Venäjä on soluttanut propagandaansa tekoälymalleihin pohjoismaisilla kielillä

Anonyymi-ap

Venäjä on soluttanut propagandaansa tekoälymalleihin pohjoismaisilla kielillä
Pohjoismaisten faktantarkistajien selvitys osoittaa, että tekoälybotit ChatGPT, Copilot ja Gemini käyttävät lähteinään venäläisiä Pravda-sivustoja, kun niille esitetään pohjoismaisilla kielillä kysymyksiä Venäjän propagandasta. Kielimallit tunnistavat Venäjän yleisimmät narratiivit, mutta toistavat joissain tapauksissa disinformaatiota.
Tekoälyn saastuttaminen automatisoidulla propagandalla (engl. LLM-grooming) on Venäjän uusi keino levittää harhaanjohtavia, vääriä ja vääristeltyjä väitteitä. Pohjoismainen selvityksemme osoittaa, että joissakin tapauksissa kielimallit toistavat venäläistä propagandaa myös suomeksi, ruotsiksi, tanskaksi ja norjaksi.
👉Asia ei ollut kovin vaikea arvata! Tällä palstalla toimii tuon lisäksi -ilman mitään muutakaan älyä- ryssälän rottia propagandaansa levittämässä. 👈

19

389

Vastaukset 19

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Venäjä on soluttanut naispuolisia tiedustelukoulutuksen saaneita henkilöitä jo vuosikymmenet Keski-Karjalan seudullekkin. Lemmenkipeille suomalaisten naisten kanssa parisuhteissaan epäonnistuneille alkoholisoituneille ukonkäppänöille.

• Anonyymi

Siinä se nerokkuus nähdään, eli harvemmalle sitä tulisi mieleen suuren ja mahtavan venäläisen vakoojan olevan parisuhteessa elämässään epäonnistuneen alkoholisoituneen ukonkäppänän kanssa!😱 Varmastikin toivat rekkalastettain halpaa viinaa itärajan takaa ja osa siitä oli varattu hyödyttömille yksilöille, eli tätä samaa: https://www.ess.fi/paikalliset/626854

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä se nerokkuus nähdään, eli harvemmalle sitä tulisi mieleen suuren ja mahtavan venäläisen vakoojan olevan parisuhteessa elämässään epäonnistuneen alkoholisoituneen ukonkäppänän kanssa!😱 Varmastikin toivat rekkalastettain halpaa viinaa itärajan takaa ja osa siitä oli varattu hyödyttömille yksilöille, eli tätä samaa: https://www.ess.fi/paikalliset/626854

Rapautetaan maata sisältä päin tuolleen. Äijille tulee loppu viinasta ja svetlanat lapsineen saavat maat ja mannut. Sitten tulee putleri ja liittää heidät äiti Venäjään.

• Anonyymi

Venäläisillä ja Ukrainalaisilla on ihan täysi oikeus oleskella Suomessa. Pitää vain tottua heihin. Vaikka olemme sodassa niiden kanssa ja raja on kiinni niin ei täältä voi alkaa poistaa ulkomaalaisia.

• Anonyymi

Totta ja sitäpaitsi slaavit ja virolaiset työlistyvät huomattavan paljon paremmin, kuin tummaihoiset.

• Anonyymi

Itse kyllä ymmärrän täysin Putinin politikkaa vaikka olenkin ”puhdasverinen suomalainen” ja kannatan sitä, että maa puolustaa omia arvojaan ja on kokenut itsensä uhatuksi lännen lähestyessä heidän rajojaan.

• Anonyymi

Naapurimaasta tuotu vaimoke taitaa vaikuttaa taustalla siunnii mielipitteeseen🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Naapurimaasta tuotu vaimoke taitaa vaikuttaa taustalla siunnii mielipitteeseen🤣

Vaimoke.. Kyllä tuollainen teksti on suoraan ja ilman välikäsiä suoraan ryssälän propagandasta lähtöisin. Yksikään normaali suomalainen, joka on edes vähän seurannut tapahtumia, ei varmuudella ilkeäisi työntää tuollaista(kaan) paskaa palstalle ja yrittää uskotella sitä vielä muillekin. Phyi, perkele!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaimoke.. Kyllä tuollainen teksti on suoraan ja ilman välikäsiä suoraan ryssälän propagandasta lähtöisin. Yksikään normaali suomalainen, joka on edes vähän seurannut tapahtumia, ei varmuudella ilkeäisi työntää tuollaista(kaan) paskaa palstalle ja yrittää uskotella sitä vielä muillekin. Phyi, perkele!

Koira älähti🥂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koira älähti🥂

Kyllähän ne varmuudella ovat paskaa palstalle työntävät rottaryssälän propagandan tuottajat joka älähtää, kun näistä asioita kirjoitetaan. Siitä asiasta on turha väitellä ja yrittää kieltää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän ne varmuudella ovat paskaa palstalle työntävät rottaryssälän propagandan tuottajat joka älähtää, kun näistä asioita kirjoitetaan. Siitä asiasta on turha väitellä ja yrittää kieltää.

Itse ainakin olen puhdasverinen suomalainen ja tuen Putinin politikkaa, samaa kaipaisi myös Suomeen - oma kansa ensin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse ainakin olen puhdasverinen suomalainen ja tuen Putinin politikkaa, samaa kaipaisi myös Suomeen - oma kansa ensin!

Tutkihan sukupuutasi tarpeeksi kauas taaksepäin niin voit yllättyä😂😂

• Anonyymi

Mitä vikaa Venäläisissä on, ovat täysin arkipäiväinen ja luonnollinen osa Kiteen elämää ja populaatiota. Ovat ahkeria työntekiöitä luotettavia kansalaisia jotka kunnioittavat Suomea suuresti eivät he muuten olisi tänne päässeet. He haluavat olla osa Suomea, yksi meistä.

• Anonyymi

Yksi ainoa asiallinen kommentti👌

• Anonyymi

Kommenttisi perusteella et kykene ymmärtämään lukemaasi. Turha on silloin asiasta selittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kommenttisi perusteella et kykene ymmärtämään lukemaasi. Turha on silloin asiasta selittää.

Aivopestyjä, sokeana toitottavat putinin propagandaa kuin papukaijat.🦜
        Kurpitsapäisen variksenpelättimenkin saat helpommin järkilinjoille..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivopestyjä, sokeana toitottavat putinin propagandaa kuin papukaijat.🦜
        Kurpitsapäisen variksenpelättimenkin saat helpommin järkilinjoille..

Mistä tiedät, että sinulle syötetty lännen propaganda olisi ainut ja oikea totuus? Uskotko todella, ettei vaikkapa Suomen lehdissä ja uutisissa olisi ollenkaan puolueellista ja vääristettyä tietoa?

P.S. Milloin se Putin kuolee siihen parantumattomaan syöpään? Entä milloin loppuu Venäjän sotakassa, jonka piti kuihtua jo kaksi vuotta sitten?

• Anonyymi

Pappi Moskovasta palkattiin Suomessa auttamaan ukrainalaisia – pian osoittautui, ettei hän ollut sitä miltä vaikutti https://yle.fi/a/74-20189658?origin=rss
      Tämän kansan hyväuskoisuus ryssälään ei näytä loppuvan millään tasolla!
      Edes jonkinlaista järkeä olisi lupa odottaa tuossakin asiassa, mutta kun ei!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      98
      1077
    2. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      50
      922
    3. En olis uskonu

et kuulut tollaseen porukkaan
      Ikävä
      119
      883
    4. Meiltä löytyy kyllä älliä

Vai mitä oot mieltä...
      Ikävä
      145
      867
    5. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      70
      667
    6. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      40
      649
    7. Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?

Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      607
    8. Miltä tuntuu

olla erossa kaivatustasi?
      Ikävä
      33
      574
    9. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      47
      568
    10. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      68
      564
    11. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      80
      540
    12. Vasemmiston aloite

Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja
      Pyhäjärvi
      62
      534
    13. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      499
    14. Onko suhtautuminen kaivattusi

Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin
      Ikävä
      35
      484
    15. Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu

Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i
      Maajussille morsian
      4
      473
    16. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      45
      463
    17. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      61
      460
    18. Näyttää siltä ettet edes sinä.

Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa
      Ikävä
      31
      456
    19. Miksi vihainen

Miksi olet vihainen mulle?
      Ikävä
      41
      456
    20. Hei, alettaisko oleen yhdessä?

Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys
      Sinkut
      74
      456
    Aihe