Moro! Nyt kun taas alkaa täällä Järvenpäässäkin olemaan kylmä iltaisin niin haluaisin kysyä vinkkejä millä olette esilämmittäneet omia moottoreitanne?
Olen itse käyttänyt bensaan kasteltua rättiä ja ainakin kesäisin on toiminut hyvin.
Kyseessä 2021 Octavia 1.2L hehkukuulakoneella
Moottorin esilämmitys
22
343
Vastaukset
- Anonyymi
Just oli puhetta kun -60 luvulla autoilija laittoi lämmitysniotion alle. Toimisi muttei ehkä ole sallittua! Jore
- Anonyymi
Kyllä se auto ainakin kerran lämpenisi oikein hyvin. Ovat vaan nykyään niin muovisia ettei ehkä toista kertaa tarvitsisi kokeilla.
- Anonyymi
Aloittajan kuula ei oikein hehku.
- Anonyymi
Hiilipannu öljypohjan alle ja muutama pyöräytys veivillä jotta saa hyytyneen öljyn kiertämään, toimii aina.
- Anonyymi
Hyvin te vedätte resupekat.
- Anonyymi
Irrotat moottorin ja kannat sisälle yöksi, näin toimii kunnon Skodailija.
- Anonyymi
Tuli mieleen, nuihin pitää kai lisätä aamuisin öljyä? Jos sen litran pari kuumentaa ja kaataa sisään niin eikö riitä? Jore
- Anonyymi
Näin taitaa olla. Ainakin itse useasti näen skodistien lisäävän öljyä koneeseen. Mielenkiintoinen tuo hehkukuulamoottori. En ole moisesta ennen kuullut ja pienellä googlauksella vaikuttaa aika vanhahtavalta, mutta kestävältä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin taitaa olla. Ainakin itse useasti näen skodistien lisäävän öljyä koneeseen. Mielenkiintoinen tuo hehkukuulamoottori. En ole moisesta ennen kuullut ja pienellä googlauksella vaikuttaa aika vanhahtavalta, mutta kestävältä!
Hehkut niistä menee ja kuulat jumii.
- Anonyymi
Skodistilla hehkuu kuula pöksyissä kun käynnistää cruisingmapsin
- Anonyymi
Olen käyttänyt termoelektronista generaattoria (Beta-M) jonka löysin vanhasta majakasta.
- Anonyymi
Palellal ja minul on alati "kuumad" hetked. Öige
- Anonyymi
Mina ka! Näeme! Terry
- Anonyymi
Mitwn joku voi tehdä muka 2020-luvulla vielä kuulakoneita?
- Anonyymi
Pienten kuulamoottoreiden teho-hyötysuhde on omaa luokkaa (jopa 200%) vs perus polttis 30%.
Skoda on satsannut paljon pieniin kuulamoottoreihin ja siksi skodalla ajaa helposti yli 500tkm ilman isompia remontteja.
Emoyhtiö vw on ylpeä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pienten kuulamoottoreiden teho-hyötysuhde on omaa luokkaa (jopa 200%) vs perus polttis 30%.
Skoda on satsannut paljon pieniin kuulamoottoreihin ja siksi skodalla ajaa helposti yli 500tkm ilman isompia remontteja.
Emoyhtiö vw on ylpeä.Ja aloittajan trolliin lisäyksenä, että moderni, ecu ohjattu kuula sisältää hehkutulpan, eli mitään 100v sitten käytettyjä rättikonsteja ei edes tarvita.
- Anonyymi
Valutan öljyt aamulla kattilaan ja menen sen kanssa läheiselle Teboilille jossa he ystävällisesti kiehauttavat hellalla jolloin voin palata kotiin ja kaataa ne avto Zschkodan mottiin takaisin. Itse en voi koska olen Ros Atom sähkön käyttämisen vuoksi pakotelistalla
- Anonyymi
Mulla op ei suostu tilittämään skodan lyhennyksiä. Tästä johtuen taavetti on etälukittu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla op ei suostu tilittämään skodan lyhennyksiä. Tästä johtuen taavetti on etälukittu.
Koita etsiä joku Sirola opiston käynyt! Siellä iltapiireissä paneuduttiin etälukituksen purkuun. Jore
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koita etsiä joku Sirola opiston käynyt! Siellä iltapiireissä paneuduttiin etälukituksen purkuun. Jore
Politrukilla on tiirikka-avaimet, millä hän voi avata etälukituksen Skodasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Politrukilla on tiirikka-avaimet, millä hän voi avata etälukituksen Skodasta.
Tämä on halvin ratkaisu. Vaimo tarjosi borssikeittoa ja minä annoin pullon vodkaa ja jo oli taas ovet auki!
- Anonyymi
Skodan hehkukuulamoottorissa on sytytystulppien tai suoraruiskutuksen sijasta sylinterin yläpäässä ns. hehkukuula, jota ennen käynnistystä kuumennetaan ulkoisella lämmönlähteellä, tavallisimmin puhalluslampulla ja joskus kaasupolttimella.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.855412Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.423591Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j612965Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin462181Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611936Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2921769- 471606
- 951427
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441376Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.81322