pannaan polvilleen. Se oli nähtävissä jo 2023. Oikeistohallitus moninkertaistaa
mm. ikärasismin
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/katriinakajannes/oikeistohallitus-moninkertaistaa-ikarasismin/
Orpo valitsi kumppanit, jotka suostuvat siihen, että työntekijät, ikäihmiset ja köyhä kansa
21
200
Vastaukset
- Anonyymi
Kun en muuta keksinyt toteaa Orpo ylimielisesti.
- Anonyymi
👺👺👺👺👺👺👺
Mitä hyvää kokoomus on koskaan saanut aikaiseksi suomen kansalle
Kansallinen Kokoomus
Hallituksen saavutukset tähän asti, listaa saa päivittää
- Leipomoiden lakiin säädetty yötyölisä poistetaan.
- Eläkeikä nousee.
- Työmatkakulujen omavastuu nousee 750 eurosta 900 euroon ja tilapäiset korotukset jäävät pois.
- Määräaikainen työsopimus ilman perustetta.
- Yt- ja lomautustilanteissa palkanmaksu katkaistaan viikossa.
- Ensimmäinen sairauspäivä ilman palkkaa.
- Potkut voidaan antaa ilman painavaa syytä.
- Yt-velvoite pois alle 50 hengen yrityksistä.
- Takaisinottovelvoite pois alle 50 hengen yrityksistä.
- Työntekijöitä sitova paikallinen sopimus ohi luottamusmiehen.
- Työehtosopimusten vähimmäissuoja heikkenee ja yleissitovuus uhkaa poistua.
- Pakkolait voimaan - estää sopimasta lakia parempia työehtoja.
- Lakko-oikeuden rajoitukset estävät työntekijöitä puolustamasta etujaan.
- Lakkosakkoja korotetaan - myös henkilökohtainen sakko.
- Poliittisten lakkojen kesto enintään 1 päivän.
- Tukilakkoja rajoitetaan - vahvat alat eivät voi tukea heikompia.
- Ruuvia kiristetään vain työntekijäpuolelta- työnantajan TES-rikkomuksiin ei
kiristyksiä.
- Ansiosidonnaisen työssäoloehto 12 kuukauteen.
- Työssäoloehdon euroistaminen - heikentää osa-aikaisten ja pätkätyöläisten
mahdollisuutta päästä ansioturvan piiriin.
- Ansiosidonnaisen porrastus - 8 viikon jälkeen 20% leikkaus.
- Omavastuupäivät 5 →7 ja lomakorvaus jaksotetaan.
- Suojaosat pois - ei lyhyitä keikkatöitä työttömänä.
- Lapsikorotukset pois
- Vuorotteluvapaa lakkautetaan.
- Aikuiskoulutustuki lakkautetaan.
- Hallitus asettaa lainsäädännöllä palkankorotuksille katon.
- Valtakunnansovittelijan kädet sidotaan, eikä sovittelusta voi saada viennin
tason ylittäviä palkankorotuksia.
- Muista myös kiky-sopimus vuodelta 2015 - maksanut palkansaajille jo yli 14
miljardia euroa. https://kikykello.fi/
- Väläytelty jo että tulevaisuudessa edessä sunnuntailisien ym. poistaminen.
Ja "työväenpuolue" persut innolla muutoksessa mukana.
Äänestä SDP sinun etujen ajaja jos ole köyhä alle 200 000 e tienaava
Etkä moni miljonääri
- Anonyymi
Mitä ihmettä tämäkin aloittaja höpäjää!!!
Tässä maassa olisi kaikki hyvin ellei meillä olisi näitä kyykyttäjiä jotka eivät pistä tikkua ristiin itsensä hyväksi ja ota itsestään vastuuta! Huudetaan vain kuorossa "hallitus, hallitus, hallitus ,,,,,,"!!!!!!! - Anonyymi
Älä jaksa esittää fiksua.
- Anonyymi
tyksen ”lähteneen kääntymään” parempaan suuntaan.
Valtiovarainvaliokunnan puheenjohtaja Lohi kuitenkin huomauttaa, että viimeisimpien virallisten tietojen mukaan heinäkuun lopussa oli yhteensä noin 340 000 työtöntä työnhakijaa, mikä on selvästi enemmän kuin vuotta aiemmin.
– Hallituskauden alkuun verrattuna luku on kasvanut noin 60 000 työttömällä. Suomessa työttömyystilanne on ankaroitunut erityisen paljon ja on noussut jo toiseksi pahimmaksi koko Euroopassa. Yksinomaan kansainvälisen suhdanteen taakse hallitus ei siis voi piiloutua, Lohi sivaltaa.
Lisäksi Lohi muistuttaa, että pitkäaikaistyöttömiä on lähes 130 000 ja nuoria työttömiä noin 42 000. Avoimia työpaikkoja oli heinäkuun lopussa sen sijaan vain noin 26 000.
– Pääministeri on miltei jo vuoden päivän sanonut, että talouden kasvu on nurkan takana ja itse asiassa jo alkanut. Jo viime joulukuussa hän totesi pääministerin haastattelutunnilla, että Suomen taloudessa pahin on takana ja työpaikkoja tulee pian lisää.
– Kunpa näin olisikin. Valitettavasti tosiasiat osoittavat päinvastaista.
Lohen mukaan monet talouden indikaattorit osoittavat talouden sakkaavan pahasti. Esimerkiksi pankkikonserni Nordea heikensi vastikään ennustettaan. Heinäkuussa palkkasumma laski vuoden takaiseen verrattuna. Teollisuuden liikevaihto väheni. Kansantalous supistui tämän vuoden toisella neljänneksellä. Kuluttajien luottamus on tutkitusti heikkoa. Konkurssien määrä on jatkanut kasvuaan. Asuntorakentaminen on tilastohistorian alhaisimmalla tasolla.
– Pääministerillä, pääministeripuolueella ja hallituksella voi olla poliittisesti tarve kääntää asioita itselleen suotuisiksi. Ylimpien vallankäyttäjien tulee kuitenkin pitäytyä tosiasioissa. Tästä vaateesta ei voi etenkään eduskunnan edessä lipsua.
Keskustalainen painottaa, että on kansanvallan ja yhteiskunnallisen päätöksenteon uskottavuuden kannalta vaarallista, jos Suomi viedään samalle ”vaihtoehtoisten faktojen” tielle, jota esimerkiksi Yhdysvallat on jo pidempään kulkenut.
– Isänmaan tilaa ei pidä perusteettomasti synkistellä, koska nimenomaan luottamusta, toivoa ja tulevaisuudenuskoa koteihin ja työpaikoille nyt tarvitaan talouden käänteen aikaansaamiseen. Pääministeri, jos joku, on tässä poikkeuksellisen paljon vartijana.
Lohi muistuttaa, että olemassa on toinenkin kestäväksi osoittautunut ohjenuora
💩💩💩💩💩💩💩
Orpo lupasi verokevennyksiä kaikille - laskelma näyttää, keille satoja euroja todellisuudessa sataa
Räsäsen mukaan pääministerin väite ei pidä paikkaansa, sillä esimerkiksi ammattiliittoon kuuluvan 2 000 euroa kuussa tienaavan myyjän, 4 000 euroa tienaavan opettajan tai 6 000 euroa tienaavan insinöörin verotus ei ensi vuonna kevene, vaan saattaa jopa kiristyä.
Sen sijaan ministeritason tuloilla kevennykset ovat 5 000 euroa vuodessa ja miljoonatuloisilla keskimäärin yli 100 000 euroa vuodessa. Moni kysyy, että miten ihmeessä tässä näin kävi, Räsänen sanoi.
https://www.veronmaksajat.fi/contentassets/1d4babd0fd904c61aecc3b62950f9313/palkansaajan-veroprosenttien-muutos-2026-veromuutokset-22092025.pdf?_gl=1*yxk1bk*_up*MQ..*_ga*MzQ3MTA4NTYxLjE3NTg3OTY0MTA.*_ga_MYTTQFQN21*czE3NTg3OTY0MDkkbzEkZzAkdDE3NTg3OTY0MDkkajYwJGwwJGgw
- Anonyymi
Kokoomus kurittaa pienituloisempaa ja köyhää kanssa 100-vuotisella
perinteellä väittämällä muuta kuin tekee,Tuo nyt on taas sitä varsinaista verbaalista ulostetta mitä lasket näppiksestäsi. Jos tuo pitäisi paikkansa niin veroprosentit olisivat vallan muuta mitä ovat. Kun pienituloinen maksaa muutaman prosentin niin suuri tuloinen laittaa puolet palkastaan veroihin. Taidat vaan saamattomana olla kade niille, jotka ovat sinua fiksumpia ja tekevät parempaa tuloa, mihin itse kykenet!
- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Tuo nyt on taas sitä varsinaista verbaalista ulostetta mitä lasket näppiksestäsi. Jos tuo pitäisi paikkansa niin veroprosentit olisivat vallan muuta mitä ovat. Kun pienituloinen maksaa muutaman prosentin niin suuri tuloinen laittaa puolet palkastaan veroihin. Taidat vaan saamattomana olla kade niille, jotka ovat sinua fiksumpia ja tekevät parempaa tuloa, mihin itse kykenet!
Aivan kuten oma kommenttisikin, olet aivopieruja järjestelmällisesti tuottava pyörätuoli potilas, jonka päivän täyttää kokoomuksen kehuminen ihan kaikessa, osaatko hävetä??
- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Tuo nyt on taas sitä varsinaista verbaalista ulostetta mitä lasket näppiksestäsi. Jos tuo pitäisi paikkansa niin veroprosentit olisivat vallan muuta mitä ovat. Kun pienituloinen maksaa muutaman prosentin niin suuri tuloinen laittaa puolet palkastaan veroihin. Taidat vaan saamattomana olla kade niille, jotka ovat sinua fiksumpia ja tekevät parempaa tuloa, mihin itse kykenet!
Röh röh ja sitä oikeaa ulostetta löytyy vaipastani joka hetki KVIIIK !
Anonyymi kirjoitti:
Aivan kuten oma kommenttisikin, olet aivopieruja järjestelmällisesti tuottava pyörätuoli potilas, jonka päivän täyttää kokoomuksen kehuminen ihan kaikessa, osaatko hävetä??
Kokoomus on toiminut hyvään suuntaan, ei siinä ole mitään hävettävää! Onhan minulla pyörillä oleva tuoli, pari viikkoa sitten kävin sen kanssa katselemassa lapin ruskaa. On siinä samalla niin sänky kuin vessakin kyökkiä unohtamatta!
- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩
Rikkaat nauttivat ja nostavat yritystukia ,
Mutta eivät suvaitse kela rahaa köyhille ruokaanKöyhä työläinen on sellainen joka joutuu joka päivä käymään palkka töissä rikkaalla elääkseen.
Rikas päättää aaamulla minne mene , etelään lomalla , vai shoppailemaan.
Kuten minä teen, kumpi sinä olet
Älykäs demari Anonyymi kirjoitti:
🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩
Rikkaat nauttivat ja nostavat yritystukia ,
Mutta eivät suvaitse kela rahaa köyhille ruokaanKöyhä työläinen on sellainen joka joutuu joka päivä käymään palkka töissä rikkaalla elääkseen.
Rikas päättää aaamulla minne mene , etelään lomalla , vai shoppailemaan.
Kuten minä teen, kumpi sinä olet
Älykäs demariYritykset nostavat yritystukia jos niitä niille annetaan hakemuksesta. Siihen pitää olla joku syy. Tässä sitten hieman tilasto tietoa yrityksistä Suomessa:
"Suomessa toimii yli 300 000 rekisteröityä yritystä, joista suurin osa kuuluu pk-sektoriin. Mikroyritykset, joilla on alle 10 työntekijää, muodostavat valtaosan yrityskannasta. "
Jos siis muutama kymmenen yritystä saa tukea niin tuettomia löytyy moninkertainen määrä. Kannattaa myös tutkia jos asia kiinnostaa miksi tukia maksetaan yrityksille!
- Anonyymi
Persut hyödyllisinä idiootteina toimivat Kokoomuksen ja EKm nöyrinä apulaisina!
- Anonyymi
"Persut hyödyllisinä idiootteina toimivat Kokoomuksen ja EKm nöyrinä apulaisina!"
Eli meinaat vähän samalla tapaa, kuin idiootti äärivihervassut toimivat Demujen ja SAK nöyrinä apulaisina!!!???
- Anonyymi
"Orpo valitsi kumppanit, jotka suostuvat siihen, että työntekijät, ikäihmiset ja köyhä kansa"
SINÄKÖ JO TIEDÄT SEURAAVAN HALLITUKSEN KOKOONPANON!!!!??? SIELLÄKÖ ON MUKA ÄÄRIVIHERVASSUDEMUT TAAS MUKANA??????? - Anonyymi
Tietenkin oikeiston sylikoirien mielestä kaikki on hyvin.Ja tietenkin hallituksen mielestä kaikki on hyvin kun niillä on mahtavat tulot ja edut.Eivät ymmärrä todellisesta elämästä mitään.Persut on ollut mahtava apupuolue,KD:lle käy kaikki kunhan hinnoista sovitaan ja RKP vaan on Eli Kokoomus saa lihottaa eliittiä ja vetää Suomen suohon.Huvina köyhempien potkiminen!
Olen tosin vasta hieman yli 80 vuotias, mutta en ole vielä ikärasismiin törmännyt! Kuinka vanhaksi pitää tulla, jotta sen huomaa?
- Anonyymi
Et sinä tule sitä huomaamaan. Et huomaa mitään muutakaan.
Anonyymi kirjoitti:
Et sinä tule sitä huomaamaan. Et huomaa mitään muutakaan.
Olen huomannut paljonkin ja juuri siksi minulla ei ole ongelmia edes rahan suhteen saatikka asunnon eikä autojenkaan! Saattaa olla jotta se on sinun huomiokykysi joka on herpaantunut!
- Anonyymi
👺👺👺👺👺👺👺👺
Onko ymmärrettävä niin, että oikeistolaisuus on valtion yhteisten varojen ryöväämistä
Kaikki mahdollinen on ainakin kohta ryövätty ja hallitus ryövää lisää ottamalla
lisää ja lisää velkaa veronmaksajien piikkiin. Piikki on koko ajan auki eliitille veronmaksajien laskuun. Tavallinen kansa velat tulee maksamaan. - Anonyymi
Voi sentään! Perskokkareilla ei ole mitään vanhuksia, duunareita tai lapsiperheitä, JOS NÄILLÄ ON RAHAA.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16457
- 10412
- 16347
- 3341
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...13206- 1103
- 090
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä090Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa
76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68367- 161