Mikä on kun UFW asentuu muttei sitä saa auki

Anonyymi-ap

App Centerissä on asennettuna, mutta avaa teksti on harmaana eikä sitä saa auki.

5

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Luulisin, että tarkotat Linuxin UFW -palomuuria. En tiedä mitä distroa käytät, mutta ainakin Debianissa ohjelmapaketti UFW ei asenna graafista käyttöliittymää sille. Graafinen käyttöliittymä on ohjelmapaketissa gufw.

Eli esimerkiksi Debianiin voi ufw:n ja sen gufw -käyttöliittymän asentaa näin:

apt install gufw

Toki asennuksen voi tietenkin tehdä myös graafisilla paketinhallintatyökaluilla, kuten vaikka Synapticilla.

Eli voi olla, että asensit vain ufw:n, mutta et sen gufw -käyttöliittymää.

Itse kyllä suosin ennemmin firewalld -palomuuria, mielestäni se on parempi kuin UFW. Firewalld löytyy ainakin Debianille ohjelmapaketissa firewalld. Sen konffaamiseen käytettävissä oleva graafinen käyttöliittymä taas on ohjelmapaketissa firewall-config. Eli firewalld:n ja firewall-config -käyttöliittymän voi asentaa Debianiin komennolla:

apt install firewall-config

Eli voi olla, että asensit vain ufw:n, mutta et sen gufw -käyttöliittymää.

• Anonyymi

Ahaa näköjään on kyse Ubuntusta. Avasin ketjun tietotekniikka -sivulta joten en kiinnittänyt tohon huomiota. No, koska Ubuntu perustuu Debianin kehitysversioon siinä homma toimii vastaavasti kuin Debianissa. Eli luulisin, että oot asentanut vain ufw:n, mutta et sen graafista gufw -käyttöliittymää. ufw -paketti itsessään mahdollistaa vain komentorivikäytön.

T. miksuh

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ahaa näköjään on kyse Ubuntusta. Avasin ketjun tietotekniikka -sivulta joten en kiinnittänyt tohon huomiota. No, koska Ubuntu perustuu Debianin kehitysversioon siinä homma toimii vastaavasti kuin Debianissa. Eli luulisin, että oot asentanut vain ufw:n, mutta et sen graafista gufw -käyttöliittymää. ufw -paketti itsessään mahdollistaa vain komentorivikäytön.

T. miksuh

Lisään vielä, että omasta mielestäni firewalld on monessakin mielessä parempi kuin ufw. Yksi merkittävä etu firewalld:ssa on se, että sen saa vaihtamaan lennossas automaattisesti palomuuriasetuksia sen perusteella mihin verkkon tietokone on yhdistetty. Tuo on kätevää etenkin läppärillä, jota pidetään mukana ja joka on välillä yhdessä verkossa ja välillä jossain toisessa. Muutenkin Itse arvostan tuota paljon ja se helpottaa merkittävästi elämää. Ainakin viimeeksi kun asian tarkistin ufw ei tuohon pystynyt. Muutenkin firewalld ja sen firewall-config ovat monipuolisempia kuin ufw ja sen gufw -käyttöliittymä. Toki ufw ja gufw voi ehkä olla alottelijoille helpompi.

T. miksuh

• Anonyymi

Mihin te palomuuria tarvitsette?

• Anonyymi

Miksi tollasta pitää edes kysyä? Siihen mihin sitä nyt yleensä käytetään.

T. miksuh

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6062
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      339
      5387
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2717
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2625
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      87
      1912
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      105
      1707
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1591
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1553
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1474
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1423
    Aihe