Olenko minä ainut vai ärsyttääkö muitakin porilaisia ns. lisämyynti. Se, kun joka paikassa myyjä yrittää myydä jotain extraa.
Tuorein esimerkki: Tein ostoksen ja maksoin sen Powerin verkkokaupan nettisivuilla, toimitustapana nouto myymälästä. Voisi kyvitella, että ostamalla ja maksamalla tuotteen etukäteen säästyy myyjän lisämyynniltä. Näin ei käynyt. Tekstiviesti kehotti noutamaan ostoksen Powerin Puhelin-osastolta. No, menin puhelinosastolle ja kerroin tulleeni noutamaan netissä tekemääni ostosta. "Ei se täällä ole, sen on kassalla, mutta katsotaanpa netti- ja matkapuhelinliittymäasiat kuntoon, sanoi myyjä".
Siis mitä helv****. Minä tulin noutamaan ostokseni, jonka olin jo maksanut, niin yritys (Power) kehottaa maksavaa asiakastaan noutamaan tuotteen eri paikasta kuin missä se on. Olisin saanut ostokseni menemällä suoraan Powerin kassalle, mutta siellä ei olisi tehty lisämyyntiä. Nyt matkapuhelin-osaston myyjät pääsivät yrittämään, että "laitetaanko DNA:n parempaa puhelinliittymää tai nettisopimusta". Ei laiteta.
Tämä on niin ärsyttävää, että DNA:n yli 20 vuotisena asiakkaan vaihdan puhelinoperaattoria heti, kun nykyinen 12 kk:n määräaikainen puhelinliittymä on seuraavan kerran katkolla. Maksan ennemmin 100 €/kk Elisan matkapuhelinliittymästä kuin otan mitään edes ilmaiseksi DNA:lta.
Tästä voi nähdä, meneekö lisämyynti joskus tunteisiin. Vaikka DNA antaisi 50 vuodeksi minulle ilmaisen puhelinliittymän, jätän sen ottamatta vastaan ja ennemmin vaihdan Elisan maksavaksi asiakkaaksi tai minkä tahansa muun puhelinoperaattorin, mutta en DNA:n asiakkaaksi enää koskaan.
Gigantti ja Power pilaaavt asiakaskokemuksen sillä, että myyjät yrittävät lisämyydä. Asiakas ei siitä pidä. Seuraavaksi en käy myymälässä noutamassa ostostani, vaan tilaan sen kotiinkuljtettuna, niin vältyn lisämyynniltä.
Ärsyttävä lisämyynti
7
97
Vastaukset
- Anonyymi
Paskapalkka ja sekin provikoilla. Pakko yrittää..
Älä elisaan mene. Yritäs hoitaa jotain liittymäasioitasi siellä niin huomaat miksi..
Dna:lle voi sentään soittaa ja selvittää samantien. Tosin voivat lisämyydä sielläkin.- Anonyymi
DNA:n matkapuhelinliittymäni (12 kk määräaika) oli katkolla pari kuukautta sitten, niin DNA:n myyjä yritti lisämyydä 15 minuuttia kaikenlaista tableteista ja uudesta matkapuhelimesta tietoturvapalveluihin. Ainut asia mitä halusin, oli jatkaa DNA:n asiakkaana vastaavanlaisen matkapuhelinliittymän kanssa. En ymmärrä, mihin tarvittiin 15 minuutin myyntipuhelu ja yritys lisämyydä kaikenlaista.
No, en ostanut mitään ylimääräistä, laitettiin vain matkapuhelinliittymä seuraavalle 12 kuukauden määräaikaisjaksolle, mutta jäi ärsyttämään suunnattomasti yritys lisämyydä kaikenlaista.
- Anonyymi
Olet oikeilla jäljillä. DNA on paska firma, aiheuttanut korvaamatonta vahinkoa asiakkaalle valheillaan. En koskaan edes kuse DNAn mainoksen päälle. Ei ole kusen arvoinen lafka.
- Anonyymi
Ihan normaalia nykyään.Hesburgerin orjat on ilmeisesti pakotettu jankuttamaan drive-in tilaajalle "maistuisko hei jotain jälkkäriä siihen päälle otakko isomman annoksen?" mutta asialta välttyy kun heti tilauksensa jälkeen sanoo kuuluvalla äänellä "ei muuta kiitos".
Powerista en ostaisi mitään.Mieluummin asioin gigantissa jossa heti aamusti paskalle ja voimakkaalle hielle haiseva asiakaspalvelija myy kodinkoneen minulle mutta ei kysele jatkokaupoista mitään.Onkohan tullut suoraan salilta duuniin vai jäikö aamun suihku väliin kolmatta päivää putkeen?- Anonyymi
Pitänee siirtyä takaisin Gigantin asiakkaaksi. Aikanaan päätin vuosia sitten, etten asioi enää Gigantissa, kun silloin (yli 5 vuotta sitten) siellä yritettiin lisämyydä kaikenlaista. Koin silloin, että Powerilla oli vähemmän lisämyyntiä ja tyrkyttämistä, mutta Power on mennyt niin mahdottomaksi eli huonompaan suuntaan lisämyynnin suhteen, että ehkä seuraavaksi sitten taas Giganttiin.
Jostain syystä tuollainen lisämyynti menee niin ihoni alle, etten jaksa sitä ollenkaan. Onneksi nykyään saa ostettua netin kautta ja otettu toimituksen kotiin. Voi kiertää myymälät ja myyjät kaukaa.
- Anonyymi
Ihme ruikutusta taas. Myyjien tehtävä nyt kun on myydä ja mieluummin mahd paljon. Jos myynti tapahtuu rehellisesti ja ilman mitään painostusta, siinä ei ole mitään ongelmaa.
Eikö nykyään ole ihmisillä munaa edes sanoa, kohteliaasti ettei asia kiinnosta?
Ei minulla ole ollut ongelmaa minkään myyjän kanssa, sanon vaan etten ole kiinnostunut ja se on siinä. - Anonyymi
Osta kolme ja maksa kaksi, mutku tartten vaan yhden eikä sitä ole hinnoiteltu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 944125
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.663393Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,723044SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.812519Suomalainen lähti ilman takkia sotaan
Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.52326Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.1982092Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!
”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a302041- 41820
- 52726
- 70725