Pidätkö mua autistina? Ei tarvi keljuilla, mutta oikeasti...
Tämä täytyy selvittää
21
396
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Tiesinhän minä heti..
- AnonyymiUUSI
Heti? Älä viiti. Ei voinu niin selvää olla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Heti? Älä viiti. Ei voinu niin selvää olla.
No oli.. melkein haistoin oven takaa..🤣
- AnonyymiUUSI
En pidä. Enkä ole itsekään, vaikka taidat luulla että olen.
Naiselta - AnonyymiUUSI
Kunnes toisin todistetaan.
- AnonyymiUUSI
Niin ketä? Koko autismi-diagnoosi tulee 50v päästä olemaan erilainen tai tilalla on jopa jotain ihan muuta. En siis hahmota ihmisiä tuollaisen muka-tieteellisen diagnoosin perusteella.
- AnonyymiUUSI
Kyllä heillä on yhteisiä piirteitä, jotka on hyvä tunnistaa, tiedostaa ja oppia, jotta heidän kanssa on helpompi olla tekemisissä. Autistit kuormittuvat aivan eri asioista, mitä nentti-ihmiset (neurologisesti normaalit). Terv. 2 :n autistin läheinen
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä heillä on yhteisiä piirteitä, jotka on hyvä tunnistaa, tiedostaa ja oppia, jotta heidän kanssa on helpompi olla tekemisissä. Autistit kuormittuvat aivan eri asioista, mitä nentti-ihmiset (neurologisesti normaalit). Terv. 2 :n autistin läheinen
Tunnistan kyllä ihmisten piirteitä, esim. aistiherkkyyksiä. En kuitenkaan mieti mitään diagnooseja. En myöskään jaottele ihmisiä neurotyypillisiin ja neuroepätyypillisiin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitä jos tulevaisuudessa samoilla oireilla tuleekin eri diagnoosi?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tunnistan kyllä ihmisten piirteitä, esim. aistiherkkyyksiä. En kuitenkaan mieti mitään diagnooseja. En myöskään jaottele ihmisiä neurotyypillisiin ja neuroepätyypillisiin.
Ne diagnoosit auttavat ymmärtämään sitä ihmistä ja käytöstään. Ei mulla muuta, morjens!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ne diagnoosit auttavat ymmärtämään sitä ihmistä ja käytöstään. Ei mulla muuta, morjens!
Et ymmärrä yhtään. Lue kriittisesti niin saatat tajuta miten ”tieteellinen” diagnoosi autismi on.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et ymmärrä yhtään. Lue kriittisesti niin saatat tajuta miten ”tieteellinen” diagnoosi autismi on.
Sanon sulle sivusta, että oma elämäni meni pilalle kun en saanut diagnoosia ajoissa. Ihmeteltiin vain että no miten se voi kokoajan saada burnoutin kun sitä busketaan näihin juttuihin ja miten se voi olla noin herkkä ja eikö nyt mitenkään voi oppia tavallisia asioita tai käyttäytyä normaalisti muiden kanssa? No ei voi kun aivot ei siihen taivu vaikka mitä olen sinnikkäästi yrittänyt vuodesta toiseen draumatisoitumiseen saakka.ähes ksikilla kirjolla olevilla on nämä samat jutut joihin ei kykene ja kommunikointi sujuu yleensä kyllä keskenään hyvin. Sano sinä mitä haluat diagnooseista mutta älä tule selittämään tietävinäsi toisten elämästä sellaista mistä et tiedä yhtään mitään ja mikä vain pahentaa ja vaikeuttaa hankalassa asemassa olevien ihmisten elämää entisestään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sanon sulle sivusta, että oma elämäni meni pilalle kun en saanut diagnoosia ajoissa. Ihmeteltiin vain että no miten se voi kokoajan saada burnoutin kun sitä busketaan näihin juttuihin ja miten se voi olla noin herkkä ja eikö nyt mitenkään voi oppia tavallisia asioita tai käyttäytyä normaalisti muiden kanssa? No ei voi kun aivot ei siihen taivu vaikka mitä olen sinnikkäästi yrittänyt vuodesta toiseen draumatisoitumiseen saakka.ähes ksikilla kirjolla olevilla on nämä samat jutut joihin ei kykene ja kommunikointi sujuu yleensä kyllä keskenään hyvin. Sano sinä mitä haluat diagnooseista mutta älä tule selittämään tietävinäsi toisten elämästä sellaista mistä et tiedä yhtään mitään ja mikä vain pahentaa ja vaikeuttaa hankalassa asemassa olevien ihmisten elämää entisestään.
Perus valitus. Mitä sitten kun sitä diagnoosia ei olekaan siellä enää joku päivä?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Monta elämää mennyt pilalle, kun sitä diagnoosia ei ole saatu. Koulussa ja muualla kohdellaan autismin kirjolla olevia, kuin huonokäytöksisiä kakaroita. No siitä on seurauksena sitten lisäksi valtava traumataakka. Kyllä nämä ihmiset jotka ei aiheesta mitään ymmärrä, voisivat pitää sen tyhmän turpansa kiinni!
- AnonyymiUUSI
Pidän ja idioottina myös
- AnonyymiUUSI
Ei multa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei multa
Eikä multa 😅
- AnonyymiUUSI
Tyttöjä te ootte kaikki. Lintuparvi kanoja
- AnonyymiUUSI
Sinä et ole autisti.
- AnonyymiUUSI
En aseta diagnooseja mutta sillä ei ole mitään väliä, vaikka olisikin. Miksi et koskaan miettinyt, kuinka joku tietää autismista niin paljon, kun minä?
- AnonyymiUUSI
En. Mut en oo varma onko suhun iskenyt mutismi, sokeus ja adhd?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 433517
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.352998Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on1472857SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.712328Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s421797Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.861565Mitä tarkalleen tunnet
Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai671104- 811054
- 511046
Miten tällaista voi tapahtua
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kaksi-kuollut-liikenteessa-virroilla/9241442 Miksi tällainen on tapahtunut?40872