Uutisissa oli, että Osuuspankissa on kuluttajien varallisuuta tilillä 50 miljardia euroa. On siinä pankilla ongelma. Kannattaa kuitenkin muistaa, että valtaosalla määrä on maksimissaan joitakin tonneja, enemmin satasia. Isohan sekin ryhmä on jolla on kymmeniätuhansia tai ehkä satoja tonneja. Joillakin kymmenyksillä ehkä. enemmän.
OPn ongelma kuluttajien varallisuudesta.
9
194
Vastaukset
- Anonyymi
Onko aloittajan ongelma syysloma?
- Anonyymi
Ongelmahan on se, että ne rahat makaavat siellä tilillä, eikä elvyttämässä Suomen taloutta. Firmoja kupsahtelee tiheään, kun ihmiset eivät osta mitään.
Hallitus on tehnyt Suomesta älä-osta-mitään-maan.- Anonyymi
Aloittajan kommentti
Itse olen kyseisen pankin omistaja-asiakas. Bonustilillä on viimeisen tsekkauksen jälkeen vajaa 60€. Palvelumaksuja olen maksanut viimeksi aika tarkkaan kaksi vuotta sitten, ja silloinkin alle 2€
Minulla ei ole mainittavia rahoja. Mutta pitäisikö minun pistää rahaa palamaan vain sen takia, että muiden olo paranisi. Minulla on oman elämäni märkä unelma, ja siihen tähtään. Olen sina tehnyt duunia muille ilmaiseksi ja haluan tehdä siitä lopun.
- Anonyymi
Se ”valtaosa”, jolla on vain satasia rahaa on kuitenkin vain 10-20% asiakkaista. Oikeasti suurimmalla osalla ihmisiä on rahaa kuitenkin edes jonkun verran. Siis puhutaan tonneista tai kymmennestä. Vanhemmilla ihmisillä sitten usein enemmänkin.
- Anonyymi
Aloittajan kysymys. Paljonko on jonkin verran? Ihan kiva tietää jokin summa. Itselläni on verran, että kun tammikuussa OP palaa tilanteeseen jossa kuukausittain maksetaan palvelumaksuja, niin tulen maksamaan sen n. 2€. Ihan persaukinen omistaja-asiakas maksanee n. 5€, ja ei omistaja-asiakas 9-10€ kuten Nordea roskapankki asiakas tai Danske asiakas. Aloituksessahan mainitsin, että 5000€ yli oleva parin peräkkäisen kuukauden keskiasiointi alkaa alentamaan kk maksua ja 25000€ kohdalla niitä ei enää peritä. Mielenkiinnolla odotan joulukuuta ja op uutta palveluhinnastoa.
- Anonyymi
Paljonko on Venäläistä varastettuu rahaa pesty asuntoihin maahan jne pestyä rahaa
mukana liikevaihdossa kun pankin omat taseet näyttää pikkisen vähältä
sekin asuntojen korko rahasto jossa 50 000 ihmistä odottanut rahoja 2 vuotta - Anonyymi
joka ikinien ihminen kun haluaa nostaa kaikki rahansa pois kaikista pankeista samalla hetkellä kultaharkkoina, niin pankien varallisuus esiintyy.
- Anonyymi
Jos menet citymarkettiin ja ostat jääkaapin kokoisen pyörillä olevan vetolaukun, ja menet pankkiin nostamaan varat ulos, niin olet kusessa sen käteisen kanssa. Äkkiä joudut tilanteisiin jossa todistat joka paikassa mistä rahat on jne.
Raha tilillä ja tavallinen debit kortti on ihan käteistä.
Dominopalikan kokoinen kultaharkko on jo kympin arvoinen ja harvalla on harkkoja saati sitä kymmentätuhata euroa. - Anonyymi
No pankillahan rahat ei ole kultaharkkoina/pankki ei ole asiakkailleen velkaa kultaharkkoja vaan ne on eri instrumentti. Jos kaikki maailman ihmiset haluaisivat ostaa kultaa, niin maailman markkinahinta kullalle nousisi niin paljon, että kullan omistajat myisivät mielellään ja iso osa ostajista katoaa. Ja toki talletuspulan takiakin rahan hinta eli korko nousisi ja rahaa taas haluttaisiin pitää tilillä, koska sen arvo muuten putoaisi. Ei sun nokkeluutes oikeen toimi oikeessa maailmassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on1139651- 949222
- 207875
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä256829Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1776254Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist585408Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?84568En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛234365- 384283
- 394203