Kaikilla pitää olla nykyään joku diagnoosi

Anonyymi-ap

Jonkun menestyneen ja täysin terveen ihmisenkin pitää saada vähintään se ADHD-diagnoosi. Niitä diagnooseja keräillään melkeinpä. Koska ne on muotia nyt. Kaikkien pitää saada olla uniikkeja lumihiutaleita. Vaikka uniikimpaa nykyään on olla ilman mitään diagnoosia. 🙄

50

400

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä olen vaan nyhverö, en muuta. Aivan olematon ja tylsä tyyppi.

• Anonyymi

Yksi tuttu menee nyt adhd testeihin. On kouluja käynyt ja asunto ja ulkonäkö aina tiptop ja kaikki mahollinen niin järjestelmällistä elämässä. Niin hällä on nyt sitten adhd..... Ei vttu..... 🙄 Ap

• Anonyymi

Isälläni oli varmasti ADHD ja varmaan myös muita henkisen puolen ongelmia, alkoholisti ja vankilakundi niin kuin veljensä, ja mun lapsillani on todettu ADHD ja autismia. En mä siinä välissä taida olla täysin terve, vaan spektrillä tässä itsekin ollaan, mutta sain sentään paremmat eväät elämääni kuin edellinen sukupolvi, ja on koulut käytynä ja viinasta pysytty erossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Isälläni oli varmasti ADHD ja varmaan myös muita henkisen puolen ongelmia, alkoholisti ja vankilakundi niin kuin veljensä, ja mun lapsillani on todettu ADHD ja autismia. En mä siinä välissä taida olla täysin terve, vaan spektrillä tässä itsekin ollaan, mutta sain sentään paremmat eväät elämääni kuin edellinen sukupolvi, ja on koulut käytynä ja viinasta pysytty erossa.

Siskosta kyse tässä. Naurattaa koko sisko nyt. Se aina haluaa jotain erityiskohtelua. Ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli ei liity sinuun kuka oletkaan. Ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli ei liity sinuun kuka oletkaan. Ap

Sanon vaan että ADHD on spektri, niin kuin muutkin tommosen häiriöt, ja toimintakyky vaihtelee, ja ihmiset on keksineet erilaisia tapoja selviytyä. Mä pidän sataa listaa kaikesta mahdollisesta, etten unohda hoitaa asioita, kaikesta pitää tehdä heti kalenterimuistutus, ja siitä kaikesta stressaamisesta ja varmistelusta silti oon vähän väliä myöhässä jostain, tavarat hukassa, kämppä sekaisin ja laskut maksamatta. Mutta ulkopuolinen tuskin sitä arvaisi, mä olen hyvä maskaamaan ja nopea reagoimaan.

Pitäiskö sun siskon esim. kokea burn out, ennen kuin hän saa hakea apuja jaksamiseensa? Miten pitkään pitää pinnistellä yksin, tai kuinka pahasti mokata, ennen kuin oikeutettu pyytämään jotain?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanon vaan että ADHD on spektri, niin kuin muutkin tommosen häiriöt, ja toimintakyky vaihtelee, ja ihmiset on keksineet erilaisia tapoja selviytyä. Mä pidän sataa listaa kaikesta mahdollisesta, etten unohda hoitaa asioita, kaikesta pitää tehdä heti kalenterimuistutus, ja siitä kaikesta stressaamisesta ja varmistelusta silti oon vähän väliä myöhässä jostain, tavarat hukassa, kämppä sekaisin ja laskut maksamatta. Mutta ulkopuolinen tuskin sitä arvaisi, mä olen hyvä maskaamaan ja nopea reagoimaan.

Pitäiskö sun siskon esim. kokea burn out, ennen kuin hän saa hakea apuja jaksamiseensa? Miten pitkään pitää pinnistellä yksin, tai kuinka pahasti mokata, ennen kuin oikeutettu pyytämään jotain?

Kun siskolla ei ole oikeasti mitään adhd:ta. Kyllä minä hänet tunnen. Ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun siskolla ei ole oikeasti mitään adhd:ta. Kyllä minä hänet tunnen. Ap

Niin ne ihmiset aina sanovat, kunnes jotain odottamatonta tapahtuu... Mä en kuvittele tuntevani ketään läpikotaisin, en edes itseäni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ne ihmiset aina sanovat, kunnes jotain odottamatonta tapahtuu... Mä en kuvittele tuntevani ketään läpikotaisin, en edes itseäni.

No kun sillä ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kun sillä ei ole.

Itse otsikoit juttusi että "Kaikilla pitää olla nykyään joku diagnoosi" ja valitit yleisesti kaikista turhista diagnooseista - vain koska olet tyytymätön siskoosi? Siinä on sun tuntumasi aiheeseen, niinkö?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kun sillä ei ole.

Olet ilmeisesti neuropsykiatrisen alan lääkäri vai millä perusteella ajattelet tietäväsi adhd:sta niin paljon että voot todeta että siskollasi ei sitä ole. Voit ehkä tuntea siskosi mutta et ADHD:ta.
        Voisin minäkin sanoa, että no eihän tuo sinun lapsesi ole diabeetikko kun ei näytä siltä mutta lääkärihän on se joka todellisuudessa tietää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet ilmeisesti neuropsykiatrisen alan lääkäri vai millä perusteella ajattelet tietäväsi adhd:sta niin paljon että voot todeta että siskollasi ei sitä ole. Voit ehkä tuntea siskosi mutta et ADHD:ta.
        Voisin minäkin sanoa, että no eihän tuo sinun lapsesi ole diabeetikko kun ei näytä siltä mutta lääkärihän on se joka todellisuudessa tietää.

Adhd on merkki siitä että ihminen on tarumatisoitu lapsuudessa. Satavarma fakta se. Siksi sitä ei lääkkeillä paranneta. Lapsi ei saa tuntea tunnetta. Sen on pakko keksiä keino kiertää se tunne. Se on vanhemman vika.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adhd on merkki siitä että ihminen on tarumatisoitu lapsuudessa. Satavarma fakta se. Siksi sitä ei lääkkeillä paranneta. Lapsi ei saa tuntea tunnetta. Sen on pakko keksiä keino kiertää se tunne. Se on vanhemman vika.

Kaikki joilla teidän suvussa on muka se on peräisin menneistä suvuista ja käytös mallista alistaa toista toista ihmistä. Suomessa tehdään tätä " diagnoosia" vain että lääkärit ja lääketehtaat pysyy rikkaina. Ja hörhöt saa huumeita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suollat nyt ihan mitä sattuu suustasi. Jätä diagnosointi tai niiden puuttuminen ammattilaisille, jotka tietääkin asiasta jotain…..

• Anonyymi

Onko vaihdevuosi-iässä?

Moni haluaa mieluummin adhd-diagnoosin kuin myöntää itselleen, että oireet on hormonien laskusta johtuvia vaihdevuosioireita.

Samat oireet on teini-iässä. Joten teineillä ei tässä ole ilkkumisen varaa, kun itse valittavat juuri samoja oireita: ahdistuneisuus, hermostuneisuus, levottomuus, nukkumisvaikeudet..

Siitä vaan gynelle tai urologille ja hakemaan ohjeet hoitoon. Miehillähän riittää pitkälti se, kun käy kuntosalilla muutaman kerran viikossa ja laihduttaa läskit pois. Se nostaa testosteronia. Naiset tarvitsevat hormonikorvaushoitoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uhriutuminen vaan on ärsyttävää. Eikä tehoa kaikkiin. Ei kaikkia prinsessoja ja prinssejä tarvitse kohdella kuin kuninkaallista, että ne saisi hommansa hoidettua. Myös potku persiille voi auttaa. Pystytkö sanomaan rehellisesti tuollaiselle uhriutujalle, että ryhdistäydy äläkä aina delegoi asioita muille sillä verukkeella, että et muka pysty keskittymään. Kyllä pystyy, kun on pakko. Niin on kaikkien muidenkin.

Pullamössökansa on kasvanut aikusikään ja siksi jono adhd-diagnoosin saamiseen on kasvanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai että ensimmäiseksi tulee adhd, kun tapahtuu jotain odottamatonta? 😂😂😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä tuohon sentään ihan tuollaista tutkintoa tarvita. 😂

Vaikutat uhriutuja-tyypiltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä ole. Näitä adhd-tapauksia on ollut ikuisesti, nyt ne on vaan muoti.

Kyllä oikeasti adhd-potilaan tunnistaa kuka hyvänsä. On sen verran levottomia.

Ylikierroksilla käyvä teini tai keski-ikäinen työnarkomaani, jotka litkivät monta litraa energiajuomia viikossa, eivät ole adhd-potilaita vaan tyhmiä ja energiajuomiin addiktoituneita henkilöitä.

• Anonyymi

Et jaksaisi tommosta. En tiedä ketään, joka nauttisi tai ylpeilisi siitä että on saanut diagnoosin ja lääkkeitä, joiden sivuoireiden kanssa pitää vaan yrittää jaksaa, koska ilman lääkkeitä on vielä pahempi, ainakin pitemmän päälle.

Kai se on tämä elämänmeno mikä sairastuttaa ihmiset, ennen ehkä pystyi roikkumaan vähemmälläkin mukana menossa.

• Anonyymi

Ei kun nyt kyse on oikeasti siitä, että täysin terve ja kykenevä ihminen menee adhd tutkimuksiin, vaikka on oikeasti täysin adhd: n vastakohta kaikessa. Mitään toimintakyvyn häiriötä ei hänellä ole.

• Anonyymi

Saisi mennä johonkin narsismi testeihin ennemminkin se ihminen. Ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kun nyt kyse on oikeasti siitä, että täysin terve ja kykenevä ihminen menee adhd tutkimuksiin, vaikka on oikeasti täysin adhd: n vastakohta kaikessa. Mitään toimintakyvyn häiriötä ei hänellä ole.

Ja lääkärit on aivan rakastuneita Kanta palveluun. Kirjoittavat sinne kuin päivittäisivät some-tiliä. Minkä diagnoosin tähän vielä keksisin. Aa, sen, se sivuaa aika kaukaa aihetta ollen asian vierestä mutta tuntuu niin hyvältä lisättäväksi.

Sivusta

• Anonyymi

Sivuoireet tulee lääkkeistä ja siitä että todellista vaivaa ei yritetä parantaa

• Anonyymi

No yksi tuttu ilmoitti oikein fb-sivullaan, että sai adhd-disgnoosin. 55-vuotias nainen.

Oisko sittenkin ihan vaan ne vaihdevuodet? Vaikea myöntää?

Joo… kyllähän ne kuumat aallotkin adhd-taudinkuvaan kuuluu. Trust me. 😉 Ei kun ne kuumat aallot olikin allerginen reaktio kahvista. 😂

• Anonyymi

Oikeasti suututtaa. Kamalaa resurssien tuhlaamista. Ap

• Anonyymi

Oma elämäni meni pilalle kun en saanut diagnoosia ajoissa. En edes pysty ajamaan pyörällä ilman että olisin hengenvaaraksi liikenteelle. Lääkäri ihmetteli miten olen selvinnyt hengissä näin pahan ADHD:n kanssa. Turhauttavaa lukea kateellisten ulinoita. Tässä ei ole mitään kadehdittavaa. Olisitte onnellisia miten hyvin teillä pää toimii. Ei sitä diagnoosia kovin helposti kukaan saa.

• Anonyymi

Ööööö ei koske nyt semmoisia joilla on oikeasti adhd.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ööööö ei koske nyt semmoisia joilla on oikeasti adhd.

Aloittajalla on kristallipallo, josta hän näkee miten tavattoman helppoa muilla on. Laiskoja vain ovat, ja erikoisuuden tavoittelijoita. 😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittajalla on kristallipallo, josta hän näkee miten tavattoman helppoa muilla on. Laiskoja vain ovat, ja erikoisuuden tavoittelijoita. 😄

Niin kuin sanoin, ei koske sellaisia joilla on oikeasti adhd.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin kuin sanoin, ei koske sellaisia joilla on oikeasti adhd.

Soita huomenna sote-alueellesi ja kerro miten sä voit korvata lääkärit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hohhoijaa. Narsismi sillä on jos joku.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hohhoijaa. Narsismi sillä on jos joku.

Et sinäkään ihan terveeltä kuulosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei ainakaan narsismia mulla ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sisko on kauhea ämmä ollut koko elämänsä. Enköhän minä tunne oman siskon paremmin kuin ventovieraat ihmiset. Hänellä ei ole minkäänlaisia adhd oireita ollut koskaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adhd ihminen vaan saa enemmän aikaan. Sori vaan. Heidän energiat suunnataan väärin tässä yhteiskunnassa. Kanta palvelussa? Koska kaikki on hämeessä kateellisia jos ihminen on enemmän jotain kuin muut. Kanta hämeessä istuttiin vielä 1900 luvun alussa jalkapuussa. Jos olit tehnyt väärin. Kidutus yhteiskunta asuu täällä
        Täällä et varmasti saa olla erilainen tai sinun päälle syljetään. Lampaat

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helposti ! Menee yksityiselle ja sanoo mitä lääkkeitä tarvii. Ja sit vaan uusituttaa niitä
        Jos ei muuta niin nyrkki pöytään. Paremmin pärjää kun vetää kavaa ja muita yrttejä
        Lääkärit on tehnyt itsestään jumalia. 20 000e kk tiliä ei riitä. He päättää kuka täällä saa ja kuka ei

• Anonyymi

Älä räpellä puhelinta tuntikaupalla päivittäin niin jopa katoaa adhd.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet jo uhriutuja numero 15.

Sivusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämäsi on pilalla, kun kukaan ei huomioi 24/7 jotain huomionkipeää ihmistä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sisko on kauhea ämmä ollut koko elämänsä. Enköhän minä tunne oman siskon paremmin kuin ventovieraat ihmiset. Hänellä ei ole minkäänlaisia adhd oireita ollut koskaan.

Uskon! Kuulostaa enemmänkin liialliseen pikkutarkkuuteen pyrkivältä. Pelkää liikaa virheitä,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Soita sinä tänään terveyskeskukseen ja pyydä aikaa lääkärillle, kun ahdistut yliregoivaan sävyyn suomi24-palstan kirjoituksesta. 😂

• Anonyymi

Kaikkien pitää saada nykyään olla laihduttajia mutta köyhillä ei ole vara ostaa tätä meidän porvarien lääkettä eli oz€mpicia! Onneksi kohta rahvaan taas erottaa.

• Anonyymi

Ja pskat. Se on vaan tsoukki jos joku sanoo, että on adhd. Monet eivät ymmärrä huumoria.

• Anonyymi

Juu. Kaikki ihmiset joiden käytös on perseestä hankkivat diagnoosin, ja sitten he ovatkin väärinkohdeltuja kun eivät saa erityiskohtelua.

• Anonyymi

Juuri näin se menee. Ihmistyyppi, joka haluaa luistaa vastuusta.

• Anonyymi

Kunnon skitsodiagnoosit ovat nykyään statusta nostavia.

• Anonyymi

Minäkin olen vammainen skitsofreenikko ja vaadin erityiskohtelua osakseni, tai käyn hankalaksi.

• Anonyymi

Totta!

Säälittävää!

Näitä ihme diagnooseja sitten käytetään tekosyynä ihan kaikkeen, mitä ei voi tehdä, kun on tämä adhd tai muu mt-tauti.

Suurin sairaus Suomessa on nykyään laiskuus.

• Anonyymi

Totta, muodissa on ja se on niin tyhmää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      43
      3517
    2. 35
      2998
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      147
      2857
    4. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      71
      2328
    5. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      42
      1797
    6. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      86
      1565
    7. Mitä tarkalleen tunnet

Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai
      Ikävä
      67
      1104
    8. Kaivattusi ominaistuoksu?

Itse vastaan juustonaksu 😅
      Ikävä
      81
      1054
    9. Nainen, koska nähtiin viimeksi

Mikä päivä? Tarkemminkin voit kohtaamistamme kuvailla. 🤗
      Ikävä
      51
      1046
    10. Miten tällaista voi tapahtua

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kaksi-kuollut-liikenteessa-virroilla/9241442 Miksi tällainen on tapahtunut?
      Virrat
      40
      872
    Aihe