Esim toisilla ihmisillä on erilainen fysiologia koska esim minä olen isoluinen &vartaloinen mies että mulla on vähän joka kehto kehostani isokokoinen&leveä että vyötärö on leveä, keuhkot ja rinnanympärys on leveä/kookas kuten hartiat joten vyötärönympärysmittaus ei anna ihan todellista kuvaa aina.
Nämä seikat tuppaa unohtumaan liian usein.
Tärkeintä on kait hyvä olo ja poistaa häiriötekijöitä kuten jatkuva painontarkkailu ja ottaa rennosti , syyä monipuolisesti, täyttää noin puolet kasviksilla ja muu proteiinipitoisella ruoalla eikä hiilareitakaan kannata välttää. Ei toki liikaa kannata hiilareita.
Luin myös että aamupala ja kello 11.00 lämmin ateria kannattaa syyä enemmän silloin ruokaa kuin kello 14.00 ja 17.00 lämminaterialla koska jos aamupäivään asti syö hieman isompia annoskokoja niin ei tule illalla nälkä jolloin helposti alkaa ylensyömään jos illalla iskee nälkä. Myös jos aterioiden välissä tuntuu nälkä iskevän niin välipala on hyvä (esim rasvaton jugurtti tai joku terveellinen muro kuten sydänmerkitty kauramuro jossa ei ole sokeria paljoakaan).
Vettä kannataa myös juua (noin 1-2 litraa päivässä). Rasvatonta maitua ja leivälle ei liikaa rasvaa. Ei kannata kokokieltoja herkuille&karkeille. Alkaa vaan pipoa kiristämään.
Siis vyötärönympärysmittaus sun muut vaaalla käynnit kannattaa unohtaa = ne vain aiheuttaa usein ylimääräistä stressiä .
Vyötärönympärysmittaus ei anna todellista kuvaa KOSKA
16
186
Vastaukset
- Anonyymi
Kehon koostumusanalyysi selventää osatekijöiden suhteet.
Samassa laitteessa, samassa tilanteessa tehdyt seuranta-analyysit kertovat muutokset.
Oma murheeni on statiinien vauhdittama, väistämätön lihaskato joka estää kunnollisen harjoittelun. - Anonyymi
Aikamoinen myytti tuo isoluinen.
Kun tutkitaan luustoa niin ei siellä löydy mitään poikkeavaan luuston osalta.
Tietenkin joillakin voi olla niinteämpi luu kuin toisella mutta ei nekään älyttömästi vaihtele.
Ihan googlettamalla saatua tietoa, ihmisen luusto painaa n, 10 kg.
Jos alat puhumaan että luustosi takia painat 30kg enemmän niin sinulla tulisi silloin olla 4 kertaa isommat luut kuin muilla.
Toisekseen mitä luita sulla on vyötärön kohdalla?- Anonyymi
en ole tarkoittanu että luustoni takia painan 30 killoo enemmän.
mittasin oman vyötärönympärykseni ja lukema oli 104cm. Olen mies. Pituudeltani 175cm. En ota paineita vaikka siellä luki teksti että jos yli 100cm niin huomattava terveysriski mutta aion toki tehdä töitä nyt enemmän sen etehen notta saan parannettua tuota lukemaa mieluusti alle satasen mutta kun mulla on isommat luut niin jos oisin pieniluisempi tuosta vyötäröltäni niin tulos olisi varmasti noin 90-94cm;ä ja mulla vatsassa suurin osa ei ole läskiä vaan raskasta lihasmassaa ettei kannata olla huolissaan ehkä sittenkään niin paljoa. Vatsaan oon saanu lihasmassaa tekemällä paljon vatsalihaspunneruksia sun muuta jossa käyttäny painoja apuna vatsajumpassa joka tuo helpommin lihaksia.
Lihasteni koko on myös luokkaa suuri että esim rinnanseudultani oon aina ollut kookas , että ihan mun koko keho on kookas että muilla on littana rinnan&selän alue , minulla ei. Tämä näkyy tarpeettoman suurena ylävartalona joka korostuu tietyssä talvitakissa = ei näytä silmissäni aina niin kauniilta. Lisäksi mulla suhteettoman leveät hartiat. Tuo kookas ylävartaloni aiheuttaa usein harmaita hiuksia vaateostoksilla joilla tosin käyn hyvin harvoin koska ajattelen ympäristöö kun saatan usein käyttää 20 vuotta vanhoja vaatteita.
mut kyllä tuosta mahastani voi ottaa pois joitain kiloja että en juokse pakoon faktaa että on siinä jonkun verran/hieman läskiäkin.
Töitä pitää tehdä että saa paremman tuloksen!
enkä aio jatkuvasti käyvä puntarilla ja mittailla koska mieluummin uskon siihen että tasapaino löytyy paremmin siitä ettei tutki liikaa ommaa painoa. - Anonyymi
Kookkaalla luustolla on, omaa luupainoa suurempi välillinen merkitys.
Kookaaseen luustoon kiinnttyvät lihakset ovat suurempia ja varsinkin voimatreenin seurauksena suurempia myös poikkipinnaltaan.
Ennen luuston kasvupäätteiden sulkeutumista harrastettu liikunta vaikuttaa aikuisena luuston kokoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kookkaalla luustolla on, omaa luupainoa suurempi välillinen merkitys.
Kookaaseen luustoon kiinnttyvät lihakset ovat suurempia ja varsinkin voimatreenin seurauksena suurempia myös poikkipinnaltaan.
Ennen luuston kasvupäätteiden sulkeutumista harrastettu liikunta vaikuttaa aikuisena luuston kokoon.Juu varmaan on tosi että kovalla treenamisella myös luusto muokkautuu.
Tuo painavat ja isot luut on vain monesti ylipainoisien selitys jolla yrittävät perustella ylipainoaan.
Monesti ylipainoinen kertoo ettei syö mitään mutta lihoo mutta todellisuus on se että ruokapöydässä syödään vähän mutta jo tunnin päästä syödään välipaloja joita eo lasketa syömiseksi.
Mutta ne isot luut on mahdollista kovalla ruumiillisella rasituksella, ei liikasyömisellä ja makean mässäilyllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu varmaan on tosi että kovalla treenamisella myös luusto muokkautuu.
Tuo painavat ja isot luut on vain monesti ylipainoisien selitys jolla yrittävät perustella ylipainoaan.
Monesti ylipainoinen kertoo ettei syö mitään mutta lihoo mutta todellisuus on se että ruokapöydässä syödään vähän mutta jo tunnin päästä syödään välipaloja joita eo lasketa syömiseksi.
Mutta ne isot luut on mahdollista kovalla ruumiillisella rasituksella, ei liikasyömisellä ja makean mässäilyllä.mä en ole kovin hirveän ylipainoinen kun mittani ovat ; 175cm ja 86kg ja kehostani luulisin lihasmassaa koostuu paljon mutta on sitä läskiäkin kyllä.
mä luottaisin kaikkein eniten tutkimukseen jossa tutkitaan kehonrasvaprosentti. Se antaa parhaimman kuvan minusta.
en jaksa kun monta vuotta painoani tarkkaillut että en jaksa enää semmosta. Se on loppu , varmaankin lopullisesti.
Kyllä sitä huomaa että alkaa roppa laihtua lisää. Oonkin lisännyt pitempiä lenkkejä nopeammalla vauhdilla. Parissa viikossa on tullut jo positiivista tulosta että jalat on ohentuneet (etureidet) kun huomasin että yksi farkku mahtui jo paremmin jalkoihini. Ennen kovempaa liikuntajaksoa farkut puristi turhan lujaa.
Pitää olla tarkka ettei mene ylikunnon puolelle. Huomenna olis aikomus tehdä kaksi kävelylenkkiä jossa vauhtileikittelen eli ylikovaa kävelyä 5 minuuttia ja sen jälkeen 5 minuuttia hitaampaa, palauttavampaa kävelyä ja tuolla kuviolla yhteensä 30 minuuttiin asti.
Ekan lenkin aamulla ja toisen iltapäivällä. Kovin myöhään en tee liikuntaa koskaan sillä voi vaikuttaa negatiivisesti uneen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ne isot luut on mahdollista kovalla ruumiillisella rasituksella, ei liikasyömisellä ja makean mässäilyllä.enkä usko että meen rasvaprosenttini ottamaan selville sillä mä luulen ettei sitä tarvi tehhä koska oon alkanu kuntoilemaan enemmän niin minusta se riittää. Syödä pitää riittävästi, ei liian vähän eikä liian paljon.
kun kilpaurheilin niin mittani oli silloin tällaiset = 175cm & 76kg
ei kait 10 kilon painon lisänousu vielä kauhea katastrofi olekaan.
Kilpaurastani on aikaa 20 vuotta. Itseasiassa pahimmillaan tai korkeimmillaan mun paino kävi 105kg;ssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ne isot luut on mahdollista kovalla ruumiillisella rasituksella, ei liikasyömisellä ja makean mässäilyllä.oon ottanu myös nyt sen asenteen että en aio masentua jos en saa hyviä tuloksia aikaiseksi että ei se saa olla maailmanloppu jos en saa juuri yhtään mahastani/vyötäröstäni (ympärysmitta 104cm) pois. Eikä välttämättä vatsaan kannata keskittää huomiota että sitä ylimääräistä voi poistua myös muualtakin kehosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ne isot luut on mahdollista kovalla ruumiillisella rasituksella, ei liikasyömisellä ja makean mässäilyllä.ei saisi kehua itteä mutta oon onnistunut painonpudotuksessa kun silloin painoin 105kg niin sain pudotettua 81 kiloon .
Mutta tiedän myös sen että painonpudotus-kuvioissa ei välttämättä aina onnistu. Oikeat työkalut ratkaisee paljon , asenne motivaatio. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
enkä usko että meen rasvaprosenttini ottamaan selville sillä mä luulen ettei sitä tarvi tehhä koska oon alkanu kuntoilemaan enemmän niin minusta se riittää. Syödä pitää riittävästi, ei liian vähän eikä liian paljon.
kun kilpaurheilin niin mittani oli silloin tällaiset = 175cm & 76kg
ei kait 10 kilon painon lisänousu vielä kauhea katastrofi olekaan.
Kilpaurastani on aikaa 20 vuotta. Itseasiassa pahimmillaan tai korkeimmillaan mun paino kävi 105kg;ssa.Itse olen 176 ja aikoinaan pudotin painon 75 kiloon, olo ai ollut mukava.
Paino nousi itsekseen siihen reilu 80 kiloon vaihdellen 80 - 85 välillä.
Vyötärön mittauksessakin tulisi rajuja vaihteluita riipuen minä päivänä otetaan mittaus sillä jotkin ruoka-aineet aiheuttavat turvotusta.
Tuo minun nykyinen painoni on ollut jo reilu 20v vakiona ja ikääkin kertynyt jo 60. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen 176 ja aikoinaan pudotin painon 75 kiloon, olo ai ollut mukava.
Vyötärön mittauksessakin tulisi rajuja vaihteluita riipuen minä päivänä otetaan mittaus sillä jotkin ruoka-aineet aiheuttavat turvotusta.
Tuo minun nykyinen painoni on ollut jo reilu 20v vakiona ja ikääkin kertynyt jo 60.Vehnän kun jättää pois, vyötärö soukkenee 20 senttiä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vehnän kun jättää pois, vyötärö soukkenee 20 senttiä
juu itte pyrkiny ruista ja kauraa mieluummin enempi kuin vehenää mutten ihan rtäyskieltoä vehnälle. En usko oikein kieltojuttuhin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo minun nykyinen painoni on ollut jo reilu 20v vakiona ja ikääkin kertynyt jo 60.mun äitee oli huippulahjakkuus(ilmiömäinen oikeastaan) kun 13 vanhana juoksi 12.2 satasen matkan käsiajanotolla ja voitti oman kaupukinsa kisat ylivoimaisesti ja oli siihen aikaan koko Suomen top3;ssa omassa ikäluokassaan Suomen tilastoissa ja hän juoksi sen ilman piikkareita ja ilman pikajuoksutreeniä että äidillä oli taustalla voimisteluharrastusta toki. Häntä ei vain kiinnostanut kilpaurheilu joten se jäi siihen yhteen kisaan.
Mulla sen sijjaan ois ollu noin sama lahjakkuus kuin äidilläni mutta kaikki potentiaalia meni pytystä alas koska 13 vuoden aikana en koskaan kisatilanteessa yltänyt parhaimpaani että parhaat juoksuni harjoituksissa. Huomasin että jos vierelle tuli juoksija/juoksijoita niin mun pääkoppa alko jökittämähän =)
Ei se tuo asia enää vaivaa haitata mua mut on se ainoa asia joka jääny silti hieman hampaankoloon.
Treenasin itteeni paljon vanhemman veteraaniurheilijan kaa(hän myös pikajuoksija) niin hänen kanssa huumori osui yhteen (meitä yhdisti outo huumori). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo minun nykyinen painoni on ollut jo reilu 20v vakiona ja ikääkin kertynyt jo 60.anteeksi pahoittelut tuo edellinen viestini oli tarkoitettu kirjoittaa toiseen paikkaan mutta sähläsin. Toivottavasti ymmärrät ? =)
pahoittelut! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mun äitee oli huippulahjakkuus(ilmiömäinen oikeastaan) kun 13 vanhana juoksi 12.2 satasen matkan käsiajanotolla ja voitti oman kaupukinsa kisat ylivoimaisesti ja oli siihen aikaan koko Suomen top3;ssa omassa ikäluokassaan Suomen tilastoissa ja hän juoksi sen ilman piikkareita ja ilman pikajuoksutreeniä että äidillä oli taustalla voimisteluharrastusta toki. Häntä ei vain kiinnostanut kilpaurheilu joten se jäi siihen yhteen kisaan.
Mulla sen sijjaan ois ollu noin sama lahjakkuus kuin äidilläni mutta kaikki potentiaalia meni pytystä alas koska 13 vuoden aikana en koskaan kisatilanteessa yltänyt parhaimpaani että parhaat juoksuni harjoituksissa. Huomasin että jos vierelle tuli juoksija/juoksijoita niin mun pääkoppa alko jökittämähän =)
Ei se tuo asia enää vaivaa haitata mua mut on se ainoa asia joka jääny silti hieman hampaankoloon.
Treenasin itteeni paljon vanhemman veteraaniurheilijan kaa(hän myös pikajuoksija) niin hänen kanssa huumori osui yhteen (meitä yhdisti outo huumori).Itse painoin silloin neljä kiloa, nyt lihottunut yli viiden kilon.
Sata metriä menee aina alle minuutin. Äitini oli painija ja mäkihyppääjä.
- Anonyymi
Paino ja vyötärö. Yksi tapaus. Juuri ennen 60v täyttymistä aloin huolestumaan terveydestäni. Verenpaine ja kolestroli.
176cm ja paino 90-91kg.
En muuttanut lainkaan ruokailutottumuksiani. Viikoittain viidesti salilla perinteisiä punttitreenejä kuten kyykyt, vedot maasta, rinnalle raakana polvilta kuten myös tempaukset. Pystysuuntaiset nostot seisten. Perus- ja vippipunnerrukset ja vauhtipunnerreukset ja työnnöt raakoina.
Kaikkia 5:n sarjoina ja täysillä.
Vaihtelevasti vatsaa, leuanvetoja ja muuta hauskaa.
Määritin palautukset sykkeen perusteella. Syke 9-kymppiin ja uutta sarjaa.
Kertakäynti verryttelyineen noin 2 tuntia.
Tuon puolen vuoden aikana pääsin hiljalleen lääkkeistä eroon.
Painoni ei pudonnut yhtään mutta vyötärö oheni 6 - 7cm.
Tuo aiheutti kiinnostukseni kehon koostumukseen ja siinä tapahtuviin muutoksiin kuten rasva%, vatsaontelon rasva, vaikuttaja- vastavaikuttaja lihastasapainoon yms.
Pakkotauot treeneissä näkyivät koostumuksessa ja hieman ohjasi kuntoutumista.
Analyysi aina samassa tilanteessa, samassa laitteessa ja useimmat saman laitekäyttäjän tekemänä. Jos vehkeessä on systemaattista virhettä niin muutokset ovat keskenään vertailukelpoisia.
Karmein muutos tapahtui 65:na tehdyn suolistosyövän leikkauksen toipisaikana. Ukko menetti lihakset reisistä, pakaroista ja selästä. Häipyi muualtakin. Paino putosi 6kg eikä maha pienentynyt yhtään. Söin tunnollisesti toipisfyssarin määräysten mukaan.
Terävin juomani oli vuorokautinen litra suolavettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin
Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset8410511Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen
"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu1418774Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021
vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti906067Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueita
näin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään604268Enää viisi yötä Sannan kirjaan
Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut524219Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita
sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi804070Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään
mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät503719Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä
Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi673179Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin
ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali73107IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!
"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k672955