Näin on semmoinen totuttu tapa ollut ja luettukin silloin tällöin. Mihin se perustuu? Jos öljy arvoiltaan osuu niin mikä on se syy miksi ei saisi vaihdella moottoriöljyjä ja vaihteisto öljyjä eri valmistajan esim tarjouksien mukaan kun ne luokitukset kutakuinkin pysyy riittävinä? Vaikka joka vuosi eri moottoriöljyt suodattimineen tietysti vaihtuu eri merkkiin. Selittäkää tyhmälle joka vaihtaa harvoin eri öljy valmistajaan. Itse tuumaan että eipä ole sen ihmeempää väliä.
Ei saisi vaihdella öljymerkkiä ja laatuja MIKSI
12
203
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kannata, koska nykyautot ovat kranttuja öljyille ja sitä vanhaa jää aina vaihdossa sekaan. Ei sillä tiliä tee jos juoksee kerran vuodessa jonkun tarjous öljyn perässä ja halpis öljyjen spekseihin minä en ainakaan luota.
- Anonyymi
Höpö höpö. Pistä vaikka sekaisin.
- Anonyymi
Jossain öljyissä lukee ihan käyttöohjeessa näin: Ei suositella sekoitettavaksi muiden synteettisten taikka mineraaliöljyjen kanssa.
Jos siis käyttää yhtä öljyä, siinä kannattaa pysyä. - Anonyymi
miten saat ne kaikki vanhat öljyt pois koneesta jotta ei sekoitu uuden eri öljyn kanssa,purkamalla koneen vai
- Anonyymi
Helppo homma: kun ostaa BMW:n niin öljyjä ei tarvitse koskaan vaihtaa, lisäilee vaan. Tehdas ilmoittaa moottoriöljyn normaalikulutukseksi yli litra/1000 km. 30 000 kilometrillä sen on yli 30 litraa eli öljy on vaihdettu monta kertaa, voi vaihtaa vain suodatinta.
- Anonyymi
Riitävään tulokseen pääsee yleensä öljylaadun vaihossa sillä, että valuttaa vanhan öljyn huolellisesti pois ja tietenkin vaihtaa myös uuden suodattimen. Sitten uudet öljyt koneeseen käyttö lämpimäksi ja sen jälkeen uusi öljynvaihto ja uusi suodatin. Näin toimien vanhan öljyn jäännösarvot ovat olemattomat. Mutta tuleehan tuo aika kalliiksi tuollainen varman päälle vanhojen öljyjen poishuuhtelu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riitävään tulokseen pääsee yleensä öljylaadun vaihossa sillä, että valuttaa vanhan öljyn huolellisesti pois ja tietenkin vaihtaa myös uuden suodattimen. Sitten uudet öljyt koneeseen käyttö lämpimäksi ja sen jälkeen uusi öljynvaihto ja uusi suodatin. Näin toimien vanhan öljyn jäännösarvot ovat olemattomat. Mutta tuleehan tuo aika kalliiksi tuollainen varman päälle vanhojen öljyjen poishuuhtelu.
Älkää hölmöilkö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helppo homma: kun ostaa BMW:n niin öljyjä ei tarvitse koskaan vaihtaa, lisäilee vaan. Tehdas ilmoittaa moottoriöljyn normaalikulutukseksi yli litra/1000 km. 30 000 kilometrillä sen on yli 30 litraa eli öljy on vaihdettu monta kertaa, voi vaihtaa vain suodatinta.
Sulla on ihan omat "tiedot" ja provot, mikä sulla oikein on vialla?
Ei kai vaan kateus? Älä välitä, ei ne kaikki Bemut ole kalliita ja uusia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riitävään tulokseen pääsee yleensä öljylaadun vaihossa sillä, että valuttaa vanhan öljyn huolellisesti pois ja tietenkin vaihtaa myös uuden suodattimen. Sitten uudet öljyt koneeseen käyttö lämpimäksi ja sen jälkeen uusi öljynvaihto ja uusi suodatin. Näin toimien vanhan öljyn jäännösarvot ovat olemattomat. Mutta tuleehan tuo aika kalliiksi tuollainen varman päälle vanhojen öljyjen poishuuhtelu.
Juu, tuo onkin järkevää vaihtaa öljyt ja suodatin useamman kertaa putkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, tuo onkin järkevää vaihtaa öljyt ja suodatin useamman kertaa putkeen.
Siinä taisi olla yhdistettynä sarkasmia ja totuutta. Kun mennään riittävän Hi-Fi asteelle autoilussa, niin noin tietenkin toimitaan. Kaikkihan sen tietää, että mikäli eri öljyjen ja erityisesti niiden lisäaineiden keskinäisiä reaktioita ei tunneta varmasti, pitää ne estää.
Sarkasmi on sellaista, että siinähän liikutaan sillä rajapinnalla, että mieititään: "ei voi olla totta, onko tuo tosissaan?"
- Anonyymi
Sinne koneeseen jää aina vanhaa öljyä jonkin verran ja nykyautot ovat aika ronkeleita öljyn laatuun ja lisäaineistukseen jne... Joten miksi pitäisi lähteä kikkailemaan halvempien ja erilaisten öljyjen kanssa?
- Anonyymi
Jos on nokka-akselissa erilaisia limppuja ja erikoisia katalysaattoreja, öljy saattaa vaikuttaa jopa kiihtyvyyteen. Periaatteessa auton luokituksen täyttäviä öljyjä voi läträtä, mutta viskositeetti on sitten sitä sun tätä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset27217604Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"19212512Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El736222MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny345178Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään775048Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.584196Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja513773Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta1003712NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun673496Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1463179