Polttomoottoriautojen kielto saattoi juuri kaatua
EU on kaavaillut polttomoottoriautojen myyntikieltoa vuoteen 2035. Suunnitelma saattaa nyt olla vastatuulessa.
"EU:n kaavailema polttomoottoriautojen myyntikielto saattaa olla kaatumassa, kun EU:n mahtimaa Saksa asettui poikkeuksellisen voimakkaasti vastustamaan sitä. DW kertoo, että Saksan liittokansleri Friedrich Merz arvosteli voimakkaasti EU:n suunnitelmaa.
– Tällaista jyrkkää takarajaa vuodelle 2035 ei tule, jos minulla on siihen mitään sanottavaa – ja teen kaikkeni estääkseni sen, Merz sanoi Berliinissä järjestetyssä tilaisuudessa, jossa maan poliittinen johto ja autoteollisuuden edustajat kohtasivat.
Myös varaliittokansleri Lars Klingbeil ilmaisi olevansa valmis siihen, että kolme vuotta sitten tehty päätös vuoden 2035 polttomoottoriautojen myyntikiellosta otettaisiin uudelleen tarkasteluun."
www.iltalehti.fi/autouutiset/a/431634ba-bbc3-496b-b397-4b161af26b55
Saamme nauttia luotettavasta ja edullisesta polttomoottoritekonologiasta edelleen
7
94
Vastaukset
Uutisia seuranneena olen tullut siihen tulokseen, etteivät nykyiset sähköautot oikeasti ole vielä riittävän turvallisia teknisesti. Akut lienevät se suurin ongelma nyt alkuun.
- Anonyymi
Akkuauton arvo voi nollaantua tai siirtyä peräti negatiiviseksi ne ei kelpaa kenellekään
Anonyymi kirjoitti:
Akkuauton arvo voi nollaantua tai siirtyä peräti negatiiviseksi ne ei kelpaa kenellekään
Noita sähköautoja kuitenkin aktiivisesti ihmisille kaupataan edelleen. Veikkaan kuitenkin sen olevan ohimenevä ilmiö ja saamme tilalle jotain uutta!
- Anonyymi
YXKAXEX kirjoitti:
Noita sähköautoja kuitenkin aktiivisesti ihmisille kaupataan edelleen. Veikkaan kuitenkin sen olevan ohimenevä ilmiö ja saamme tilalle jotain uutta!
Tämä on voitto Putinille.
- Anonyymi
Akkuautoissa raha palaa. Vielä hyvät korit jätettä, ei kannata korjata. Jo akut niin kalliita, menee auton arvon yli. Muistan takavuosiltakin yhden Volvon akun uusinnat 73000 €. Varmaan siitä laskeneet hinnat ? mene ja tiedä.
Sähköautojen kustannuksissa paljon huuhaata
Anonyymi-ap
2025-10-17 10:36:08
Ilmoita
Julkisilla lataaminen maksaa keskimäärin useita kymmeniä senttejä kilowattitunnilta, jolloin täyden akun hinta nousee helposti kymmeniin euroihin.
Eräillä latausoperaattoreilla hinta on ollut ajoittain lähempänä euroa, jolloin suuremman akun lataaminen maksaa jo lähes bensatankillisen verran.
Vaikka julkisten laturien käyttö tulee pidemmän päälle kalliiksi, on tilanteita, jolloin on joko laitettava kättä taskuun tai työnnettävä auto kotiin. Keskellä ei mitään voi olla pakkorako turvautua kylän ainoaan latauspisteeseen, jos akku ei riitä kotiin asti.Noilla sähköautoilla on vielä ainakin uutisten perusteella ongelmia ajomatkojen suhteen. Jopa ilmoitustapa toimintasäde on virheellinen koska se kertoo vain sen mihin asti sillä pääsee mutta takaisin tuloon tarvitaan taas uusi lataaminen. Jos akku riittää 500 km niin toimintasäde on 250 km jolloin voit käydä siellä ja tulla kotiin. Minulla on matkailuauto ja ajan aika rauhallisesti ja nytkin viimeksi kun tankkasin täyteen niin mittari ennusti jotta voin ajaa yli 1000 km. Tuo pitää aika hyvin paikkansa koska olen kerran testannut lähes koko matkan ajaessani pohjoisesta kotiin etelään. Kun yleensä tankkaan kun viisari menee alle puolen tankin niin nyt päätin kokeilla ja ajoin vaan kotiinpäin kunnes tässä lähellä lupaus oli enää noin 100km kun menin tankkaamaan ja aika paljon dieseliä sinne mahtui tankkiin sen jälkeen kun sen täytin. Aika hyvin se kertoi pitkällekö pääsee. Tuohonhan ei taida sähköautolla päästä kuin kolmella latauksella! En näillä näkymin aio vaihtaa akkukäyttöiseen automobiiliin en vaikka siinä olisikin sänky, vesiposti, keittokomero ja vessa!
- Anonyymi
YXKAXEX kirjoitti:
Noilla sähköautoilla on vielä ainakin uutisten perusteella ongelmia ajomatkojen suhteen. Jopa ilmoitustapa toimintasäde on virheellinen koska se kertoo vain sen mihin asti sillä pääsee mutta takaisin tuloon tarvitaan taas uusi lataaminen. Jos akku riittää 500 km niin toimintasäde on 250 km jolloin voit käydä siellä ja tulla kotiin. Minulla on matkailuauto ja ajan aika rauhallisesti ja nytkin viimeksi kun tankkasin täyteen niin mittari ennusti jotta voin ajaa yli 1000 km. Tuo pitää aika hyvin paikkansa koska olen kerran testannut lähes koko matkan ajaessani pohjoisesta kotiin etelään. Kun yleensä tankkaan kun viisari menee alle puolen tankin niin nyt päätin kokeilla ja ajoin vaan kotiinpäin kunnes tässä lähellä lupaus oli enää noin 100km kun menin tankkaamaan ja aika paljon dieseliä sinne mahtui tankkiin sen jälkeen kun sen täytin. Aika hyvin se kertoi pitkällekö pääsee. Tuohonhan ei taida sähköautolla päästä kuin kolmella latauksella! En näillä näkymin aio vaihtaa akkukäyttöiseen automobiiliin en vaikka siinä olisikin sänky, vesiposti, keittokomero ja vessa!
Jos akku pääsee jostakin syystä liian tyhjäksi sen lataaminen ajokuntoon saattaa vaatia puoli tuntia- 1 tunti vähintään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin
Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t495344Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin
Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo783253Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..
Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel243097HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä
Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat1432931Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"
Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L402226Nepotismi jytkyttää porvaristossa
Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi681804Martina Aitolehti podcastissa: Ero
Martina Aitolehti podcastissa: Ero Martina Aitolehti kertoi BFF-podcastin https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/6962271686Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet
Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k921626Kaikki ovat syntisiä!!!
Näin täällä koko ajan vakuutellaan uskovaisten toimesta. Myös Päivi Räsänen on toistanut tätä samaa matraa jatkuvasti. N4191397Persut palkkaavat verorahoilla
avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei2651386