Ei saisi vaihdella öljymerkkiä ja laatuja MIKSI

Anonyymi-ap

Näin on semmoinen totuttu tapa ollut ja luettukin silloin tällöin. Mihin se perustuu? Jos öljy arvoiltaan osuu niin mikä on se syy miksi ei saisi vaihdella moottoriöljyjä ja vaihteisto öljyjä eri valmistajan esim tarjouksien mukaan kun ne luokitukset kutakuinkin pysyy riittävinä? Vaikka joka vuosi eri moottoriöljyt suodattimineen tietysti vaihtuu eri merkkiin. Selittäkää tyhmälle joka vaihtaa harvoin eri öljy valmistajaan. Itse tuumaan että eipä ole sen ihmeempää väliä.

12

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei kannata, koska nykyautot ovat kranttuja öljyille ja sitä vanhaa jää aina vaihdossa sekaan. Ei sillä tiliä tee jos juoksee kerran vuodessa jonkun tarjous öljyn perässä ja halpis öljyjen spekseihin minä en ainakaan luota.

    • Anonyymi

      Höpö höpö. Pistä vaikka sekaisin.

    • Anonyymi

      Jossain öljyissä lukee ihan käyttöohjeessa näin: Ei suositella sekoitettavaksi muiden synteettisten taikka mineraaliöljyjen kanssa.

      Jos siis käyttää yhtä öljyä, siinä kannattaa pysyä.

    • Anonyymi

      miten saat ne kaikki vanhat öljyt pois koneesta jotta ei sekoitu uuden eri öljyn kanssa,purkamalla koneen vai

      • Anonyymi

        Helppo homma: kun ostaa BMW:n niin öljyjä ei tarvitse koskaan vaihtaa, lisäilee vaan. Tehdas ilmoittaa moottoriöljyn normaalikulutukseksi yli litra/1000 km. 30 000 kilometrillä sen on yli 30 litraa eli öljy on vaihdettu monta kertaa, voi vaihtaa vain suodatinta.


      • Anonyymi

        Riitävään tulokseen pääsee yleensä öljylaadun vaihossa sillä, että valuttaa vanhan öljyn huolellisesti pois ja tietenkin vaihtaa myös uuden suodattimen. Sitten uudet öljyt koneeseen käyttö lämpimäksi ja sen jälkeen uusi öljynvaihto ja uusi suodatin. Näin toimien vanhan öljyn jäännösarvot ovat olemattomat. Mutta tuleehan tuo aika kalliiksi tuollainen varman päälle vanhojen öljyjen poishuuhtelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riitävään tulokseen pääsee yleensä öljylaadun vaihossa sillä, että valuttaa vanhan öljyn huolellisesti pois ja tietenkin vaihtaa myös uuden suodattimen. Sitten uudet öljyt koneeseen käyttö lämpimäksi ja sen jälkeen uusi öljynvaihto ja uusi suodatin. Näin toimien vanhan öljyn jäännösarvot ovat olemattomat. Mutta tuleehan tuo aika kalliiksi tuollainen varman päälle vanhojen öljyjen poishuuhtelu.

        Älkää hölmöilkö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helppo homma: kun ostaa BMW:n niin öljyjä ei tarvitse koskaan vaihtaa, lisäilee vaan. Tehdas ilmoittaa moottoriöljyn normaalikulutukseksi yli litra/1000 km. 30 000 kilometrillä sen on yli 30 litraa eli öljy on vaihdettu monta kertaa, voi vaihtaa vain suodatinta.

        Sulla on ihan omat "tiedot" ja provot, mikä sulla oikein on vialla?
        Ei kai vaan kateus? Älä välitä, ei ne kaikki Bemut ole kalliita ja uusia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riitävään tulokseen pääsee yleensä öljylaadun vaihossa sillä, että valuttaa vanhan öljyn huolellisesti pois ja tietenkin vaihtaa myös uuden suodattimen. Sitten uudet öljyt koneeseen käyttö lämpimäksi ja sen jälkeen uusi öljynvaihto ja uusi suodatin. Näin toimien vanhan öljyn jäännösarvot ovat olemattomat. Mutta tuleehan tuo aika kalliiksi tuollainen varman päälle vanhojen öljyjen poishuuhtelu.

        Juu, tuo onkin järkevää vaihtaa öljyt ja suodatin useamman kertaa putkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, tuo onkin järkevää vaihtaa öljyt ja suodatin useamman kertaa putkeen.

        Siinä taisi olla yhdistettynä sarkasmia ja totuutta. Kun mennään riittävän Hi-Fi asteelle autoilussa, niin noin tietenkin toimitaan. Kaikkihan sen tietää, että mikäli eri öljyjen ja erityisesti niiden lisäaineiden keskinäisiä reaktioita ei tunneta varmasti, pitää ne estää.

        Sarkasmi on sellaista, että siinähän liikutaan sillä rajapinnalla, että mieititään: "ei voi olla totta, onko tuo tosissaan?"


    • Anonyymi

      Sinne koneeseen jää aina vanhaa öljyä jonkin verran ja nykyautot ovat aika ronkeleita öljyn laatuun ja lisäaineistukseen jne... Joten miksi pitäisi lähteä kikkailemaan halvempien ja erilaisten öljyjen kanssa?

    • Anonyymi

      Jos on nokka-akselissa erilaisia limppuja ja erikoisia katalysaattoreja, öljy saattaa vaikuttaa jopa kiihtyvyyteen. Periaatteessa auton luokituksen täyttäviä öljyjä voi läträtä, mutta viskositeetti on sitten sitä sun tätä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

      Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      126
      3880
    2. onko kaivattusi

      vaarallinen? :D
      Ikävä
      79
      3187
    3. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

      Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      56
      3185
    4. Haluaisin rakastaa sinua

      Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      19
      3125
    5. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

      Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      6
      3041
    6. Menen nyt koisimaan

      Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      29
      2815
    7. Olisiko sinulla

      Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2557
    8. Pieni galluppi

      Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      66
      2296
    9. Mitä tuntemuksia

      Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      19
      2287
    10. Tiedätkö mihin

      Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      41
      2141
    Aihe