Työttömyys...

Anonyymi-ap

Poiminnat ovat karjalaisen jutusta. Meillä menee siis helvetin hyvin reilu 100 000 / kk sakotetaan työttömyydestä. Orpon hallitus loi työttömyyden leikkauksillaan ja jätti jälkihoidon kuntalaisille...

"Kuntia rokotetaan työttömyydestä aikaisempaa kovemmalla kädellä.

Kuntien rahoitusvastuu kasvoi vuoden alussa roimasti, kun työllisyyspalveluiden järjestäminen siirtyi kuntien vastuulle. Aikaisemmin kunnat osallistuivat Kelan maksaman työmarkkinatuen rahoitukseen, uudistuksen myötä potissa ovat myös ansiopäivärahan sekä peruspäivärahan saajat.

Suhteessa asukaslukuun suurin maksaja on maakunnan korkeimmasta työttömyydestä kärsivä Outokumpu, jossa summa kohoaa yli 16 euroon asukasta kohden jaettuna. Pienimmäksi jää kontiolahtelaisten osuus, noin yhdeksän euroa per asukas.

https://www.karjalainen.fi/paikalliset/8909782

13

655

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Valtio antaa, valtio ottaa. Omiaan.

• Anonyymi

Vuonna 2023 Outokummun kaupungin tilinpäätöksen mukaan valtionosuudet olivat 4,5 miljoonaa euroa, mikä oli 5,8 % vähemmän kuin oli budjetoitu.
        Edelliseen vuoteen verrattuna valtionosuudet laskivat kokonaisuudessaan 81,5 %, mikä johtui hyvinvointialueiden toiminnan käynnistymisestä, Outokummun kaupungin tilinpäätöksen 2023 mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vuonna 2023 Outokummun kaupungin tilinpäätöksen mukaan valtionosuudet olivat 4,5 miljoonaa euroa, mikä oli 5,8 % vähemmän kuin oli budjetoitu.
        Edelliseen vuoteen verrattuna valtionosuudet laskivat kokonaisuudessaan 81,5 %, mikä johtui hyvinvointialueiden toiminnan käynnistymisestä, Outokummun kaupungin tilinpäätöksen 2023 mukaan.

Miinusmerkkinen meno johtuu sysipaskan hallituksen leikkauksista. Kokoperseee hallitus tuhoaa kaiken mihin koskee, hyvinvointi menee menojaan...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miinusmerkkinen meno johtuu sysipaskan hallituksen leikkauksista. Kokoperseee hallitus tuhoaa kaiken mihin koskee, hyvinvointi menee menojaan...

Tämä "sysipaska" hallitus vain yrittää korjata "jauhojengi" sanna marinin järjettömyyksiä, kuten olemme saaneet uutisista lukea. Järjettömillä päätösillä marinin hallitus teki ennätys suuret velat jo olemassa olevien päälle. Pitäisikö velanottoa vain jatkaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä "sysipaska" hallitus vain yrittää korjata "jauhojengi" sanna marinin järjettömyyksiä, kuten olemme saaneet uutisista lukea. Järjettömillä päätösillä marinin hallitus teki ennätys suuret velat jo olemassa olevien päälle. Pitäisikö velanottoa vain jatkaa?

Orpo on jatkanut ja jatkaa velanottoa holtittomasti.. Lue faktaa ja valaistu...

https://sorsafoundation.fi/vtvn-raportti-on-kehno-ja-sen-pitaisi-oikaista-virheensa/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yrittää mutta meno pelkkää alamäkeä, tunnelin päässä ollut valo on sammutettu lopullisesti..

• Anonyymi

Persut pettää aina.

• Anonyymi

Toivottavasti äänestäjille on tullut järkeä päähän seuraaviin vaaleihin mennessä.

• Anonyymi

Olkaamme iloisia kun olemme pohjois karjalan ykkösiä edes jossakin... Positiivisissa asioissa emme pääse ykköskastiin sitten millään...

• Anonyymi

Jotain muutakin on tapahtunut. Kun ennen vanhaan mentiin etelään töihin ja muutettiin sinne, nyt vain jäädään paikoilleen nauttimaan korvauksista ym. sos.etuuksista.

Kukahan se nämäkin etuudet on luonut yhteiskuntaan? Onko se jotenkin meidän vika?

• Anonyymi

Töitä ei löydy Suomesta, kaikkialla sama tilanne. Perheellisenä ei kiinnosta lähteä työn perään, puoliso töissä niin silloin paras pysyä kotona..

Etuuksista ei juuri voi puhua, kusipää hallitus vei kaiken toivonkin mennessään.. Työhön menisin mutta ei vaan löydy. Vuoden sisällä olen tehtaillut hakemuksia varmaan sen 200 kpl. Muutamat kiitokset olen palkaksi saanut, revi siitä...

• Anonyymi

Eikös persut oo meijän kansanetusjan puolue. Kehuu facessa puolue ideologiaa maahan muuttajat pois..
      Ei ota kantaa huostaan ottajen kasvuun ja köyhyyteen kun rikkaas pääs.
      Toinen poro porvari ikänsä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      241
      2608
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      12
      2152
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      323
      1880
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      103
      1629
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      85
      1540
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1250
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1200
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1131
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      50
      1083
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      1016
    Aihe