset kuolee jossain vaiheessa. Jos sulla on haasteita elämässä niin niihin voi saada apua. Voitko kertoa millä paikkakunnalla asut niin mä osaan sanoa mistä sun paikkakunnalla löytyy sosiaaliohjaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin yleensä jossain vaiheessa jokainen kuolee . Luuletko että ihminen on kuolematon ja voi elää ikuisesti? Monella muullakin ihmisellä läheiset kuolee jossain vaiheessa. Jos sulla on haasteita elämässä niin niihin voi saada apua. Voitko kertoa millä paikkakunnalla asut niin mä osaan sanoa mistä sun paikkakunnalla löytyy sosiaaliohjaus.
On niin pieni paikkakunta etten kehtaa kertoa ja tiedän kyllä missä täällä on sosiaalipalvelujen päivystys mut tuskin uskallan sinnekkään mennä. Varsinkin kun siellä on vielä entinen naapuri töissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On niin pieni paikkakunta etten kehtaa kertoa ja tiedän kyllä missä täällä on sosiaalipalvelujen päivystys mut tuskin uskallan sinnekkään mennä. Varsinkin kun siellä on vielä entinen naapuri töissä.
Aha. Älä sitten valita kun sun elämänhallinta on huonoa. Pitääkö mun hankkia sulle joku tukihenkilö . Niin ja mitä sitten sitten kun sun entinen naapuri on siellä töissä. Miten se vaikuttaa siihen ettet voi mennä sinne. Voithan sä sanoa siellä ettet halua jollekin tietylle henkilölle,että sä tunnet sen ja haluat jutella jonkun toisen kanssa joka ei tunne sua. Vai onko sulla tähänkin joku selitys? En minä uskalla. Voitko kertoa paikkakunnan niin koitan jos löydän sulle tukihenkilön jonka kanssa voit mennö sinne asioimaan jos noin paljon pelottaa soittaa sinne.
- Anonyymi
Paistaa se päivä risukasaankin.
- Anonyymi
Mikä on aloittajan ikä ja terveyden tila muuten? Sitä ajattelee, että jokin asia voisi korjata kaiken, esim. puoliso. Ei se puoliso kuitenkaan vaikuta siihen, miten tunnet asiat pään sisällä.
Oma asennoituminen on ainut, millä voi korjata asiaa. Ulos liikkumaan tunnin lenkille, kirjastoon, leffaan. Käy syömässä Amarillossa jne.
Moni voisi olla tosi onnelinen sinun asemassasi, joten aika paljon on itsestä kiinni.- Anonyymi
Jos asuu jossain landella, niin voi olla Amarilloihin pitempi matka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Plus noi maksaa rahaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Mee sitten paistamaan laavulle makkaraa. Landella on se etu, että on metsää ja laavuja lähempänä. 90 -luvulla Ässien pelaaja Jaroslav Otevrel neliraajahalvaantui jääkiekossa. Hänellä on kuitenkin edelleenkin perhettä ja koti. Hän on päättänyt olla onnellinen. Hän kertoi tuntevansa ihmisiä, jotka ovat täysin terveitä, mutta onnettomia. Hän päätti itse toisin. On aika paljon itsestäsi kiinni, miten asiat koet. Koita korjata ajatuksia parempaan suuntaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Plus noi maksaa rahaa
Olihan masentuneella miehellä rahaa alkoholiinkin . No nyt hän voi treffata jonkun naisen kanssa vaikka kyläkaupalla. jos on paikkakunnan ainoa kohtaamispaikka
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olihan masentuneella miehellä rahaa alkoholiinkin . No nyt hän voi treffata jonkun naisen kanssa vaikka kyläkaupalla. jos on paikkakunnan ainoa kohtaamispaikka
Luulisi että siellä kylillä jonkinlainen kahvila olisi.
Ei aina ole pakko kaljaa juoda. Ehkä nainenkin saattaisi lähteä mieluummin kahville kuin kaljalle.
Jos masentunut mies ei poistu kotoaan, ei mene sinne sossullekaan, kun siellä on se entinen naapuri, niin ei oikein kukaan pysty auttamaan kotiin jumiutunutta ihmistä.
On itse yritettävä saada " pyörät pyörimään ". Ja jos nyt sossuluukulla on joku ex-naapuri, niin niillä on kyllä vaitiolovelvollisuus työssään.
Ja jos ne sen rikkoo, niin siitä voi sitten ilmoittaa jonnekin, että se on rikkonut lakia.
Masentunut mies, typerää sanoa, mutta nyt itteäs niskasta kiinni ja jonnekin sieltä kotoa, kun sieltä ei kukaan tule hakemaan. Vai meinaatko vaan juoda kaljaa, maata ja voivotella loppuelämäsi ajan, kun sinulla on kuitenkin vielä elämää jäljellä. Muistaakseni olet n. 40-vuotias.
Jos sanon suoraan, niin mies parhaassa iässä. Vielä on mahdollisuus vaikka mihin, sinun on vain itsekin tajuttava se. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei aina ole pakko kaljaa juoda. Ehkä nainenkin saattaisi lähteä mieluummin kahville kuin kaljalle.
Jos masentunut mies ei poistu kotoaan, ei mene sinne sossullekaan, kun siellä on se entinen naapuri, niin ei oikein kukaan pysty auttamaan kotiin jumiutunutta ihmistä.
On itse yritettävä saada " pyörät pyörimään ". Ja jos nyt sossuluukulla on joku ex-naapuri, niin niillä on kyllä vaitiolovelvollisuus työssään.
Ja jos ne sen rikkoo, niin siitä voi sitten ilmoittaa jonnekin, että se on rikkonut lakia.
Masentunut mies, typerää sanoa, mutta nyt itteäs niskasta kiinni ja jonnekin sieltä kotoa, kun sieltä ei kukaan tule hakemaan. Vai meinaatko vaan juoda kaljaa, maata ja voivotella loppuelämäsi ajan, kun sinulla on kuitenkin vielä elämää jäljellä. Muistaakseni olet n. 40-vuotias.
Jos sanon suoraan, niin mies parhaassa iässä. Vielä on mahdollisuus vaikka mihin, sinun on vain itsekin tajuttava se.Ei ole mutta masentunut mies on vasta vähän aikaa ollut raittiina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sanon suoraan, niin mies parhaassa iässä. Vielä on mahdollisuus vaikka mihin, sinun on vain itsekin tajuttava se.Mahtaa olla pieni kylä kun ex naapuri on sosiaalipäivystyksessä töissä. Koko pienen kylän ihmisistä juuri se ex naapuri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahtaa olla pieni kylä kun ex naapuri on sosiaalipäivystyksessä töissä. Koko pienen kylän ihmisistä juuri se ex naapuri.
Mun entinen osastokaveri kellokoskelta on töissä mun lähi kaupassa. Et sattuu sitä isommassakin :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun entinen osastokaveri kellokoskelta on töissä mun lähi kaupassa. Et sattuu sitä isommassakin :D
Onko se kauppa kellokosken ainoa kauppa. Et sä voi verrata sosiaalipäivystystä kauppaa. Kauppoja voi perustaa vähän helpommin kuin sosiaalihuoltoon kuuluvia palveluja. Sä voit valita toisen kaupan mutta jos sosiaalipäivytys on yhessä ainoassa rakennuksessa niin sä et voi valita mennä muualle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se kauppa kellokosken ainoa kauppa. Et sä voi verrata sosiaalipäivystystä kauppaa. Kauppoja voi perustaa vähän helpommin kuin sosiaalihuoltoon kuuluvia palveluja. Sä voit valita toisen kaupan mutta jos sosiaalipäivytys on yhessä ainoassa rakennuksessa niin sä et voi valita mennä muualle.
Itse asiassa Helsinki. Oltiin vaan samaan aikaan. On silti aika epätodennäköistä et olis mun lähellä töissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa Helsinki. Oltiin vaan samaan aikaan. On silti aika epätodennäköistä et olis mun lähellä töissä.
No miltä susta oli asioida siellä kaupassa ja miten sä tsemppaisit tuota masentunutta miestä menee sosiaalipäivystykseen jossa hänen ex naapuri on töissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No miltä susta oli asioida siellä kaupassa ja miten sä tsemppaisit tuota masentunutta miestä menee sosiaalipäivystykseen jossa hänen ex naapuri on töissä.
Se tekee työtään siellä ja mä asiakas. Ei siinä mun mielestä mitää sen kummempia. Ex-naapuri vielä varmaa kaukaisempi kuin joku jonka kanssa kuukausia samalla osastolla ja näkee joka päivä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se tekee työtään siellä ja mä asiakas. Ei siinä mun mielestä mitää sen kummempia. Ex-naapuri vielä varmaa kaukaisempi kuin joku jonka kanssa kuukausia samalla osastolla ja näkee joka päivä
Kyllähän entisiä potilastovereita voi nähdä myöhemmin jos vaikka missä.
Oletko sinä moikannut sitä kaveria siellä kaupassa, muistaako hän sinut ?
Itsekin olen vuosien varrella muutamia vanhoja potilastovereita nähnyt kaupungilla kulkiessani, ja onhan se kiva vaihtaa kuulumisia hetken aikaa.
Olen kyllä nähnyt muutamia hoitajiakin pitkän ajan takaa. Aika " jänniä " tilanteita, kun on vuosia välissä ja ykskaks tulee jossain vastaan. Ei ne kaikki tosin tunnista entisiä potilaitaan.
Osastoilta en koskaan haalinut potilaista kavereita omaan siviilielämään sen kummemmin. Pari sellaista oli, jonka kanssa pidettiin yhteyttä. Ja yhden kanssa jäi kyllä loppuelämän kestävä ystävyys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siinäs kuulit masentunut mies
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän entisiä potilastovereita voi nähdä myöhemmin jos vaikka missä.
Oletko sinä moikannut sitä kaveria siellä kaupassa, muistaako hän sinut ?
Itsekin olen vuosien varrella muutamia vanhoja potilastovereita nähnyt kaupungilla kulkiessani, ja onhan se kiva vaihtaa kuulumisia hetken aikaa.
Olen kyllä nähnyt muutamia hoitajiakin pitkän ajan takaa. Aika " jänniä " tilanteita, kun on vuosia välissä ja ykskaks tulee jossain vastaan. Ei ne kaikki tosin tunnista entisiä potilaitaan.
Osastoilta en koskaan haalinut potilaista kavereita omaan siviilielämään sen kummemmin. Pari sellaista oli, jonka kanssa pidettiin yhteyttä. Ja yhden kanssa jäi kyllä loppuelämän kestävä ystävyys.Joo, muistaa ja moikattiin. Oltiinhan me 6kk samalla osastolla ja pelattiin ajankuluks Uunoa aina ku voitiin.
Hoitajiakin oon tavannu. Tosin kukaan niistä ei mua muista mikä ei ookkaan ihme. Mulla toki kun 6v osastoilla tuli jokunen kaveri ja tuttavuus ja jokunen jonka kanssa yhteyksissä sillon tällön. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siinäs kuulit masentunut mies
Eri asia jos olis kyse kelan virkailijasta yms. SIllon ehkä epäilisin jääviyttä asiaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sanon suoraan, niin mies parhaassa iässä. Vielä on mahdollisuus vaikka mihin, sinun on vain itsekin tajuttava se.Täytän ensi vuonna 37 vuotta ja ajattelen että olen menettänyt elämästäni jo liian monta vuotta. Onhan täällä joitakin huoltoasemia ja lounaspaikkoja joissa voi kahvilla käydä mutta aika rauhassa saa luultavasti kahvinsa juoda ja on jotenkin kiusaannuttavaa niihin yksin mennä. Johtuu kai tästä sosiaalisten tilanteiden pelosta että ajattelen aina liikaa mitä muut ihmiset ajattelee meikäläisestä. Luulisi ettei sitä enää tämän ikäisenä stressaisi moisista asioista mitän muut ajattelee mut näköjään stressaa.
Kaljan ja muun alkoholin juomisen lopetin kokonaan noin kuukausi sitten ja aion jatkaa tätä raittiutta niin kauan kuin se tuntuu paremmalta ratkaisulta. Olen kyllä yrittänyt lenkillä käydä päivittäin mut ei siinä oikein sitä sosiaalista puolta tule kun yksin lenkkeilee.
Anonyymi kirjoitti:
Täytän ensi vuonna 37 vuotta ja ajattelen että olen menettänyt elämästäni jo liian monta vuotta. Onhan täällä joitakin huoltoasemia ja lounaspaikkoja joissa voi kahvilla käydä mutta aika rauhassa saa luultavasti kahvinsa juoda ja on jotenkin kiusaannuttavaa niihin yksin mennä. Johtuu kai tästä sosiaalisten tilanteiden pelosta että ajattelen aina liikaa mitä muut ihmiset ajattelee meikäläisestä. Luulisi ettei sitä enää tämän ikäisenä stressaisi moisista asioista mitän muut ajattelee mut näköjään stressaa.
Kaljan ja muun alkoholin juomisen lopetin kokonaan noin kuukausi sitten ja aion jatkaa tätä raittiutta niin kauan kuin se tuntuu paremmalta ratkaisulta. Olen kyllä yrittänyt lenkillä käydä päivittäin mut ei siinä oikein sitä sosiaalista puolta tule kun yksin lenkkeilee.
Masentunut MiesIsoin ongelma taitaa olla tuo, että pohtii, mitä muut ajattelevat sinusta.
Se ei ole yksin sinun ongelma, monilla on samaa ajattelua.
Se on itsetunto kysymys. Mistä se johtuu, että pitää miettiä mitä muut mahtavat ajatella ?
Tunteeko itsensä jotenkin huonommaksi ihmiseksi ? Pelkääkö sitä, että muut arvostelevat miltä näyttää, millainen on, jne. ? Olisi hyvä miettiä, miksi kuvittelee, että itsessä olisi jotain vikaa.
Yksi tosiseikka on se, että harvemmin ihmiset ajattelevat muista mitään. Kaupungilla ja kylillä kulkiessa vastaantulijoilla on varmasti ihan muut asiat mielessä kuin juuri sinä/minä. Jokaisella on omiakin juttuja pohdittavanaan.
Silloin kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, niin ei tule mietittyä sitä, hyväksyykö muut, tai mitä he mahtavat ajatella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytän ensi vuonna 37 vuotta ja ajattelen että olen menettänyt elämästäni jo liian monta vuotta. Onhan täällä joitakin huoltoasemia ja lounaspaikkoja joissa voi kahvilla käydä mutta aika rauhassa saa luultavasti kahvinsa juoda ja on jotenkin kiusaannuttavaa niihin yksin mennä. Johtuu kai tästä sosiaalisten tilanteiden pelosta että ajattelen aina liikaa mitä muut ihmiset ajattelee meikäläisestä. Luulisi ettei sitä enää tämän ikäisenä stressaisi moisista asioista mitän muut ajattelee mut näköjään stressaa.
Masentunut MiesEli sulla on sosiaalisten tilanteiden pelkoa myös netissä koska sulla on vaikeuksia jutella netissäkin ihmisten kanssa ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahasta ei ole kiinni mut kaikesta muusta kyllä.
Anonyymi kirjoitti:
Eri asia jos olis kyse kelan virkailijasta yms. SIllon ehkä epäilisin jääviyttä asiaan
tuskin masentuneen miehen ex naapuri on sosiaalihuollon palvelujen ainoa työntekijä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahasta ei ole kiinni mut kaikesta muusta kyllä.
Masentunut MiesVoitko kertoa mitä olet tehnyt sen eteen että sosiaaliset pelot helpottais? äläkä vaan ohita aina tätä kysymystä ja jankkaa kun tekee naista mieli
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sulla on sosiaalisten tilanteiden pelkoa myös netissä koska sulla on vaikeuksia jutella netissäkin ihmisten kanssa ?
Jossain Chatissä olisi vaikeampaa jutella kahden kesken mutta täällä voi olla anonyymimpi.
Tosin joku kyllä saattaa tunnistaa mut kertomieni asioiden perusteella täältäkin.
Anonyymi kirjoitti:
Jossain Chatissä olisi vaikeampaa jutella kahden kesken mutta täällä voi olla anonyymimpi.
Tosin joku kyllä saattaa tunnistaa mut kertomieni asioiden perusteella täältäkin.
Masentunut Mieseli sä et tee yhtään mitään sen eteen että sun sosiaaliset pelot helpottaa. miten sä ajattelit saada naisen. tän palstan kautta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitko kertoa mitä olet tehnyt sen eteen että sosiaaliset pelot helpottais? äläkä vaan ohita aina tätä kysymystä ja jankkaa kun tekee naista mieli
Olen vastannut jo monta kertaa että mitä olen tehnyt asian eteen. Mikään ei vaan ole auttanut. Opettele lukemaan.
Anonyymi kirjoitti:
Olen vastannut jo monta kertaa että mitä olen tehnyt asian eteen. Mikään ei vaan ole auttanut. Opettele lukemaan.
Masentunut MiesAika vaikeeta jos virallinen tuki tai lääkkeet ei auta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Masentunut MiesEli sä kävit katsoo ne chatit joista mainitsin silloin toisessa ketjussa ja mikään niistä chateista ei ollut sulle sopiva. Kerrotko mikä niissä olis sellasta ettei ne sopinut sulle? oliko se kohtelu vai mikä niissä kaikissa tökki sulla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Masentunut MiesJos sä juttelet jonkun kaa niin ole kertomatta sun sekoiluja jos on ainoa syy miksi sä et voi jutella missään kenenkään kanssa koska pelkäät että jokainen kirjoittaja tunnistaa sut ja epäilet vahvasti ettei erilaisissa tuki-ja auttamischateissa sut tunnetaan ja tiedetään.
- Anonyymi
Kokeilitko edes lääkkeitä?
- Anonyymi
Ei ne mitään auta... Se toimii vain sen aikaa kun pilleri on kehossa. Sitten kun vaikutus lakkaa, niin sama ja vanha olo palautuu. Sekoittaa vain enemmän.
- Anonyymi
Joo, oon joskus käyttänyt masennuslääkkeitä ja satunnaisesti yhä käytän rauhoittavia mut oon tullut siihen lopputulokseen että parempi ilman lääkkeitä. Masennuslääkkeissä on ainakin liikaa kaikkia haittoja eikä niistä saatu hyöty ollut mitenkään merkittävä haittoihin nähden. Bentsoissa taas on toisenlaiset ongelmat, lähinnä se että jos niitä usein käyttää niin joutuisi ottamaan aina vain isomman annoksen saadakseen toivotun vaikutuksen. Senpä takia käytänkin vain harvoin niitä.
Masentunut Mies- Anonyymi
Ja silloin kun otit lääkkeitä niin et juonut alkoholia? eli pystyit olee juomatta silloin ja joit taas sitten kun et käyttänyt lääkkeitä. Oletko tehnyt mitään tuon sosiaalisten tilanteiden pelon voittamiseksi ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silloin kun otit lääkkeitä niin et juonut alkoholia? eli pystyit olee juomatta silloin ja joit taas sitten kun et käyttänyt lääkkeitä. Oletko tehnyt mitään tuon sosiaalisten tilanteiden pelon voittamiseksi ?
No kyllä mä taisin viikonloppuisin juoda kun elin kaikkein vauhdikkainta nuoruuttani silloin kun lääkkeitä käytin eli joskus 21-22 vuotiaana.
Kävin mä terapiassa ja vertaistukiryhmässä ja kokeilin hypnoosiakin mut mistään ei ollut juuri mitään apua.
miksi sä sitten käytät rauhottavia jos haluut olla ilman. Joo sulla on riippuvuus rauhottaviin kun pääsit alkoholista eroo. et halua ottaa rauhottavia mutta välillä nappailet niitä suuhun
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kyllä mä taisin viikonloppuisin juoda kun elin kaikkein vauhdikkainta nuoruuttani silloin kun lääkkeitä käytin eli joskus 21-22 vuotiaana.
Kävin mä terapiassa ja vertaistukiryhmässä ja kokeilin hypnoosiakin mut mistään ei ollut juuri mitään apua.
Masentunut Miesno ei kauaa kestänyt sun raittius.Niin vakuuttelit täällä että psytyt olee juomatta. Kuka nainen haluaa miehen joka napppailee rauhottavia silloin tällöin ja ei osaa pitää lupauksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Masentunut Miesja sun paha olo ei johdu näiden rauhottavien popsimisesta ja alkoholista ja totta kai seä lopetat heti nää kun nainen löytyy
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no ei kauaa kestänyt sun raittius.Niin vakuuttelit täällä että psytyt olee juomatta. Kuka nainen haluaa miehen joka napppailee rauhottavia silloin tällöin ja ei osaa pitää lupauksia.
Miten niin ei kestänyt kauaa raittius? En ole edelleenkään juonut pisaraakaan alkoholia.
Anonyymi kirjoitti:
no ei kauaa kestänyt sun raittius.Niin vakuuttelit täällä että psytyt olee juomatta. Kuka nainen haluaa miehen joka napppailee rauhottavia silloin tällöin ja ei osaa pitää lupauksia.
"Kuka nainen haluaa miehen joka napppailee rauhottavia silloin tällöin ja ei osaa pitää lupauksia."
Olis kiva tietää minkä lupauksen olen pettänyt tai olenko edes suoranaisesti luvannut mitään kenellekkään.
Puhuin jostain 14 vuoden takaisesta ajasta että join viikonloppuisin vaikka käytin masennuslääkkeitä.
Eihän siinä nyt varmaan mitään pahaa ole jos joskus ottaa rauhoittavan lääkkeen oikeaan tarpeeseen esim vakavaan unettomuuteen joka johtuu ahdistuksesta.
Anonyymi kirjoitti:
ja sun paha olo ei johdu näiden rauhottavien popsimisesta ja alkoholista ja totta kai seä lopetat heti nää kun nainen löytyy
Onhan ne sitä pahaa oloa voinut lisätä pitkässä juoksussa mutta kyllä se paha olo on ollut jo ennen niitäkin. Olen myös osoittanut että pystyn halutessani vaikka lopettamaan kokonaan alkoholin käytön. Rauhoittavia taas olen mielestäni aina kohtuudella käyttänyt ja ne kerrat on laskettavissa yhden käden sormilla kun olen alkoholin kanssa mitään lääkettä ottanut.
Anonyymi kirjoitti:
"Kuka nainen haluaa miehen joka napppailee rauhottavia silloin tällöin ja ei osaa pitää lupauksia."
Olis kiva tietää minkä lupauksen olen pettänyt tai olenko edes suoranaisesti luvannut mitään kenellekkään.
Puhuin jostain 14 vuoden takaisesta ajasta että join viikonloppuisin vaikka käytin masennuslääkkeitä.
Eihän siinä nyt varmaan mitään pahaa ole jos joskus ottaa rauhoittavan lääkkeen oikeaan tarpeeseen esim vakavaan unettomuuteen joka johtuu ahdistuksesta.
Masentunut MiesVoi hitto. Sen että puhut että lopetat juomisen ja pystyt olee juomatta. Onko mun tehtävä kaivaa sun vanhoja viestejä. Nähtävästi mun pitää tänne kopioida sun omia sanomisia kun sä et ite muista. onko sulla oikeesti noin huono muisti ettet muista mitä olet kirjoittanut.
Ai nytkö puhuuit 14 vuoden takaisesta ajasta kun elokuussa olet kertonut vetäneesi 2 kuukautta putkeen alkoholia.
tässä sanomisiasi
"Joo, kyllä sitä jotain täytyy alkaa tehdä eri tavalla kun ei tämä mitenkään mukava olotila ole. Jos suunnilleen joka päivä vituttaa ja ahdistaa ja on pahalla päällä. Sitten kiukuttelee ja jopa uhkailee ja siitäkin tulee vain pahempi olo itsellekkin. Kyllä tässä varmasti on tehtävä jopa perustavanlaatuisia muutoksia elämäänsä. "
"Tiedoksi sulle että aspergeriin ei ole mitään parannuskeinoa. Olen kyllä sanonut että saattaisin olla jossain vaiheessa valmis kokeilemaan AdHd-lääkitystä. Sitäkään en ole tietääkseni koskaan sanonut etteikö vertaistuki kiinnostaisi. Pitäisi nyt vaan päästä edes sen verran jaloilleen että on valmis ottamaan jotain apua vastaan."
Koitan löytää ketjun jossa sanot että sä pystyt lopettaa juomisen ja olette väärässä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin ei kestänyt kauaa raittius? En ole edelleenkään juonut pisaraakaan alkoholia.
Masentunut MiesSiis täh. Oliko eilen vai toissa päivänä kun sanoit että joit viikonloppuna. Etkö sä oikeesti muista mitä sä olet tehnyt ja sanonut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Masentunut MiesIhan oikeesti. Oliko eilen vai pari päivää sitten kun sanoit ettei rauhottavia kannattais ottaa ja nyt sä sitten sanot käytätkinj niitä unettomuuteen säännöllisesti. Eli miten nää asiat menee. Sä muutat sun juttuja koko ajan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan ne sitä pahaa oloa voinut lisätä pitkässä juoksussa mutta kyllä se paha olo on ollut jo ennen niitäkin. Olen myös osoittanut että pystyn halutessani vaikka lopettamaan kokonaan alkoholin käytön. Rauhoittavia taas olen mielestäni aina kohtuudella käyttänyt ja ne kerrat on laskettavissa yhden käden sormilla kun olen alkoholin kanssa mitään lääkettä ottanut.
Masentunut MiesNo koska meinaat lopettaa kun sä kerroit vähän aikaa sitten että joit viikonloppuna niin mitä sä tarkoita alkoholin lopettamisella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Masentunut MiesJa lääkäri sanoi että voit ryypätä kun otat lääkkeitä? Että susta on ihan ok juoda alkoholia lääkkeiden kanssa. Vaikka sä ottasit vain yhen pillerin. Ihme selittelyä. Sä oikeutat alkoholin ja lääkkeet sillä että sinä otat vaan alle 5 pillerin kaa alkoholia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Masentunut MiesKerro mulle miksi sä et voi juoda vettä sen lääkkeen kanssa? Onko se lääkkeen ottaminen veden kanssa noin helvetin vaikeaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Masentunut MiesNyt kun olet ollut jo jonkin aikaa ilman alkoholia niin onko ajatus kulkenut paremmin ja olet alkanut miettii mikä niissä sosiaalisissa tilanteissa pelottaa muu kuin se että ajattelet mitä muut ajattelee susta. Jos sä osaat käyttäytyä asialliasesti ja kunnolla niin ei pitäis olla ongelmaa, Totta kai jokainen miettii uuden ihmisen kohdalla onko heillä yhteistä ja millanen henkilökemia on. Itse jos tapaan uuden ihmisen niin kyllä mä sanon heti että mua vähän jännittää . Jokainen varmaan tietää mitä jännittäminen tarkoittaa. Ja sä voit etukäteen sen kertoa ennen tapaamista että mistä se jännittäminen johtuu ,jos tuntee itsensä. Mutta jos ihan hukassa itsensä kanssa niin sitten voi olla vaikeaa.Miksi toisen pitäis ajatella hyvin käyttäytyvästä ihmisestä negatiivisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi hitto. Sen että puhut että lopetat juomisen ja pystyt olee juomatta. Onko mun tehtävä kaivaa sun vanhoja viestejä. Nähtävästi mun pitää tänne kopioida sun omia sanomisia kun sä et ite muista. onko sulla oikeesti noin huono muisti ettet muista mitä olet kirjoittanut.
Ai nytkö puhuuit 14 vuoden takaisesta ajasta kun elokuussa olet kertonut vetäneesi 2 kuukautta putkeen alkoholia.
tässä sanomisiasi
"Joo, kyllä sitä jotain täytyy alkaa tehdä eri tavalla kun ei tämä mitenkään mukava olotila ole. Jos suunnilleen joka päivä vituttaa ja ahdistaa ja on pahalla päällä. Sitten kiukuttelee ja jopa uhkailee ja siitäkin tulee vain pahempi olo itsellekkin. Kyllä tässä varmasti on tehtävä jopa perustavanlaatuisia muutoksia elämäänsä. "
"Tiedoksi sulle että aspergeriin ei ole mitään parannuskeinoa. Olen kyllä sanonut että saattaisin olla jossain vaiheessa valmis kokeilemaan AdHd-lääkitystä. Sitäkään en ole tietääkseni koskaan sanonut etteikö vertaistuki kiinnostaisi. Pitäisi nyt vaan päästä edes sen verran jaloilleen että on valmis ottamaan jotain apua vastaan."
Koitan löytää ketjun jossa sanot että sä pystyt lopettaa juomisen ja olette väärässäOlen myös kertonut lopettaneeni alkoholinkäytön kokonaan noin kuukausi sitte. Kesälläkään en juonut pääsääntöisesti kuin viikonloppuisin. Sanoin aika harhaanjohtavasti siinä kun sanoin juoneeni 2 kuukautta putkeen. Siitä joku voi tietenkin saada käsityksen että ole juonut joka päivä lähes yötäpäivää. Näin asia ei kuitenkaan ollut.
Ja kyllä se mun muisti pelaa välillä liiankin hyvin.
Anonyymi kirjoitti:
Siis täh. Oliko eilen vai toissa päivänä kun sanoit että joit viikonloppuna. Etkö sä oikeesti muista mitä sä olet tehnyt ja sanonut.
No en ole tollasta sanonut enkä varsinkaan juonut.
Joku varmaan sitten kirjoitellut samalla nimimerkillä tai jollain niin samanlainen tyyli kirjoittaa.
Viimeksi olen juonut 6 siideriä Syyskuun 27 päivä ja sen jälkeen en pisaraakaan. Tämä on varma.
Anonyymi kirjoitti:
Ihan oikeesti. Oliko eilen vai pari päivää sitten kun sanoit ettei rauhottavia kannattais ottaa ja nyt sä sitten sanot käytätkinj niitä unettomuuteen säännöllisesti. Eli miten nää asiat menee. Sä muutat sun juttuja koko ajan
En kyllä sanonut käyttäväni rauhoittavia unettomuuteen säännöllisesti vaan joskus harvakseltaan. Mut jos vaikka kerran viikossa otan pienen annoksen rauhoittavaa niin kai se jonkun mielestä voi olla säännöllisesti. Omasta mielestäni se on aika vähän.
Anonyymi kirjoitti:
Kerro mulle miksi sä et voi juoda vettä sen lääkkeen kanssa? Onko se lääkkeen ottaminen veden kanssa noin helvetin vaikeaa
Niinhän mä yleensä otankin veden kanssa lääkkeet. Silloin kun olen alkoholia ottanut niin tilanne on ollut niin paha että on pitänyt saada pää kunnolla sekaisin keinolla millä hyvänsä. Muuten olisin varmaan tappanut itseni.
Anonyymi kirjoitti:
Ja lääkäri sanoi että voit ryypätä kun otat lääkkeitä? Että susta on ihan ok juoda alkoholia lääkkeiden kanssa. Vaikka sä ottasit vain yhen pillerin. Ihme selittelyä. Sä oikeutat alkoholin ja lääkkeet sillä että sinä otat vaan alle 5 pillerin kaa alkoholia
No en mä nyt noin sanonut vaan tarkoitin että olen maksimissaan 5 kertaa elämäni aikana ottanut jotain päihdyttävää lääkettä ja alkoholia samaan aikaan. Tuskin enää koskaan edes teen niin. En toki lupaa mitään mutta eipä se ole sen arvoista jos vain pieneksi hetkeksi saa päänsä niin sekaisin ettei tarvi ajatella murheitaan.
Anonyymi kirjoitti:
Nyt kun olet ollut jo jonkin aikaa ilman alkoholia niin onko ajatus kulkenut paremmin ja olet alkanut miettii mikä niissä sosiaalisissa tilanteissa pelottaa muu kuin se että ajattelet mitä muut ajattelee susta. Jos sä osaat käyttäytyä asialliasesti ja kunnolla niin ei pitäis olla ongelmaa, Totta kai jokainen miettii uuden ihmisen kohdalla onko heillä yhteistä ja millanen henkilökemia on. Itse jos tapaan uuden ihmisen niin kyllä mä sanon heti että mua vähän jännittää . Jokainen varmaan tietää mitä jännittäminen tarkoittaa. Ja sä voit etukäteen sen kertoa ennen tapaamista että mistä se jännittäminen johtuu ,jos tuntee itsensä. Mutta jos ihan hukassa itsensä kanssa niin sitten voi olla vaikeaa.Miksi toisen pitäis ajatella hyvin käyttäytyvästä ihmisestä negatiivisesti.
Olen sitä nyt selvinpäin ollessa kyllä taas enemmän miettinyt mistä ne pelot tulee. Mitään yhtä oikeaa tai järkevää syytä en ole keksinyt. Kunpa se olisikin niin helppoa. Silloin ongelma olisi varmaan aika helppo ratkaista. Tuo huono itsetunto on varmasti yksi syy. Se itsetunnon vahvistaminenkaan vaan ei ole niin helppo juttu.
Anonyymi kirjoitti:
Olen sitä nyt selvinpäin ollessa kyllä taas enemmän miettinyt mistä ne pelot tulee. Mitään yhtä oikeaa tai järkevää syytä en ole keksinyt. Kunpa se olisikin niin helppoa. Silloin ongelma olisi varmaan aika helppo ratkaista. Tuo huono itsetunto on varmasti yksi syy. Se itsetunnon vahvistaminenkaan vaan ei ole niin helppo juttu.
Masentunut MiesItsetunnon vahvistaminen ei ole helppoa, mutta kuitenkin kokeilemisen arvoista.
Itsetuntoa pystyy saamaan paremmaksi, jos haluaa.
- Anonyymi
Ryyppäämisisen jälkeen iskee monesti se masennus.
- Anonyymi
Mulla oli masennus jo ennenkuin pahemmin edes ryyppäilin.
Anonyymi kirjoitti:
Mulla oli masennus jo ennenkuin pahemmin edes ryyppäilin.
Masentunut Miesno mikä sua on masentanut 20 vuotta? sosiaaliset pelot joille sä aio tehdä mitään sille. Sä haluut naisen ja kerro miten sä aiot naisen saada kun sä juttele missään kenenkään kaa. Sä odotat että joku tästä ketjusta kiinnostuu susta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no mikä sua on masentanut 20 vuotta? sosiaaliset pelot joille sä aio tehdä mitään sille. Sä haluut naisen ja kerro miten sä aiot naisen saada kun sä juttele missään kenenkään kaa. Sä odotat että joku tästä ketjusta kiinnostuu susta
No varmaan olisin jotain tehnyt jos tietäisin miten niistä sosiaalisten tilanteiden peloista pääsee eroon. Ei ole auttanut lääkkeet, terapia eikä altistaminen. Mitä siinä voi tehdä sitten?
Anonyymi kirjoitti:
No varmaan olisin jotain tehnyt jos tietäisin miten niistä sosiaalisten tilanteiden peloista pääsee eroon. Ei ole auttanut lääkkeet, terapia eikä altistaminen. Mitä siinä voi tehdä sitten?
Masentunut MiesOlisi alettava pohtimaan, mitä ajattelee itsestään. Mistä se johtuu, että sosiaaliset tilanteet pelottavat ? Mikä niissä tilanteissa pelottaa ?
Jos tilanteissa pelottaa ainoastaan se, mitä muut mahtavat ajatella, niin silloin on käytävä itsensä kanssa läpi, miksi ajattelee niin, hyväksyykö itse itsensä.
Mitä paremmin hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, niin tajuaa, että kyllä muutkin hyväksyy. Ei tarvitse miettiä, mitä ne muut mahdollisesti ajattelee.
Ja kun ne muut ei ajattele juuri sinua, heillä on omiakin juttuja mietittävänä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Masentunut MiesOlet sitä mieltä että kun olet välillä vetänyt alkoholia ja lääkkeitä yhdessä että se parantaa sun elämänlaatua ja pystyt ajattelee selkeästi . Niin eihän ne lääkkeet auta jos vetää alkoholia niiden kanssa. Voisko autta se että oikeesti raitistut ja lopetat niiden rauhottavien nappailun,kun ne auta sua. Mikä siinä terapiassa meni pieleen? Miten sä luulet saavasi naisen kun sä pysty olee juomatta ? Kukan fiksu nainen haluaa miehen joka juo,nappailee rauhottavia kuin jotain karkkia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Masentunut MiesVoitko kertoa mikä sua pelottaa kun sä et pysty netissäkään juttelee kahen kesken kenenkään kaa. Luuletko että kukaan haluu olla ihmisen ystävävä joka sekoilee ja räyhää ympäriinsä yhtään mitä sanoo ja tekee. ja olet sanonut että teet sitä kun olet juonut. Miksi sitten juot jos kerta osaat käyttäytyä kunnolla. Täytyykö ryypätä ja lääkkeitä vetää jos tietää tulee sekoilua ja räyhäämistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitko kertoa mikä sua pelottaa kun sä et pysty netissäkään juttelee kahen kesken kenenkään kaa. Luuletko että kukaan haluu olla ihmisen ystävävä joka sekoilee ja räyhää ympäriinsä yhtään mitä sanoo ja tekee. ja olet sanonut että teet sitä kun olet juonut. Miksi sitten juot jos kerta osaat käyttäytyä kunnolla. Täytyykö ryypätä ja lääkkeitä vetää jos tietää tulee sekoilua ja räyhäämistä.
Olen juonut ja käyttänyt lääkkeitä koska olen kyllästynyt ongelmiini ja ajattelemaan ja vatvomaan niitä.
Hetken aikaa se on ollut mukavaa mutta sitten ne sisälle padotut ongelmat tulee ulos tuolla tavalla että raivostuu ja alkaa sekoilemaan.
Se niin helppoa ole pysyä erossa alkoholista ja lääkkeistä mutta yritän toki parhaani.
Anonyymi kirjoitti:
Olen juonut ja käyttänyt lääkkeitä koska olen kyllästynyt ongelmiini ja ajattelemaan ja vatvomaan niitä.
Hetken aikaa se on ollut mukavaa mutta sitten ne sisälle padotut ongelmat tulee ulos tuolla tavalla että raivostuu ja alkaa sekoilemaan.
Se niin helppoa ole pysyä erossa alkoholista ja lääkkeistä mutta yritän toki parhaani.
Masentunut MiesTäytyy nyt siitä ainakin antaa tunnustusta itselle että ensimmäinen kuukausi ilman alkoholia takana eikä tee edes mieli juoda.
Keneltäkään muulta tuskin saan edes kehuja tästä hyvästä. Mutta pääasia että ei ole tullut edes kiusausta juoda ja olen pysynyt raittiina. Pystyy ainakin ajattelemaan asioita selkeämmin.
Anonyymi kirjoitti:
Olet sitä mieltä että kun olet välillä vetänyt alkoholia ja lääkkeitä yhdessä että se parantaa sun elämänlaatua ja pystyt ajattelee selkeästi . Niin eihän ne lääkkeet auta jos vetää alkoholia niiden kanssa. Voisko autta se että oikeesti raitistut ja lopetat niiden rauhottavien nappailun,kun ne auta sua. Mikä siinä terapiassa meni pieleen? Miten sä luulet saavasi naisen kun sä pysty olee juomatta ? Kukan fiksu nainen haluaa miehen joka juo,nappailee rauhottavia kuin jotain karkkia.
Enkö mä nyt sanonut jo ainakin sata kertaa että pystyn olemaan juomatta kun niin päätän?
Rauhoittavia en nappaile kuin karkkia vaan otan joskus oikeaan tarpeeseen.
Ne nyt on ollut pari yksittäistä sekoilua heikolla hetkellä kun olen niitä sekaisin ottanut.
Mut tuskin raittius sinänsä mua ainakaan auttaa naista löytämään varsinkaan kun en käy enää missään. Edes siellä baarissa jossa voisi naisia tavata.
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy nyt siitä ainakin antaa tunnustusta itselle että ensimmäinen kuukausi ilman alkoholia takana eikä tee edes mieli juoda.
Keneltäkään muulta tuskin saan edes kehuja tästä hyvästä. Mutta pääasia että ei ole tullut edes kiusausta juoda ja olen pysynyt raittiina. Pystyy ainakin ajattelemaan asioita selkeämmin.
Masentunut MiesOnhan se saavutus. Mun ukki joi ittensä hautaan sodankauhujen takia. Kuoli jo 60-luvulla kauan ennen mun olemassa oloa enkä ikinä nähny sitä. Nähtävästi Tali-Ihantala ja talvisota oli sille liikaa kestää (isä-puolen siis) Kuukausi on jo voitto
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Masentunut MiesEli sä lakaiset sun ongelmat maton alle. Koska sä et halua käsitellä sun elämää ja tunteita. Sä et halua käsitellä ja kohdata sun tunteita ja helpoin tapa on sitten juoda. Mä olen sanout sulle kymmeniä kertoja että on useita auttamistahoja joissa voit keskustella mutta kun sinä vetoat niihin sosiaalisiin pelkoihin ja siihen että sulle määrätään lääkkietä vaikka näillä tahoilla ei ole mitään mahdollisuutta edes määrätä lääkkeitä . Eivät ole terveydenhuollon palvelun tarjoajia. Ja sulla aina tekosyy siihen miksi et voi edes yrittää.
Jos sinä haluat eroon alkoholista ja lääkkeistä niin hae apua. Mutta kun sinä olet sanonut ettet ole valmis. ja sitten itse pidät hoitokeinona naista ja panemista. Seksi poistaa sun alkoholismin ja lääkkeiden käytön. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy nyt siitä ainakin antaa tunnustusta itselle että ensimmäinen kuukausi ilman alkoholia takana eikä tee edes mieli juoda.
Masentunut MiesOot sä juomatta sen takia että haluat kehuja? Oot sä nyt kehuja kerjäämässä? on hienoa että olet ollut juomatta. Nyt kun pystyt ajattelee selkeesti niin luulis että mieliala kohenee ja haluaa alkaa tekee sen eteen jotain että voi paremmin. Haluaa yrittää helpottaa niitä sosiaalisia pelkoja. Ottaa riskin jutella kahen kesken esim netissä. Ja jos ei onnistu niin ei lannistu. Vaan voi miettiä mitä kaikkia tunteita sussa herää muutakin kuin sen pettymyksen tunteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Masentunut MiesJuominen ei vie niitä ongelmia ja ahdistusta pois. Hetkeksi se voi helpottaa, mutta sama tilanne palaa, kun pää selviää.
Ongelmat ja pahat olot on parempi käsitellä mielessään, niitä ei pääse pakoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sä lakaiset sun ongelmat maton alle. Koska sä et halua käsitellä sun elämää ja tunteita. Sä et halua käsitellä ja kohdata sun tunteita ja helpoin tapa on sitten juoda. Mä olen sanout sulle kymmeniä kertoja että on useita auttamistahoja joissa voit keskustella mutta kun sinä vetoat niihin sosiaalisiin pelkoihin ja siihen että sulle määrätään lääkkietä vaikka näillä tahoilla ei ole mitään mahdollisuutta edes määrätä lääkkeitä . Eivät ole terveydenhuollon palvelun tarjoajia. Ja sulla aina tekosyy siihen miksi et voi edes yrittää.
Jos sinä haluat eroon alkoholista ja lääkkeistä niin hae apua. Mutta kun sinä olet sanonut ettet ole valmis. ja sitten itse pidät hoitokeinona naista ja panemista. Seksi poistaa sun alkoholismin ja lääkkeiden käytön.No kerro nyt mitä nämä muut auttavat tahot kuin terveydenhuolto on? Tarkoitatko nyt jotain AA-kerhoa tai Minnesotahoitoa?
Anonyymi kirjoitti:
No kerro nyt mitä nämä muut auttavat tahot kuin terveydenhuolto on? Tarkoitatko nyt jotain AA-kerhoa tai Minnesotahoitoa?
Masentunut MiesEn tarkoita aa kerhoa. Minä laitoin siihen ketjuun chatteja mutta sua ei kiinnostanut käydä tutustuu. Ai nytkö sua ne chatit kiinnostaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kerro nyt mitä nämä muut auttavat tahot kuin terveydenhuolto on? Tarkoitatko nyt jotain AA-kerhoa tai Minnesotahoitoa?
Masentunut Miesoota kun pitää kaivaa se viesti ketjusta johon ne chatit sulle kerroin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oot sä juomatta sen takia että haluat kehuja? Oot sä nyt kehuja kerjäämässä? on hienoa että olet ollut juomatta. Nyt kun pystyt ajattelee selkeesti niin luulis että mieliala kohenee ja haluaa alkaa tekee sen eteen jotain että voi paremmin. Haluaa yrittää helpottaa niitä sosiaalisia pelkoja. Ottaa riskin jutella kahen kesken esim netissä. Ja jos ei onnistu niin ei lannistu. Vaan voi miettiä mitä kaikkia tunteita sussa herää muutakin kuin sen pettymyksen tunteita.
No en pelkästään sen takia ole juomatta että saisin siitä kehuja. Haluan nyt olla mahdollidimman pitkään juomatta ja katsoa helpottaako masennus ja ahdistus. Jos ei helpota muutamassa kuukaudessa niin luovutan. Tai ainakin vedän johtopäätökset ettei mun ongelmat johtunut alkoholin juomisesta.
Anonyymi kirjoitti:
Masentunut Miesmikä fiilis tänään chat, mieletön chat, mieli maasta vertais chat, etänä muttei yksin chat, vertaistukea masennukseen chat, elämää traumojen kanssa chat.... kyllä niitä chateja riittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se saavutus. Mun ukki joi ittensä hautaan sodankauhujen takia. Kuoli jo 60-luvulla kauan ennen mun olemassa oloa enkä ikinä nähny sitä. Nähtävästi Tali-Ihantala ja talvisota oli sille liikaa kestää (isä-puolen siis) Kuukausi on jo voitto
Joo vaikka olenkin vasta alkutaipaleella juomattomuuden suhteen. Pisimmillään olen yhtäjaksoisesti ollut juomatta varmaan 4 kuukautta. Siis sen jälkeen kun aloin vakituisemmin alkoholia käyttämään eli 18-vuotiaana. Voisihan sitä yrittää uutta ennätystä juomattomuudessa. Tosin haluaako sitä sitten enää aloittaakkaan juomista jos on pystynyt jo vaikka puoli vuotta olemaan juomatta. Varsinkin kun tietää että juominen on ollut ainakin jonkin sortin ongelma varmaan ainakin yli 15 vuotta.
Anonyymi kirjoitti:
Joo vaikka olenkin vasta alkutaipaleella juomattomuuden suhteen. Pisimmillään olen yhtäjaksoisesti ollut juomatta varmaan 4 kuukautta. Siis sen jälkeen kun aloin vakituisemmin alkoholia käyttämään eli 18-vuotiaana. Voisihan sitä yrittää uutta ennätystä juomattomuudessa. Tosin haluaako sitä sitten enää aloittaakkaan juomista jos on pystynyt jo vaikka puoli vuotta olemaan juomatta. Varsinkin kun tietää että juominen on ollut ainakin jonkin sortin ongelma varmaan ainakin yli 15 vuotta.
Masentunut Mieskatoit sä noi chatit. sä valikoit viestit joihin vastaat. ite kysyit ja sitten et voi edes kiittää että laitoin sulle ne chatit
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Masentunut MiesEi sitä kannata ajatella etukäteen, haluaako alkaa uudestaan juomaan pitemmän juomattomuuden jälkeen.
Ihminen, joka haluaa oikeasti alkoholista eroon, ei mieti haluaako vielä joskus juoda.
Jotkut eivät juo enää ikinä lopetettuaan, ja jotkut puolestaan saattavat sortua uudestaan.
Etene hitaasti, vaikka päivä tai tunti kerrallaan, älä tee liian isoja suunnitelmia, tai lupauksia itsellesi.
- Anonyymi
Tuota sukupolvien välistä neuvonpitoa olisi pitänyt harrastaa enemmän kohdallani, 64 v. Sinulle, teile se vielä on mahdollista. Koettakaa sieltä löytää jotakin.
- Anonyymi
Näyttää siltä että Herra kutsuu sinua luokseen. Kiittele Jeesusta siellä niin huomaat että tulee parempi olo. Masennus katoaa.
- Anonyymi
Kiesus,maailama on sinua varten ,usko !
Nouse suosta ja mene maailmaan..Löydät Rakkauden !!
Sinua varten on ihminen joka välittää sinusta,usko se.- Anonyymi
Ei ilman rahaa
- Anonyymi
Tuossa jo kävikin ilmi mistä masennuksesi johtuu.
Ratkaisu: lopeta maailman murehtiminen, et voi sille mitään. Maailmassa on aina ollut vääryyttä - jonkun mielestä - eikä se tule muuttumaan.
Asia loppuun käsitelty.
Nyt voit alkaa elää normaalia elämää.
Moi.- Anonyymi
Niin se on kyllä totta että tiettyihin asioihin en voi vaikuttaa vaikka murehtisin niitä jatkuvasti.
Anonyymi kirjoitti:
Niin se on kyllä totta että tiettyihin asioihin en voi vaikuttaa vaikka murehtisin niitä jatkuvasti.
Masentunut MiesEikö sulle kelvannut se lista niistä chateista joita multa pyysit. eikö kiinostakaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Masentunut MiesSellaisia asioita, joihin ei itse voi vaikuttaa, on turhaa murehtia, juuri siksi, kun niille ei voi itse mitään.
Sitten voi murehtia, jos pystyisi jollekin asialle tekemään jotain, tai vaikuttamaan, eikä kuitenkaan tee mitään.
Kun meistä kukaan ei kuitenkaan voi parantaa koko maailmaa, vaikka kuinka haluaisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellaisia asioita, joihin ei itse voi vaikuttaa, on turhaa murehtia, juuri siksi, kun niille ei voi itse mitään.
Sitten voi murehtia, jos pystyisi jollekin asialle tekemään jotain, tai vaikuttamaan, eikä kuitenkaan tee mitään.
Kun meistä kukaan ei kuitenkaan voi parantaa koko maailmaa, vaikka kuinka haluaisi.Kyllä huonoon itsetuntoon voi vaikuttaa,mutta jos ei ole valmis ja halua tekee sen eteen mitään niin sitä ei voi kukaan ulkopuolinen tehdä henkilön puolesta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö sulle kelvannut se lista niistä chateista joita multa pyysit. eikö kiinostakaan
En muista nähneeni sitä listaa. Hukkunut varmaan eri viestien joukkoon tai sitten ylläpito on sen poistanut. Tukinettiä tai sekaisin chattiakö tarkoitit? Sekaisin chat on ainakin nuoremmille.
Anonyymi kirjoitti:
En muista nähneeni sitä listaa. Hukkunut varmaan eri viestien joukkoon tai sitten ylläpito on sen poistanut. Tukinettiä tai sekaisin chattiakö tarkoitit? Sekaisin chat on ainakin nuoremmille.
Masentunut Miesneljänne kerran tässä on se lista.
mikä fiilis tänään chat, mieletön chat, mieli maasta vertais chat, etänä muttei yksin chat, vertaistukea masennukseen chat, elämää traumojen kanssa chat.... kyllä niitä chateja riittää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Masentunut Mies26.10 klo 20.39 olen kertonut. Sä varmasti löydät taas jotain tekosyitä miksi et voi mennä edes tutustuu. Äläkä vetoa niihin sosiaalisiin pelkoihin. Sä täälläkään halua puhua ja vastata kysymyksiin vaan vastailet vaan viesteihin mihin haluat. Ja nyt taas sanot että et ole huomannut mitään kysymyksiä.
Sulta on kysytty miljoona kertaa miten se nainen ja paneminen ratkaisee sun ongelmat. Haluut sä että se nainen opettaa sulle sosiaalisia taitoja kun olet kertonut olevai kömpelö sosiaalisissa taidoissa. haluatko naisen joka opastaa mitä ihmisten kanssa voi jutella? miten sä tutustut ihmisiin? ja välillä sitten panette.
- Anonyymi
Enemmän kyllä kiinnostaisi tietää mistä saa apua käytännön asioiden hoitoon jotka jännittää.
- Anonyymi
Onko sulla ketään jonka kanssa menette yhdessä sinne sosiaalipalveluihin . Onko sinulla läheisiä,perheenjäseniä ketään ihmistä vai oletko aivan yksin. Jännittääkö sinua soittaa tai ottaa yhteyttä esim sähköpostilla?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin
Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t535510Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin
Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo943408Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..
Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel453299Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"
Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L762477SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa
SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral562354Nepotismi jytkyttää porvaristossa
Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi751877Persut palkkaavat verorahoilla
avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei2991705Anteeksi T
Aamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa71096Ville Rajainmäki, 25, omaishoitaja
Hän on 65 eläkeikääntyneen avustajana 24/7 Kerrankin omaishoitajaa arvostetaan ja maksetaan asiaankuuluvaa, 3000€, pal221076- 99936