Tänään kehä 1 liikenne pysähteli turhaan.
Ei ollut huomattavan paljon liikennettä silloin.
Ehdotus, noudatetaan tieliikennrlakia ja autokoulun oppeja:
Pidetään sen verran väliä edessä ajavaan, että liittyjät mahtuvat liittymään.
Liittyjätkin voivat tulla vähemmän tiiviisti, että liitytäänkin loka toiseen väliin.
Ns vetoketjuperiaate siis.
Edellyttää, että tavoitellaan tavoitenopeutta jo kiihdytyskaistalla ...eli ihan normaalia ajoa.
Kukaan ei hiljennä liittymämutkissa esim. alle 50kmh nopeuteen, niin liikenne pääsee kulkemaan edes sitä nopeutta.
Esim. Kehä1 lännen suunnasta lahden moottoritielle pystyy kyllä ihan hyvin ajamaan rajoituksen mukaista 80kmh, mutta jos nyt yrittäisi uskaltaa pitää edes yli viiden kympin.
Kiihdytyskaistalla haetaan moottoritienopeutta eikä vasta moottoritiellä.
Kameroiden kohdalla ei tarvitse polkea jarrua.
Ajaa vain rajoituksen mukaan tasaisesti.
Vähän ikävää kun jopa 4 sek turvaväli kutistuu pois vaikka nostaisi jalan kokonaan pois polkimelta.
Jos 80kmh pelottaa, niin pysy ainakin pois vasemmanpuoleiselta kaistalta.
Mieluummin älä lähde silloin ajamaan ollenkaan vilkkaaseen aikaan.
Ehdotus kehä 1 liikenteen sujuvoittamiseksi
17
309
Vastaukset
- Anonyymi
Parasta kun katselee ylväästi ylempää oman huomattavan arvokkaan auton ratin takaa noita taaperoita.
Köyhillä on vissiin niin mukavia ne autot että ne ottaa ajan kanssa liikkumisen 😂😂
Noh, on mullakin pari kuskia ketkä ajaa jos pitää lähteä vähän kauemmas myyntireissulle.
Ei tarvi oman kortin puolesta pelätä.- Anonyymi
Kehäykköselle mahtuu paljon enemmän liikennettä kuin siellä nyt kulkee. Perusvinkki ruuhkien helpottamiseen on ajaa sillä oikeanpuoleisella kaistalla, jota käytetään nyt lähinnä vain tielle tuloon ja siltä poistumiseen. Tyhmäähän se on pitää "täydellä tiellä" yhtä kaistaa vajaalla käytöllä. Varsinkin, kun se vasemmanpuoleinen kaista on niin turkasen täynnä koko ajan...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kehäykköselle mahtuu paljon enemmän liikennettä kuin siellä nyt kulkee. Perusvinkki ruuhkien helpottamiseen on ajaa sillä oikeanpuoleisella kaistalla, jota käytetään nyt lähinnä vain tielle tuloon ja siltä poistumiseen. Tyhmäähän se on pitää "täydellä tiellä" yhtä kaistaa vajaalla käytöllä. Varsinkin, kun se vasemmanpuoleinen kaista on niin turkasen täynnä koko ajan...
Poliisi voisi tarkistaa 60- ja 40-köröttelijöiden ajokunnon.
Juopot ja kelvottomat pois liikenteestä.
Taas yksi ihminen, joka ei juurikaan ymmärrä miten ruuhkat syntyvät. Ylipitkät turvavälit eivät helpota ruuhkia, ne hankaloittavat niitä. Toki jos liikennettä on vähän, voi tuollaista 4+ sekunnin turavaväliä ihan hyvin pitää.
Minullakin on pari ehdotusta. Ajetaan edes sitä rajoitusnopeutta, eikä toilailla 20 km/h alle rajoituksen. Ei poukkoilla kaistalta toiselle kuvitteellisten hyötyjen tai suunnistusoppaiden takia. Ohitetaan oikealta jos oikea kaista vetää paremmin. Ja ei tietenkään jarruteta tolppiin (ne pitäisi poistaa. Porukka ajelee jo valmiiksi alle rajoituksen ja varmuuden vuoksi jarruttaa tolpan kohdalla)...
Eli ajetaan ihan niin kuin muuallakin.- Anonyymi
Rotta on taas tullut iloksemme jakamaan noita ylivertaisia oppejaan käyttäytymiseen liikenteessä.
- Anonyymi
Isoilla liittymäalueilla liikennevirta pysähtelee, kun ei mahduta liittymään.
Edes pienet välit poistaisivat ongelman, kun jokaisen eteen pääsisi liittymään yksi auto.
Ongelmaa pahentaa tarpeeton himmailu.
Kiihdytyskaistoilla pitäisi kiihdyttää.
Edessä aukeavan moottoritien ei pitäisi olla liikenteen sumppu.
Vähän lisää väljyyttä ja vähemmän nopeuden jojoilua, niin liikenne pääsee kulkemaan tasaista nopeutta.
Liikennemäärät eivät ole niin suuria.
Ajakaa paremmin. Anonyymi kirjoitti:
Isoilla liittymäalueilla liikennevirta pysähtelee, kun ei mahduta liittymään.
Edes pienet välit poistaisivat ongelman, kun jokaisen eteen pääsisi liittymään yksi auto.
Ongelmaa pahentaa tarpeeton himmailu.
Kiihdytyskaistoilla pitäisi kiihdyttää.
Edessä aukeavan moottoritien ei pitäisi olla liikenteen sumppu.
Vähän lisää väljyyttä ja vähemmän nopeuden jojoilua, niin liikenne pääsee kulkemaan tasaista nopeutta.
Liikennemäärät eivät ole niin suuria.
Ajakaa paremmin.Kyllä ne liikennemäärät kehillä ruuhka-aikoina ovat niin suuria, ettei turvavälejä pitämällä voida juuri sujuvuuteen vaikuttaa. Ylipitkät turvavälit varsinkin pienillä nopeuksilla toki heikentävät tilannetta, mutta jos edes se 80 km/h saadaan mittariin, niin 3 sekunnin turvaväli vs. 1 sekunnin turvaväli ei ole niin merkityksellinen.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Kyllä ne liikennemäärät kehillä ruuhka-aikoina ovat niin suuria, ettei turvavälejä pitämällä voida juuri sujuvuuteen vaikuttaa. Ylipitkät turvavälit varsinkin pienillä nopeuksilla toki heikentävät tilannetta, mutta jos edes se 80 km/h saadaan mittariin, niin 3 sekunnin turvaväli vs. 1 sekunnin turvaväli ei ole niin merkityksellinen.
Mutta kun ei pidetä väliä ollenkaan.
Lahden ja porvoon moottoritiet etelään päin yhdistyy ennen kehä 1:stä.
Pitkä liittymäalue pysähtyy toisinaan kokonaan.
Puskureissa kiinni ja mummot pelkää mutkia+kiihdytyskaistoja - Anonyymi
Ruuhkat syntyvät siitä, että samassa kohtaa on turhan paljon väkeä liikkeellä yhtä-aikaa.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Kyllä ne liikennemäärät kehillä ruuhka-aikoina ovat niin suuria, ettei turvavälejä pitämällä voida juuri sujuvuuteen vaikuttaa. Ylipitkät turvavälit varsinkin pienillä nopeuksilla toki heikentävät tilannetta, mutta jos edes se 80 km/h saadaan mittariin, niin 3 sekunnin turvaväli vs. 1 sekunnin turvaväli ei ole niin merkityksellinen.
Kunnon väleihin on takuulla helpompi liittyä ja sujuvoittaa liikennevirtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruuhkat syntyvät siitä, että samassa kohtaa on turhan paljon väkeä liikkeellä yhtä-aikaa.
Paljon liikennettä, ajovirheet aiheuttat häiriöitä ja onnettomuuksia liikennevirtaan
- Anonyymi
Liikenne hidastuu ja pysähtelee tarpeettomasti liittymissä jojoilun ja liian lähellä ajamisen vuoksi.
- Anonyymi
Yksi asia mikä Kehä ykkösellä saa liikenteen sekaisin ovat linja-autopysäykit. Ei vältämättä linja-autot vaan niitä pelkäävät autoilijat. Usein näkee kun linja-auto laittaa vilkun vasemmalle ja yrittää liikenteen sekaan että joko saa siitä paniikkikohtauksen ja jarruttaa oikein kunnolla. Jarruttaja ja sitä seuraava ja ehkä vielä muutama onnistuvat hiljentämään mutta sitten joku taaempana jonossa rysäyttää edelläajavaan perään. Peränajokolariin osallistujat eivät edes tiedä mistä haitariliike johtuu. Onnettomuuden varsinainen aiheuttaja ei edes huomaa aiheuttaneesa onnettomuuden. Homma paranisi jos linja-autoilla olisi pitempi kiihdytyskaista ja ihmiset muistaisivat ja tietäisivät että linja -auto ei saa tunkea eteen kun rajoitus on 80 kmh. Ehkä jalan nosto kaasulta pieneksi hetkeksi riittää.
- Anonyymi
Jos joku rysähtää toisen perään, on syynä se, että turvaväli edellä ajavaan oli liian lyhyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joku rysähtää toisen perään, on syynä se, että turvaväli edellä ajavaan oli liian lyhyt.
Joku panikoi bussin takia ja vaihtaa kaistaa eteesi, niin silloin sinä olet se joka pitää liian pientä turvaväliä.
Jos alat hidastamaan nopeutta sen vuoksi olet nopeusjojoilija.
- Anonyymi
Nopeuden jatkuva muuttuminen (nopeusjojoilu) aiheuttaa liikenteen tökkimistä ja "haamuaaltoja". Mahdollisimman tasainen nopesu jatkuvasti on sujuvuuden kannalta parasta.
- Anonyymi
Edellä ajavan perään ei ole pakko pyrkiä, eikä sitä ei tarvitse saavuttaa. Aja vaan sitä tasaista nopeutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2434203Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1182661Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412412Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161466Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811462- 481189
- 781107
- 45976
- 59973
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En171941