Kirjanpito ja veroilmoitus

Nyt liikkuu niin ristiriitaisia asioita tilitoimiston ja veroviraston välillä, et mikähän tässä on oikea vastaus?

Toiminimellä toiminut jo 5 vuotta ja nyt aloin kiinnittämään huomiotani tehtyihin veroilmoituksiin...

viime tilikauden 02.01.2024-01.01.2025 tulot ja menot ilmoitettu 1.4.2025 veroilmoituksella, mutta veroilmoitusessa lukee asiakastiedoissa et tilikausi 02.01.2023-01.01.2024, tämänhän tilikauden tulot olen jo ilmoittanut 2024 veroilmoituksella. Veroviraston tädin mukaan tolla tilikaudella ei ole merkitystä ja ymmärsin et vaikka ilmoituksessa lukee 02.01.2023-01.01.2024 niiin tulot ilmoitetaan vuoden 2024 (02.01.2024-01.01.2025) tilikauden mukaan. Tilitoimisto taas väittää et tulot on ilmoitettu väärän tilikauden mukaan ja jos tää pitää paikkaansa, niin silloinhan olen jo 5 vuotta ilmoittanut väärin.

Vuoden 2020 ja 2021 veroilmoitustahan ei voi enään korjata, eikä muutenkaan huvita alkaa näitä muita enään korjaamaan...
1156
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

Katselin juuri vanhoja veroilmoituksiani niin huomasin et kun aloitin toiminnan 2020 niin ensimmäisessä veroilmoituksessani (2021) verokausi 31.12.2020 oli tilikausi 2.1.2019-1.1.2020 jolloin ei ollut edes mitään toimintaa, enkä ollut ennakko ja alv rekistereissä. Ilmoitin silloin tulot tilikaudelta 2.1.2020-1.1.2021 jonka sillon sain verottajalta ohjeeksi, mutta nykyhetken tietojen mukaan tämä ohje ei pitänyt paikkaansa ja verot laahaa vuoden jälkijunassa.
Toiminta alkoi vasta 15.3.2020, joten tämä veroilmoituksella vuoden jäljessä oleva tilikausi hämää, nyt pahasti itseäni.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Anonyymi-ap kirjoitti:

Nyt liikkuu niin ristiriitaisia asioita tilitoimiston ja veroviraston välillä, et mikähän tässä on oikea vastaus?

Toiminimellä toiminut jo 5 vuotta ja nyt aloin kiinnittämään huomiotani tehtyihin veroilmoituksiin...

viime tilikauden 02.01.2024-01.01.2025 tulot ja menot ilmoitettu 1.4.2025 veroilmoituksella, mutta veroilmoitusessa lukee asiakastiedoissa et tilikausi 02.01.2023-01.01.2024, tämänhän tilikauden tulot olen jo ilmoittanut 2024 veroilmoituksella. Veroviraston tädin mukaan tolla tilikaudella ei ole merkitystä ja ymmärsin et vaikka ilmoituksessa lukee 02.01.2023-01.01.2024 niiin tulot ilmoitetaan vuoden 2024 (02.01.2024-01.01.2025) tilikauden mukaan. Tilitoimisto taas väittää et tulot on ilmoitettu väärän tilikauden mukaan ja jos tää pitää paikkaansa, niin silloinhan olen jo 5 vuotta ilmoittanut väärin.

Vuoden 2020 ja 2021 veroilmoitustahan ei voi enään korjata, eikä muutenkaan huvita alkaa näitä muita enään korjaamaan...

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu