Mistään ei saa apua yksinäisyyteen!

Anonyymi-ap

Punainen Risti ystävyystoiminta : joku random tukihenkilö pistää sulle kerran viikossa sähköpostia hei mitä kuuluu. Tai joku vapaaehtoinen käy sun kanssa kerran kuussa kahvilassa.

Adhd liitto:
Lomia lapsiperheille ja vertaistukea adhd lasten vanhemmille, ei mitään yksin asuville aikuisille.

. Minä haluan jotain arvostusta yksinäisille ihmisille ei me haluta joutua potilaan asemaan etsiessämme normaalia sosiaalista kanssakäymistä. Konkreettisesti rakentakaa adhd kahviloita ja pitäkää vertaistapaamisia joihin ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Haluan oikeasti fiilata toista ihmistä.

62

353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lähijuottolasta löytyy varmasti samalla mielenlaadulla varustettua kanssa ihmistä yllin kyllin. Kahvi tietenkin sekin lisää valppautta mutta ADHD kupin kyljessä leimaisi kyllä pahemman kerran. Ei moni halua sentään kuuluttaa kaikelle kansalle omaa vikapäisyyyttään.

• Anonyymi

Eikö sulle käy ADHD liiton yhdistystoiminta ja heidän tarjoamat tapahtumat?

• Anonyymi

Yksinäisyyteen ei ole paljoa apua valitettavasti saatavilla

• Anonyymi

Torjuttiinko sinut facebookissa yksinäisten ryhmästä ?

• Anonyymi

Millasia vastuksia ja millanen sun oma ystävänhakuilmoitus on sivustolla jossa voi hakea kavereita ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millasia vastuksia ja millanen sun oma ystävänhakuilmoitus on sivustolla jossa voi hakea kavereita ?

En mä käytä sosiaalista mediaa. Haluun nimenomaan livenä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On kai hakeuduttava paikkoihin, joissa käy ihmisiä. Kukaan ei hae kotoa ketään ystäväkseen.
        Ystävyyskin kehittyy yleensä pikkuhiljaa, alkaen kaveruudesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On kai hakeuduttava paikkoihin, joissa käy ihmisiä. Kukaan ei hae kotoa ketään ystäväkseen.
        Ystävyyskin kehittyy yleensä pikkuhiljaa, alkaen kaveruudesta.

Nuorisotilat on kielletty aikuisilta sanoi nuorisotyöntekijä kun kävin siellä peli-illassa. Ei tähän ole toimivaa ratkaisua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuorisotilat on kielletty aikuisilta sanoi nuorisotyöntekijä kun kävin siellä peli-illassa. Ei tähän ole toimivaa ratkaisua.

Jos oot liian vana niin joo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos oot liian vana niin joo

Aikuisuus on siis syy mädäntyä sohvalle. Haluan muuttaa maahan jossa aikuisetkin otetaan huomioon yhteiskunnassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aikuisuus on siis syy mädäntyä sohvalle. Haluan muuttaa maahan jossa aikuisetkin otetaan huomioon yhteiskunnassa.

Aikuisten pitää ite ettiä enemmän kuin nuorten

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aikuisten pitää ite ettiä enemmän kuin nuorten

Aikuisuus on epäreilu ikäkausi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On aikuisillekin paikkoja, joissa voi käydä.
        Riippuu varmaan siitäkin, missä asuu. Isommilla paikkakunnilla ainakin on yhdistyksiä ja järjestötoimintaa, asukastiloja, tms.
        Jos on hengellisyyteen taipuvaisuutta, kirkoillakin on kaikenlaista toimintaa.
        Urheiluharrastus mahdollisuuksiakin aikuisille on, kuntosaleja, porukkapelejä, ym.
        Miettii vähän, mitä haluaisi, mikä kiinnostaisi, ja alkaa ottamaan selvää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sitten sun pitää mennä paikkoihin jossa tapaa ihmisiä kun netti on poissuljettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ohan seurakunnilla erilaisia ryhmiä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne on lapsiperheille. Tämä on fakta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On aikuisillekin paikkoja, joissa voi käydä.
        Riippuu varmaan siitäkin, missä asuu. Isommilla paikkakunnilla ainakin on yhdistyksiä ja järjestötoimintaa, asukastiloja, tms.
        Jos on hengellisyyteen taipuvaisuutta, kirkoillakin on kaikenlaista toimintaa.
        Urheiluharrastus mahdollisuuksiakin aikuisille on, kuntosaleja, porukkapelejä, ym.
        Miettii vähän, mitä haluaisi, mikä kiinnostaisi, ja alkaa ottamaan selvää.

Minun Syrjäytyminen on aikuisuuden seuraus

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta se on asia, johon voit itse vaikuttaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Joo. Mut täällä (Helsinki, en oo alottaja sit) kävijät on lapsiperheitä tai vanhuksia. Nuorille on toimintaa mut niissä ei paljoa kukaan käy

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä sun pitäs sit miettiä mis vika. Ootko töissä? Koulussa?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Aikuisuus on epäreilu ikäkausi.

Ei oo. Sullahan on just vapaus tehä mitä vaan toisinku teininä

• Anonyymi

Usein yksinäisyys on sellaista, että siihen ei auta mikään. Aloittajankin kohdalla on ilmeisesti juuri niin.
      Ihmisiä ja potentiaalisia ystäviä on maailma täynnä. Mutta jos ei itse osaa luoda ja ylläpitää yhteyttä toiseen ihmiseen, siinä ei mitkään kahvilat auta. Yksinäisyys pysyy, kun et koskaan osaa tuntea yhteyttä muihin ihmisiin, vaikka muita olisi kuinka paljon. Muut pysyvät muina.

Miten yksinäisen voisi opettaa luomaan, kokemaan ja ylläpitämään yhteyden toiseen ihmiseen? Että he olisivat ME.

• Anonyymi

Jos ei osaa tuntea yhteyttä muihin niin siinä voi olla muutakin kyseessä kuin yksinäisyys ,

• Anonyymi

Haluan ihmisiä jotka eivät halua kasvaa aikuisiksi.

• Anonyymi

Eli haluat elämääsi aikuisia jotka ei ota vastuuta elämästään ? Eivät asu itsenäisesti ja huolehdi itse itsestään ,haluavat heitä passataan ja kaikki tehdään heidän puolesta. No onnea siihen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli haluat elämääsi aikuisia jotka ei ota vastuuta elämästään ? Eivät asu itsenäisesti ja huolehdi itse itsestään ,haluavat heitä passataan ja kaikki tehdään heidän puolesta. No onnea siihen.

Aikuiset on juroja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aikuiset on juroja.

asut sä sun äidin ja isän kanssa ja ne pesee sun pyykit ja syöttää sut ja peittelee sänkyyn. aikuisen ihmisen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

asut sä sun äidin ja isän kanssa ja ne pesee sun pyykit ja syöttää sut ja peittelee sänkyyn. aikuisen ihmisen

jotkut autistit ja ADHD on tollasia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jotkut autistit ja ADHD on tollasia

No sitten pitää etsiä samantyylisiä ihmisiä ystäväksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sitten pitää etsiä samantyylisiä ihmisiä ystäväksi.

Voipi olla vaikeeta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voipi olla vaikeeta

Niin voihan se olla. Mutta musta ei ole siihen että tuun leikkii sun kaa nukeilla ja legoilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin voihan se olla. Mutta musta ei ole siihen että tuun leikkii sun kaa nukeilla ja legoilla.

Yllättävää kyll ADHD ei välttämättä siedä toisiaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yllättävää kyll ADHD ei välttämättä siedä toisiaan

Mä en leiki leluilla vaan haluan rakentaa majoja ym lapsellista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä en leiki leluilla vaan haluan rakentaa majoja ym lapsellista.

Siis se mun ainoa ystävä joka mulla oli koskaan ollut teki kaikkea uhkarohkeaa ja levotonta. Olin näinä hetkinä oikeasti onnellinen eikä mun tarvinnut esittää mitään muuta kuin olen. Ei tuollasen jälkeen enää tyydy feikkiin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis se mun ainoa ystävä joka mulla oli koskaan ollut teki kaikkea uhkarohkeaa ja levotonta. Olin näinä hetkinä oikeasti onnellinen eikä mun tarvinnut esittää mitään muuta kuin olen. Ei tuollasen jälkeen enää tyydy feikkiin!

Siis haluan Paljon riskejä ottavan ja älyttömiä ideoita omaavan ihmisen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Montako hermosolua kuolee joka kerta kun lukee yhden vittuilu kommentin?
        Montako tuntia trollit on hukanneet elämäänsä ihmisten loukkaamiseen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis haluan Paljon riskejä ottavan ja älyttömiä ideoita omaavan ihmisen.

No netin kautta löytää, ehkä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No netin kautta löytää, ehkä

Mä oon se sama tyyppi joka pari viikkoa sitten hölmöili netissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä oon se sama tyyppi joka pari viikkoa sitten hölmöili netissä.

Sit ei kantti ehkä

• Hei,

Yksinäisyyttä voi yrittää lievittää myös virtuaalisesti. Täälläkin keskustelu on tavallaan sellaista.

Lisäksi voi osallistua esimerkiksi ryhmächatteihin, joita netistä löytyy. Laitan vinkiksi tähän Tukinetin ryhmächatit, joita on joka arkipäivä. Kaikki Tukinetin ryhmächatit ovat ohjattuja ja keskustelut niissä käydään anonyymisti nimimerkeillä. Käynnissä olevat ja seuraavaksi tulevat ryhmächatit näkee Tukinetin etusivun chat-karusellista. https://tukinet.net/

Erityismainintana Maaseudun tukihenkilöverkon järjestämät Apua, mikä ihmissuhde! ryhmächattejä, joissa on teemana juuri yksinäisyys. Yksinäisyys on yleistä, ja kaikki tuntevat sitä joskus. Ihminen voi olla yksinäinen myös silloin, kun hänellä on paljon ystäviä. Yksinäisyys saattaa jopa hävettää ja pelottaa niin, ettei siitä halua edes puhua. Yksinäisyys voi ahdistaa ja jopa satuttaa, jos tuntee ettei kelpaa tai tule hyväksytyksi. Tule rohkeasti juttelemaan, olemme täällä sinua varten, valmiina kuuntelemaan ja kohtaamaan. Höpötellään niitä näitä tai syvällisempiä asioita, sen päätät sinä. Chattiin pääset täältä: https://tukinet.net/teemat/apua-mika-ihmissuhde/ryhmachatit/

Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

• Anonyymi

Mä en ole nähnyt ketään moneen vuoteen.

• Anonyymi

Ei minä en kaipaa virtuaalista yksinäisyyden lievitystä vaan livetapaamista!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei minä en kaipaa virtuaalista yksinäisyyden lievitystä vaan livetapaamista!

Tämänkin takia moni päättää päivänsä, ainoa apu yksinäisyyteen on joku nettibotti, nyt musta taas tuntuu että voisin hypätä auton alle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämänkin takia moni päättää päivänsä, ainoa apu yksinäisyyteen on joku nettibotti, nyt musta taas tuntuu että voisin hypätä auton alle!

Tekoälyllä korvataan ihminen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tekoälyllä korvataan ihminen

Sit pitää mennä jonnekkin

• Anonyymi

Mä soitin tonne kerran aikuistumiseen liittyvistä ongelmista niin teidän työntekijä vähätteli mua ja sanoi ettei mun ongelma kuulu kriisipuhelimelle. Valikoidaan mieltymysten mukaan kenen ongelmat ovat ongelmia? Eikö se ole tarpeeksi pätevä syy soittaa jos on huutanut koko päivän kun energia ei riitä kaikkeen mitä multa vaaditaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mä soitin tonne kerran aikuistumiseen liittyvistä ongelmista niin teidän työntekijä vähätteli mua ja sanoi ettei mun ongelma kuulu kriisipuhelimelle. Valikoidaan mieltymysten mukaan kenen ongelmat ovat ongelmia? Eikö se ole tarpeeksi pätevä syy soittaa jos on huutanut koko päivän kun energia ei riitä kaikkeen mitä multa vaaditaan.

Huutaminen koska energia ei riitä? Kuulosta sille et tarttet kyllä terapiaa tai lääkkeitä tai jotain muuta tukea.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Huutaminen koska energia ei riitä? Kuulosta sille et tarttet kyllä terapiaa tai lääkkeitä tai jotain muuta tukea.

Naisilla on vähemmän energiaa.

• Anonyymi

Voidaanko kaikki nyt oikeasti käyttäytyä kuten käyttäytyisimme kasvotusten livenä muiden ihmisten keskuudessa? Ei voi olla noin vaikeaa kunnioittaa toisen rajoja. Kiusaajat on syrjäytyneitä luusereita

• Anonyymi

Miksi mun kommentti poistettiin kun puolustin itseäni kiusaajalta?

• Anonyymi

Se muka oli epäasiallinen mutta noi vammaiseksi autistivajakiksi haukkumiskommentit jätetään!

• Anonyymi

Haluan kostaa nettikiusaajalle.

• Anonyymi

Kontulan Ressukat kirjoittelee kaatokännissä, kovistelee niillä harvoilla solvauksilla mitä osaa.

• Anonyymi

Mä panen netin poikki muuten tässä menee toiset 12 tuntia.

• Anonyymi

Ei kukaan joka tänne kirjoittaa voi oikeasti hyvin.

• Anonyymi

Järki lähti näkemiin.

• Anonyymi

Milloin mun äiti tajuaa että en ole onnellinen asiallisessa seurassa. Tarvitsen muita hulluja lähelleni.

• Anonyymi

Katson vierestä kun trollit nauraa itselleen rikosilmoituksen.

• Anonyymi

Täällä ei saa sanoa sanaa mania.

• Anonyymi

Miksi Mania on kielletty sana?

• Anonyymi
        UUSI

Automaattinen sensuuri poistaa viestin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Automaattinen sensuuri poistaa viestin.

Epäreilua

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin

Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t
      Maailman menoa
      23
      5068
    2. Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin

Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo
      Maailman menoa
      61
      2989
    3. Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..

Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel
      Maailman menoa
      12
      2880
    4. HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä

Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat
      Maailman menoa
      143
      2801
    5. Nepotismi jytkyttää porvaristossa

Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi
      Maailman menoa
      15
      1572
    6. Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet

Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k
      Maailman menoa
      86
      1570
    7. Martina Aitolehti podcastissa: Ero

Martina Aitolehti podcastissa: Ero Martina Aitolehti kertoi BFF-podcastin https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/696
      Kotimaiset julkkisjuorut
      227
      1476
    8. Kaikki ovat syntisiä!!!

Näin täällä koko ajan vakuutellaan uskovaisten toimesta. Myös Päivi Räsänen on toistanut tätä samaa matraa jatkuvasti. N
      Luterilaisuus
      409
      1211
    9. Haluaisitko sinä

Että välimme selkeäisivät vai tämäkö riittää sinulle?
      Ikävä
      68
      1090
    10. Persut palkkaavat verorahoilla

avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei
      Maailman menoa
      204
      919
    Aihe