haapavesi 1990- 2000 välillä

Anonyymi-ap

millainen haapavesi oli 1990-2000 välisenä aikana

40

1081

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kirkkomäki oli loivempi.

    • Anonyymi

      Ämpärit oli isompia.

    • Anonyymi

      Baareja oli enemmän ja kaikkiin riitti asiakkaita.

    • Anonyymi

      Ja bensa-asemia

    • Anonyymi

      Likaoja höyrysi ja lirisi paremmin

    • Anonyymi

      Kurja ja nytte vielä kurjempi!!!

      • Anonyymi

        Lama- ajat oli.
        Esko Aho ja Tytti Isohookana, Asunmaa kävi opistolla puhumassa, että nyt loppuu työt eikä kukaan voi olla enää varma työpaikastaan. Kuinka oikeassa he olivatkaan! Ei Kepukaan aina petä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lama- ajat oli.
        Esko Aho ja Tytti Isohookana, Asunmaa kävi opistolla puhumassa, että nyt loppuu työt eikä kukaan voi olla enää varma työpaikastaan. Kuinka oikeassa he olivatkaan! Ei Kepukaan aina petä.

        Pääministeri Aho puhu omasta työpaikastaan joutu lähtä siirtotyöläiseksi Moskovaan juna hiljasta miestä kuljetti


    • Anonyymi

      Haapavesi oli alempana. Nyt on ylempänä maankohoamisen vuoksi!

      • Anonyymi

        Sentti per vuosi rannikolla


      • Anonyymi

        Muuta kohhoumaa ei oo havaittu.


      • Anonyymi

        Jokihan päätyy virtaamaan sisämaahan tuolletteen


    • Anonyymi

      Yhtä ummehtunut kuin nytkin, umpimielistä väkeä vain hieman nykyistä enemmän.

    • Anonyymi

      Aivan hyvää aikaa 90-luvun alun lama sellaisille joilla oli vakinainen virka tai työ ja joilla oli ylimääräistä rahaa. Toinen puoli oli sitten velkaiset ihmiset ja firmat joilta loppuivat työt yhtä äkkiä. Omaisuuserät vaihtoi pilkkahinnalla omistajaa, moni teki silloin pikku omaisuuden käyttämällä tilaisuutta hyväkseen. Haapavesi yleensä ottaen selvisi pikku kolhuilla, perinteisesti ihmiset täällä aika nuukia ja tarkkoja rahankäytössä, 80- luvun lopun kulutusjuhlaa harva täällä vietti.

    • Anonyymi

      Kaikenlaisia myymälöitä oli kylällä, tyhjiä liiketiloja ei ollut ollenkaan.

      • Anonyymi

        Niin oli, jopa vaatekauppoja oli.

        Lääkäriinkin pääsi ihan hyvin.
        Muistaakseni terveyskeskus oli auki myös enemmän, oliko iltaisin vai viikonloppuisin?


      • Anonyymi

        Tyhjät ikkunat kylillä muistuttavat vuosikausia tuosta Persujen tyhjänaikaisista valituskierteistä.
        Surullinen tulos vaalikausien ylitse jatkuneesta räyhäpolitiikasta


    • Anonyymi

      Ompa hieno kuulla😊

      • Anonyymi

        90- luvun lama ei todellakaan johtunut tavallisten ihmisten kulutusjuhlasta, microaaltouuneista ja cd- soittimista, VAAN
        julkisen talouden investointijuhlasta: kunnantaloja, kaiken maailman keskuksia ja palatseja, jäähalleja ja lukioita rakennettikn joka kylälle muutaman kllometrin välein ja valtion rahaa tuli kuin lottovoittoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        90- luvun lama ei todellakaan johtunut tavallisten ihmisten kulutusjuhlasta, microaaltouuneista ja cd- soittimista, VAAN
        julkisen talouden investointijuhlasta: kunnantaloja, kaiken maailman keskuksia ja palatseja, jäähalleja ja lukioita rakennettikn joka kylälle muutaman kllometrin välein ja valtion rahaa tuli kuin lottovoittoja.

        Ahaa unohditkos Neuvostoliiton romahduksen ja itäviennin loppumisen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa unohditkos Neuvostoliiton romahduksen ja itäviennin loppumisen?

        Ei unohtunnu eikä oo viissaammatkaa unohtannu.

        Ei se naspuri niitä palatseja tänne rakentannu vaan "irti maasta" suomipoliitikot ihan ite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        90- luvun lama ei todellakaan johtunut tavallisten ihmisten kulutusjuhlasta, microaaltouuneista ja cd- soittimista, VAAN
        julkisen talouden investointijuhlasta: kunnantaloja, kaiken maailman keskuksia ja palatseja, jäähalleja ja lukioita rakennettikn joka kylälle muutaman kllometrin välein ja valtion rahaa tuli kuin lottovoittoja.

        Kulutusjuhla rakentamista oli ennen - 90 luvun lamaa golf kentät, kylpylät , laskettelu- keskukset joka mäen nyppylälle ym. vastaavat, huippuna sukellusveneen hankinta mutapohjaiseen järveen Ranualle . Mitä hullumpi hanke sitä helpommin siihen sai rahoitusta., kuluttajat sai sitten lainattua pankista Ahaa- rahaa ym. vastaavia kulutusluottoja joita sitten käytettiin kyseisten palveluiden ostamiseen. Kaikki vaan velkarahalla rakennettuja huvittelupaikkoja jotka eivät tuottaneet mitään. No historia toistaa itseään, kylpylöiden rakentamiseen se kaatui Rooman valtakuntakin, Suomelle oli lähellä käydä samoin.


    • Anonyymi

      Se oli vähempi hällä väli. Oli enempi yrittämistä!

      • Anonyymi

        Velaksi kaikki- ja siitähän seuraa aina lama!


    • Anonyymi

      Alemmaksi menee ku valioki lyö ovet säppiin tehtaalla....

    • Anonyymi

      Joka kylällä oli oma kauppa ja koulu. Kylpyläsaaressa oli tanssilava jossa kävi aika nimekkäitäkin esiintyjiä. Ja leirintäalueenkin puoli kukoisti parhaimmillaan.

    • Anonyymi

      Persuja ei vielä ollu

      • Anonyymi

        ei onneks ollu keput sai syyä rauhassa kaikki kunnan evväät


    • Anonyymi

      Kylpyläsaari on alaspäin mennyttä ja ummehtunutta tyrkyttämistä, emme kesäisin perheen kanssa käy siellä enää, kuin hiekkasärkillä jossa hyvä ruoka ja hyvä palvelu, laaja ranta ja hinnat sopusuhteessa ruoan laatuun ja annoskokoon.

      • Anonyymi

        Mutta oletko unohtanut sen paljonko maksaa auton bensa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta oletko unohtanut sen paljonko maksaa auton bensa?

        En tietenkään, mutta pidän matkailusta ja vaihtelusta, menovesi on aina hintansa väärti kuten viinakin. Ja aina muualla halvempaa kuin Haapavedellä.


    • Anonyymi

      Haapavesi oli tuolloin elinvoimaisempi ja kauniimpi pitäjä! Nimensä mukaisesti Pohjanmaan helmi. Haapakannel oli loistossaan, turvetuotanto kunniassa ja Suomen suurin turvevoimala tuuttas ilmoille raikasta kotimaista energiaa! Haapaveden loistoajat olivat tuolloin. Toista se on nyt!

      • Anonyymi

        Muita loistoajan timantteja oli elinvoimainen ja mainio Kylpyläsaari mainioine palveluineen, erikoisliikkeiden runsaus, Shellin baari, tebikan baari ja monipuolisten harrastuslajien runsas kirjo. Korkatin vaara oli loistossaan, lentokenttä oli mainiompi ja ihmisten mielet parempia. Oli ns oikeanlaista kylähenkeä ilmassa.


    • Anonyymi

      Kuolevassa nylässä pakkaa kaikki olla persiillään.....sitä kepulointi teettää....

      • Anonyymi

        Kylässä.pienet näppäimet puh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylässä.pienet näppäimet puh.

        Joo on haapavesi niin kertakaikkise yksnuottiseks muuttunu

        johtajista se riippuu, millaanen on joukkue ja mihin se pystyy


    • Anonyymi

      Asukkaita oli enemmän kuin nykyään. Vuonna 1995 asukkaita 8349, nykyään 6347.

      • Anonyymi

        Juu näin kävi
        turhhaan kunta nyt perrään itkee
        Jottain on tehty väärin.


    • Anonyymi

      Valehtelevat.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe